HOTĂRÂRE nr. 427 din 13 iunie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 19 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 198 01/11/2012
ActulREFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 133
ActulREFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 106
ActulREFERIRE LAOUG 113 21/12/2011 ART. 16
ActulREFERIRE LAOUG 113 21/12/2011 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE (R) 17 06/03/2000 ART. 21
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 0REFERIRE LAHG 978 16/12/2015 ANEXA 4
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 31
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 32
ANEXA 0REFERIRE LAHG 886 05/10/2000
ANEXA 0REFERIRE LALEGE (R) 17 06/03/2000 ART. 9
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 47
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 12/07/2018
ActulREFERIT DEPROCEDURA 12/07/2018
ART. 5REFERIT DEORDIN 1902 12/07/2018





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 106 lit. o) și art. 133 alin. (1) lit. a) din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, și art. 21 alin. (1) lit. c^1) din Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 2 lit. a) și art. 16 alin. (1) lit. w) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 198/2012, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1)Se aprobă programul de interes național „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, prevăzut în anexa nr. 1.(2)Se aprobă programul de interes național „Creșterea capacității serviciilor publice de asistență socială din unele unități administrativ-teritoriale“, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 2Fondurile necesare finanțării programelor de interes național prevăzute la art. 1 se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinație. + 
Articolul 3(1)Finanțarea programului de interes național prevăzut laart. 1 alin. (1) se realizează exclusiv în baza unui proces de evaluare și selecție a cererilor de finanțare.(2)Sunt eligibile să primească finanțare serviciile publice de asistență socială acreditate/asociațiile de dezvoltare intercomunitară și care au obținut licența de funcționare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, respectiv pentru serviciile de asistență comunitară, până la data încheierii contractului de finanțare.(3)Cererile de finanțare se depun individual sau în parteneriat cu furnizori publici ori privați de servicii sociale.(4)Evaluarea și selecția cererilor de finanțare pentru programul de interes național prevăzut la art. 1 alin. (1) se realizează de către Ministerul Muncii și Justiției Sociale.
 + 
Articolul 4(1)Finanțarea programului de interes național prevăzut la art. 1 alin. (2) se realizează exclusiv în baza cererilor de finanțare înaintate de autoritățile administrației publice locale care nu au încă înființat serviciul public de asistență socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(2)Evaluarea cererilor de finanțare pentru programul de interes național prevăzut la art. 1 alin. (2) se realizează de către Ministerul Muncii și Justiției Sociale.
 + 
Articolul 5Metodologia de evaluare și selecție a cererilor de finanțare prevăzute la art. 3 alin. (3), precum și procedura de evaluare a cererilor de finanțare prevăzute la art. 4 se aprobă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 6Monitorizarea implementării și controlul fondurilor alocate în cadrul programelor de interes național se asigură de către agențiile teritoriale pentru plăți și inspecție socială. + 
Articolul 7Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Ministrul muncii și justiției sociale,
Lia-Olguța Vasilescu
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice,
Paul Stănescu
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 13 iunie 2018.Nr. 427. + 
Anexa nr. 1
PROGRAM DE INTERES NAȚIONAL
Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente
 + 
Scop:Creșterea calității vieții persoanelor vârstnice dependente singure ori a căror familie nu poate să le asigure îngrijirea, prin menținerea autonomiei acestora pe o perioadă cât mai lungă, într-un mediu adaptat nevoilor acestora, prevenirea agravării situației de dependență și a instituționalizării + 
Obiectiv general:Dezvoltarea rețelei publice de servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente + 
Obiective specifice:a)dezvoltarea rețelei publice de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente care se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)implementarea managementului de caz pentru persoanele vârstnice dependente și a principiului proximității prin respectarea priorității serviciilor de îngrijire la domiciliu și în comunitate față de îngrijirea de tip rezidențial.
 + 
Activități eligibile:a)servicii de îngrijire personală prevăzute la art. 31 și art. 32 alin. (1) din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoane vârstnice dependente, potrivit Grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000, și care se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)implementarea metodei managementului de caz pentru persoanele vârstnice care se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care beneficiază de suport pentru realizarea unor activități instrumentale ale vieții zilnice asigurate de voluntari sau de îngrijitori informali;c)realizarea, după caz, a evaluării inițiale/a planurilor inițiale de intervenție, revizuirea planurilor de intervenție/planurilor individualizate de asistență și îngrijire, precum și implementarea măsurilor prevăzute în acestea, pentru persoanele vârstnice dependente. + 
Cheltuieli eligibile:a)pentru serviciile de îngrijire personală (8810ID-I), suma maximă care poate fi solicitată este la nivelul standardelor minime de cost la nivel național pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale și a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabilește contribuția lunară de întreținere datorată de către susținătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidențiale;b)pentru cheltuieli de personal pentru asigurarea unui asistent social/manager de caz pentru persoanele vârstnice.
