HOTĂRÂRE nr. 414 din 29 martie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 6 aprilie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 385 25/04/2007
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGA PARTIAL PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 1
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 3
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 3
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 14
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 16
ANEXA 1INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 2
ANEXA 3INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 3
ANEXA 4INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 4
ANEXA 5INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulABROGA PARTIAL PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 1
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 3
ActulCOMPLETEAZA PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 3
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 4
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 14
ActulMODIFICA PEHG 155 03/03/2005 ART. 16
ActulREFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 38
ActulREFERIRE LALEGE 590 22/12/2003
ActulREFERIRE LALEGE 266 15/05/2002
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 2
ANEXA 3INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 3
ANEXA 4INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 4
ANEXA 5INLOCUIESTE PEHG 155 03/03/2005 ANEXA 5
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 385 25/04/2007

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICHotărârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 14 martie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 1 alineatul (5), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e^1), cu următorul cuprins:"e^1) reabilitarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare din amenajările viabile din domeniul public al statului;".2. La articolul 3, punctele 3, 11 şi 26 vor avea următorul cuprins:"3. coordonează activitatea celor două Agenţii de Plăţi – Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, rezultată din reorganizarea Agenţiei SAPARD -, precum şi programele de finanţare şi asistenţă internaţională din domeniile sale de activitate;…………………………………………………………11. coordonează constituirea organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare (OIF) şi a federaţiilor de organizaţii de îmbunătăţiri funciare (FOIF), prin Oficiul de reglementare a organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare (OROIF) şi prin structurile acestuia care îşi desfăşoară activităţile în cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti şi, de asemenea, monitorizează funcţionarea acestora;……………………………………………………..26. desfăşoară activităţi de control şi inspecţii privind respectarea legislaţiei pe domenii de activitate, colaborând în acţiunile sale, după caz, şi cu celelalte autorităţi publice abilitate;".3. La articolul 3, după punctul 31 se introduc zece noi puncte, punctele 32-41, cu următorul cuprins:"32. planifică şi elaborează politici pentru sectorul îmbunătăţirilor funciare, elaborează şi actualizează periodic strategia naţională pentru sectorul îmbunătăţirilor funciare;33. elaborează şi propune politici şi strategii privind organizarea şi sistematizarea teritoriilor agricole, optimizarea exploataţiilor agricole, protecţia şi ameliorarea solurilor;34. coordonează constituirea sistemului informaţional în agricultură şi silvicultură şi asigură funcţionarea acestuia;35. coordonează activitatea de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitară la nivel teritorial şi vamal;36. coordonează activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul, certificarea şi comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi testarea şi înregistrarea soiurilor de plante în Catalogul oficial al României şi al Comunităţii Europene;37. elaborează analize şi strategii şi fundamentează programe de dezvoltare ale sectorului agricol şi agroalimentar;38. elaborează şi promovează programe privind punerea în valoare a produselor agroalimentare şi programe de măsuri pentru stimularea şi dezvoltarea investiţiilor în sectorul agroalimentar;39. coordonează activitatea privind cercetarea ştiinţifică agricolă;40. elaborează şi implementează strategiile şi politicile privind introducerea în cultură şi pe piaţă a produselor modificate genetic;41. asigură implementarea conform legii a prevederilor privind agricultura ecologică şi acreditează organismele de inspecţie în domeniu."4. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, punctele 10, 12, 29, 30, 31, 41, 42 şi 43 vor avea următorul cuprins:"10. elaborează mecanisme şi instrumente de reglementare a pieţelor agricole şi agroalimentare, în colaborare cu consiliile pe produs;……………………………………………………….12. participă la armonizarea standardelor româneşti ale produselor alimentare cu cele europene şi internaţionale, precum şi cu standardele Codex Alimentarius;………………………………………………………..29. elaborează şi implementează legislaţia naţională a seminţelor şi materialului săditor conform reglementărilor Uniunii Europene (UE), Organizaţiei Economice de Cooperare şi Dezvoltare (OCDE), Asociaţiei Internaţionale de Testare a Seminţelor (ISTA), asigură controlul şi certificarea calităţii seminţelor, înregistrează, supraveghează, monitorizează şi acreditează operatorii economici furnizori de seminţe şi material săditor, asigură aplicarea prevederilor Legii nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante şi a reglementărilor de implementare a legii, participă la activitatea de înregistrare a soiurilor;30. stabileşte norme fitosanitare specifice privind prevenirea introducerii şi răspândirii organismelor de carantină, monitorizează organismele de carantină, dezvoltă programe informatice – FITOEXPERT, PESTEXPERT, Sistemul Informatic Naţional pentru Protecţia Plantelor (SINPP), coordonează omologarea şi plasarea pe piaţă a produselor pentru protecţia plantelor;31. elaborează strategia în domeniul protecţiei plantelor şi al produselor de uz fitosanitar, elaborează şi implementează politici specifice privind combaterea biologică a bolilor, dăunătorilor, protecţia fitosanitară a culturilor şi siguranţa alimentară a consumatorului;…………………………………………………………..41. întocmeşte strategii şi politici privind promovarea produselor agroalimentare româneşti pe pieţe externe şi monitorizează aplicarea acestora;42. elaborează, împreună cu alte ministere implicate, cadrul legislativ în domeniul organismelor modificate genetic, în vederea armonizării legislaţiei româneşti cu cea a Uniunii Europene;43. defineşte strategiile privind cercetarea ştiinţifică agricolă, prin adaptarea acesteia la actuala formă de proprietate, la modul de exploatare a terenului şi la cerinţele tehnologiei moderne;".5. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, după punctul 29 se introduc două noi puncte, punctele 29^1 şi 29^2 , cu următorul cuprins:"29^1. asigură legătura cu organizaţiile internaţionale specializate în domeniul seminţelor: Comisia Uniunii Europene, Comitetul tehnic pentru seminţe, Organizaţia Economică de Cooperare şi Dezvoltare (OCDE), Asociaţia Internaţională de Testare a Seminţelor (ISTA), Uniunea Internaţională pentru Protecţia Soiurilor (UPOV), Oficiul Comunitar al Protecţiei Soiurilor (CPVO) şi participă la elaborarea actelor normative ale Comunităţii Europene (CE) şi la negocierile şi întrunirile organizate de acestea;29^2. gestionează din punct de vedere tehnic Registrul plantaţiilor viticole;".6. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, după punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 31^1, cu următorul cuprins:"31^1. asigură permanent schimbul de informaţii cu Comisia Europeană şi organismele naţionale şi internaţionale din domeniul fitosanitar: Asociaţia Producătorilor de Produse de Uz Fitosanitar (APPUF), Societatea Naţională de Protecţie a Plantelor (SNPP), Organizaţia Europeană şi Mediteraneană pentru Protecţia Plantelor (OEPP), Convenţia Internaţională pentru Protecţia Plantelor (CIPV), Organizaţia pentru Alimente şi Agricultură (FAO), Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC), Asociaţia Europeană pentru Protecţia Plantelor (ECPA), Asociaţia Industriei de Protecţie a Plantelor din România (AIPROM);".7. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, după punctul 42 se introduce un nou punct, punctul 42^1, cu următorul cuprins:"42^1. elaborează şi implementează politicile şi strategiile naţionale privind introducerea în cultură şi pe piaţă a produselor modificate genetic, asigurând un control eficient al acestora;".8. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, după punctul 43 se introduc două noi puncte, punctele 43^1 şi 43^2, cu următorul cuprins:"43^1. monitorizează implementarea politicilor de cercetare ştiinţifică agricolă prin unităţile de cercetare-dezvoltare din subordine;43^2. participă la definirea, orientarea şi implementarea politicilor de formare profesională în sectoarele din competenţa ministerului;".9. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, după punctul 48 se introduc treizeci şi opt de noi puncte, punctele 49-86, cu următorul cuprins:"49. asigură corelarea activităţilor şi programelor ministerului privind sectorul îmbunătăţirilor funciare cu planurile, politicile, programele şi activităţile altor ministere şi instituţii publice;50. propune şi înfiinţează comitete tehnice consultative şi poate propune acordarea de facilităţi organizaţiilor neguvernamentale de utilitate publică, care promovează sau elaborează programe şi proiecte în domeniul îmbunătăţirilor funciare şi în alte domenii conexe;51. elaborează şi emite ordine şi regulamente privind exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi cu privire la diminuarea suprafeţei deservite de sistemele şi amenajările de irigaţii sau desecare şi drenaj şi de lucrările de apărare împotriva inundaţiilor şi de combatere a eroziunii solului;52. atestă persoanele fizice şi juridice care solicită desfăşurarea de activităţi de îmbunătăţiri funciare, respectiv de proiectare, executare de lucrări, fabricare şi utilizare a instalaţiilor şi echipamentelor specifice acestor activităţi;53. asigură, prin experţi şi specialişti atestaţi potrivit legii, evaluarea stării de siguranţă în exploatare şi controlul respectării standardelor de siguranţă a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;54. emite norme şi standarde tehnice privind prevenirea şi reducerea poluării şi utilizarea raţională a apei în cadrul amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;55. avizează sau, după caz, aprobă documentaţiile tehnico-economice de execuţie de noi amenajări de îmbunătăţiri funciare şi de reabilitare şi modernizare a amenajărilor existente finanţate de la bugetul de stat, cu consultarea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare sau la propunerea acesteia;56. organizează şi asigură funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoză şi avertizare privind efectele ecologice şi economice ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare ca parte componentă a sistemului naţional de monitorizare integrată de fond şi de impact, pentru toţi factorii de mediu;57. organizează, execută şi actualizează sistemul informaţional de evidenţă la nivel naţional al amenajărilor de îmbunătăţiri funciare din domeniul agricol;58. aprobă situaţiile financiare anuale ale Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare;59. supune aprobării Guvernului bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare pentru încadrarea acestuia în prevederile bugetului ministerului, programul de activitate pentru exerciţiul financiar următor şi indicatorii de performanţă;60. solicită informaţii şi rapoarte de activitate de la Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare;61. aprobă reabilitarea şi modernizarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare existente şi execuţia de noi amenajări, la propunerea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare;62. aplică măsurile prevăzute la art. 38 alin. (2) lit. b), c) şi f) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, prin Agenţia Domeniilor Statului, iar pe cele prevăzute la lit. a), d) şi e) ale aceluiaşi alineat, prin Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare;63. organizează Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare (OIF), acordă consultanţă şi asistenţă la înfiinţarea şi reorganizarea organizaţiilor şi federaţiilor, avizează înfiinţarea organizaţiilor şi federaţiilor, inclusiv teritoriile propuse ale acestora, solicită informaţii şi rapoarte din partea organizaţiilor şi federaţiilor privind exploatarea şi întreţinerea infrastructurii ce le-a fost transmisă în folosinţă sau proprietate, elaborează proiectele de hotărârii ale Guvernului privind transferul infrastructurii de îmbunătăţiri funciare din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, monitorizează îndeplinirea condiţiilor legale şi modul de acordare a subvenţiilor de la bugetul de stat către organizaţii şi federaţii, efectuează controale la organizaţii şi federaţii, cuprinzând atât controale tehnice, cât şi financiare, conform legii, avizează dizolvarea, lichidarea, reorganizarea şi modificarea statutului organizaţiilor şi federaţiilor, acordă asistenţă tehnică organizaţiilor şi federaţiilor.64. coordonează activităţile de gestionare şi actualizare a sistemului informaţional în agricultură şi silvicultură, organizarea şi sistematizarea teritoriului agricol, protecţia şi ameliorarea solurilor;65. elaborează strategia în domeniul utilizării îngrăşămintelor, coordonează activitatea de utilizare a îngrăşămintelor, avizează autorizarea îngrăşămintelor, controlează modul de implementare a legislaţiei în vigoare;66. elaborează strategii agroalimentare în colaborare cu consiliile pe produs, în conformitate cu politica economică a Guvernului, cu reglementările Uniunii Europene şi cu tendinţele pe plan mondial;67. elaborează analize economice ale programelor, mecanismelor şi instrumentelor politicilor sectoriale, evaluează modul de implementare şi formulează propuneri de ajustare a acestora;68. defineşte politica generală de primire a informaţiilor de piaţă, monitorizează şi participă la analiza strategică a pieţelor agricole; efectuează studii de marketing;69. organizează şi implementează un sistem informaţional de date privind piaţa produselor agricole;70. elaborează analize sectoriale şi pe produse, în scopul eficientizării procesului de elaborare a politicilor agricole şi agroalimentare sectoriale;71. elaborează, promovează şi implementează cadrul legislativ privind calitatea produselor agroalimentare;72. elaborează, aplică şi evaluează politica de punere în valoare a produselor agroalimentare prin intermediul denumirilor de origine, indicaţiilor geografice şi al mărcilor de calitate, asigură atestarea şi promovarea produselor tradiţionale;73. elaborează şi promovează programe şi măsuri de stimulare şi dezvoltare privind sprijinul întreprinzătorilor români şi străini în activitatea de investiţii în tehnica agricolă, echipamente şi instalaţii în sectorul agroalimentar, inclusiv prin sisteme de creditare;74. elaborează şi implementează strategii şi programe de dezvoltare specifice pentru susţinerea şi dezvoltarea activităţilor producătorilor agricoli şi a asociaţiilor de producători, conform politicii promovate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;75. asigură recunoaşterea şi funcţionarea grupurilor de producători din agricultură, ca autoritate competentă;76. elaborează, promovează şi implementează, împreună cu organismele din domeniu, cadrul legal pentru aplicarea corectă a sistemului de clasificare a carcaselor EUROP;77. controlează, în condiţiile legii, activitatea de clasificare a carcaselor, activitatea clasificatorilor, a agenţiilor de clasificare şi a abatoarelor şi stabileşte măsuri pentru aplicarea corectă a sistemului de clasificare a carcaselor EUROP;78. centralizează şi transmite informaţiile primite de la abatoare şi de la Comisia de clasificare a carcaselor şi întocmeşte sinteze pentru raportarea informaţiilor către Uniunea Europeană;79. organizează şi coordonează activitatea de inspecţii privind producerea, valorificarea, comercializarea şi certificarea calităţii produselor, conform prevederilor legislaţiei în vigoare pentru domeniile: vitivinicol; legume-fructe; creşterea animalelor; licenţe, mărci; organisme modificate genetic; îngrăşăminte chimice şi licenţiere, depozitare cereale;80. organizează şi coordonează efectuarea controlului de conformitate pentru fructele şi legumele în stare proaspătă cu standardele de comercializare în vigoare pe întreaga filieră de produs;81. exercită controlul în scopul verificării securităţii şi/sau calităţii în producerea, prelucrarea, depozitarea, transportul şi comercializarea produselor alimentare şi aplicarea măsurilor în conformitate cu prevederile legale;82. exercită controlul tehnic pe toate fazele sistemului de clasificare a carcaselor de porcine, bovine şi ovine, stabilind măsurile necesare în conformitate cu prevederile legale;83. controlează modul de respectare a legislaţiei vitivinicole în vigoare în producerea, prelucrarea, depozitarea, transportul şi comercializarea vinurilor şi a altor produse vitivinicole;84. monitorizează şi controlează operatorii economici şi persoanele fizice care cultivă, depozitează, condiţionează şi valorifică plante modificate genetic, respectând legislaţia în domeniul organismelor modificate genetic;85. organizează şi efectuează controlul calităţii îngrăşămintelor şi conservării solului, în conformitate cu cerinţele legislaţiei în vigoare;86. urmăreşte modul de aplicare a prevederilor legale cu privire la verificarea şi certificarea condiţiilor financiare şi tehnice de către inspectorii abilitaţi, în vederea acordării licenţei de depozit."10. La articolul 4 alineatul (1) punctul I, punctele 22, 23, 27 şi 28 se abrogă.11. La articolul 4 alineatul (1) punctul II, punctele 3, 4, 15 şi 29 vor avea următorul cuprins:"3. exercită atribuţiile prevăzute de lege în vederea asigurării respectării regimului silvic în toate