HOTĂRÂRE nr. 413 din 26 mai 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 2 iunie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 479 16/05/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 21 18/01/1999 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE 21 18/01/1999 ART. 29
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 21 18/01/1999
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOG 9 28/07/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 50 21/06/1996
ANEXA 1REFERIRE LAHG (R) 250 08/05/1992
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 40 01/06/1991
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 5
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 8
ANEXA 2REFERIRE LAOG 9 28/07/1997 ANEXA 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 50 21/06/1996
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 39 05/08/1994
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 479 16/05/2002
ANEXA 1REFERIT DEDECIZIE 3 28/07/1999

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor şi a structurilor sale teritoriale



În temeiul art. 19 alin. (5) şi ale art. 29 din Legea nr. 21/1999 pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor şi a structurilor sale teritoriale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Paza Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor şi a structurilor sale operative teritoriale se asigura permanent de efective de jandarmi, în mod gratuit.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:––––– Preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor,Adrian CucuMinistru de interne,Constantin Dudu-Ionescup. Ministrul finanţelor,Gheorghe Banu,secretar de statMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiu
 + 
Anexa 1REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor şi a structurilor sale teritoriale + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor, denumit în continuare oficiu, este organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, înfiinţat în baza Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor.
 + 
Articolul 2(1) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea şi combaterea spalarii banilor, scop în care primeşte, analizează, prelucreaza informaţii şi sesizează autorităţile abilitate prin lege.(2) Oficiul îşi constituie un aparat propriu la nivel central şi teritorial.(3) Aparatul propriu la nivel central al oficiului îndeplineşte şi funcţiile structurii operative pentru municipiul Bucureşti.(4) Structurile operative la nivel teritorial sunt subordonate oficiului şi vor fi înfiinţate prin decizie a plenului oficiului, în funcţie de situaţia operativă în sectorul sau de activitate, începând cu data de 1 ianuarie 2000, stabilindu-se unităţile administrativ-teritoriale care vor fi repartizate fiecăreia.
 + 
Articolul 3(1) Oficiul este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit de Guvern din rândul membrilor oficiului, care are şi calitatea de ordonator principal de credite.(2) Membrii oficiului îndeplinesc funcţii de demnitate publică şi sunt numiţi pe o perioadă de 5 ani prin hotărâre a Guvernului.(3) Personalul angajat al oficiului este format din experţi, consilieri juridici, referenţi de specialitate şi referenţi.(4) Numărul maxim de posturi la nivel central este de 120, iar pentru structurile operative teritoriale numărul maxim de posturi este de 140.(5) Structura organizatorică, nomenclatorul de funcţii, condiţiile de studii şi de vechime pentru încadrarea şi promovarea personalului sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
 + 
Capitolul 2Atribuţiile oficiului + 
Articolul 4Pentru îndeplinirea obiectului sau de activitate oficiul are următoarele atribuţii principale:a) primeşte date şi informaţii de la persoanele fizice şi juridice menţionate la art. 8 din Legea nr. 21/1999, referitoare la operaţiuni şi tranzacţii efectuate în lei şi/sau în valută;b) analizează şi prelucreaza datele şi informaţiile primite;c) examinează din proprie iniţiativă cazurile care intră în sfera sa de competenţa;d) solicita oricărei instituţii competente furnizarea de date şi informaţii necesare în vederea îndeplinirii obiectului sau de activitate;e) colaborează cu Ministerul Finanţelor, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Banca Naţionala a României, Curtea de Conturi şi Asociaţia Română a Băncilor;f) cooperează şi promovează schimbul de informaţii şi de experienţe cu instituţiile străine care au funcţii asemănătoare şi cu instituţiile internaţionale europene şi regionale care au atribuţii în domeniul combaterii spalarii banilor;g) emite, în condiţiile legii, decizii de suspendare a efectuării tranzacţiilor;h) informează Parchetul de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie în cazurile prevăzute de lege;i) constata contravenţiile săvârşite în domeniul sau de activitate şi aplica sancţiunile stabilite de lege, prin persoane anume desemnate;j) urmăreşte aplicarea unitară a dispoziţiilor legale din sfera sa de activitate, prin emiterea de decizii;k) urmăreşte aplicarea efectivă a deciziilor proprii;l) face propuneri Guvernului şi organelor administraţiei publice centrale pentru adoptarea de măsuri în scopul prevenirii şi combaterii spalarii banilor, avizează proiectele de acte normative care au legătură cu domeniul sau de activitate;m) organizează programe speciale de instruire a reprezentanţilor persoanelor juridice şi fizice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;n) întocmeşte raport de activitate anual sau atunci când Guvernul hotărăşte şi realizează studii, analize şi sinteze privind domeniul sau de activitate;o) preia şi organizează arhivarea evidentei secundare sau operative şi înregistrările tuturor tranzacţiilor financiare ce fac obiectul Legii nr. 21/1999, mai vechi de 5 ani de la executarea acestora;p) stabileşte forma raportului scris pentru tranzacţiile care pot fi legate de spalarea banilor;q) elaborează, negociaza şi încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţii similare din alte tari, în limita mandatului dat de Guvern;r) propune Guvernului nomenclatorul de funcţii, condiţiile de studii şi de vechime pentru încadrarea şi promovarea personalului propriu.
