HOTĂRÂRE nr. 441 din 10 aprilie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 19 aprilie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 30
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 8REFERIRE LAHG 1411 06/12/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind acordarea unor ajutoare persoanelor care beneficiază de protecţie în cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi pentru alocarea unor sume de la bugetul de stat destinate protecţiei speciale a persoanelor cu handicap



În temeiul art. 107 din Constituţie, al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice şi al art. 19 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă acordarea de ajutoare, constând în produse alimentare, produse parafarmaceutice, medicamente şi obiecte de cazarmament, pentru persoanele care beneficiază de protecţie în cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, în limita sumei de 10 miliarde lei.
 + 
Articolul 2(1) Cantităţile necesare şi repartizarea pe judeţe a produselor care se acordă potrivit art. 1 sunt prevăzute în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.(2) Repartizarea cantităţilor de produse prevăzute în anexe pe instituţiile de protecţie specială a persoanelor cu handicap se stabileşte de prefecturi pe baza solicitărilor transmise de unităţile beneficiare, cu avizul consiliilor judeţene sau locale, după caz, care le finanţează.
 + 
Articolul 3(1) Se aprobă scoaterea din rezervele de stat, în mod gratuit, a cantităţilor de produse care se acordă potrivit art. 1 şi 2.(2) Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat va scădea din gestiune la preţul de înregistrare, prin contul "Finanţarea din bugetul de stat privind anii precedenti şi alte surse", respectiv prin contul "Venituri din anii precedenti şi alte surse – activitate finanţată integral din venituri proprii", cantităţile de produse aprobate a fi scoase din rezervele de stat, potrivit prezentei hotărâri, pe baza documentelor justificative întocmite conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 4Finanţarea acumularii pentru reîntregirea stocurilor rezerve de stat, diminuate ca urmare a acordării ajutoarelor potrivit art. 1, în limita nivelurilor aprobate prin nomenclator, se asigura din bugetul de stat pe anul 2004.
 + 
Articolul 5Cheltuielile legate de ambalarea şi transportul produselor, efectuate pentru aplicarea prezentei hotărâri, se suporta de Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat.
 + 
Articolul 6(1) Transportul produselor până la locul indicat de prefectura se efectuează, în regim de urgenta, cu mijloace auto din dotarea unităţilor teritoriale din subordinea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat sau cu mijloace ale unor societăţi comerciale contractate de acestea, potrivit reglementărilor legale privind achiziţiile publice.(2) Distribuirea produselor către beneficiari se face de prefecturi, prin persoane anume împuternicite, împreună cu persoane desemnate din cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap beneficiare.(3) Schimbarea sub orice formă a destinaţiei produselor acordate ca ajutor umanitar din rezervele de stat este interzisă şi atrage răspunderea civilă, administrativă, disciplinară sau penală, după caz.
 + 
Articolul 7(1) Prefecturile justifica distribuirea produselor scoase din rezervele de stat în condiţiile prezentei hotărâri, conform prevederilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 371/1993 privind acordarea, în prima intervenţie, a ajutoarelor umanitare populaţiei sinistrate, ca urmare a unor situaţii excepţionale.(2) Documentele justificative privind distribuirea se păstrează la sediul prefecturilor în vederea punerii lor la dispoziţie organelor de control abilitate.
 + 
Articolul 8Se aprobă constituirea unui stoc de urgenta de 5.000 paturi cu finanţare din veniturile proprii ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.411/2002 privind aprobarea infiintarii pe lângă Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii.
 + 
Articolul 9(1) Se aprobă Acţiunea "Sprijin pentru persoanele cu handicap", care consta în achiziţionarea de carucioare destinate persoanelor cu handicap locomotor, materiale absorbante de protecţie pentru incontinenta, dispozitive medicale ajutatoare la mers, medicamente, vitamine, materiale igienico-sanitare, alimente destinate suportului nutritional, proteze auditive, aparate de semnalizare vizuala, casti de amplificare, materiale audio, maşini de scris Braille, hârtie şi plăci Braille, computere adaptate pentru nevăzători.(2) Pentru realizarea acţiunii prevăzute la alin. (1) se aproba suplimentarea bugetului pe anul 2003 al Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap cu suma de 5 miliarde lei, din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului, la capitolul 60.01 "Asistenţa socială, alocaţii, pensii, ajutoare şi indemnizaţii", titlul "Transferuri".(3) Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sa introducă modificările ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (2) în bugetul de stat şi în bugetul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(4) Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap virează organizaţiilor neguvernamentale ale persoanelor cu handicap sau care au ca obiect de activitate protecţia specială a persoanelor cu handicap, stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, sumele necesare achiziţionării produselor prevăzute la alin. (1), pe baza convenţiilor încheiate cu acestea.(5) Organizaţiile neguvernamentale achiziţionează produsele prevăzute la alin. (1) potrivit reglementărilor legale privind achiziţiile publice.(6) Distribuirea produselor se realizează de organizaţia neguvernamentala pe bază de proces-verbal vizat de reprezentanţii inspecţiilor regionale din subordinea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(7) Monitorizarea derulării acţiunii prevăzute la alin. (1) şi controlul utilizării fondurilor alocate se asigura de Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap.(8) În termen de 6 luni de la data încheierii convenţiilor, organizaţiile neguvernamentale vor prezenta Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap documente justificative privind cheltuirea sumelor primite.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––-Ministrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuMinistrul administraţiei publice,Octav CozmancaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 10 aprilie 2003.Nr. 441.
 + 
Anexa 1