suprafeţele de pădure, indiferent de titularul dreptului de proprietate asupra acestor suprafeţe;4. coordonează şi controlează activitatea de elaborare şi avizare, în concepţie unitară, a amenajărilor silvice, precum şi a studiilor de transformare a păşunilor împădurite;………………………………………………………..15. organizează, prin structurile teritoriale de specialitate din subordine, modul de gospodărire a pădurilor proprietate privată şi a celor proprietate publică aparţinând unităţilor administrativ-teritoriale;…………………………………………………………..29. asigură implementarea şi monitorizarea măsurii 3.5 – «Silvicultură în cadrul Programului SAPARD şi al programelor de dezvoltare rurală în domeniul forestier»;".12. La articolul 4 alineatul (1) punctul II, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 3^1, cu următorul cuprins:"3^1. exercită atribuţiile prevăzute de lege în vederea asigurării controlului circulaţiei materialului lemnos, instalaţiilor de debitat material lemnos şi depozitelor de material lemnos;".13. La articolul 4 alineatul (1) punctul II, după punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 8^1, cu următorul cuprins:"8^1. coordonează, împreună cu factorii responsabili, acţiunile de regenerare a pădurilor;".14. La articolul 4 alineatul (1) punctul II, după punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 12^1, cu următorul cuprins:"12^1. coordonează exproprierea pentru cauză de utilitate publică a terenurilor degradate ce vor fi împădurite şi a celor pe care se vor înfiinţa perdele forestiere de protecţie;".15. La articolul 4 alineatul (1) punctul II, după punctul 27 se introduce un nou punct, punctul 27^1, cu următorul cuprins:"27^1. verifică şi aprobă documentaţiile întocmite pentru justificarea pierderilor cauzate de calamităţi înregistrate la lucrările de corectare a torenţilor şi de drumuri forestiere finanţate de la bugetul de stat;".16. La articolul 4 alineatul (1), punctul III va avea următorul cuprins:"III. În domeniul dezvoltării rurale:1. asigură armonizarea cadrului instituţional şi dezvoltarea capacităţii administrative a structurilor responsabile pentru elaborarea şi implementarea programelor de dezvoltare rurală;2. elaborează strategiile şi programele de dezvoltare echilibrată a spaţiului rural la nivel naţional, regional şi local, în funcţie de potenţialul resurselor de dezvoltare, în concordanţă cu strategia sectorului agroalimentar, cu priorităţile stabilite prin Programul de guvernare, precum şi cu nivelul resurselor de finanţare alocate acestei activităţi;3. dezvoltă şi promovează parteneriate la nivel naţional, regional şi local, inclusiv parteneriate public-private;4. asigură secretariatul Comitetului Naţional Strategic pentru Dezvoltare Rurală constituit pentru elaborarea şi monitorizarea Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013;5. colaborează cu structurile altor ministere şi ale organizaţiilor profesionale în vederea permanentei îmbunătăţiri a cadrului legislativ şi organizatoric general de dezvoltare rurală;6. răspunde de coordonarea acţiunilor de implementare a Instrumentului special de preaderare pentru agricultură şi dezvoltare rurală – SAPARD, prin coordonarea activităţii Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit;7. răspunde de implementarea tehnică a măsurii "Asistenţă tehnică" şi a măsurii "Pregătire profesională" din cadrul Programului SAPARD;8. elaborează Planul Naţional Strategic şi Programul Naţional de Dezvoltare Rurală pentru perioada 2007-2013, în conformitate cu obiectivele naţionale de dezvoltare rurală şi cu prevederile legislaţiei europene în domeniu;9. elaborează programe specifice de dezvoltare rurală în conformitate cu cerinţele legislaţiei europene şi naţionale în domeniu;10. coordonează implementarea programelor de dezvoltare rurală europene – Programul SAPARD, Programul Naţional de Dezvoltare Rurală – în concordanţă cu recomandările comitetelor de monitorizare şi ale reglementărilor Uniunii Europene;11. urmăreşte implementarea programelor de dezvoltare rurală europene în concordanţă cu principiile şi politicile Uniunii Europene, în special în domeniile concurenţei, achiziţiilor publice, protecţiei mediului şi egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi;12. urmăreşte obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programele de dezvoltare rurală naţionale şi europene, precum şi a celor specifice, prevăzute în strategia de dezvoltare rurală;13. asigură informarea publicului şi a mass-media cu privire la rolul Comisiei Europene în dezvoltarea programelor şi în conştientizarea potenţialilor beneficiari cu privire la oportunităţile ce decurg din implementarea programelor de dezvoltare rurală;14. elaborează şi asigură un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice şi financiare privind implementarea programelor de dezvoltare rurală şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;15. analizează şi propune modificări ale programelor de dezvoltare rurală europene – SAPARD şi Programul Naţional de Dezvoltare Rurală – şi înaintează comitetelor de monitorizare corespunzătoare propunerile privind realocările de fonduri între măsuri şi submăsuri; după aprobarea lor de către Comitetul de monitorizare, transmite modificările şi/sau ajustările propuse spre analiză şi aprobare Comisiei Europene iar autorităţii de plată, spre informare; operează modificările, după aprobarea lor de către Comisia Europeană, şi informează corespunzător instituţiile implicate în implementarea programelor de dezvoltare rurală;16. elaborează şi prezintă spre aprobare comitetelor de monitorizare rapoartele anuale de implementare şi, după aprobarea acestora, le transmite spre aprobare Comisiei Europene;17. asigură implementarea măsurilor de control intern pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală şi pentru alte programe de dezvoltare rurală, în concordanţă cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;18. urmăreşte şi verifică instituirea de către autorităţile de implementare, precum şi de către cele de plată, care implementează măsurile