HOTĂRÂRE nr. 460 din 30 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 7 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 525 27/07/2016
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ART. 2MODIFICA PEHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PESTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 650 08/09/2016
ActulREFERIRE LAHG 525 27/07/2016
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1MODIFICA PEHG 525 27/07/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 525 27/07/2016
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 27/07/2016 ANEXA 2
ART. 2REFERIRE LAHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PEHG 650 08/09/2016
ART. 2MODIFICA PESTRATEGIE 08/09/2016 ANEXA 4
ART. 2REFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016
ANEXA 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/07/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 832 25/07/2007
ANEXA 1REFERIRE LAHG 341 11/04/2007
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 340 12/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ANEXA 2REFERIRE LASTRATEGIE 08/09/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IAnexa nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcției publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 și 700 bis din 8 septembrie 2016, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. + 
Articolul IIAnexa nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administrația publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 și 777 bis din 4 octombrie 2016, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE

Contrasemnează:
––––––
Viceprim-ministru,
ministrul dezvoltării regionale,
administrației publice și fondurilor europene,
Sevil Shhaideh

Ministrul delegat
pentru fonduri europene,
Rovana Plumb

Președintele Agenției Naționale
a Funcționarilor Publici,
Cristian Bitea

Secretarul general al Guvernului,
Mihai Busuioc

Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan

Ministrul muncii
și justiției sociale,
Lia-Olguța Vasilescu

Ministrul finanțelor publice,
Ionuț Mișa

Ministrul educației naționale,
Liviu-Marian Pop
București, 30 iunie 2017.Nr. 460. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la strategie)
Planul de acțiuni propus pentru Strategia privind dezvoltarea funcției publice 2016-2020
*Font 7*┌────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┐│ Acțiuni │ Rezultate anticipate │ Responsabili │ Termen de finalizare│ Buget ││ │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Obiectiv specific 1. Cel mai târziu până la sfârșitul anului 2017 va fi implementat un cadru instituțional și de reglementare │ 331.650││stabil, cuprinzător și coerent, care va permite implementarea în administrația publică a unor politici publice de resurse │mii lei ││umane predictibile și sustenabile și care va limita abordarea discreționară a proceselor decizionale (corespunzător │ ││obiectivului II.2.1. SCAP Clarificarea rolurilor și mandatelor instituționale în managementul resurselor umane, concomitent cu│ ││consolidarea capacității administrative pentru o abordare strategică, unitară și integrată a politicilor de personal). │ ││Indicatori și ținte propuse: │ ││I1.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare. Țintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ ││I1.2. Numărul intervențiilor legislative de fond inițiate de Guvern, la nivel de legislație primară (legi și ordonanțe ale │ ││Guvernului), asupra cadrului instituțional și de reglementare în domeniul resurselor umane din administrație. Țintă: în │ ││perioada 2017-2020 nu va mai exista nicio altă intervenție legislativă, cu excepția celor menționate în planul de acțiuni. │ ││I1.3. Numărul intervențiilor legislative de fond la nivel de legislație subsecventă/norme de aplicare, asupra cadrului │ ││instituțional și de reglementare în domeniul resurselor umane din administrație. Țintă: în perioada 2017-2020 vor exista cel │ ││mult alte 3 intervenții legislative. │ ││I1.4. Numărul de avize de modificare a structurii de funcții publice sau de reorganizare a activității în instituții și │ ││autorități publice pe parcursul unui an. Țintă: va fi cu cel puțin 50% mai mic decât numărul mediu anual de astfel de avize, │ ││calculat pentru ultimii 5 ani. │ ││I1.5. Sistem electronic național de evidență a ocupării în administrația publică funcțional și populat cu înregistrări. │ ││Țintă: cel mai târziu până la sfârșitul anului 2017 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcțiilor vizate de │ ││inițiativă*1). │ ││- │ ││ *1) Această țintă depinde de îndeplinirea măsurilor privind reorganizarea ANFP și implementarea acțiunilor privind sistemul│ ││ IT, prevăzute la A1.1. și A 1.6. │ │├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤│A1.1. Clarificarea rolului │Pachet integrat de soluții legislative │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ ││și mandatului ANFP și │pentru modificarea și completarea Legii │MDRAPFE, ANFP, MMJS, MFP, MJ, │ │ ││consolidarea capacității │nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ANI, cel puțin 3 reprezentanți │ │ ││sale administrative, astfel │și completările ulterioare, în vederea │relevanți ai mediului academic,│ │ ││încât să furnizeze un │implementării măsurilor de reformă │cel puțin 3 reprezentanți ai │ │ ││management de calitate al │prevăzute în această strategie și în │sindicatelor reprezentative ale│ │ ││funcției publice în │Strategia privind formarea profesională │funcționarilor publici/ │ │ ││concordanță cu nevoile │2016-2020 – finalizat (conform Notei │personalului din administrația │ │ ││administrației │20/8199/SSC/12.05.2016, aprobată de │publică, structuri asociative │ │ ││ │prim-ministru la propunerea MDRAP) │ale autorităților │ │ ││ │ │administrației publice locale, │ │ ││ │ │alte instituții interesate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Model organizațional, buget și acte │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ ││ │normative pentru extinderea și consolidarea│ │ │ ││ │competențelor ANFP – elaborate: │ │ │ ││ │● Inventariere și analiza necesităților de │ │ │ ││ │modificare/ completare a legislației │ │ │ ││ │curente în materie de atribuții ANFP și │ │ │ ││ │elaborare propuneri – realizată │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │● Pachet operaționalizare instituție (model│MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ ││ │organizațional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ ││ │de măsuri administrative) – finalizat │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │O componentă a sistemului informatic │ │ │ ││ │integrat pentru managementul funcției │ │ │ ││ │publice, destinată monitorizării în timp │ │ │ ││ │real a reorganizărilor instituționale, la │ │ │ ││ │nivel de sistem și pe instituții – creată │ │ │ ││ │și implementată: │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │● Documentație tehnică – finalizată │ │Semestrul II 2017 │ ││ │ │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │● Componenta sistemului informatic – în │ │ │ ││ │fază de testare │ │Semestrul I 2018 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │● Componenta sistemului informatic – │ │ │ ││ │finalizată │ │Semestrul II 2018 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │● Raport de evaluare pe parcurs a │ │ │ ││ │implementării – realizat │ │Semestrul II 2018 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Actualizări de sistem (dacă se dovedește │ │ │ ││ │necesar) – realizate │ │Semestrul II 2018 │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│A1.2. Crearea unei structuri│Proiect de act normativ cuprinzând modul de│CNCISCAP – coordonator, SGG │Semestrul II 2019 │ ││de guvernanță de tip │organizare și funcționare a Consiliului, │ │ │ ││"consiliu", ca o structură │criteriile de desemnare a membrilor săi, │ │ │ ││independentă cu următoarele │precum și modalitățile concrete de │ │ │ ││funcții principale în ceea │relaționare cu autoritățile de reglementare│ │ │ ││ce privește politicile │relevante – elaborat și adoptat │ │ │ ││publice și propunerile │(de Guvern): │ │ │ ││legislative din domeniul │ │ │ │ ││funcției publice și │ │ │ │ ││resurselor umane din │ │ │ │ ││administrația publică: │ │ │ │ ││a) evaluarea îndeplinirii ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││obiectivelor și țintelor │● Variantă inițială realizată │ │ │ ││asumate în domeniu și │ │ │ │ ││avizarea politicilor publice│ │ │ │ ││și a propunerilor │ │ │ │ ││legislative cu impact │ │ │ │ ││asupra acestuia; │ │ │ │ ││b) avizarea strategiilor ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││privind funcția publică