                 REPARTIZAREA PE JUDEŢE A PRODUSELOR – ALIMENTARE
Nr. JUDEŢUL NUMĂR TOTAL PERSOANE CONSERVE PATE FICAT ULEI DIN ZAHĂR
crt INSTITUŢIONALIZATE CARNE (kg) FLOAREA (kg)
(kg) SOARELUI
COPII ADULTI TOTAL (kg)
1 ALBA 0 692 692 349 279 697 1.400
2 ARAD 0 440 440 222 177 443 900
3 ARGES 0 745 745 375 300 750 1.500
4 BACAU 8 1.137 1.145 576 461 1.153 2.300
5 BIHOR 34 286 320 162 129 322 650
6 BISTRITA 101 212 313 159 125 315 650
7 BOTOSANI 0 463 463 234 187 466 950
8 BRĂILA 1 254 255 126 103 257 500
9 BRAŞOV 53 220 273 138 110 275 550
10 BUCUREŞTI 83 1.043 1.126 567 454 1.134 2.250
11 BUZAU 0 231 231 117 93 233 450
12 CALARASI 0 273 273 138 110 275 550
13 CARAS-SEV. 0 270 270 135 109 272 550
14 CLUJ 0 364 364 183 146 367 750
15 CONSTANTA 0 461 461 231 187 464 950
16 COVASNA 0 0 0 0 0
17 DIMBOVITA 59 655 714 360 288 719 1.450
18 DOLJ 2 543 545 273 220 549 1.100
19 GALAŢI 0 194 194 99 78 196 400
20 GIURGIU 0 318 318 159 128 320 650
21 GORJ 0 181 181 90 73 182 350
22 HARGHITA 0 212 212 105 86 213 450
23 HUNEDOARA 0 262 262 132 106 264 500
24 IALOMITA 0 161 161 81 65 162 350
25 IAŞI 1 493 494 249 197 498 1.000
26 ILFOV 0 265 265 135 107 267 550
27 MARAMURES 0 301 301 150 121 303 600
28 MEHEDINTI 0 165 165 84 67 166 350
29 MURES 143 1.020 1.163 585 469 1.171 2.350
30 NEAMT 179 589 768 387 309 773 1.550
31 OLT 0 424 424 213 171 427 850
32 PRAHOVA 27 1.118 1.145 576 461 1.153 2.300
33 SALAJ 0 387 387 195 156 390 800
34 SATU-MARE 0 491 491 246 198 494 900
35 SIBIU 55 946 1.001 504 403 1.008 2.000
36 SUCEAVA 12 662 674 339 272 679 1.350
37 TELEORMAN 0 74 74 39 29 75 150
38 TIMIS 86 727 813 411 328 819 1.650
39 TULCEA 0 330 330 165 132 332 650
40 VASLUI 58 390 448 225 180 451 900
41 VILCEA 0 533 533 270 214 537 1.050
42 VRANCEA 0 426 426 216 172 429 850
43