din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală şi din proiectele finanţate prin fondurile europene şi naţionale, a unui sistem contabil şi de evidenţă separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru toate operaţiunile finanţate;19. asigură corelarea măsurilor din programele de dezvoltare rurală naţionale şi europene cu cele din programele sectoriale şi regionale;20. asigură îndeplinirea cerinţelor referitoare la informarea şi publicitatea privind asistenţa financiară a programelor de dezvoltare rurală naţionale şi europene;21. organizează evaluarea intermediară a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală şi informează Comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia şi asupra modalităţilor propuse pentru implementarea recomandărilor şi concluziilor primite de la Comisia Europeană ca urmare a evaluării intermediare;22. furnizează informaţiile privind absorbţia fondurilor aferente programelor de dezvoltare rurală naţionale şi europene gestionate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;23. constituie Comitetul de monitorizare pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 şi asigură preşedinţia şi secretariatul acestuia;24. în exercitarea atribuţiilor de Autoritate de management pentru Programul SAPARD:a) coordonează programarea şi asigură monitorizarea implementării instrumentului de preaderare pentru agricultură şi dezvoltare rurală SAPARD;b) contribuie la crearea şi exploatarea sistemului computerizat de monitorizare şi evaluare a implementării instrumentului financiar de preaderare SAPARD;c) iniţiază măsuri şi participă împreună cu instituţiile de profil la elaborarea programelor menite să sprijine pregătirea profesională a funcţionarilor publici, precum şi a operatorilor economici, în domeniul programului comunitar de preaderare SAPARD;d) organizează reuniunile Comitetului de monitorizare pentru Programul SAPARD şi asigură preşedinţia şi secretariatul acestuia;e) stabileşte în cooperare cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit indicatorii de monitorizare pe măsuri şi submăsuri;f) propune şi contribuie la constituirea sistemului informatic şi a bazei de date specifice;g) colectează, analizează şi prelucrează informaţiile necesare monitorizării şi evaluării Programului SAPARD;h) raportează informaţiile privind monitorizarea şi evaluarea Programului SAPARD către Comitetul de monitorizare pentru Programul SAPARD şi Comisia Europeană;i) propune Comisiei Europene soluţii privind îmbunătăţirea implementării Programului SAPARD, în consultare cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi cu acordul Comitetului de monitorizare pentru Programul SAPARD;j) elaborează şi transmite Comisiei Europene raportul anual privind implementarea Programului SAPARD, în consultare cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi cu aprobarea Comitetului de monitorizare pentru Programul SAPARD;k) redactează şi transmite Comisiei Europene raportul final privind implementarea Programului SAPARD, în consultare cu Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi cu aprobarea Comitetului de monitorizare pentru Programul SAPARD;l) informează autorităţile implicate în derularea fondurilor europene de dezvoltare rurală cu privire la necesitatea modificărilor administrative corespunzătoare în baza Deciziei Comisiei Europene privind amendarea Programului SAPARD;m) informează anual Comisia Europeană despre iniţiativele luate şi măsurile prevăzute cu privire la informarea publicului privind rezultatele Programului SAPARD şi rolul jucat de Comunitatea Europeană;n) analizează anual, împreună cu reprezentanţii Comisiei Europene, rezultatele implementării Programului SAPARD;o) analizează calitatea şi implicaţiile evaluărilor efectuate;p) organizează evaluarea intermediară şi realizează evaluarea ex post în cooperare cu Comisia Europeană şi Comitetul de monitorizare pentru Programul SAPARD;r) asigură orice alte funcţii şi atribuţii ale Autorităţii de management pentru Programul SAPARD, prevăzute în acordurile SAPARD încheiate cu Comisia Comunităţilor Europene şi în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare;25. Autoritatea de management pentru Programul Naţional pentru Dezvoltare Rurală 2007-2013 este responsabilă de administrarea şi implementarea programului conform reglementărilor Uniunii Europene, astfel:a) asigură că proiectele sunt selectate pentru finanţare în conformitate cu criteriile aplicabile programului de dezvoltare rurală;b) asigură un sistem de înregistrare şi păstrare a informaţiilor statistice la implementarea în formă computerizată adecvată scopurilor de monitorizare şi evaluare;c) asigură că beneficiarii şi alte organisme implicate în implementarea operaţiunilor:(i) sunt informaţi cu privire la obligaţiile lor rezultate din ajutorul acordat şi păstrează ori un sistem contabil separat ori un cod contabil adecvat pentru toate tranzacţiile legate de operaţiune;(îi) cunosc condiţiile referitoare la furnizarea datelor către autoritatea de management şi la înregistrarea rezultatelor;d) asigură că evaluările programului sunt făcute în limitele perioadei stipulate în reglementările Uniunii Europene şi se conformează cadrului comun de monitorizare şi evaluare şi pentru prezentarea evaluărilor făcute autorităţilor naţionale şi Comisiei Europene;e) conduce Comitetul de monitorizare şi trimite documentele necesare pentru a monitoriza implementarea programului din perspectiva obiectivelor sale specifice;f) asigură conformitatea cu obligaţiile referitoare la publicitate;g) elaborează raportul de progres anual şi, după aprobarea de către Comitetul de monitorizare, îl prezintă Comisiei Europene;h) asigură că Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit primeşte toate informaţiile necesare, mai ales despre aplicarea procedurilor, precum şi despre orice controale efectuate cu referire la proiectele selectate pentru finanţare, înainte de autorizarea plăţilor;26. îndeplineşte şi alte atribuţii, în condiţiile legii."17. La articolul 4 alineatul (1), punctul IV va avea următorul cuprins:"IV. În