 + 
Articolul 5În exercitarea atribuţiilor sale plenul oficiului adopta, cu majoritate de voturi, decizii care au caracter obligatoriu, pentru persoanele juridice şi fizice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999.
 + 
Capitolul 3Organizarea oficiului şi a structurilor sale teritoriale + 
Articolul 6Organizarea, structura şi procedurile de funcţionare ale oficiului şi ale aparatului propriu al acestuia trebuie să asigure realizarea atribuţiilor prevăzute de lege şi de prezentul regulament.
 + 
Articolul 7(1) Oficiul este format din câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, Ministerului Justiţiei, Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, Ministerului de Interne, Băncii Naţionale a României, Asociaţiei Române a Băncilor şi Curţii de Conturi, numiţi în funcţie prin hotărâre a Guvernului, pe o perioadă de 5 ani.(2) Oficiul este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, care are şi calitatea de ordonator principal de credite.
 + 
Articolul 8(1) Plenul oficiului, constituit din cei 7 membri numiţi în aceasta calitate potrivit art. 19 din Legea nr. 21/1999, este structura deliberativa şi de decizie a oficiului.(2) Deciziile plenului oficiului se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4.(3) Plenul dezbate şi, după caz, hotărăşte asupra:a) rapoartelor de verificare, inclusiv asupra eventualelor obiecţii formulate la acestea, şi decide asupra măsurilor care se impun;b) suspendării efectuării tranzacţiilor pentru 24 de ore şi decide asupra formulării cererii de prelungire a suspendării, adresată Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie;c) informării Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, în cazurile în care exista date şi indicii temeinice referitoare la spalarea banilor;d) punctelor de vedere, recomandărilor şi avizelor de formulat privind aplicarea prevederilor legale în materie;e) categoriilor de înţelegeri, deciziilor de asociere şi practicilor concertate propuse pentru adoptare;f) proiectelor de reglementări în vederea propunerii spre aprobare instituţiilor abilitate;g) raportului de activitate;h) proiectului bugetului propriu de venituri şi cheltuieli;i) elaborării, adoptării şi actualizării strategiilor şi programelor de prevenire şi combatere a spalarii banilor;j) stabilirii criteriilor de selectare şi de pregătire profesională a personalului;k) elaborării şi actualizării formelor de colaborare cu autorităţile interne, pentru îndeplinirea obiectului de activitate al oficiului;l) stabilirii liniilor generale de cooperare a oficiului cu autorităţile din alte tari şi cu organizaţiile şi organismele internaţionale, pentru armonizarea legislaţiei în domeniu;m) repartizării unor atribuţii din domeniile de competenţa ale oficiului fiecărui membru al acestuia;n) măsurilor privind angajarea răspunderii materiale şi disciplinare a personalului angajat;o) coordonării şi controlului activităţii structurilor teritoriale.
 + 
Articolul 9(1) Preşedintele reprezintă oficiul în relaţiile cu autorităţile legislative, judiciare şi administrative, precum şi cu persoane fizice şi juridice din ţara şi din străinătate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile internaţionale.(2) Preşedintele reprezintă oficiul, ca persoana juridică, şi îl angajează patrimonial, prin semnatura sa, în raporturile cu terţii.(3) Preşedintele oficiului conduce şedinţele plenului şi controlează aplicarea efectivă a deciziilor adoptate, dispunând măsuri adecvate.(4) Preşedintele oficiului poate delega puteri de reprezentare şi altor membri ai oficiului, mandatul trebuind sa menţioneze expres atribuţiile delegate şi durata exercitării lor.(5) Preşedintele emite ordine de angajare şi de încetare a raporturilor de muncă, aproba transferul şi aplica sancţiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al oficiului.
 + 
Articolul 10(1) În cadrul oficiului funcţionează următoarele direcţii de specialitate:a) Direcţia generală informatica, sinteza şi evidenta operativă;b) Direcţia bănci, sucursale bănci străine, instituţii de credit;c) Direcţia instituţii financiare;d) Direcţia societăţi comerciale de asigurare şi reasigurare;e) Direcţia agenţi economici şi persoane fizice;f) Direcţia cooperare şi relaţii internaţionale;g) Direcţia juridică;h) Direcţia economic-administrativă;i) direcţii operative teritoriale.(2) În cadrul direcţiilor se organizează servicii, birouri şi compartimente, prin decizie a plenului oficiului.
