HOTĂRÂRE nr. 440 din 21 iunie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 22 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Finanțarea proiectului prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + 
Articolul 3Ministerul Afacerilor Interne, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, răspunde de modul de implementare a proiectului prevăzut la art. 1, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice,
Paul Stănescu
Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
p. Ministrul comunicațiilor și societății informaționale,
Carmen Elian,
subsecretar de stat
Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale,
Ionel-Sorinel Vasilca
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul fondurilor europene,
Rovana Plumb
București, 21 iunie 2018.Nr. 440. + 
ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC“
În contextul Strategiei naționale privind agenda digitală pentru România (SNADR) 2020 și al Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, Ministerul Afacerilor Interne, în colaborare cu Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, este preocupat să dezvolte un proces de uniformizare a normelor, structurilor și practicilor din domeniul administrației publice, în primul rând cele ce țin de starea civilă și evidență a persoanelor, simplificarea procedurilor de obținere a certificatelor de stare civilă, a actelor de identitate și, totodată, operaționalizarea acestora. Interacțiunea instituțiilor publice cu societatea informațională determină reorganizarea proceselor instituționale (proceduri, metodologii de lucru, standarde și atribuții), regândirea strategică a managementului intern și asigurarea unui proces de continuă optimizare și perfecționare. În prezent, activitățile de stare civilă sunt efectuate descentralizat la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale din țară, misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României din străinătate, precum și de către comandanții de nave și de aeronave care se află în afara teritoriului național, ofițeri militari de stare civilă desemnați prin ordine ale ministrului apărării naționale și ministrului afacerilor interne, în limitele prevăzute de lege.Actele de stare civilă sunt înscrisuri autentice prin care se dovedește nașterea, căsătoria sau decesul unei persoane și se întocmesc în registre de stare civilă, în două exemplare, ambele originale, se completează manual, cu cerneală specială de culoare neagră.Primul exemplar al registrelor de stare civilă se păstrează la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau la primăria unității administrativ-teritoriale unde s-a întocmit, iar al doilea exemplar se înaintează consiliului județean sau Consiliului General al Municipiului București, după caz, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate. Ambele exemplare ale registrelor de stare civilă se trimit Arhivelor Naționale, după trecerea a 100 de ani de la data completării lor. Întocmirea actelor de stare civilă implică transmiterea de comunicări de către alte instituții. Ofițerii de stare civilă înscriu mențiuni pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare și trimit comunicări de mențiuni pentru înscrierea în registrele de stare civilă – exemplarul I sau, după caz, exemplarul II.Întreg procesul actual de întocmire, actualizare, păstrare a actelor de stare civilă și valorificare a informațiilor nu răspunde nevoilor actuale și cerințelor privind cadrul de interoperabilitate la nivel național și european.În acest context a apărut necesitatea identificării unei soluții pentru informatizarea fluxurilor de stare civilă și implementarea unei platforme de servicii electronice ce are la bază informații de stare civilă. Soluția constă în implementarea proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC“. Prin implementarea acestui proiect se vor crea condițiile unei administrații moderne, eficace și eficiente, precum și premisele creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și reducerea timpului de soluționare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă și eliberarea certificatelor aferente.Din punct de vedere informatic, prin realizarea SIIEASC va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor de stare civilă. Astfel, pentru expunerea on-line către cetățeni și mediul public/privat a serviciilor publice de stare civilă este vizată punerea la dispoziție a următoarelor servicii de tip G2C pentru care se va asigura disponibilitate și acces ridicat/consolidat pentru cetățeni:– accesarea on-line a datelor/informațiilor referitoare la proceduri/formulare;– descărcarea on-line a formularelor;– încărcarea on-line a formularelor;– plata on-line a taxelor aferente;– programarea on-line în vederea accesării serviciilor;– serviciu de suport/helpdesk.Proiectul contribuie la implementarea Strategiei naționale agenda digitală (SNADR), domeniul I de acțiune e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data și Media Sociale, care are scopul de a reforma modul în care Guvernul funcționează, permite accesul la informații, implică cetățenii și furnizează servicii beneficiarilor externi și interni, atât pentru beneficiul Guvernului, cât și al cetățenilor pe care îi deservește, precum și la îndeplinirea obiectivelor principale ale acestei strategii, dintre care menționăm: creșterea transparenței actelor administrației publice, prin informatizarea serviciilor publice, creșterea accesului la servicii publice digitale, administrații publice eficiente și scăderea costurilor de administrare publică. De asemenea, proiectul contribuie la implementarea măsurilor din Strategia de consolidare a administrației publice.Prin implementarea proiectului SIIEASC, pentru evenimentele de viață primare, așa cum sunt acestea descrise în SNADR (naștere, căsătorie, divorț, deces etc.) și grupate în categoria „stare civilă“, vor fi furnizate servicii electronice, la nivelul 4 de sofisticare. Totodată, proiectul are impact indirect asupra tuturor celorlalte evenimente de viață care implică utilizarea datelor de stare civilă.Valoarea totală a proiectului este de 184.921 mii lei. Proiectul a fost depus pentru finanțare în cadrul Programului operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, acțiunea 2.3.1 Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data, cod proiect 120025.Caracteristicile principale ale proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă – SIIEASC“: Titular: Ministerul Afacerilor InterneBeneficiarul investiției: parteneriat între Ministerul Afacerilor Interne – lider de proiect, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației PubliceAmplasament: site principal – str. Obcina Mare nr. 2, sectorul 6, București site secundar – str. Leaota nr. 2A, sectorul 6, București Caracteristicile principale:

Valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA (curs valutar valabil la data de 1 noiembrie 2017: 1 euro = 4,5984 lei) mii lei 184.921
Eșalonarea cheltuielilor
– Anul I mii lei 21.936
– Anul II mii lei 51.927
– Anul III mii lei 111.058

Indicatori prestabilițiIndicatori prestabiliți de rezultat

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referință Anul de referință Valoare-țintă
1 Cetățeni care utilizează sistemele e-guvernare 0 2018 5.000
2 Entități publice care utilizează, accesează, actualizează bazele de date/aplicațiile puse la dispoziție prin proiect 0 2018 3.188

Indicatori prestabiliți de realizare

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referință Anul de referință Valoare-țintă
1 Servicii publice aferente evenimentelor de viață aduse la nivelul IV de sofisticare online 0 2018 4
2 Entități publice la care s-a finalizat implementarea proiectului 0 2018 4

Indicatori suplimentari proiectIndicatori suplimentari de realizare

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referință Anul de referință Valoare-țintă
1 Număr de acte de stare civilă digitizate prin proiect 0 2018 50.000.000

Durata de realizare a proiectului – luni 36Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x