și │● Evaluarea impactului reglementărilor │ │ │ ││resursele umane din │propuse, cu estimarea necesarului de │ │ │ ││administrația publică, │resurse pentru primul an de funcționare – │ │ │ ││respectiv a strategiilor de │realizată │ │ │ ││formare a personalului care │ │ │ │ ││lucrează în administrația │ │ │ │ ││publică; │ │ │ │ ││c) elaborarea și prezentare ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││anuală de rapoarte pe teme │● Pachet operaționalizare instituție (model│ │ │ ││legate de principalele │organizațional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ ││evoluții ale domeniului și │de măsuri administrative) – finalizat și │ │ │ ││incidența acestora, │aprobat │ │ │ ││constatată sau estimată, │ │ │ │ ││asupra evoluțiilor │ │ │ │ ││socioeconomice la nivel │ │ │ │ ││național; │ │ │ │ ││d) implementarea unui ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││mecanism de avertizare │Consiliul pentru Funcția Publică – │ │Semestrul I 2020 │ ││timpurie cu privire la │funcțional: │ │ │ ││impactul unor inițiative │● Procedurile administrative de aplicare a │ │ │ ││legislative sau │actului normativ privind înființarea, │ │ │ ││administrative asupra │organizarea și funcționarea Consiliului – │ │ │ ││dezideratului privind o │inițiate │ │ │ ││funcție publică │ │ │ │ ││profesionistă, neutră din │ │ │ │ ││punct de vedere politic și │ │ │ │ ││care acționează în condiții │ │ │ │ ││de stabilitate, │ │ │ │ ││transparență și │ │ │ │ ││predictibilitate. │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││A1.3.Clarificarea rolurilor/│Redefinirea prerogativei de putere publică,│CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ ││mandatelor diferitelor │a funcției publice și a rolului diferitelor│MDRAPFE, ANFP, MAI, MAE, alte │ │ ││categorii de resurse umane │sale componente – parte integrantă din │instituții relevante │ │ ││ce lucrează în administrația│Pachetul integrat de soluții legislative │ │ │ ││publică și integrarea lor │pentru modificarea și completarea Legii │ │ │ ││într-un sistem instituțional│nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ │ │ ││și de management coerent │și completările ulterioare, în vederea │ │ │ ││ │implementării măsurilor de reformă │ │ │ ││ │prevăzute în această strategie și în │ │ │ ││ │Strategia privind formarea profesională │ │ │ ││ │2016-2020 │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││ │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ ││ │implementarea dispozițiilor noului Statut │ │ │ ││ │al funcționarilor publici – finalizat și │ │ │ ││ │adoptat de Guvern │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Proiecte de acte normative pentru │CNCISCAP – coordonator, │ │ ││ │armonizarea statutelor speciale și │autoritățile de reglementare │ │ ││ │actualizarea dispozițiilor privind │direct responsabile, cu │ │ ││ │funcțiile publice specifice, conform noului│asistența ANFP (la cerere) │ │ ││ │Statut al funcționarilor publici – │ │ │ ││ │elaborate și supuse aprobării, conform │ │ │ ││ │regimurilor juridice proprii: │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││ │● Analize privind necesarul de intervenție │ │Semestrul I 2018 │ ││ │legislativă, procedurală și instituțională,│ │ │ ││ │pentru armonizare cu prevederile noului │ │ │ ││ │Statut al funcționarilor publici – │ │ │ ││ │finalizate și publicate │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││ │● Proiecte de acte normative pentru │ │ │ ││ │actualizarea dispozițiilor din statutele │ │ │ ││ │speciale/privind funcțiile specifice – │ │ │ ││ │finalizate și aprobate │ │Semestrul I 2018 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││ │● Cadru procedural și instituțional pentru │ │ │ ││ │implementarea noilor dispoziții din │ │ │ ││ │statutele speciale/privind funcțiile │ │ │ ││ │specifice – finalizat și adoptat de Guvern │ │Semestrul II 2018 │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││A1.4. Managementul strategic│Management al resurselor umane din │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Anual, în luna mai │ ││al resurselor umane și │administrația publică bazat pe analize │MDRAPFE, ANFP, alte instituții │pentru anul precedent│ ││consolidarea compartimen- │periodice/date reale/dovezi: │relevante │ │ ││telor de resurse umane din │● Raport anual privind managementul │ │ │ ││ministere │resurselor umane din administrația publică │ │ │ ││ │bazat pe date concrete │ │ │ ││ │● Rapoarte anuale privind managementul │ │ │ ││ │funcției publice și al funcționarilor │ │ │ ││ │publici │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Instruire pentru personalul din │Autoritățile de reglementare, │Permanent, după │ ││ │compartimentele de resurse umane │pentru funcțiile în competența │dezvoltarea │ ││ │ │proprie, în colaborare cu │programelor specifice│ ││ │ │furnizori de formare │de către INA │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││A1.5. Coordonarea │Suport metodologic din partea ANFP pe │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Permanent până în │ ││metodologică de către ANFP a│parcursul procesului de reglementare sau │MDRAPFE, ANFP, MAI, alte │semestrul II 2020 │ ││elaborării și implementării │modificare și completare a unor │instituții relevante │ │ ││politicilor sectoriale de │reglementări (Legea nr. 188/1999, │ │ │ ││recrutare │republicată, cu modificările și │ │ │ ││ │completările ulterioare, Legea nr. 340/2004│ │ │ ││ │republicată, cu modificările și │ │ │ ││ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ ││ │Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și│ │ │ ││ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ ││ │Guvernului nr. 832/2007, cu modificările │ │ │ ││ │și completările ulterioare etc.) – oferit │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││A1.6. Implementarea unui │Sistem național electronic de evidență a │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2018 │ ││suport tehnic adecvat │ocupării pentru personalul încadrat pe │MDRAPFE, ANFP │ │ ││(sistem IT C) pentru │funcții publice generale, funcții publice │ │ │ ││evidența tuturor resurselor │specifice sau care beneficiază de statute │ │ │ ││umane din administrația │speciale, funcții politice și personal │ │ │ ││publică și a managementului │contractual – elaborat și funcțional │ │ │ ││strategic al funcției ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││publice │Elaborarea unei structuri unitare care va │ │ │ ││ │ghida popularea sistemului cu informații │ │ │ ││ │referitoare la toate categoriile de │ │ │ ││ │personal vizate │ │Semestrul II 2017 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Sistem electronic național de evidență a │ │ │ ││ │ocupării în administrația publică │ │ │ ││ │funcțional și populat cu înregistrări │ │ │ ││ │(Țintă: până la sfârșitul anului 2018 │ │ │ ││ │sistemul va include 80% din totalul │ │ │ ││ │funcțiilor vizate) │ │Semestrul II 2018 │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Statistici privind personalul din │ │Anual până în 2020 │ ││ │administrația publică – elaborate; │ │ │ ││ │Statistici privind domeniul funcției │ │ │ ││ │publice – în Rapoarte anuale privind │ │ │ ││ │managementul funcției publice – elaborate │ │ │ ││ │ │ │ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Obiectiv specific 2. Până la sfârșitul anului 2019 va fi implementat un sistem de recrutare, promovare și evaluare │ 29.203││semnificativ îmbunătățit, structurat pe baza unor standarde de calitate cu privire la competențele generale și specifice │mii lei ││necesare, a experienței relevante și a rezultatelor obținute, care să conducă la creșterea nivelului profesional în │ ││concordanță cu nevoile administrației publice, să ofere stabilitate în funcția publică, în special în funcțiile de conducere, │ ││și perspectiva clară a carierei în funcția publică (corespunzător obiectivului II.2.2 SCAP Creșterea gradului de │ ││profesionalizare și a stabilității în funcția publică ca urmare a adaptării procedurilor de recrutare, selecție și evaluare │ ││la cerințele managementului performanței). │ ││Indicatori și ținte: │ ││I2.