privind autorizarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare de a participa la constituirea Fundaţiei "Post-Privatizare"(actualizată până la data de 6 aprilie 2001*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 6 aprilie 2001 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 649 din 12 august 1999; HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor**) NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform alin. (1) al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 649 din 12 august 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 19 august 1999, la data intrării în vigoare a acesteia, dispoziţiile din cuprinsul anexei l din prezentul act normativ, referitoare la drepturile şi obligaţiile Agenţiei Române de Dezvoltare prevăzute în statutul Fundaţiei „Post-Privatizare”, se abrogă.***) NOTĂ C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 aprilie 2001, începând cu data intrării în vigoare a acesteia, drepturile şi obligaţiile statului, prevăzute în Statutul Fundaţiei „Post-Privatizare”, anexa la prezentul act normativ, se preiau de către Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.În temeiul Memorandumului încheiat de Guvernul României cu Comisia Comunităţii Europene şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la 6 iulie 1995,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul UNICSe autorizează Agenţia Naţională pentru Privatizare să participe, în condiţiile legii, la constituirea Fundaţiei "Post-Privatizare", persoana juridică română, apolitică şi nonprofit, ce va fi organizată şi va funcţiona în conformitate cu legislaţia română, pe baza statutului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUNICOLAE VĂCĂROIUContrasemnează:–––––Ministru de stat,preşedintele Consiliuluipentru Coordonare, Strategieşi Reforma Economică,Mircea CoseaPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Privatizare,Iacob Zelenco +
AnexăSTATUTULFundaţiei "Post-Privatizare"Fondul Român Post-Privatizare este constituit din fondurile puse la dispoziţie de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Programul PHARE – REPEDE. Participarea fondurilor din Programul PHARE se face prin Fundaţia "Post-Privatizare".I. Dispoziţii generale +
Articolul 1Fundaţia "Post-Privatizare", denumită în continuare fundaţia, se constituie ca persoană juridică română, apolitică, nonprofit, în vederea sprijinirii şi dezvoltării sectorului privat în România, conform Memorandumului de înţelegere semnat între Guvernul României, Comisia Comunităţii Europene şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la 6 iulie 1995. +
Articolul 2Fundaţia este constituită pe o durată nelimitată, cu începere de la data dobândirii personalităţii juridice. +
Articolul 3Fundaţia «Post-Privatizare» are sediul în municipiul Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, în spaţiul pus la dispoziţie de Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.––––Art. 3 al cap. I a fost modificat de art. 2 din HOTĂRÂREA nr. 354 din 4 aprilie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 175 din 6 aprilie 2001. +
Articolul 4Patrimoniul iniţial al fundaţiei este de 15 milioane ECU, constituit din fondurile puse la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Privatizare prin Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene, conform prevederilor Memorandumului de înţelegere menţionat la art. 1, Memorandumului de finanţare RO 9303-02 şi ale oricăror alte acorduri.II. Scopurile şi atribuţiile fundaţiei +
Articolul 5Scopul fundaţiei este de a susţine financiar societăţile comerciale mici şi mijlocii cu capital majoritar privat din România, în vederea sprijinirii şi dezvoltării sectorului privat pe baza fondurilor puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene.În acest sens, fundaţia:a) va deschide un cont de primire a fondurilor, care va fi alimentat de Comisia Comunităţii Europene conform art. 4; … b) va transfera anual într-un cont separat, administrat de managerul Fondului Român Post-Privatizare, la cererea managerului fondului, aprobată de Consiliul de Supraveghere al Fondului Român Post-Privatizare, sumele prevăzute în bugetele anuale aprobate de acesta; … c) va depune într-un cont de depozit sumele ce revin fundaţiei, pe baza aprobării Consiliului de Supraveghere al Fondului Român de Post-Privatizare, conform prevederilor art. 12 din Memorandumul de înţelegere, menţionat la art. 1. … Operarea conturilor prevăzute la lit. a) şi c) se va efectua numai pe baza semnăturilor ambilor membri ai consiliului de administraţie. Operarea contului prevăzut la lit. b) poate fi efectuată numai pe baza semnăturii managerului Fondului Român Post-Privatizare.III. Organizare şi administrare +
Articolul 6Membrul fondator al fundaţiei este Agenţia Naţională pentru Privatizare, cu fondurile puse la dispoziţie de Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene. +
Articolul 7Fundaţia este administrată de un consiliu de administraţie, compus din doi membri: un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi un reprezentant al Comisiei Comunităţii Europene, numiţi pe o perioadă de un an şi al căror mandat poate fi reînnoit.Pentru mandatul iniţial cei doi reprezentanţi vor fi:– preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, din partea acesteia;– şeful delegaţiei Comisiei Comunităţii Europene la Bucureşti, din partea acesteia.Consiliul de administraţie va lua toate deciziile necesare în vederea asigurării funcţionării şi îndeplinirii scopului fundaţiei, prin consimţământul celor doi membri. Orice modificare a prezentului statut se va efectua numai cu acordul Comisiei Comunităţii Europene.Membrii consiliului de administraţie pot împuternici şi pe alte persoane să-i reprezinte la reuniunile Consiliului de Supraveghere al Fondului Român Post-Privatizare la care nu pot participa. +
Articolul 8Pentru îndeplinirea atribuţiilor fundaţiei, consiliul de administraţie va stabili structura organizatorică a acesteia.Cheltuielile de funcţionare a fundaţiei vor fi acoperite prin Programul PHARE al Comisiei Comunităţii Europene, conform acordurilor semnate. +
Articolul 9Fiecare membru al consiliului de administraţie va desemna o persoană care va reprezenta fundaţia în Consiliul de Supraveghere al Fondului Român Post-Privatizare. Persoana care va reprezenta fundaţia în Comitetul de investiţii al Fondului Român Post-Privatizare va fi desemnată de către preşedintele fundaţiei. +
Articolul 10Controlul anual al documentelor contabile ale fundaţiei va fi efectuat de către o firmă specializată, de renume, selectată de către consiliul de administraţie pentru o perioadă de un an, care poate fi reînnoită.Anul financiar al fundaţiei va fi anul calendaristic.IV. Dispoziţii finale +
Articolul 11Fundaţia poate participa în consiliile de administraţie ale societăţilor comerciale în care se realizează investiţiile, conform înţelegerilor cu acestea, la propunerea Comitetului de investiţii al Fondului Român Post-Privatizare şi cu acordul consiliului de administraţie al fundaţiei. +
Articolul 12La expirarea perioadei de funcţionare a Fondului Român Post-Privatizare, sumele ce se vor afla în patrimoniul fundaţiei la acea dată vor fi folosite în acelaşi scop pentru care a fost creată fundaţia, în conformitate cu prevederile din prezentul statut.––––––-