domeniul afacerilor europene şi al relaţiilor internaţionale:1. coordonează şi monitorizează acţiunile legate de negocierile de aderare a României la Uniunea Europeană, pentru sectoarele agricol, agroalimentar, dezvoltare rurală, forestier şi pescuit;2. asigură pregătirea şi derularea misiunilor de monitorizare ale Comisiei Europene, precum şi pregătirea şi participarea la consultările tehnice cu aceasta;3. coordonează şi monitorizează acţiunile legate de pregătirea sectoarelor agroalimentar, dezvoltare rurală, pescuit şi forestier pentru aderare: Programul Naţional de Aderare a României la Uniunea Europeană, îndeplinirea angajamentelor asumate prin Programul Naţional de Aderare a României la Uniunea Europeană şi prin documentele programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele înregistrate în procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislaţiei armonizate cu acquis-ul comunitar, Planul de măsuri prioritare pentru pregătirea aderării la Uniunea Europeană;4. asigură corelarea modului în care legislaţia naţională transpune prevederile legislaţiei comunitare în domeniul de responsabilitate al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;5. urmăreşte şi avizează documentele specifice pentru sectoarele agroalimentar, dezvoltare rurală, pescuit şi forestier, în relaţia cu alte capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este membru al delegaţiilor sectoriale;6. pregăteşte şi susţine participarea României la activităţile din cadrul Consiliului Uniunii Europene pentru Agricultură şi Pescuit, precum şi la Comitetele de Gestiune ale Comisiei Europene;7. coordonează întocmirea poziţiilor şi punctelor de vedere în conformitate cu strategia şi politicile Guvernului şi ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale faţă de documentele supuse dezbaterii sau aprobării în cadrul structurilor Consiliului Uniunii Europene;8. asigură evidenţa şi arhivarea documentelor elaborate în cadrul grupurilor de lucru, al Comitetului special agricol şi al Consiliului pentru agricultură şi pescuit;9. coordonează şi avizează acţiunile derulate, suportate prin Programul TAIEX;10. coordonează, organizează şi monitorizează activitatea Corpului de consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;11. coordonează şi avizează actele normative pentru crearea şi funcţionarea Registrului Informatic de Contabilitate Agricolă (RICA), conform angajamentelor din documentele de negocieri, şi asigură pregătirea şi implementarea planului construcţiei instituţionale RICA şi a sistemului informaţional experimental de contabilitate agricolă;12. coordonează şi avizează propunerile şi proiectele de finanţare din fonduri PHARE, pe baza priorităţilor din Parteneriatul pentru aderare şi alte documente programatice în domeniile de activitate ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;13. monitorizează şi coordonează implementarea tehnică a proiectelor PHARE, îndeplinind sarcinile ce îi revin în procesul de organizare a licitaţiilor în domeniile de activitate ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;14. coordonează şi urmăreşte derularea în bune condiţii a proiectelor cu finanţare externă: PHARE, bilaterale, precum şi cu organisme internaţionale, în vederea asigurării absorbţiei fondurilor alocate în domeniile de activitate ale Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;15. coordonează şi organizează activitatea din cadrul Unităţii de Implementare a Programelor PHARE (UIP-PHARE) pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea structurilor administrative în agricultură compatibile cu cele din Uniunea Europeană;16. coordonează şi avizează proiectele de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică bilaterală în domeniul agroalimentar, pădurilor, dezvoltării rurale şi pescuitului cu alte state şi urmăreşte îndeplinirea procedurilor prevăzute în Legea nr. 590/2003 privind tratatele, pentru negocierea, semnarea şi intrarea în vigoare a documentelor respective;17. sprijină şi monitorizează implementarea acordurilor bilaterale de cooperare în domeniul agroalimentar, pădurilor, dezvoltării rurale şi pescuitului;18. avizează lucrările pentru comisiile mixte interguver-namentale de cooperare economică şi tehnico-ştiinţifică bilaterală şi coordonează activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, păduri, dezvoltare rurală şi pescuit, ca urmare a acordurilor bilaterale încheiate sau a hotărârilor comisiilor mixte interguvernamentale;19. coordonează activităţile în relaţia cu organismele internaţionale: Organizaţia pentru Alimente şi Agricultură (FAO), Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (FIDA), Iniţiativa Central Europeană (ICE), Organizaţia de Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Banca Mondială şi alte organisme, precum şi proiectele finanţate de acestea;20. asigură reprezentarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale la întâlnirile oficiale externe şi interne pe problematica integrării europene şi a relaţiilor internaţionale;21. coordonează activităţile Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale în relaţia cu organismele internaţionale şi cu structurile regionale la care România este membră."18. Alineatul (1) al articolului 14 va avea următorul cuprins:"Art. 14. – (1) Numărul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este de 570, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."19. Alineatul (2) al articolului 16 va avea următorul cuprins:"(2) Pentru activităţile specifice de control, inspecţii, gestiune economico-administrativă, precum şi pentru activităţi interinstituţionale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are în dotare un număr de 12 autoturisme de intervenţie, cu un consum lunar de 600 litri/lună/autoturism."20. Anexele nr. 1-5 se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul agriculturii,pădurilor şi dezvoltării rurale,Gheorghe Fluturp. Ministrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Mihai Constantin Şeitan,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 29 martie 2006.Nr. 414.