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu în luna martie 2019 │ ││I2.2. Număr de concursuri naționale pentru care etapele stabilite a avea loc centralizat vor fi desfășurate prin implicarea │ ││ANFP; Țintă: până la finalul anului 2020 vor fi organizate și desfășurate cel puțin 3 concursuri de acest tip. │ ││I2.3. Rapoartele anuale vor permite monitorizarea succesivă, pentru perioade de 5-10 ani consecutivi, și a unor informații │ ││precum: │ ││- numărul persoanelor din cadrul sistemului care au ocupat funcțiile vacante (defalcat pe fiecare dintre modalitățile posibile│ ││- promovare, exercitare cu caracter temporar, transfer, detașare etc.) și al persoanelor din afara sistemului (prin recrutare │ ││externă); │ ││- numărul persoanelor cu funcții manageriale care au părăsit funcțiile deținute, defalcat pe fiecare dintre situațiile │ ││prevăzute de lege ca motiv pentru suspendarea și încetarea raporturilor de serviciu/de muncă; │ ││- numărul persoanelor din corpul de rezervă care au fost redistribuite pe funcțiile publice de conducere și funcții publice │ ││din categoria înalților funcționari publici devenite vacante sau temporar vacante; │ ││- ponderea posturilor de funcții publice generale ocupate de funcționari publici cu regim/statut special, pe categorii de │ ││instituții publice; │ ││- ponderea proceselor de recrutare finalizate cu succes în total procese de recrutare organizate; │ ││- principalele motive de amânare/suspendare/anulare a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor publice; │ ││- lista instituțiilor care, în urma controalelor, au înregistrat în mod repetat deficiențe sau nereguli la aplicarea legii; │ ││- indicatorii specifici din SCAP; Țintă: începând cu anul 2018. │ │├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤│A2.1. Stabilirea unui cadru │Cadrele de competențe/standarde │CNCISCAP – coordonator │Semestrul II 2017 │ ││de competențe generale și │ocupaționale ca bază unică de ocupare a │ │ │ ││specifice pentru ocuparea │funcțiilor – soluție integrată în Pachetul │ │ │ ││funcțiilor publice (de │integrat de soluții legislative pentru │ │ │ ││execuție și de conducere, │modificarea și completarea Legii nr. 188/ │ │ │ ││inclusiv în cazul înalților │1999, republicată, cu modificările și │ │ │ ││funcționari publici – ÎFP) │completările ulterioare, în vederea │ │ │ ││în acord cu nevoile unui │implementării măsurilor de reformă │ │ │ ││management public orientat │prevăzute în această strategie și în │ │ │ ││spre rezultate și cu │Strategia privind formarea profesională │ │ │ ││mandatele și funcțiile │2016-2020 │ │ │ ││instituțiilor publice. ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││Vor fi stabilite standarde │Contract de asistență tehnică pentru │SGG, MMJS, ANFP │Semestrul I 2018 │ ││de calitate atât pentru │elaborarea cadrelor de competență/ │ │ │ ││profilul de competențe │standardelor ocupaționale pe domeniul │ │ │ ││generale și specifice │funcției publice – semnat și în │ │ │ ││(PCGS), cât și pentru alte │implementare │ │ │ ││cerințe specifice funcției ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││publice, inclusiv ceea ce │Implementarea contractului de asistență │ │Semestrul II 2019 │ ││înseamnă experiența │tehnică și elaborarea cadrelor de │ │ │ ││relevantă necesară ocupării │competență generale/standardelor │ │ │ ││unui anumit post │ocupaționale │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││ │Consolidarea capacității ANFP de acordare a│ │Semestrul II 2019 │ ││ │asistenței metodologice autorităților și │ │ │ ││ │instituțiilor publice, pentru crearea │ │ │ ││ │cadrelor de competență specifice/ │ │ │ ││ │standardelor ocupaționale │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Metodologie/ghid privind implementarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, MMJS, │Semestrul II 2019 │ ││ │cadrelor de competențe/standarde │alte instituții relevante │ │ ││ │ocupaționale – elaborat(ă) │ │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │Cadre de competențe/standarde ocupaționale │ │ │ ││ │pe domenii specifice – elaborate și │ │ │ ││ │implementate │ │Semestrul II 2019 │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│A2.2. Definirea și punerea │Identificarea funcțiilor publice pentru │CNCISCAP – coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ ││în aplicare a unui sistem │care va fi pilotat noul sistem de recrutare│MDRAPFE, ANFP │ │ ││mixt pilot (concurs național│propus în strategie │ │ │ ││combinat cu recrutare │Cadru procedural și instituțional pentru │Autorități și instituții │Semestrul I 2018 │ ││specifică pe post) │organizarea și desfășurarea proiectului │publice │ │ ││transparent de recrutare și │pilot – finalizat și adoptat de Guvern │ │ │ ││selecție a candidaților la │Sesiuni de instruire pentru personalul │ │Semestrul I 2018 │ ││funcțiile publice de │direct implicat, privind procesul de │ │ │ ││execuție, pe baza unui plan │recrutare – desfășurate │ │ │ ││anual de recrutare, ale │Derulare pilot 1 │ │Semestrul I 2019 │ ││cărui fundamentare și │Derulare pilot 2 │ │Semestrul II 2019 │ ││implementare vor fi │Derulare pilot 3 │ │Semestrul I 2020 │ ││coordonate de ANFP │Analiza sistemului de recrutare derulat │ │Semestrul II 2020 │ ││ │ca pilot │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│A2.3. Definirea și punerea │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ ││în aplicare a unui sistem │organizarea și desfășurarea procedurilor de│ │ │ ││transparent de recrutare, │recrutare și selecție a candidaților la │ │ │ ││selecție și exercitare a │funcțiile manageriale – elaborat și aprobat│ │ │ ││funcțiilor manageriale – de │Instruire pentru personalul direct implicat│ │Permanent, începând │ ││conducere și din categoria │ │ │cu intrarea în │ ││înalților funcționari │ │ │vigoare a noilor │ ││publici │ │ │reguli │ ││ │Implementarea noului sistem │ │Semestrul II 2018 │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤│A2.4. Implementarea unui │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2018 │ ││sistem transparent și │organizarea și desfășurarea procedurilor de│ │ │ ││predictibil de gestiune și │gestiune și evoluție în carieră – elaborat │ │ │ ││evoluție în carieră, care să│și aprobat │ │ │ ││includă și elemente de │Implementarea noului sistem, inclusiv cu │ │Semestrul II 2018 – │ ││mobilitate voluntară pentru │consiliere specializată privind cariera │ │Semestrul II 2020 │ ││funcțiile de execuție și de │ │ │ │ ││mobilitate obligatorie │ │ │ │ ││pentru toate funcțiile │ │ │ │ ││definite sensibile și pentru│ │ │ │ ││înalți funcționari publici │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤│A2.5. Analiza continuării │Analiză a programelor de tip YPS, BSGR și a│ │Semestrul I 2017 │ ││programelor de tipul Young │programului prin care au fost înființați │ │ │ ││Professional Scheme (YPS), │consilierii pentru afaceri europene │ │ │ ││Bursa Specială "Guvernul │realizată │ │ │ ││României" (BSGR) și a │Decizie privind derularea unor astfel de │ │Semestrul II 2017 │ ││programului prin care au │programe luată │ │ │ ││fost înființați consilierii │ │ │ │ ││pentru afaceri europene │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ ││A2.6. Implementarea unui │Analiză privind metode alternative de │ │Semestrul I 2018 │ ││sistem de management eficace│evaluare și motivare – elaborată │ │ │ ││al performanței individuale │Cadru procedural și instituțional pentru │ │Semestrul I 2019 │ ││și organizaționale, │asigurarea managementului performanței la │ │ │ ││inclusiv un model coerent și│nivel de sistem – elaborat și aprobat │ │ │ ││obiectiv de evaluare a │Asistență metodologică acordată │ │Permanent, începând │ ││performanțelor │instituțiilor pentru crearea propriilor │ │cu semestrul I 2019 │ ││funcționarilor publici, pe │cadre procedurale de management al │ │ │ ││baza rezultatelor obținute │performanței │ │ │ ││de instituția publică │ │ │ │ ││respectivă │ │ │ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Obiectiv specific 3. Până la sfârșitul anului 2020 va exista un sistem de salarizare și motivare a funcției publice │ 6.600││transparent, coerent, unitar, care să stimuleze performanța individuală, inclusiv pentru funcțiile de conducere, și care să │mii lei ││reprezinte un factor atractiv pentru intrarea și rămânerea în funcția publică (corelat cu obiectivul II.2.3 din SCAP). │ ││Indicatori și ținte: │ ││I3.1. Raportul dintre nivelul salarial al funcționarilor publici și salariul mediu din sectorul privat pentru complexități │ ││similare – pe anumite categorii de funcții dintr-un eșantion reprezentativ │ ││I3.2. Diferența procentuală între salarii în plată pentru funcții similare (din cadrul aceleiași instituții/aceluiași sector, │ ││respectiv din instituții diferite) – pe anumite categorii de funcții dintr-un eșantion reprezentativ; Țintă: până la nivelul │ ││anului 2020 diferența se va limita la maximum 30%. │ │├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤│A3.1. Identificarea și │Modificări legislative și politici │CNCISCAP – coordonator, SGG, │ │ ││implementarea unor forme de │salariale pentru recompensarea performanței│MDRAPFE, ANFP, MMJS │ │ ││motivare transparentă, │profesionale (de exemplu, salariu compus │ │ │ ││echilibrată și coerentă