TOTAL
GENERAL
902 18.958 19.860 10.000 8.000 20.000 40.000

 + 
Anexa 2

        REPARTIZAREA PE JUDEŢE A PRODUSELOR – PARAFARMACEUTICE
Nr. JUDEŢUL NUMĂR TOTAL PERSOANE VATA COMPRESE FESI
crt INSTITUŢIONALIZATE (kg) TIFON TIFON SIRINGI
(pachete) (buc.) (buc.)
COPII ADULTI TOTAL
1 ALBA 0 692 692 697 2.265 1.742 6.969
2 ARAD 0 440 440 443 1.440 1.108 4.431
3 ARGES 0 745 745 750 2.438 1.876 7.502
4 BACAU 8 1.137 1.145 1.153 3.747 2.883 11.531
5 BIHOR 34 286 320 322 1.047 806 3.223
6 BISTRITA 101 212 313 315 1.024 788 3.152
7 BOTOSANI 0 463 463 466 1.515 1.166 4.663
8 BRĂILA 1 254 255 256 835 642 2.568
9 BRAŞOV 53 220 273 275 894 687 2.749
10 BUCUREŞTI 83 1.043 1.126 1.134 3.685 2.835 11.339
11 BUZAU 0 231 231 233 756 582 2.326
12 CALARASI 0 273 273 275 894 687 2.749
13 CARAS-SEV. 0 270 270 272 884 680 2.719
14 CLUJ 0 364 364 367 1.191 916 3.666
15 CONSTANTA 0 461 461 464 1.509 1.161 4.642
16 COVASNA 0 0 0 0 0
17 DIMBOVITA 59 655 714 719 2.337 1.797 7.190
18 DOLJ 2 543 545 549 1.784 1.372 5.488
19 GALAŢI 0 194 194 196 635 488 1.954
20 GIURGIU 0 318 318 320 1.041 801 3.202
21 GORJ 0 181 181 182 592 456 1.823
22 HARGHITA 0 212 212 214 694 534 2.135
23 HUNEDOARA 0 262 262 264 858 660 2.638
24 IALOMITA 0 161 161 162 527 405 1.621
25 IAŞI 1 493 494 498 1.617 1.244 4.975
26 ILFOV 0 265 265 267 867 667 2.669
27 MARAMURES 0 301 301 303 985 758 3.031
28 MEHEDINTI 0 165 165 166 540 415 1.662
29 MURES 143 1.020 1.163 1.171 3.806 2.928 11.712
30 NEAMT 179 589 768 774 2.514 1.933 7.734
31 OLT 0 424 424 427 1.388 1.067 4.270
32 PRAHOVA 27 1.118 1.145 1.152 3.748 2.883 11.531
33 SALAJ 0 387 387 390 1.267 974 3.897
34 SATU-MARE 0 491 491 495 1.607 1.236 4.945
35 SIBIU 55 946 1.001 1.008 3.276 2.520 10.081
36 SUCEAVA 12 662 674 678 2.206 1.697 6.788
37 TELEORMAN 0 74 74 75 242 186 745
38 TIMIS 86 727 813 819 2.661 2.047 8.187
39 TULCEA 0 330 330 332 1.080 831 3.323
40 VASLUI 58 390 448 451 1.466 1.128 4.512
41 VILCEA 0 533 533 537 1.744 1.342 5.368
42 VRANCEA 0 426 426 429 1.394 1.072 4.290
43