 + 
Anexa 1    MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE    570 de posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului┌────────────┐┌─────────┬───────────┬────────────┬───────────┬───────┬───┤ MINISTRU ├─┬──────────┬───────────────────┬───────────────────────┐│ │ │ │ │ │ └──────┬─────┘ │ │ │ │┌───┴────┐┌───┴────┐┌─────┴───────┐┌───┴────┐┌─────┴────┐┌─┴────────┐ │ ┌─────┴──┐┌──────┴───────────┐┌──────┴─────────┐┌────────────┴─────────────┐│ ││ Biroul ││ Corpul de ││Unitatea││ ││ │ │ │ ││ Direcţia de ││ Serviciul ││ Autoritatea competentă ││Direcţia││probleme││ control al ││ pentru ││Consilieri││Consilier │ │ │Cabinet ││ comunicare şi ││special ajutoare││ pentru acreditarea ││de audit││speciale││Ministrului*)││Politici││ ministru ││diplomatic│ │ │Ministru││informaţii publice││ de stat pentru ││ agenţiilor de plăţi şi a ││ ││ ││ ││Publice ││ ││ │ │ │ ││ ││ agricultură ││ Organismului coordonator │└────────┘└────────┘└─────────────┘└────────┘└──────────┘└──────────┘ │ └────────┘└──────────────────┘└────────────────┘└──────────────────────────┘┌────────────────────────────────┬───────────────────────┴───────┬──────────────────────────────┬───────────────────────────┐┌───────┴────────┬────┐ ┌────────┴───────┬────┐ ┌───────┴────────┐ ┌─────┬───────┴────────┐ ┌─────┬───────┴────────┐│Secretar de Stat│┌───┴────┐ │Secretar de Stat│┌───┴────┐ │Secretar General│ ┌───┴────┐│Secretar de Stat│┌───┴────┐│Secretar de Stat├┐└──────────────┬─┘│Cabinet │ └────────────────┘│Cabinet │ └────┬──────┬────┘ │Cabinet │└──────┬─────────┘│Cabinet │└────────────────┘││ │Secretar│ │Secretar│ │ │ │Secretar│ │ │Secretar│ ││ │de Stat │ │de Stat │ │ │ │de Stat │ │ │de Stat │ ││ └────────┘ └────────┘ │┌─────┴───────┐└────────┘ │ └────────┘ │┌─────────────────┐│┌────────────┐ ┌──────────────────┐ ┌───────────────┐││ Unitatea │ ┌─────────────┴──────────┐ ││Direcţia Generală│││ Direcţia │ │Direcţia Generală │ │ Direcţia ├┤│de Management│ │ Direcţia Generală de │ ┌───────────────────────┐││ consolidarea │││Generală de ├┐┌┤ Management │ │buget-finanţare│││Administrativ│ │ Dezvoltare Rurală │ │ Direcţia Generală ├┤│ proprietăţii │││implementare││││ forestier │ └───────────────┘│└─────────────┘ │ Autoritatea de ├┐ │ afaceri europene │││ reforma │├┤ politici │││└──────────────────┘ ┌───────────────┐│┌──────────────┐ │ management pentru PNDR ││ └───────────────────────┘│┌┤ structurilor de ├┤│ sectoriale │││┌──────────────────┐ │ Direcţia │├┤ Direcţia │ └───────────┬────────────┘│ ┌───────────────────────┐│││ exploatare, │││şi de piaţă ││││Direcţia Generală │ │ financiar şi ├┤│ juridică │ ┌───────────┴────────────┐│ │ Direcţia Generală ││││ îmbunătăţiri ││└────────────┘│││ de dezvoltare │ │ contabilitate ││└──────────────┘ │Director General adjunct││ │ pentru Relaţii ├┤││ funciare şi ││┌────────────┐│├┤ forestieră şi ├┐└───────────────┘│┌──────────────┐ └────────────────────────┘│ │ internaţionale ││││ conservarea │││ Direcţia ││││ consolidarea ││┌───────────────┐││ Direcţia │ ┌────────────────────────┐│ └───────────────────────┘│││ solurilor │││ culturi ├┤││ proprietăţii │││ Direcţia │├┤ Management │ │ Direcţia strategii, ││ ┌───────────────────────┐││└─────────────────┘││ horticole │││└──────────────────┘││administrativă │││Resurse Umane │ │politici şi programe de ├┤ │Relaţii cu sindicatele,│││┌─────────────────┐│└────────────┘││┌──────────────────┐││de patrimoniu, ││└──────────────┘ │ dezvoltare rurală ││ │ patronatele şi ││││ Direcţia ││┌────────────┐│││ Direcţia │││ de investiţii ├┤┌──────────────┐ └────────────────────────┘│ │investitorii strategici├┘││ consolidarea │││ Direcţia ││││ Împăduriri, │││şi de gestiune │││ Direcţia │ ┌────────────────────────┐│ │ (Dialog Social) │││ proprietăţii, │││ culturi de ├┤├┤ reconstrucţie │││ a agenţilor │├┤ tehnologia │ │ Direcţia coordonare, ││ └───────────────────────┘││ reforma │││ câmp ││││ ecologică şi ├┘│ economici │││ informaţiei │ │monitorizare, promovare ├┤├┤ structurilor de ││└────────────┘│││perdele forestiere│ │ proprii ││└──────────────┘ └────────────────────────┘│││ exploatare şi ││┌────────────┐││└──────────────────┘ └───────────────┘│ ┌────────────────────────┐│││ conservarea │││ Direcţia │││┌──────────────────┐ ┌───────────────┐│ │ Direcţia de control ││││ solurilor │││ selecţie ││├┤ Relaţia cu │ │ Direcţia ││ │ pentru implementarea ├┤│└─────────────────┘││vegetală şi ││││ Parlamentul │ │ antigrindină ├┘ │ PNDR │││┌─────────────────┐││ inspecţia │││└──────────────────┘ └───────────────┘ └────────────────────────┘│││ Direcţia │││ naţională ├┤│┌──────────────────┐ ┌────────────────────────┐│└┤ îmbunătăţiri │││ pentru ││││Direcţia Generală │ │ Direcţia asistenţă │││ funciare │││ calitatea ││││ de politici │ │ tehnică şi pregătire ├┘└─────────────────┘││ seminţelor ││├┤ strategii şi │ │ profesională │┌─────────────────┐│└────────────┘│││ reglementări │ └────────────────────────┘│Direcţia Generală││┌────────────┐│││ forestiere │┌┤ de strategii ├┤│Direcţia de │││└──────────────────┘││ agroalimentare │││ creştere a │││┌──────────────────┐│└─────────────────┘││ animalelor ├┤││ Direcţia de ││┌─────────────────┐││ şi produse ││├┤ management │││ Direcţia de │││ animaliere ││││ cinegetic │││ strategii, ││└────────────┘││└──────────────────┘├┤ evaluare, ││┌────────────┐││┌──────────────────┐││ prospectare │││ Direcţia ├┘││Direcţia Generală │││ şi orientare │││Fitosanitară│ ├┤de Control Silvic ││└─────────────────┘│└────────────┘ ││ şi Cinegetic ││┌─────────────────┐│┌────────────┐ │└──────────────────┘││ Direcţia de │││ Direcţia │ │┌──────────────────┐││ calitate şi de │││Generală de │ ││ Direcţia de │└┤ cercetare │└┤ inspecţii │ ├┤Inspecţii Silvice ││ agricolă │ │ │ │└──────────────────┘└─────────────────┘ └────────────┘ │┌──────────────────┐││ Direcţia de │└┤ inspecţii şi ││control cinegetic │└──────────────────┘