care│dintr-o parte fixă și o parte variabilă │ │ │ ││să stimuleze și să │acordată pe baza unor criterii clare și a │ │ │ ││răsplătească performanța – │unor evaluări periodice ale performanței │ │ │ ││stabilirea clară a unei │profesionale) – elaborate și adoptate: │ │ │ ││relații directe între venit │● Criterii de performanță pentru │ │Semestrul I 2019 │ ││și performanța individuală │funcționarii publici revizuite astfel încât│ │ │ ││și cea organizațională │să includă rezultatul obținut la cursurile/│ │ │ ││ │programele de formare/perfecționare urmate │ │ │ ││ │● Un mecanism de calculare a recompensării │ │Semestrul I 2019 │ ││ │performanței profesionale pornind de la │ │ │ ││ │criteriile de performanță pentru │ │ │ ││ │funcționarii publici revizuite – elaborat │ │ │ ││ │● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ ││ │recompensarea performanței profesionale │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│A3.2. Crearea unui sistem │Cadru metodologic privind transparența, │ │ │ ││coerent și unitar de │monitorizarea și controlul salarizării, │ │ │ ││salarizare a funcționarilor │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ ││publici – eliminarea │domeniul funcției publice, corelate cu │ │ │ ││sistemelor specifice unor │revizuirea Legii-cadru nr. 284/2010, cu │ │ │ ││sectoare anume │modificările și completările ulterioare – │ │ │ ││ │elaborat și implementat: │ │ │ ││ │● Un raport de analiză la nivel național a │ │Semestrul II 2017 │ ││ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ ││ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ ││ │domeniul funcției publice, care să │ │ │ ││ │evidențieze atât discrepanțele, cât și │ │ │ ││ │bunele practici din sistem – realizat │ │ │ ││ │● Modificări legislative, inclusiv un cadru│ │Semestrul II 2017 │ ││ │metodologic, necesare, privind transparența│ │ │ ││ │monitorizarea și controlul salarizării, │ │ │ ││ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ ││ │domeniul funcției publice – finalizate și │ │ │ ││ │aprobate │ │ │ ││ │● Un raport de analiză la nivel național a │ │Semestrul I 2020 │ ││ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ ││ │sporurilor și altor drepturi salariale, în │ │ │ ││ │domeniul funcției publice, care să │ │ │ ││ │evidențieze schimbările observabile la │ │ │ ││ │nivel de sistem la un an după aprobarea │ │ │ ││ │modificărilor legislative – realizat │ │ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Obiectiv specific 4. Până la finalul anului 2018, sistemul de formare și perfecționare profesională a funcționarilor din │ 173.561││administrația publică va fi restructurat astfel încât să fie adaptat cerințelor actuale ale administrației publice │mii lei ││(corespunzător obiectivului II.2.4. SCAP Abordarea integrată a dezvoltării de competențe pentru administrația publică). │ ││Indicatori și ținte: │ ││I4.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ ││I4.2. Gradul de conformare la cerințele de raportare în domeniul dezvoltării de competențe pentru administrație; Țintă: până │ ││în 2020 acesta va atinge, prin creșteri succesive, minimum 80%, informațiile cuprinse vizând cel puțin următoarele aspecte: │ ││- buget estimat și sume efectiv cheltuite cu formarea angajaților (în valori absolute și/sau în procent din buget, pe baza │ ││bugetului aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exercițiu financiar, respectiv a execuției bugetare); │ ││- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanțări integrale ale participării personalului la instruiri și │ ││finanțări în coplată; │ ││- competențe, domenii de formare și categorii de instruiri finanțate integral din bani publici; │ ││- lista instituțiilor care nu s-au conformat obligațiilor de raportare. │ ││I4.3. Percepția publică referitoare la profesionalismul funcționarilor publici; Țintă: o îmbunătățire a acesteia reflectată │ ││în scăderea anuală a cel puțin 3 indici de tip "motivul pentru care administrația nu merge bine", "motivul pentru care │ ││calitatea serviciilor publice nu corespunde așteptărilor", "motivul pentru care încă există corupție" etc. │ │├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤│A4.1. Consolidarea unui │Reînființarea Institutului Național pentru │CNCISCAP – coordonator, │ │ ││sistem instituțional │Administrație și clarificarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, alte │ │ ││eficient în domeniul │responsabilităților privind formarea: │instituții relevante │ │ ││formării și perfecționării │● Act normativ privind reînființarea │ │August 2016 │ ││profesionale prin │Institutului Național pentru Administrație │ │ │ ││reînființarea Institutului │- elaborat și adoptat │ │ │ ││Național pentru │● Modificări legislative necesare privind │ │Noiembrie 2016 │ ││Administrație (INA) și │clarificarea responsabilităților și a │ │ │ ││instituirea de măsuri │modului de organizare și susținere │ │ │ ││destinate creșterii │financiară a procesului de formare în │ │ │ ││responsabilității și │domeniul funcției publice – finalizate și │ │ │ ││responsabilizării în domeniu│aprobate │ │ │ ││ │● Institutul Național pentru Administrație │ │Semestrul I 2017 │ ││ │- structură funcțională │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤│A4.2. Dezvoltarea de │Proceduri, standarde și criterii pentru │ │ │ ││proceduri, standarde și │controlul, monitorizarea și evaluarea │ │ │ ││criterii pentru controlul, │procesului de formare – elaborate și │ │ │ ││monitorizarea și evaluarea │aplicate: │ │ │ ││procesului de formare – atât│● Un set de criterii și standarde pentru │ │Semestrul II 2018 │ ││în ceea ce privește │evaluarea calității formării pentru │ │ │ ││definirea minimală a │funcționarii publici – elaborat │ │ │ ││conținutului care să asigure│● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ ││dobândirea anumitor │introducerea de proceduri, criterii și │ │ │ ││competențe/calificări, cât │standarde pentru controlul, monitorizarea │ │ │ ││și a profilului de │și evaluarea procesului de formare, │ │ │ ││competențe și experiență a │corelate cu principiile învățării pe tot │ │ │ ││formatorului │parcursul vieții și cu prevederile cadrului│ │ │ ││ │normativ existent la nivel național privind│ │ │ ││ │formarea profesională continuă – finalizate│ │ │ ││ │și aprobate │ │ │ ││ │● Un raport de evaluare la nivel național a│ │Semestrul II 2019 │ ││ │impactului formării pentru funcționarii │ │ │ ││ │publici – realizat │ │ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Obiectiv specific 5. Administrația publică va promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creșterea │ 11.043││transparenței și printr-o cultură a responsabilității (prin corelare și cu obiectivul OS II.3 din SCAP). │mii lei ││Indicatori și ținte: │ ││Constituind parte integrantă a măsurilor de prevenție în cadrul Strategiei Naționale Anticorupție, pentru evitarea │ ││suprapunerilor, indicatorii vor fi cei monitorizați pe respectiva inițiativă. │ ││Ținte: │ ││● Până cel târziu la finalul anului 2020, numărul total al incidentelor de integritate înregistrate și raportate va scădea cu │ ││cel puțin 30%; │ ││● O îmbunătățire constantă a cel puțin 3 indicatori consacrați, recunoscuți ca relevanți în domeniul evaluărilor privind │ ││corupția în state membre, reflectată în scăderi anuale succesive a diferențelor tip "media UE-România". │ │├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤│A5.1. Susținerea │Publicarea generalizată de informație în │CNCISCAP – coordonator, │Permanent până în │ ││responsabilității și │mod automat de către instituțiile publice -│SGG, MDRAPFE, ANFP │semestrul II 2020 │ ││responsabilizării în funcția│realizată │Alte instituții și autorități │ │ ││publică prin publicarea │ │publice │ │ ││generalizată de informație │ │MJ │ │ ││în mod automat (din │ │ │ │ ││principiu), mai ales în │ │ │ │ ││zonele sensibile: │ │ │ │ ││achizițiile publice, │ │ │ │ ││investițiile publice, │ │ │ │ ││rezultatele detaliate │ │ │ │ ││(plăți) ale execuțiilor │ │ │ │ ││bugetare, evaluările │ │ │ │ ││preliminare și analizele │ │ │ │ ││detaliate ale impactului │ │ │ │ ││politicilor publice, │ │ │ │ ││rapoartele de monitorizare │ │ │ │ ││și evaluare ex-post a │ │ │ │ ││politicilor publice │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤│A5.2. Consolidarea │Analiza nevoilor de reglementare-elaborată │ │3 luni de la │ ││statutului și întărirea │Proiect de acte normativ – elaborat și │ │publicarea în MO a │ ││rolului consilierului de │adoptat │ │proiectului de HG │ ││etică, concomitent cu │Standard de pregătire – elaborat și aprobat│ │pentru aprobarea noii│ ││dezvoltarea capacităților │Materiale de formare specifice – elaborate │ │SNA │ ││instituționale