TOTAL
GENERAL
902 18.958 19.860 20.000 65.000 50.000 200.000

 + 
Anexa 3

      REPARTIZAREA PE JUDEŢE A PRODUSELOR – OBIECTE DE CAZARMAMENT
Nr. JUDEŢUL NUMĂR TOTAL PERSOANE CEARSAFURI FETE PATURI
crt INSTITUŢIONALIZATE (buc.) PERNA (buc.)
(buc.)
COPII ADULTI TOTAL
1 ALBA 0 692 692 348 348 139
2 ARAD 0 440 440 222 222 89
3 ARGES 0 745 745 375 375 150
4 BACAU 8 1.137 1.145 577 577 231
5 BIHOR 34 286 320 161 161 64
6 BISTRITA 101 212 313 158 158 63
7 BOTOSANI 0 463 463 233 233 93
8 BRĂILA 1 254 255 128 128 51
9 BRAŞOV 53 220 273 137 137 55
10 BUCUREŞTI 83 1.043 1.126 567 567 227
11 BUZAU 0 231 231 116 116 47
12 CALARASI 0 273 273 137 137 55
13 CARAS-SEV. 0 270 270 136 136 54
14 CLUJ 0 364 364 183 183 73
15 CONSTANTA 0 461 461 232 232 93
16 COVASNA 0 0 0 0
17 DIMBOVITA 59 655 714 360 360 144
18 DOLJ 2 543 545 274 274 110
19 GALAŢI 0 194 194 98 98 39
20 GIURGIU 0 318 318 160 160 64
21 GORJ 0 181 181 91 91 36
22 HARGHITA 0 212 212 107 107 43
23 HUNEDOARA 0 262 262 132 132 53
24 IALOMITA 0 161 161 81 81 32
25 IAŞI 1 493 494 249 249 100
26 ILFOV 0 265 265 133 133 53
27 MARAMURES 0 301 301 152 152 61
28 MEHEDINTI 0 165 165 83 83 33
29 MURES 143 1.020 1.163 586 586 234
30 NEAMT 179 589 768 387 387 155
31 OLT 0 424 424 214 214 85
32 PRAHOVA 27 1.118 1.145 577 577 231
33 SALAJ 0 387 387 195 195 78
34 SATU-MARE 0 491 491 247 247 99
35 SIBIU 55 946 1.001 504 504 202
36 SUCEAVA 12 662 674 339 339 136
37 TELEORMAN 0 74 74 37 37 15
38 TIMIS 86 727 813 409 409 164
39 TULCEA 0 330 330 166 166 66
40 VASLUI 58 390 448 226 226 90
41 VILCEA 0 533 533 268 268 107
42 VRANCEA 0 426 426 215 215 86
43

TOTAL
GENERAL
902 18.958 19.860 10.000 10.000 4.000

 + 
Anexa 4

           REPARTIZAREA PE JUDEŢE A PRODUSELOR – MEDICAMENTE
Nr. JUDEŢUL NUMĂR TOTAL PERSOANE AMPICILINA ALGOCALMIN SER FI-
crt INSTITUŢIONALIZATE (cutii x (cutii x ZIOLOGIC
20 cpr.) 2.000 cpr) (fiole)
COPII ADULTI TOTAL
1 ALBA 0 692 692 35 10 400
2 ARAD 0 440 440 22 7 200
3 ARGES 0 745 745 37 11 400
4 BACAU 8 1.137 1.145 58 17 600
5 BIHOR 34 286 320 16 5 200
6 BISTRITA 101 212 313 16 5 200
7 BOTOSANI 0 463 463 23 7 200
8 BRĂILA 1 254 255 13 4 100
9 BRAŞOV 53 220 273 14 4 100
10 BUCUREŞTI 83 1.043 1.126 57 17 600
11 BUZAU 0 231 231 12 4 100
12 CALARASI 0 273 273 14 4 100
13 CARAS-SEV. 0 270 270 14 4 100
14 CLUJ 0 364 364 18 6 200
15 CONSTANTA 0 461 461 23 7 200
16 COVASNA 0 0 0 0
17 DIMBOVITA 59 655 714 36 11 400
18 DOLJ 2 543 545 27 8 300
19 GALAŢI 0 194 194 10 3 100
20 GIURGIU 0 318 318 16 5 200
21 GORJ 0 181 181 9 3 100
22 HARGHITA 0 212 212 11 3 100
23 HUNEDOARA 0 262 262 13 4 100
24 IALOMITA 0 161 161 8 2 100
25 IAŞI 1 493 494 25 7 200
26 ILFOV 0 265 265 13 4 100
27 MARAMURES 0 301 301 15 5 200
28 MEHEDINTI 0 165 165 8 3 100
29 MURES 143 1.020 1.163 58 18 600
30 NEAMT 179 589 768 39 12 400
31 OLT 0 424 424 21 6 200
32 PRAHOVA 27 1.118 1.145 58 17 600
33 SALAJ 0 387 387 19 6 200
34 SATU-MARE 0 491 491 25 7 200
35 SIBIU 55 946 1.001 50 15 500
36 SUCEAVA 12 662 674 34 10 300
37 TELEORMAN 0 74 74 4 1 100
38 TIMIS 86 727 813 41 12 400
39 TULCEA 0 330 330 17 5 200
40 VASLUI 58 390 448 23 7 200
41 VILCEA 0 533 533 27 8 200
42 VRANCEA 0 426 426 21 6 200
43

TOTAL
GENERAL
902 18.958 19.860 1.000 300 10.000

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x