HOTĂRÂRE nr. 452 din 2 iunie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 15 iunie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 97
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 1REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999
ART. 2REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 6
ART. 2REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 56
ART. 2REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 57
ART. 2REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 58
ART. 14REFERIRE LALEGE 188 08/12/1999 ART. 97
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare pe post a funcţionarilor care ocupa funcţii publice de conducere în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice



În temeiul art. 107 din Constituţia României şi al art. 97 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere se va organiza şi se va desfăşura în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, denumita în continuare lege, şi cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 2Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere va fi susţinut numai de funcţionarii din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6 lit. a)-g) din lege şi nu se afla în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 56-58 din lege.
 + 
Articolul 3(1) În cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice se vor constitui comisii de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţii publice de conducere, denumite în continuare comisii de atestare.(2) Comisia de atestare este formată dintr-un preşedinte şi 2-4 membri numiţi prin ordin sau prin dispoziţie a conducătorului autorităţii sau instituţiei respective.(3) Comisia de atestare are un secretar care nu este membru al acesteia, numit prin ordin sau prin dispoziţie a conducătorului autorităţii sau instituţiei publice respective, de regula dintre funcţionarii din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice respective, şi care îndeplineşte sarcinile stabilite în scris de preşedintele comisiei de atestare.
 + 
Articolul 4Din comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţii publice de conducere în aparatul propriu al ministerelor şi al celorlalte organe centrale va face parte, în mod obligatoriu, şi un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, numit prin ordin al preşedintelui acesteia.
 + 
Articolul 5Comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţia publică de conducere de secretar general al Guvernului şi de secretar general adjunct al Guvernului este prezidata de primul-ministru sau de un reprezentant desemnat de acesta şi este formată din ministrul justiţiei, ministrul funcţiei publice, ministrul finanţelor şi preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
 + 
Articolul 6Din comisia de atestare a conducătorilor serviciilor publice descentralizate ale ministerelor sau ale altor organe centrale din unităţile administrativ-teritoriale vor face parte, în mod obligatoriu, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, numit prin ordin al preşedintelui acesteia, şi un reprezentant al prefectului judeţului sau al municipiului Bucureşti, desemnat de acesta prin ordin.
 + 
Articolul 7(1) Din comisia de atestare a secretarului general al prefecturii vor face parte un reprezentant al Ministerului Funcţiei Publice, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi 3 reprezentanţi ai prefectului.(2) Din comisia de atestare a funcţionarilor care ocupa funcţia publică de conducere de secretar al judeţului sau al municipiului Bucureşti vor face parte un reprezentant al Ministerului Funcţiei Publice, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, un reprezentant al preşedintelui consiliului judeţean sau al primarului general al municipiului Bucureşti şi 2 reprezentanţi ai consiliului judeţean, respectiv ai Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.(3) Din comisia de atestare a secretarului municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, după caz, vor face parte un reprezentant al prefectului, un reprezentant al preşedintelui consiliului judeţean sau al primarului general al municipiului Bucureşti, un reprezentant al primarului municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, după caz, şi 2 reprezentanţi ai consiliului local respectiv.
 + 
Articolul 8(1) Preşedintele comisiei de atestare pe post a secretarului general al prefecturii va fi desemnat de ministrul funcţiei publice, prin ordin.(2) Preşedintele fiecărei comisii de atestare prevăzute la art. 6 şi la art. 7 alin. (2) şi (3) este desemnat cu majoritatea voturilor membrilor acesteia.
 + 
Articolul 9(1) În termen de 5 zile de la constituire comisia de atestare va verifica, pentru fiecare funcţionar, îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2.(2) Rezultatele verificărilor prevăzute la alin. (1) se consemnează de secretarul comisiei de atestare într-un proces-verbal care se semnează de toţi membrii comisiei.(3) În cazul în care constata neîndeplinirea de către un funcţionar a condiţiilor prevăzute la alin. (1), comisia de atestare îi va comunică acestuia, imediat şi în scris, rezultatul verificării, care va putea fi contestat în termen de 5 zile de la comunicare.(4) Contestaţia asupra rezultatului verificării prevăzute la alin. (1) va fi depusa la conducătorul autorităţii sau instituţiei publice respective şi va fi soluţionată de acesta în termen de 5 zile de la depunere.(5) Examenul de atestare pe post va fi programat să se desfăşoare numai după soluţionarea contestaţiei asupra rezultatului verificării prevăzute la alin. (1).
