privind autorizarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare de a participa la constituirea Fundaţiei "Post-Privatizare"(actualizată până la data de 18 iulie 2014*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 18 iulie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 649 din 12 august 1999; HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001; HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor**) NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform alin. (1) al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 649 din 12 august 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 19 august 1999, la data intrării în vigoare a acesteia, dispoziţiile din cuprinsul anexei l din prezentul act normativ, referitoare la drepturile şi obligaţiile Agenţiei Române de Dezvoltare prevăzute în statutul Fundaţiei „Post-Privatizare”, se abrogă.***) NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 aprilie 2001, începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile şi obligaţiile statului, prevăzute în Statutul Fundaţiei „Post-Privatizare”, anexa la prezentul act normativ, se preiau de către Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.****) NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. II din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014, la data intrării în vigoare a acesteia, drepturile şi obligaţiile statului, prevăzute în Statutul Fundaţiei „Post-Privatizare”, prevăzut în anexa la prezentul act normativ, se preiau de către Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism.În temeiul Memorandumului încheiat de Guvernul României cu Comisia Comunităţii Europene şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la 6 iulie 1995,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul UNICSe autorizează Agenţia Naţională pentru Privatizare să participe, în condiţiile legii, la constituirea Fundaţiei "Post-Privatizare", persoana juridică română, apolitică şi nonprofit, ce va fi organizată şi va funcţiona în conformitate cu legislaţia română, pe baza statutului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUNICOLAE VĂCĂROIUContrasemnează:–––––Ministru de stat,preşedintele Consiliuluipentru Coordonare, Strategieşi Reforma Economică,Mircea CoseaPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Privatizare,Iacob Zelenco +
AnexăSTATUTULFundaţiei "Post-Privatizare"Fondul Român Post-Privatizare este constituit din fondurile puse la dispoziţie de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Programul PHARE – REPEDE. Participarea fondurilor din Programul PHARE se face prin Fundaţia "Post-Privatizare".I. Dispoziţii generale +
Articolul 1Fundaţia "Post-Privatizare", denumită în continuare fundaţia, se constituie ca persoană juridică română, apolitică, nonprofit, în vederea sprijinirii şi dezvoltării sectorului privat în România, conform Memorandumului de înţelegere semnat între Guvernul României, Comisia Comunităţii Europene şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la 6 iulie 1995. +
Articolul 2Fundaţia este constituită pe o durată nelimitată, cu începere de la data dobândirii personalităţii juridice. +
Articolul 3Fundaţia «Post-Privatizare» are sediul în municipiul Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, în spaţiul pus la dispoziţie de Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.––––Art. 3 al cap. I a fost modificat de art. 2 din HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 aprilie 2001. +
Articolul 4(1) Patrimoniul iniţial al fundaţiei este de 15 milioane ECU, constituit din fondurile puse la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Privatizare prin Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene, conform prevederilor Memorandumului de înţelegere menţionat la art. 1, Memorandumului de finanţare RO 9303-02 şi ale oricăror alte acorduri. … (2) Veniturile fundaţiei pot proveni din: … a) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale; … b) dividendele de la societăţile înfiinţate de fundaţie; … c) venituri realizate din activităţi economice directe; … d) donaţii, sponsorizări sau legate; … e) alte venituri prevăzute de lege. … ––––Alin. (2), art. 4 al cap. I a fost introdus de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014.II. Scopurile şi atribuţiile fundaţiei +
Articolul 5Scopul fundaţiei este de a susţine financiar societăţile comerciale mici şi mijlocii cu capital majoritar privat din România, în vederea sprijinirii şi dezvoltării sectorului privat pe baza fondurilor puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene.În acest sens, fundaţia:a) va deschide un cont de primire a fondurilor, care va fi alimentat de Comisia Comunităţii Europene conform art. 4; … b) va transfera anual într-un cont separat, administrat de managerul Fondului Român Post-Privatizare, la cererea managerului fondului, aprobată de Consiliul de Supraveghere al Fondului Român Post-Privatizare, sumele prevăzute în bugetele anuale aprobate de acesta; … c) va depune într-un cont de depozit sumele ce revin fundaţiei, pe baza aprobării Consiliului de Supraveghere al Fondului Român de Post-Privatizare, conform prevederilor art. 12 din Memorandumul de înţelegere, menţionat la art. 1. … Operarea conturilor prevăzute la lit. a) şi c) se va efectua numai pe baza semnăturilor ambilor membri ai consiliului de administraţie. Operarea contului prevăzut la lit. b) poate fi efectuată numai pe baza semnăturii managerului Fondului Român Post-Privatizare.III. Organizare şi administrare +
Articolul 6(1) Membrul fondator al fundaţiei este Agenţia Naţională pentru Privatizare, cu fondurile puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene. … (2) Drepturile şi obligaţiile statului ca membru fondator sunt preluate de Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, denumit în continuare DIMMMAT. … ––––Alin. (2), art. 6 al cap. III a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 7Fundaţia are următoarele organe:a) Consiliul director; … b) cenzorul sau, după caz, comisia de cenzori. … ––––Art. 7 al cap. III a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 8Consiliul director este organul de conducere şi de administrare al fundaţiei.Consiliul director este format din 3 membri desemnaţi de DIMMMAT.Consiliul director este numit de către DIMMMAT pentru o perioadă de un an, cu posibilitatea reînnoirii mandatului pe aceeaşi perioadă.––––Art. 8 al cap. III a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 9Fiecare membru al consiliului de administraţie va desemna o persoană care va reprezenta fundaţia în Consiliul de Supraveghere al Fondului Român Post-Privatizare. Persoana care va reprezenta fundaţia în Comitetul de investiţii al Fondului Român Post-Privatizare va fi desemnată de către preşedintele fundaţiei. +