 + 
Articolul 11Coordonarea direcţiilor se realizează de către membrii oficiului, conform deciziei plenului acestuia.
 + 
Articolul 12(1) Direcţia generală informatica, sinteza şi evidenta operativă îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) desfăşoară activităţi de prospectare în vederea cunoaşterii:– structurii entitatilor şi a mediului lor funcţional din sfera de activitate a oficiului;– tendinţelor generale ale fenomenului spalarii banilor;– efectelor fenomenului spalarii banilor asupra mediului financiar-bancar;– evoluţiei fenomenului, în vederea identificarii situaţiilor în care este justificată luarea unor măsuri;b) propune plenului oficiului forma rapoartelor care sunt utilizate în procesul de sesizare şi de raportare;c) organizează evidenta centralizata a persoanelor suspecte de spalarea banilor;d) organizează şi coordonează sistemul informatic al oficiului;e) organizează activitatea de registratura, secretariat, birou de documente secrete şi arhiva;f) elaborează programe speciale de instruire a reprezentanţilor persoanelor prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, organizează instruirea acestora, precum şi a personalului propriu.(2) Direcţia bănci, sucursale bănci străine, instituţii de credit, Direcţia instituţii financiare, Direcţia societăţi comerciale de asigurare şi reasigurare, Direcţia agenţi economici şi persoane fizice îndeplinesc următoarele atribuţii principale pentru sectorul lor de activitate:a) realizează evidenta specifică a persoanelor fizice şi juridice care intra sub incidenţa art. 8 din Legea nr. 21/1999;b) primesc, analizează şi prelucreaza informaţiile transmise de persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999;c) primesc, analizează şi prelucreaza informaţiile transmise de autorităţile cu drept de control financiar şi de cele de supraveghere prudentiala ale persoanelor juridice specificate la art. 8 din Legea nr. 21/1999;d) verifica informaţiile primite, conform art. 5 din Legea nr. 21/1999;e) întocmesc rapoarte cu privire la rezultatul verificărilor şi le supun dezbaterii plenului oficiului;f) elaborează materiale de analiza şi sinteza sectoriala;g) constata şi aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute la art. 22 din Legea nr. 21/1999, prin persoanele desemnate în acest scop de plenul oficiului.(3) Direcţia cooperare şi relaţii internaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigura legătură şi colaborarea, pentru realizarea schimbului de informaţii şi experienta, cu instituţiile străine cu funcţii asemănătoare, cu alte organisme internaţionale de specialitate;b) organizează baza de date privind legislaţia şi practica internationala în materie;c) elaborează materialele necesare în vederea participării reprezentanţilor oficiului la seminarii, conferinţe internaţionale, schimburi de experienta, în colaborare cu celelalte direcţii de specialitate, şi aduce la îndeplinire programele de asistenţa din străinătate.(4) Direcţia juridică îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigura asistenţa de specialitate în relaţiile oficiului cu terţii;b) reprezintă oficiul în faţa instanţelor judecătoreşti;c) avizează pentru legalitate deciziile administrative ale oficiului;d) prezintă şi difuzează în cadrul oficiului actele normative care au incidenţa asupra activităţii acestuia.(5) Direcţia economic-administrativă are următoarele atribuţii principale:a) asigura, în condiţiile legii, fundamentarea şi elaborarea proiectului de buget privind veniturile şi cheltuielile oficiului şi urmăreşte execuţia acestuia;b) întocmeşte dările de seama contabile, potrivit legii;c) analizează şi urmăreşte cheltuirea cu eficienta a fondurilor aprobate;d) asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la selecţionarea, angajarea şi salarizarea personalului;e) asigura achiziţionarea, gestionarea şi administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a altor materiale;f) asigura întreţinerea şi exploatarea parcului auto;g) exercita controlul financiar-preventiv asupra operaţiunilor din care se nasc, se sting sau se modifica raporturi patrimoniale;h) organizează inventarierea mijloacelor materiale şi băneşti ale oficiului;i) participa la activitatea de licitaţii;j) păstrează şi completează carnetele de muncă;k) întocmeşte şi actualizează fişele posturilor, pe baza regulamentelor instituţiei, în colaborare cu conducerile direcţiilor;l) întocmeşte documentele şi îndeplineşte activităţile necesare pentru angajari, transferări şi pentru încetarea raporturilor de muncă.(6) Direcţiile operative teritoriale îndeplinesc următoarele atribuţii principale:– exercita atribuţiile specifice direcţiilor prevăzute la art. 12 alin. (2) în legătură cu activităţile desfăşurate de persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, de pe raza lor de competenţa;– executa sarcinile transmise de oficiu;– analizează evidenta fenomenului de spalare a banilor de pe raza lor de competenţa şi informează oficiul despre principalele concluzii;– răspund de gestionarea şi de administrarea mijloacelor fixe pe care le au în dotare.