 + 
Articolul 10Tematica specifică domeniului de activitate şi funcţiei publice de conducere, locul, data şi ora desfăşurării examenului de atestare pe post vor fi comunicate în scris, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia, de către secretarul comisiei de atestare fiecărui funcţionar care ocupa o funcţie publică de conducere.
 + 
Articolul 11(1) Examenul de atestare pe post pentru numirea în funcţii publice de conducere consta în susţinerea unei lucrări scrise şi în prezentarea la un interviu, legate de tematica specifică domeniului de activitate şi funcţiei publice de conducere, stabilită de comisia de atestare.(2) Subiectele pentru lucrarea scrisă şi seturile de întrebări pentru interviu vor fi închise în plicuri.(3) Pentru lucrarea scrisă, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării examenului de atestare, candidatul, în prezenta comisiei de atestare, va extrage subiectul lucrării scrise ce va fi consemnat în procesul-verbal al examenului de atestare pe post. Lucrarea redactată de candidat va fi depusa la comisia de atestare cu cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării examenului de atestare pe post.(4) În ziua examenului de atestare pe post, pentru interviu, candidatul va extrage un plic cu setul de întrebări la care va răspunde în prezenta comisiei de atestare.(5) Nota pentru lucrarea scrisă şi, respectiv, nota pentru interviu reprezintă media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei de atestare. Notele pentru lucrarea scrisă şi pentru interviu pot fi de la 1 la 10.
 + 
Articolul 12(1) Rezultatul examenului de atestare pe post este media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei pentru lucrarea scrisă şi pentru interviu.(2) Funcţionarul va fi atestat în funcţia publică de conducere în cazul în care a obţinut la examenul de atestare pe post cel puţin nota 7. Rezultatul va fi comunicat funcţionarului respectiv, în scris, în termen de 3 zile de la data desfăşurării examenului de atestare pe post.(3) Rezultatul examenului de atestare pe post poate fi contestat de funcţionarul respectiv, în termen de 5 zile de la comunicare, la comisia de atestare, care are obligaţia de a soluţiona contestaţia în termen de 5 zile de la înregistrarea acesteia la secretarul comisiei.(4) În cazul respingerii contestaţiei funcţionarul respectiv se poate adresa, în condiţiile legii, instanţei de contencios administrativ.
 + 
Articolul 13Secretarul comisiei de atestare întocmeşte procesul-verbal al examenului de atestare pe post, care va cuprinde subiectul pentru lucrarea scrisă, notele acordate de fiecare membru al comisiei de atestare, întrebările şi răspunsurile la interviu, precum şi rezultatul examenului de atestare pe post. Procesul-verbal se semnează de secretar şi se contrasemnează de toţi membrii comisiei de atestare.
 + 
Articolul 14(1) Funcţionarul care a fost atestat pe post în condiţiile prezentei hotărâri va fi numit de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, prin ordin sau prin dispoziţie, după caz, în funcţia publică de conducere respectiva.(2) Secretarul general al prefecturii şi secretarul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, care au fost atestaţi pe post în condiţiile prezentei hotărâri, vor fi numiţi de ministrul funcţiei publice prin ordin.(3) Secretarul municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului sau comunei, după caz, care a fost atestat pe post în condiţiile prezentei hotărâri, va fi numit de prefect prin ordin.(4) În cazul în care un funcţionar nu promovează examenul de atestare pe post pentru respectiva funcţie publică de conducere, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 97 alin. (1) din lege.
 + 
Articolul 15(1) Posturile devenite vacante ca urmare a neatestarii prin examen de atestare pe post în funcţia publică de conducere vor fi ocupate prin concurs, în condiţiile legii.(2) În situaţia în care a fost declansata procedura prevăzută la art. 12 alin. (3), postul va fi scos la concurs numai după rămânerea definitivă şi irevocabilă a hotărârii instanţei de contencios administrativ.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––Preşedintele AgenţieiNaţionale a FuncţionarilorPublici,Ludovic Orban,secretar de statMinistrul funcţieipublice,Vlad RoscaMinistrul muncii şiprotecţiei sociale,Smaranda DobrescuMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x