Articolul 9^1Consiliul director exercită următoarele atribuţii:a) stabilirea strategiei generale şi a programelor fundaţiei; … b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil; … c) alegerea şi revocarea cenzorului sau a membrilor comisiei de cenzori (cenzorul poate fi şi o persoană juridică specializată); … d) înfiinţarea de filiale; … e) încheierea de acte juridice, în numele şi pe seama fundaţiei; … f) executarea bugetului de venituri şi cheltuieli; … g) aprobarea organigramei şi a strategiei de personal ale fundaţiei; … h) modificarea statutului fundaţiei; … i) alegerea preşedintelui fundaţiei dintre membrii Consiliului director, preşedintele îndeplinind funcţia de reprezentare a fundaţiei în raport cu terţii, pe un mandat de un an, cu posibilitatea reînnoirii acestuia; … j) poate împuternici una sau mai multe persoane cu funcţii executive în cadrul fundaţiei pentru a exercita atribuţiile prevăzute la lit. e) şi l); … k) elaborarea unui regulament intern de funcţionare; … l) îndeplinirea altor atribuţii prevăzute în lege sau în statut. … Calitatea de membru al Consiliului director încetează prin expirarea perioadei mandatului, renunţarea la mandat, deces sau în cazurile prevăzute de lege.În caz de descompletare a numărului de membri ai Consiliului director, DIMMMAT numeşte noi membri.––––Art. 9^1 al cap. III a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10Consiliul director se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori este nevoie.Deciziile Consiliului director se iau prin votul a cel puţin 2 membri.Membrii Consiliului director nu pot fi reprezentaţi în şedinţele acestui organism.––––Art. 10 al cap. III a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^1Cenzorul sau comisia de cenzori reprezintă organul de control financiar intern al fundaţiei.Comisia de cenzori este alcătuită dintr-un număr impar de membri.––––Art. 10^1 al cap. III a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^2Cenzorul sau membrii comisiei de cenzori este/sunt numit/numiţi de Consiliul director pentru o perioadă de 2 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului.––––Art. 10^2 al cap. III a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^3Atribuţiile cenzorului sau ale comisiei de cenzori sunt următoarele:a) verifică modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei; … b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă Consiliului director; … c) poate participa la şedinţele Consiliului director, fără drept de vot; … d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în statut, lege sau stabilite de Consiliul director. … ––––Art. 10^3 al cap. III a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014.III^1. Drepturile DIMMMAT––––Cap. III^1 a fost introdus de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^4DIMMMAT are următoarele drepturi:a) de a participa la şedinţele Consiliului director printr-un reprezentant fără drept de vot; … b) de a pune în discuţie, prin includerea pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului director, a oricărui subiect care are legătură cu activitatea fundaţiei; … c) de a-şi exprima dezacordul faţă de hotărârile Consiliului director; … d) de a convoca, în condiţiile prezentului statut, şedinţa Consiliului director; … e) de a cere să i se pună la dispoziţie copii ale actelor fundaţiei, precum hotărâri, decizii, situaţii financiare anuale; … f) de a participa la toate acţiunile organizate de fundaţie; … g) poate beneficia şi folosi, exclusiv în scopul îndeplinirii acţiunilor statutare ale fundaţiei, mijloacele aflate în patrimoniul fundaţiei, cu acordul Consiliului director. … ––––Art. 10^4 al cap. III^1 a fost introdus de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014.III^2. Dizolvarea şi lichidarea fundaţiei––––Cap. III^2 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^5Fundaţia se dizolvă în următoarele cazuri:a) realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unei astfel de situaţii nu se produce schimbarea acestui scop; … b) imposibilitatea constituirii Consiliului director în conformitate cu statutul fundaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care potrivit Statutului trebuia să se constituie. … ––––Art. 10^5 al cap. III^2 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 10^6Bunurile rămase în urma lichidării fundaţiei vor fi transmise către persoane juridice de drept public sau privat cu scop identic ori asemănător.––––Art. 10^6 al cap. III^2 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014.IV. Dispoziţii finale +
Articolul 11Fundaţia poate participa în consiliile de administraţie ale societăţilor comerciale în care se realizează investiţiile, conform înţelegerilor cu acestea, la propunerea Comitetului de investiţii al Fondului Român Post-Privatizare şi cu acordul consiliului de administraţie al fundaţiei. +
Articolul 12La expirarea perioadei de funcţionare a Fondului Român Post-Privatizare, sumele ce se vor afla în patrimoniul fundaţiei la acea dată vor fi folosite în acelaşi scop pentru care a fost creată fundaţia, în conformitate cu prevederile din prezentul statut. +
Articolul 13Fundaţia se poate asocia cu alte organizaţii de profil sau adera la alte organizaţii cu obiective similare, din ţară ori străinătate.––––Art. 13 al cap. IV a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 14Dispoziţiile prezentului statut se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005 cu modificările şi completările ulterioare.––––Art. 14 al cap. IV a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014. +
Articolul 15Fundaţia dispune de ştampilă şi emblemă proprii.––––Art. 15 al cap. IV a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 562 din 2 iulie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 536 din 18 iulie 2014.––––––-