 + 
Anexa 2UNITĂŢILE care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale

     
  Nr. crt. Denumirea unităţii
  I. Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat
  1. Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală – servicii publice deconcentrate
  2. Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. dr. G. K. Constantinescu"
  3. Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară
  4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
  5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante şi Produse Vegetale
  6. Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare
  7. Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
  8. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi
  9. Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură
     
    NOTĂ:
    Numărul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru instituţiile prevăzute la cap. I este de 10.688.
     
  II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat
  1. Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit
  2. Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor
  3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului săditor – servicii publice deconcentrate
  4. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor
  5. Laboratoarele publice pentru controlul calităţii viei şi vinului (cu sediul în judeţele Prahova, Alba şi Vrancea)
  6. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului
  7. Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă, inclusiv oficiile/centrele judeţene şi locale de consultanţă agricolă din subordinea acesteia
  8. Autoritatea Hipică Naţională
     
    NOTĂ:
    Numărul maxim de posturi pentru instituţiile prevăzute la cap. II este de 3.093.
     
  III. Alte unităţi finanţate din venituri proprii
  1. Agenţia Domeniilor Statului
  2. Institutul de Bioresurse Alimentare
  3. Compania Naţională de Administrare a Fondului Piscicol
  4. Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse Vitivinicole
  5. Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din subordinea direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene
  6. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului – ICPA Bucureşti
  7. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în Horticultură Ştefăneşti-Argeş
     
  IV. Unităţi cu finanţare externă şi de la bugetul de stat
    – Unităţi de management al proiectului (UMP)

 + 
Anexa 3UNITĂŢILE care funcţionează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale

  Nr. crt. Denumirea unităţii
  1. Societatea Naţională "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.
  2. Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare
  3. Societatea Naţională a Produselor Agricole – S.A.
  4. Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva

 + 
Anexa 4UNITĂŢILE care funcţionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale1. Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" (sursa de finanţare: venituri proprii)2. Autoritatea Hipică Naţională (sursa de finanţare: venituri proprii şi venituri de la bugetul de stat)
 + 
Anexa 5NORMATIVE DE AUTOTURISME la unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale

        din care:
  Nr. crt. Denumirea unităţii TOTAL Autoturisme pentru activităţi specifice Autospeciale
  1. Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală-servicii publice deconcentrate 9/unitate 3/unitate 6/unitate
  2. Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. dr. G. K. Constantinescu" 20 3 17
  3. Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară 3 2 1
  4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava 3 2 1
  5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante şi Produse Vegetale 2 1 1
  6. Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare 120 102 18
  7. Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură 129 86 43
  8. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC) 3 2 1
  9. Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit 157 56 101
  10. Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor 6 4 2
  11. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului săditor – servicii publice deconcentrate 4/unitate 3/unitate 1/unitate
  12. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor 4 4
  13. Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă 69 69
  14. Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură 39 30 9
  15. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului 1 1
  16. Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Valea Călugărească 1 1
  17. Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Blaj 1 1
  18. Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Odobeşti 1 1

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x