 + 
Indicatori cantitativi:a)asigurarea de servicii de îngrijire la domiciliu pentru un număr de 1.000 de persoane vârstnice încadrate în grad de dependență, potrivit Grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000;b)înființarea unităților de îngrijire la domiciliu publice, în cadrul/în subordinea serviciului public de asistență socială, în unitățile administrativ-teritoriale în care acestea nu există.
 + 
Indicatori de eficiență:a)costul estimat pentru o persoană beneficiară este de 975 lei/lună, la un număr mediu de 15 ore de îngrijire pe săptămână, potrivit costului standard de 15 lei/oră; pentru un an, costul este de 11.700 lei;b)numărul total estimat al îngrijitorilor angajați în cadrul unităților de îngrijire la domiciliu este de 50 de persoane;c)numărul estimat al managerilor de caz pentru persoane vârstnice care beneficiază de suport pentru realizarea unor activități instrumentale ale vieții zilnice este de un manager de caz la 20 de persoane. + 
Indicatori de rezultate:a)1.000 de persoane vârstnice dependente continuă să își trăiască viața, cu demnitate, în propria locuință, ca urmare a furnizării de servicii de îngrijire la domiciliu;b)creșterea numărului de unități de îngrijire la domiciliu publice și de servicii de asistență comunitară;c)reducerea numărului de persoane în așteptarea internării într-un cămin pentru persoane vârstnice, în localitățile în care există centre rezidențiale, dar nu există unități de îngrijire la domiciliu. + 
Perioada de derulare:Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanțare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020. + 
Buget:Bugetul total al acestui program de interes național, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinație, este de 25.184,32 mii lei, din care:a)3.200,50 mii lei pentru anul 2018;b)12.592,16 mii lei pentru anul 2019;c)9.391,65 mii lei pentru anul 2020.
 + 
Anexa nr. 2
PROGRAM DE INTERES NAȚIONAL
Creșterea capacității serviciilor publice de asistență socială din unele unități administrativ-teritoriale
 + 
Scop:Asigurarea suportului tehnic necesar autorităților administrației publice locale din comunele în care nu s-au înființat/nu au fost acreditate serviciile publice de asistență socială, în vederea aplicării politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum și altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială + 
Obiectiv general:Consolidarea capacității serviciilor publice de asistență socială de la nivelul comunelor prin susținerea, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, a salariului unui asistent social + 
Obiective specifice:Suport acordat autorităților administrației publice locale în vederea îndeplinirii atribuțiilor privind organizarea, administrarea și acordarea serviciilor sociale, cel puțin a serviciilor de asistență comunitară.Susținerea salariului unui număr de 1000 de asistenți sociali în unități administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, în care nu există înființat/nu s-a acreditat serviciul public de asistență socială.
 + 
Activități eligibile:– angajarea asistentului social pentru realizarea atribuțiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare
 + 
Cheltuieli eligibile:– cheltuieli de personal pentru asistentul social responsabil de realizarea atribuțiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare
 + 
Indicatori de eficiență:– Costul pentru suportul acordat unității administrativ-teritoriale pentru înființarea serviciului public de asistență socială acordat prin program constă în salariul asistentului social, respectiv 3.717 lei lunar.
 + 
Indicatori de rezultate:a)obținerea certificatului de acreditare pentru serviciul public de asistență socială/asociația de dezvoltare comunitară constituită cu acest obiect de activitate și a licenței de funcționare pentru serviciul de asistență comunitară într-un număr de 1000 de comune prin angajarea/contractarea în fiecare dintre acestea a unui asistent social;b)asigurarea salariilor asistenților sociali din aceste servicii publice de asistență socială pentru o perioadă de 24 de luni;c)cel puțin 300.000 de persoane aflate în dificultate din comunitățile în care se înființează serviciile publice de asistență socială vor beneficia de serviciile de asistență socială, de realizarea evaluării inițiale, inclusiv de consiliere și informații referitoare la riscurile sociale și drepturile de protecție socială de care pot beneficia, precum și, după caz, consilierea necesară în vederea depășirii situațiilor de dificultate, precum și de servicii de asistență comunitară;d)cel puțin 300.000 de planuri inițiale de intervenție elaborate pentru persoanele/familiile aflate în situații de dificultate/vulnerabile;e)1000 de comune vor beneficia de resurse umane specializate în asistență socială, în vederea elaborării strategiilor locale de dezvoltare a serviciilor sociale și planurilor anuale de acțiune privind serviciile sociale, a implementării metodei managementului de caz, precum și, acolo unde este necesar, pentru asigurarea coordonării personalului cu studii medii din domeniul asistenței sociale. + 
Perioada de derulare:Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanțare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020. + 
Buget:Bugetul total al acestui program de interes național, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Justiției Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinație, este de 89.216,4 mii lei, din care:a)12.821,14 mii lei pentru anul 2018;b)44.608,2 mii lei pentru anul 2019;c)31.787,06 mii lei pentru anul 2020.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x