de │Programe de formare specifice – organizate │ │Conform termenelor │ ││implementare a mecanismelor │și implementate │ │prevăzute în SNA până│ ││în legătură cu subiectul │Consilieri de etică – selectați, numiți, │ │în semestrul II 2020 │ ││consilierii pe probleme de │instruiți │ │ │ ││etică │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤│A5.3. Actualizarea regulilor│Analize și recomandări – elaborate │ │Semestrul II 2020 │ ││privind conduita actualizate│Materiale de formare/informare specifice – │ │ │ ││pentru toate categoriile de │elaborate │ │ │ ││funcții din administrație, │Programe de formare/informare specifice – │ │ │ ││unificarea ulterioară a │organizate și implementate │ │ │ ││acestora cu regulile │Proiecte de acte normative – elaborate și │ │ │ ││generale privind etica și │adoptate │ │ │ ││integritatea, în forma lor │Document-cadru conținând reguli privind │ │ │ ││reglementată de către │conduita și reguli generale privind etica │ │ │ ││instituțiile în drept, │și integritatea – elaborat și publicat │ │ │ ││într-un singur │ │ │ │ ││document-cadru, și │ │ │ │ ││publicarea informației în │ │ │ │ ││secțiuni distincte pe │ │ │ │ ││portaluri și/sau site-uri │ │ │ │ ││ale administrației publice │ │ │ │ ││centrale și locale │ │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤│A5.4. Definirea, în baza │Funcții/posturi sensibile – definite clar │ │Semestrul II 2018 │ ││unor criterii și proceduri │Sistem coerent de evidență și management │ │ │ ││clare, a așa-numitelor │centralizat al funcțiilor/posturilor │ │ │ ││"funcții sensibile" sau, │sensibile – elaborat și aplicat │ │ │ ││acolo unde este cazul, a │ │ │ │ ││așa-numitelor "posturi │ │ │ │ ││sensibile" (funcții comune │ │ │ │ ││în exercitarea cărora doar │ │ │ │ ││anumite activități/atribuții│ │ │ │ ││pot fi considerate drept │ │ │ │ ││"sensibile") și stabilirea │ │ │ │ ││unui sistem coerent de │ │ │ │ ││evidență și management │ │ │ │ ││centralizat al acestora │ │ │ │ │├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤│Total estimat (bugetul estimat depinde și poate varia în funcție de prioritățile guvernamentale și accesarea fondurilor │ 554.310,6││europene) │mii lei │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 4 la strategie)
Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei privind
formarea profesională pentru administrația publică 2016-2020
*Font 7*┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐│ Acțiuni │ Rezultate anticipate (outputs) │ Responsabili │ Termen de realizare │├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤│Obiectiv specific 1: Cel mai târziu până la sfârșitul anului 2018 va fi implementat un cadru instituțional și de reglementare adecvat ││cerințelor privind caracterul unitar, coerent, transparent, integrat și orientat spre performanță al managementului formării pentru ││administrație. ││Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): ││I1.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2016 ││I1.2. Gradul de conformare la cerințele de raportare în domeniul dezvoltării de competențe pentru administrație; Țintă: până în 2020 ││acesta va atinge, prin creșteri succesive, minimum 80%, informațiile cuprinse vizând cel puțin următoarele aspecte: ││- buget estimat și sume efectiv cheltuite cu formarea angajaților (în valori absolute și/sau în procent din buget, pe baza bugetului ││aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exercițiu financiar, respectiv a execuției bugetare); ││- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanțări integrale ale participării personalului la instruiri și finanțări în ││coplată; ││- competențe, domenii de formare și categorii de instruiri finanțate integral din bani publici; ││- lista instituțiilor care nu s-au conformat obligațiilor de raportare. ││I1.3. Sistemul informatic dedicat inventarierii informațiilor relevante despre educația și formarea pentru administrație și populat cu ││înregistrări; Țintă: cel mai târziu până la sfârșitul anului 2018 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcțiilor vizate de││inițiativă. ││ │├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤│1.1. Clarificarea rolurilor și │Studiu privind piața de formare pentru administrația │MDRAPFE │Semestrul II 2017 ││mandatelor diferitelor │publică – realizat │SGG │ ││instituții/entități responsabile │ │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │ ││în prezent de definirea și ├───────────────────────────────────────────────────────┤ARACIS, INA, ministerele ├─────────────────────┤│implementarea politicilor și │Cadrul normativ modificat, din perspectiva clarificării│de linie și alte │Noiembrie 2016 ││regulilor privind formarea │rolurilor și mandatelor instituțiilor implicate în │autorități de │ ││diferitelor categorii de persoane│procesul de formare profesională pentru administrația │reglementare, ANFP, MMJS,│ ││care-și desfășoară activitatea │publică și a definirii unui sistem instituțional și de │MEN, ANC, ARACIS, INA, │ ││în administrația publică și │management coerent cu privire la asigurarea formării │ministerele de linie și │ ││integrarea lor într-un sistem │pentru administrație │alte autorități de │ ││instituțional și de management │ │reglementare │ ││coerent, dedicat exclusiv ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│dezvoltării de competențe în │Noi proceduri și metodologii adaptate noului cadru │ │Semestrul II 2018 ││administrația publică │instituțional și de management – elaborate și promovate│ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Rapoarte anuale de management al formării în │ │Anual, începând cu ││ │administrația publică, care să includă date cu privire │ │2018 ││ │la ansamblul formărilor organizate pentru administrație│ │ ││ │și cu privire la evaluarea impactului formării din │ │ ││ │perspectiva contribuției sistemului de formare pentru │ │ ││ │administrația publică la profesionalizarea resurselor │ │ ││ │umane din cadrul acesteia și a corelării cu nevoile │ │ ││ │instituționale și prioritățile strategice în domeniul │ │ ││ │formării – elaborate și publicate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Cadrul normativ modificat pentru asigurarea conexiunii │ │Semestrul II 2017 ││ │dintre formare și dezvoltarea carierei funcționarilor │ │ ││ │(modificarea și completarea Statului funcționarului │ │ ││ │public) │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│1.2. Înființarea și │Elaborarea și adoptarea proiectului de act normativ │CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │August 2016 ││operaționalizarea Institutului │privind înființarea INA, având la bază orientările │alte instituții │ ││Național de Administrație (INA), │strategice stabilite prin prezenta strategie │relevante, │ ││ca școală de formare aplicată │ │SGG │ ││pentru administrație și actor ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│implicat activ în implementarea │INA – funcțional pentru a desfășura în condiții optime │ │Semestrul I 2017 ││politicilor de formare pentru │programe de formare │ │ ││administrație │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│1.3. Definirea unui sistem │Cadru normativ privind instituirea obligației de a │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │Semestrul II 2017 ││integrat de analiză a nevoilor │întocmi și comunica la fiecare doi ani ANFP planul de │ARACIS, SGG, INA, │ ││de formare, stabilire a │perfecționare profesională, precum și fondurile │ministerele de linie și │ ││priorităților și finanțare a │aferente, prevăzute în bugetul propriu – extinsă la │alte autorități de │ ││dezvoltării de competențe, precum│toate categoriile de personal și toate instituțiile │reglementare │ ││și evaluare periodică (ex-post) ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│a impactului formării, cu │Metodologie pentru elaborarea planurilor de │ANFP, MMJS, MEN, │Semestrul II 2019 ││asigurarea transparenței și │perfecționare profesională de către instituții – pe │ministerele de linie și │ ││participării publice în cadrul │baza cadrelor de competențe, a analizelor de nevoi │alte autorități de │ ││fiecăreia dintre etapele │realizate în prealabil (individuale și instituționale),│reglementare │ ││corespunzătoare formării cererii │a realizării conexiunii cu evaluarea performanțelor │ │ ││de servicii de formare │profesionale și pe baza evaluării impactului formărilor│ │ ││ │anterioare │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Planuri de perfecționare profesională elaborate la 2 │Autorități și instituții │La 2 ani, începând ││ │ani de instituțiile publice și centralizate de ANFP │publice – elaborare ANFP │cu 2018 ││ │ │- centralizare │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Rolul responsabilului de formare – consolidat și având │Beneficiarii de formare │Semestrul II 2018. ││ │competențe extinse, dublat de măsuri administrative și │(autorități și instituții│ ││ │de reglementare suplimentare │publice) │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Analiză a posibilelor soluții viabile privind │MDRAPFE, ANFP, MFP │Semestrul I 2018 ││ │finanțarea formării, inclusiv din perspectiva corelării│ │ ││ │alocării fondurilor cu necesitatea instruirii – │ │ ││ │realizată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Cadrul normativ pentru finanțarea formării – modificat │MDRAPFE, ANFP, MFP, │Semestrul II 2018 ││ │ca urmare a rezultatelor analizei │MMJS, MEN │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Soluții și mecanisme viabile privind finanțarea │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2018 ││ │formării și corelarea alocării fondurilor cu │ │ ││ │necesitatea instruirii – promovate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Obligativitatea consultării și publicării din oficiu a │MDRAPFE, ANFP, autorități│Începând cu ││ │tuturor informațiilor relevante în legătură cu alocarea│și instituții publice │semestrul II 2018 ││ │de fonduri pentru formare și cheltuirea acestora – │ │ ││ │instituită prin modificări ale cadrului normativ/ │ │ ││ │normelor administrative │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Instrument online de consultare publică/colectare a │ANFP și SGG │Începând cu ││ │opiniilor cetățenilor cu privire la ce competențe ar │ │semestrul II 2018 ││ │trebui dezvoltate cu prioritate la personalul din │ │ ││ │administrație pentru ca munca acestuia să răspundă │ │ ││ │într-o mai mare măsură așteptărilor privind calitatea │ │ ││ │serviciilor publice și a actului de guvernare – creat │ │ ││ │și operaționalizat │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Rolul comisiilor paritare – redefinit, prin modificarea│ANFP │Semestrul II 2018 ││ │cadrului normativ în vigoare │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│1.4. Crearea unui sistem │Sistem informatic realizat și operațional │ANFP, ANC, MEN, │Semestrul II 2018 ││informatic dedicat inventarierii │Instrumente de control și metodologii/rapoarte cu │furnizorii de formare │ ││informațiilor relevante despre │format prestabilit pentru derularea procesului de │ │ ││educația și formarea pentru │monitorizare – dezvoltate │ │ ││administrație, conectat/ │Cadru adecvat de raportare anuală și colectare a │ │ ││conectabil la mecanismul de │datelor aferente în vederea monitorizării procesului de│ │ ││monitorizare a învățării pe tot │formare prin intermediul sistemului informatic │ │ ││parcursul vieții în România și │(proceduri/ instrumente/ criterii unitare) – elaborat │ │ ││care să permită generarea │ │ │ ││automată, la cererea persoanelor │ │ │ ││interesate, a așa-numitului │ │ │ ││"portofoliu de formare și │ │ │ ││dezvoltare profesională" al │ │ │ ││persoanei care își desfășoară │ │ │ ││activitatea profesională în │ │ │ ││sectorul public │ │ │ │├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤│Obiectiv specific 2: Până la finalul anului 2020, o corelare a standardizării competențelor cu reformarea sistemelor de recrutare, ││promovare și evaluare, un sistem de management al calității în formarea pentru administrație și stimularea participării la diferite forme││de învățare pe tot parcursul vieții vor asigura relevanța rezultatelor formării atât pentru comunitate, cât și pentru administrație, ││instituții și indivizi. ││Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): ││I2.1. Cadru instituțional și de reglementare în vigoare; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2019 ││I2.2. Cel puțin 1.500 de mentori formați, cu competențe testate și validate, membri ai rețelei de mentori gestionate de INA; Țintă: până ││cel târziu la finalul anului 2020 ││I2.3. Cel puțin 1.000 de instituții/autorități sau asocieri de instituții/autorități evaluate ca eligibile pentru a beneficia de ││aplicarea mecanismelor cu potențial de stimulare a investițiilor în formare; Țintă: anual, în perioada 2018-2020 ││I2.4. Clasificarea Ocupațiilor din România, relevantă și pentru domeniul administrației publice; Țintă: până cel târziu la finalul ││semestrului I 2019 │├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤│2.1. Crearea unui cadru formal │Mecanisme destinate constituirii instituțiilor publice │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul I. 2018 ││unic pentru organizarea și │în parteneri ai unităților de învățământ în cadrul │MEN, INA, beneficiarii de│ ││desfășurarea de stagii și │cărora se organizează și se desfășoară învățământul │formare (autorități și │ ││activități de pregătire practică,│dual – dezvoltate │instituții publice), │ ││în autorități și instituții │ │furnizorii de formare │ ││publice, pentru elevi, studenți, │ │(instituțiile de │ ││absolvenți și alte categorii │ │învățământ) │ ││similare de persoane potențial ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│interesate de o carieră în │Contract-cadru pentru parteneriate cu instituțiile de │SGG, MEN, MDRAPFE, INA, │Semestrul II 2018 ││administrația publică │învățământ superior – elaborat │furnizorii de formare │ ││ │ │(instituțiile de │ ││ │ │învățământ) │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Mecanisme destinate parteneriatelor dintre instituțiile│MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 ││ │publice și INA – dezvoltate în vederea asigurării │ │ ││ │formării inițiale pentru ocuparea diferitelor categorii│ │ ││ │de funcții din administrație │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Rețea de mentori – creată și operaționalizată, cel │INA, beneficiarii de │Începând cu ││ │puțin 1.500 persoane beneficiari ai formării și │formare (autorități și │semestrul II 2019 ││ │evaluării │instituții publice), │ ││ │Cadru de competențe și standard de pregătire asociat, │furnizorii de formare │ ││ │aplicabile mentorilor – elaborat │ │ ││ │Program de mentorat, în sistem pilot – desfășurat │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Cadru legal – modificat astfel încât experiența │SGG │Semestrul I 2019 ││ │profesională dobândită în urma participării la astfel │MDRAPFE, │ ││ │de activități să fie cuantificată cu titlu de │ANFP │ ││ │experiență profesională relevantă (solicitată în cadrul│ │ ││ │proceselor de recrutare) │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│2.2. Crearea unui mecanism de │Analiză privind crearea unui sistem de credite │SGG, MMJS, MEN, MDRAPFE, │Semestrul I 2018 ││cuplare a participării la │transferabile specific formării continue a persoanelor │ANFP, alte instituții │ ││diferite forme de dezvoltare a │care activează în cadrul administrației publice – │relevante │ ││competențelor profesionale cu │realizată │ │ ││dezvoltarea unei cariere în ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│administrație │Sistem de credite transferabile specific formării │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul II 2018 ││ │continue a persoanelor care activează în cadrul │MEN, alte instituții │ ││ │administrației publice – creat și implementat │relevante │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Obligația de cumulare anuală a unui număr de credite – │ │Semestrul II 2018 ││ │instituită, prin modificări ale cadrului normativ, în │ │ ││ │același timp cu realizarea legăturii acesteia cu │ │ ││ │evaluarea performanțelor profesionale individuale, │ │ ││ │mobilitatea voluntară, mobilitatea obligatorie, │ │ ││ │exercitarea cu caracter temporar a unor funcții │ │ ││ │superioare celei deținute, modificarea fișei postului │ │ ││ │prin diversificarea activităților sau creșterea │ │ ││ │complexității acestora ca urmare a promovării în grad │ │ ││ │profesional pe funcțiile de execuție │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Sistemul de credite integrat în sistemul informatic │ANFP │Semestrul II 2018 ││ │privind formarea │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│2.3. Extinderea și consolidarea │Măsuri administrative și de reglementare privind │ANFP, MMJS, beneficiarii │Semestrul II 2018 ││rolului responsabilului de │extinderea rolului responsabilului de formare – │de formare (autorități și│ ││formare din cadrul autorităților │adoptate și implementate │instituții publice) │ ││și instituțiilor publice, ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│concomitent cu generarea │Mecanisme de identificare și selecție a celor mai │ANFP │Semestrul II 2018 ││capacității persoanelor vizate │potrivite persoane pentru îndeplinirea rolului de │ │ ││de a-și exercita noul rol │responsabili de formare – definite │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│2.4. Integrarea standardelor │Parteneriate cu INA pentru formarea inițială oferită de│CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │Permanent, începând ││privind calitatea programelor │mediul academic – încheiate │SGG, ANC, beneficiarii de│cu 2017 ││finalizate cu recunoaștere ├───────────────────────────────────────────────────────┤formare (autorități și ├─────────────────────┤│națională a competențelor │Protocol de colaborare între MDRAPFE și ANC – încheiat │instituții publice) │Semestrul II 2017 ││dobândite în sistemul de ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│management al calității formării │Reprezentarea MDRAPFE, ANFP, INA în Comitetul Sectorial│ │Permanent, începând ││pentru administrație │Administrație și Servicii Publice pentru formarea │ │cu 2017 ││ │continuă – realizată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Participarea specialiștilor în domeniul administrației │ │Permanent, începând ││ │și funcției publice în comisiile de autorizare a căror │ │cu 2017 ││ │activitate este coordonată de ANC – asigurată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Extinderea aplicării principiilor și sistemelor pentru │ │Permanent, începând ││ │asigurarea calității în formarea profesională a │ │cu 2017 ││ │adulților la programele de formare pentru administrația│ │ ││ │publică – realizată (prin cadrul normativ prevăzut la │ │ ││ │acțiunea 1.1.) │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Efectuarea controalelor în comun (cu reprezentanți ANC │ │Permanent, începând ││ │și MDRAP) la fața locului a furnizorilor de formare │ │cu 2017 ││ │pentru verificarea programelor de formare – asigurată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Rapoarte anuale privind numărul de programe de formare │MDRAPFE, ANC │Permanent, începând ││ │pentru administrație autorizate, numărul de controale │ │cu semestrul I 2018 ││ │efectuate și rezultatele acestora │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Inventarierea funcțiilor din administrație care se │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2017 ││ │regăsesc încadrate în Clasificarea Ocupațiilor din │ │ ││ │România – realizată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Actualizarea Clasificării Ocupațiilor din România ca │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2018 ││ │urmare a rezultatelor inventarierii corelativ cu │INA │ ││ │standardele ocupaționale elaborate/modificate – │ │ ││ │realizată │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│2.5. Crearea unor mecanisme de │Analiză privind modalitățile de stimulare a │SGG, ANFP, alte │Semestrul I 2019 ││stimulare a investițiilor │investițiilor inteligente – realizată │instituții relevante │ ││inteligente în formarea și ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│dezvoltarea de competențe, la │Mecanisme de stimulare a investițiilor inteligente în │SGG, ANFP, MFP, alte │Semestrul II 2019 ││nivel de sistem, instituții și │formarea și dezvoltarea de competențe – create, pe │instituții relevante │ ││indivizi │baza rezultatelor analizei │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Mecanisme de stimulare implementate – Cel puțin 1.000 │beneficiarii de formare │Semestrul II 2020 ││ │de instituții/autorități sau asocieri de instituții/ │(autorități și instituții│ ││ │autorități beneficiare ale mecanismelor │publice) FE │ │├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤│Obiectiv specific 3: Până la finalul anului 2020, sistemul de management al formării pentru administrația publică va asigura: ││(1) dezvoltarea unui "portofoliu educațional" pentru fiecare persoană care își desfășoară activitatea în administrație (pe baza căruia va││putea dovedi deținerea competențelor generale și specifice corespunzătoare funcției ocupate); (2) instrumente inovative care să sprijine ││activitățile de formare (între care o Rețea Națională de Expertiză pentru Administrație și o bibliotecă virtuală); (3) formarea pentru ││grupurile-țintă strategice și pentru domeniile de interes strategic, luând în considerare prioritățile individuale, locale, ││instituționale și naționale. ││Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): ││I3.1. "Portofoliu de formare și dezvoltare profesională" cu competențe relevante, pentru fiecare persoană care își desfășoară activitatea││în administrația publică; Țintă: începând cu 2019 ││I3.2. Cel puțin 5.000 de formatori și persoane-resursă implicate în formarea pentru administrație, membri ai Rețelei Naționale de ││Expertiză pentru Administrație; Țintă: până cel târziu la finalul anului 2020 ││I3.3. Cel puțin 300.000 de persoane formate anual prin sistemul de formare pentru administrația publică; Țintă: 2020 ││I3.4. Acces public la cel puțin 5.000 de lucrări științifice actuale, pe teme specifice sectorului administrație și servicii publice. ││Țintă: 2020 │├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤│3.1. Introducerea și dezvoltarea │Portofoliu de formare și dezvoltare profesională │ANFP, autorități și │Semestrul I 2019 ││sistemului privind "portofoliul │disponibil pentru toate persoanele din administrație │instituții publice │ ││de formare și dezvoltare │ │ │ ││profesională" pentru persoanele │ │ │ ││din administrație │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.2. Organizarea și desfășurarea │Rețeaua Națională de Expertiză pentru Administrație – │INA │Semestrul II 2018 ││de programe de formare pe │formată și operațională, disponibilă public pe pagina │ │ ││domeniile de activitate │web a INA │ │ ││considerate prioritare pentru │ │ │ ││orizontul de timp 2014-2020 │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │Cel puțin 5.000 de formatori și persoane-resursă │ │Semestrul II 2020 ││ │implicate în Rețeaua Națională de Expertiză pentru │ │ ││ │Administrație │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Parteneriate cu școlile sau institutele de formare de │ │Permanent, începând ││ │drept public din subordinea sau coordonarea fiecărui │ │cu semestrul II 2017 ││ │minister de linie, cu universități acreditate și alți │ │ ││ │furnizori de formare cu prestigiu național și │ │ ││ │internațional – încheiate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Programe de formare pe domeniile de activitate │ │Permanent, începând ││ │considerate prioritare pentru orizontul de timp 2014- │ │cu semestrul II 2017 ││ │2020 și care îndeplinesc cele 4 criterii detaliate în │ │ ││ │strategie: aplicabilitate, finalitate demonstrată și │ │ ││ │demonstrabilă în ceea ce privește competențele, │ │ ││ │centrare pe nevoile și capacitatea individului, │ │ ││ │sustenabilitate – desfășurate │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.3. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare specializată pentru │INA, MDRAPFE │Permanent, începând ││de programe de formare │ocuparea unei funcții publice corespunzătoare │ │cu semestrul II 2017 ││specializată pentru înalții │categoriei înalților funcționari publici pe an – │ │ ││funcționari publici │desfășurat │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.4 Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de leadership pe an pentru fiecare│INA │Periodic, începând cu││de programe de leadership pentru │categorie vizată – organizat │ │semestrul II 2017 ││factorii decizionali – demnitari │ │ │ ││și aleși locali – și conducerea │ │ │ ││executivă a autorităților, │ │ │ ││instituțiilor și serviciilor │ │ │ ││publice │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.5. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare specializată pe an – │MDRAPFE, ANFP, INA │Periodic, începând cu││de programe de formare │organizat │ │semestrul I 2018 ││specializată pentru persoanele cu│ │ │ ││potențial, din sistem sau din │ │ │ ││afara sistemului, pe modelele │ │ │ ││deja consacrate │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.6. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program de formare pe an pentru │ANFP, INA │Periodic, începând cu││de programe de formare pentru │consilierii de etică – organizat │ │semestrul I 2018 ││asigurarea integrității în │ │ │Conform SNA și ││funcția publică, în general, și │Formare pentru asigurarea integrității │Conform SNA și strategie │strategie funcția ││pentru consilierii de etică, ca │ │funcția publică │publică ││programe de formare distincte │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.7. Organizarea și desfășurarea │Cel puțin un program anual pentru potențialii candidați│ANFP, INA, SGG, MJ, │Permanent, începând ││de programe de formare și alte │la concursurile pentru ocuparea de funcții publice – │MDRAPFE, beneficiari de │cu semestrul I 2018 ││categorii de activități de │organizat │formare, alte instituții │ ││învățare, prioritate având în │Instruiri specifice orientate spre "acomodarea" │relevante │ ││perioada imediat următoare: … │persoanelor nou-intrate în sistem – organizate │ │ ││ │Cel puțin un program de formare anual pentru staff-ul │ │ ││ │tehnic al Parlamentului, implicat în fundamentarea │ │ ││ │inițiativelor legislative – organizat │ │ ││ │Formări anuale pentru introducerea, în sistem pilot, │ │ ││ │a abordării de politici publice în procesul │ │ ││ │decizional de la nivelul administrației publice locale │ │ ││ │- organizate │ │ ││ │Cel puțin un program de formare anual pentru membrii │ │ ││ │aparatelor tehnice din cadrul structurilor asociative │ │ ││ │- organizat │ │ ││ │Formare anuală pentru etică și integritate, ca parte │ │ ││ │componentă a implementării strategiilor naționale – │ │ ││ │organizată │ │ ││ │Cel puțin un program de formare anual pentru │ │ ││ │responsabilii de resurse umane din instituții │ │ ││ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ ││ │implementarea măsurilor ce implică modificări ample, │ │ ││ │de fond, ale cadrului normativ, instituțional și │ │ ││ │procedural actual, pe baza unui plan de formare – │ │ ││ │organizată │ │ ││ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ ││ │activitățile asociate exercitării de către România a │ │ ││ │președinției Consiliului Uniunii Europene, pe baza │ │ ││ │unui plan de formare – organizată │ │ ││ │Cel puțin un program de formare a personalului de la │ │ ││ │cabinetele demnitarilor pe an – organizat │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│3.8. Sprijinirea învățării │Atribuții INA privind organizarea, coordonarea și/sau │MDRAPFE, ANFP, SGG, INA, │August 2016 ││inteligente prin dezvoltarea de │participarea la activități de cercetare-inovare în │alte instituții relevante│ ││activități de cercetare și │domeniul administrației publice – incluse în actul │ │ ││inovare în domeniul │normativ privind înființarea INA │ │ ││administrației publice ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Parteneriate de tip public-privat pentru crearea și │ │Începând cu semestrul││ │operaționalizarea de centre de competență, │ │I 2018 ││ │infrastructură de transfer și incubatoare de inovare │ │ ││ │pentru administrație și servicii publice – realizate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Analiză cu privire la posibile măsuri pentru stimularea│ │Începând cu semestrul││ │cererii autorităților, instituțiilor și altor categorii│ │I 2020 ││ │de entități publice pentru inovarea de procese și │ │ ││ │produse asociate exercitării atribuțiilor proprii, │ │ ││ │precum și pentru soluții inovatoare interdisciplinare │ │ ││ │- realizată │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Măsuri pentru stimularea cererii autorităților, │ │Începând cu semestrul││ │instituțiilor și altor categorii de entități publice │ │II 2020 ││ │pentru inovarea de procese și produse asociate │ │ ││ │exercitării atribuțiilor proprii, precum și pentru │ │ ││ │soluții inovatoare interdisciplinare – implementate │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Participarea activă a României în cadrul rețelelor, │ │Începând cu 2017 ││ │parteneriatelor și/sau inițiativelor europene și │ │ ││ │internaționale de cercetare, dezvoltare și inovare în/ │ │ ││ │pentru administrația publică – asigurată; informațiile │ │ ││ │privind participarea – publicate pe paginile de │ │ ││ │internet ale instituțiilor responsabile │ │ ││ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤│ │Accesul la literatura științifică internațională, la │ │2017-2020 ││ │studii și cercetări aplicate în domeniul administrației│ │ ││ │publice și subdomeniile conexe, precum și la resurse │ │ ││ │pentru valorificarea și susținerea specializării │ │ ││ │inteligente – asigurat; cel puțin 5.000 de lucrări │ │ ││ │științifice actuale, pe teme specifice sectorului │ │ ││ │administrație și servicii publice disponibile în format│ │ ││ │electronic (de exemplu, într-o platformă de tip │ │ ││ │bibliotecă virtuală) │ │ │├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤│Obiectiv specific 4: Până la finalul anului 2020, pentru fiecare măsură nou-implementată vor exista acțiuni de informare și ││conștientizare, comunicare, branding/rebranding și marketing adaptate publicului-țintă astfel încât mesajul unitar transmis și ││recepționat să fie acela că "pentru administrația publică, profesionalismul contează". ││Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): ││I4.1. Percepția publică referitoare la profesionalismul personalului din administrația publică; Țintă: o îmbunătățire a acesteia ││reflectată în scăderea anuală a cel puțin trei indici de tipul "motivul pentru care administrația nu merge bine", "motivul pentru care ││calitatea serviciilor publice nu corespunde așteptărilor", "motivul pentru care încă există corupție" etc. ││I4.2. Pentru programele de formare inițială organizate și desfășurate în aplicarea prezentei strategii, creșterea succesivă a numărului ││de candidați pe loc astfel încât la finalul perioadei de implementare numărul de candidați pe loc să fie de minimum 10 ││I4.3. Rețeaua Națională a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică – creată, funcțională și cu o strategie multianuală ││definită pentru următorii 5 ani │├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤│4.1. Organizarea și desfășurarea │Dezbateri periodice – desfășurate (cu o frecvență cel │MDRAPFE, ANFP,SGG, INA, │Permanent, începând ││de dezbateri periodice cu părțile│puțin anuală) │alte instituții și │cu semestrul I 2017 ││interesate relevante │Rapoarte anuale comparative cu privire la percepția │autorități relevante │ ││ │publică referitoare la profesionalismul personalului │ │ ││ │din administrația publică și măsuri propuse pentru │ │ ││ │îmbunătățirea situației │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│4.2. Organizarea și desfășurarea │Evenimente anuale de informare și formare a │ANFP, SGG, INA │Permanent, începând ││anuală de evenimente de tipul │personalului direct responsabil cu aplicarea │ │cu semestrul I 2017 ││Forumul administrației │reglementărilor – organizate │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│4.3. Stabilirea unei identități │Identitate vizuală și brand INA – elaborate │MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 ││vizuale și a unui brand propriu │Plan de promovare a programelor și activității │ │ ││pentru nou-înființatul INA și │instituției, la nivel național, european și │ │ ││promovarea programelor și │internațional – elaborat și implementat │ │ ││activității instituției │Plan de promovare pentru programele de formare "de │ │ ││ │elită" ale INA (de exemplu, programul de formare │ │ ││ │inițială pentru înalți funcționari publici) – elaborat │ │ ││ │și implementat │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│4.4. Facilitarea creării unei │Rețea Națională a Furnizorilor de Formare pentru │INA │Semestrul II 2018 ││rețele naționale a furnizorilor │Administrația Publică – creată și operațională │ │ ││de formare pentru administrația ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│publică │Strategia multianuală a rețelei – elaborată și adoptată│Membrii rețelei │Semestrul I 2019 │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│4.5. Introducerea în cadrul │Pilon dedicat promovării și premierii investițiilor │ANFP, SGG, INA, alte │Semestrul I 2018 ││Competițiilor anuale privind │inteligente în dezvoltarea resurselor umane – inclus în│instituții relevante │ ││calitatea și inovarea în │Competiția celor mai bune practici din administrația │ │ ││administrație, organizate de ANFP│publică din România │ │ ││a unui pilon special dedicat │ │ │ ││promovării și premierii │ │ │ ││investițiilor inteligente în │ │ │ ││dezvoltarea resurselor umane │ │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│4.6. Susținerea cu personal │Participare activă la cel puțin 2 inițiative │CNCISCAP, ANFP, SGG, INA,│Semestrul I 2018 ││specializat și participare activă│educaționale pe an – realizată │alte instituții relevante│ ││a inițiativelor Ministerului │ │ │ ││Educației, unităților de │ │ │ ││învățământ preuniversitar, │ │ │ ││instituțiilor de învățământ │ │ │ ││superior, asociațiilor elevilor │ │ │ ││și studenților și altor categorii│ │ │ ││de entități interesate similare, │ │ │ ││care vizează abordarea în cadrul │ │ │ ││proceselor educaționale pentru │ │ │ ││copii și tineri a unor aspecte │ │ │ ││specifice privind administrația │ │ │ │└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x