HOTĂRÂRE nr. 45 din 19 ianuarie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 26 ianuarie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PEHG 686 24/06/2008 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEHG 686 24/06/2008 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PENORMA 24/06/2008 ART. 1
ActulINLOCUIESTE PENORMA 24/06/2008 ANEXA 1
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 3
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 4
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 5
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 9
ANEXA 1INLOCUIESTE PENORMA 24/06/2008 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 118 23/12/2010 ART. 3
ActulCOMPLETEAZA PEHG 686 24/06/2008 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEHG 686 24/06/2008 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAOUG 50 21/04/2008
ActulCOMPLETEAZA PENORMA 24/06/2008 ART. 1
ActulINLOCUIESTE PENORMA 24/06/2008 ANEXA 1
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 3
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 4
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 5
ActulMODIFICA PENORMA 24/06/2008 ART. 9
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1INLOCUIESTE PENORMA 24/06/2008 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 686/2008



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2010 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICNormele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 686/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:"(1^1) Taxa se aplică, de asemenea, la reintroducerea în parcul naţional a unui autoturism, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul naţional, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduală a taxei, în conformitate cu prevederile art. 8 din ordonanţă."2. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(2) În vederea calculării taxei de către autoritatea fiscală, persoana fizică sau persoana juridică în numele căreia se efectuează înmatricularea, denumită în continuare contribuabil, trebuie să prezinte, în copie şi în original, următoarele documente:a) cartea de identitate a vehiculului;b) documente care atestă dobândirea autovehiculului pentru care se solicită plata taxei pe poluare de către contribuabil; şic) în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care să rezulte data primei înmatriculări a acestora şi, după caz, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 5 alin. (4), precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă «Registrul Auto Român» ori rezultatul evaluării individuale efectuate potrivit art. 5 alin. (20)."3. La articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Norma de poluare Euro utilizată la calculul taxei este cea codificată în cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Numărul de omologare», prin ultimele două caractere din numărul de omologare, după cum urmează: ┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐ │ Norma de poluare │ Codificare │ │ Euro │ │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Non Euro │ E0 sau R0 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 1 │ E1 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 2 │ E2 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 3 │ E3 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 4 │ E4 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 5 │ E5 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro 6 │ E6 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro I │ R1 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro II │ R2 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro III │ R3 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro IV │ R4 │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro V │ R5 sau RE │ ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤ │ Euro VI │ R6 II" │ └────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘4. La articolul 5, alineatele (2), (9), (12), (13), (14) şi (17) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"(2) În cazul prevăzut la alin. (1), calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevăzută în anexa nr. 4 la ordonanţă, majorată cu reducerea suplimentară prevăzută în anexa nr. 1. Atunci când noua cotă de reducere este mai mare de 90%, se aplică cota de reducere de 90%.……………………………………………………………………………………….(9) Deprecierea stabilită în funcţie de vechime (d1) se aplică pentru autovehiculele în cazul cărora există diferenţe mai mari de un an între data primei înmatriculări, stabilită conform prevederilor art. 4 alin. (5), şi anul de fabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Anul fabricaţiei», după cum urmează: ┌──────────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │ Diferenţă vechime │ Coeficient d1 │ │ (ani) │ │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ > 1-2 │ 1,01 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ > 2-3 │ 1,02 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ > 3-4 │ 1,03 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ > 4 │ 1,04 │ └──────────────────────────────┴──────────────────────────────┘……………………………………………………………………………………….(12) Deprecierea stabilită în funcţie de starea generală (d2) se determină ca produs al valorilor din tabelul de mai jos: ┌─────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐ │ │ Coeficient d2 │ │ Aspect/Stare generală ├───────────────────┬────────────────────┤ │ │ Standard │ Inferioară │ ├─────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤ │Aspect exterior │ 1,0 │ 1,05 │ ├─────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤ │Aspect interior │ 1,0 │ 1,05 │ └─────────────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘(13) Deprecierea stabilită în funcţie de nivelul de dotare (d3), respectiv pe baza dotărilor considerate drept opţionale în raport cu cerinţele standard impuse prin legislaţia privind omologarea şi inspecţia tehnică a autovehiculelor se determină ca produs al valorilor din tabelul de mai jos: ┌──────────────────────────────┬──────────────────────────────┐ │ Dotare │ Coeficient d3 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Fără aer condiţionat │ 1,05 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Fără ABS │ 1,05 │ ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤ │ Fără airbag │ 1,05 │ └──────────────────────────────┴──────────────────────────────┘(14) Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform formulei prevăzute la alin. (7), se înmulţeşte cu cota de reducere a taxei din anexa nr. 4 la ordonanţă, stabilită iniţial, rezultând noua cotă de reducere pentru calculul taxei. Atunci când noua cotă de reducere este mai mare de 90%, se aplică cota de reducere de 90%.……………………………………………………………………………………….(17) Contribuabilul care urmează să înmatriculeze un autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei atât pentru cazul prevăzut la alin. (1), cât şi pentru cazul prevăzut la alin. (6). În această situaţie, la calculul taxei se ia în considerare cota de reducere rezultată din înmulţirea coeficientului de depreciere determinat potrivit alin. (7) cu suma dintre cota de reducere prevăzută în anexa nr. 4 la ordonanţă şi reducerea suplimentară prevăzută în anexa nr. 1. Atunci când noua cotă de reducere este mai mare de 90%, se aplică cota de reducere de 90%."5. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 9. – (1) În măsura în care aplicarea prevederilor privind taxa va impune precizări suplimentare, acestea vor fi emise prin ordin al ministrului mediului şi pădurilor, al ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii."6. Anexa nr. 1 la normele metodologice se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul mediului şi pădurilor,Laszlo BorbelyMinistrul transporturilor şi infrastructurii,Anca Daniela Boagiup. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 19 ianuarie 2011.Nr. 45.
 + 
Anexa (Anexa nr. 1 la normele metodologice)GRILĂprivind cotele de reducere suplimentară înfuncţie de rulajul mediu anual real al autovehiculului ┌─────────────────────┬─────────────────────────────────┬────────────────────┐ │ Categoria │ Diferenţa dintre rulajul mediu │ Cota de reducere │ │ de autovehicul │ anual real şi rulajul mediu │ suplimentară │ │ │ anual standard │ (%) │ │ │ (km) │ │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ M1 │ <5.000 │ 0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 5.001-10.000 │ 0,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 10.001-15.000 │ 0,75 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 15.001-20.000 │ 1,0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 20.001-25.000 │ 1,25 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 25.001-30.000 │ 1,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ >30.001 │ 1,75 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ N1 │ <10.000 │ 0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 10.001-20.000 │ 0,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 20.001-30.000 │ 0,75 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 30.001-40.000 │ 1,0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 40.001-50.000 │ 1,25 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ >50.001 │ 1,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ M2 şi N2 │ <15.000 │ 0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 15.001-30.000 │ 0,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 30.001-45.000 │ 0,75 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 45.001-60.000 │ 1,0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 60.001-75.000 │ 1,25 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ >75.001 │ 1,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ M3 şi N3 │ <25.000 │ 0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 25.001-50.000 │ 0,5 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 50.001-100.000 │ 0,75 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 100.001-150.000 │ 1,0 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ 150.001-200.000 │ 1,25 │ ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤ │ │ >200.001 │ 1,5 │ └─────────────────────┴─────────────────────────────────┴────────────────────┘–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x