 + 
Articolul 13Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte în baza Legii nr. 21/1999 şi a prezentului regulament şi se semnează de către salariat şi de şeful ierarhic.
 + 
Capitolul 4Condiţii de recrutare, de angajare şi de promovare a personalului + 
Articolul 14Angajarea personalului în funcţii se face prin concurs, potrivit legii.
 + 
Articolul 15În vederea participării la concursul de angajare în cadrul oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să aibă numai cetăţenie română;b) să fie absolvenţi cu diploma de licenţă ai unei instituţii de învăţământ superior economic sau juridic, cu vechimea minima în specialitate prevăzută în nomenclatorul de funcţii (anexa nr. 2) pentru funcţiile de expert, consilier juridic şi referent de specialitate.Pentru activitatea de informatica pot fi angajaţi absolvenţi cu diploma de licenţă ai unei instituţii de învăţământ superior de profil.Pentru celelalte funcţii prevăzute în nomenclatorul de funcţii vor fi încadrate persoane care îndeplinesc condiţiile de studii şi de vechime prevăzute de acesta;c) să aibă domiciliul în municipiul Bucureşti, pentru candidaţii care doresc să se angajeze în cadrul oficiului, iar în cazul angajării la una dintre direcţiile operative teritoriale, să aibă domiciliul în localitatea în care respectiva structura îşi are sediul;d) să aibă exerciţiul drepturilor civile şi politice;e) să se bucure de o reputaţie profesională şi morala nestirbita;f) sa nu fi fost condamnaţi pentru săvârşirea vreunei infracţiuni;g) bărbaţii să aibă stagiul militar satisfăcut;h) să fie declaraţi admişi la examenul medical şi la testul psihologic.
 + 
Articolul 16Dosarul de înscriere la concursul pentru angajarea în cadrul oficiului sau al structurilor teritoriale va cuprinde:– cererea candidatului;– diploma de licenţă în original şi în copie, în cazul absolvenţilor învăţământului superior, iar pentru absolvenţii învăţământului liceal sau profesional, diploma de bacalaureat în original şi în copie, respectiv diploma de absolvire a şcolii profesionale, în original şi în copie;– copie de pe livretul militar;– curriculum vitae;– caracterizare-recomandare de la ultimul loc de muncă;– certificatul de cazier judiciar;– fişa medicală;– carnetul de muncă;– declaraţie că nu a fost judecat sau condamnat în cauze penale şi că nu se afla în curs de cercetare sau de judecată penală.
 + 
Articolul 17La angajare personalul oficiului şi al direcţiilor operative teritoriale va semna un angajament privind obligaţia de a nu divulga informaţiile primite în timpul activităţii decât în cazul unei proceduri judiciare, inclusiv după încetarea funcţiei, pe o durată de 5 ani.
 + 
Articolul 18Personalul angajat în cadrul oficiului ori în structurile acestuia nu poate ocupa nici un post şi nu va îndeplini nici o funcţie în instituţiile prevăzute la art. 8 din Legea nr. 21/1999, concomitent cu calitatea de salariat al oficiului sau al structurilor sale.
 + 
Capitolul 5Salarizarea şi alte drepturi ale personalului angajat în cadrul oficiului şi al structurilor sale  + 
Articolul 19Salarizarea personalului încadrat în funcţiile de expert şi consilier juridic se face potrivit Legii nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autorităţii judecătoreşti, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997, iar pentru celelalte funcţii, potrivit Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publică şi Legii nr. 40/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 20(1) Salariile de baza se stabilesc pe funcţii, în raport cu structura din care face parte personalul angajat.(2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza sunt prevăzuţi în nomenclatorul de funcţii cuprins în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 21Personalul angajat al oficiului are dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă şi la alte concedii stabilite pentru salariaţii din administraţia publică în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 22(1) Pentru rezultate deosebite în activitate personalul oficiului poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut.(2) Salariul de merit poate fi de până la 20% din salariul de baza brut şi se acordă anual pentru cel mult 50% din numărul total de posturi de experţi şi consilieri juridici, prevăzute în statul de funcţii al oficiului.(3) Pentru celelalte categorii de personal salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numărul de posturi prevăzute în statul de funcţii pentru aceste categorii.
 + 
Articolul 23(1) Personalul oficiului beneficiază de spor de vechime în munca de până la 25%, calculat la salariul de baza brut, corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

     
  Tranşa de vechime în muncă Cota din salariul de bază
  între 3 şi 5 ani 5%
  de la 5 la 10 ani 10%
  de la 10 la 15 ani 15%
  de la 15 la 20 de ani 20%
  peste 20 de ani 25%

(2) Sporul de vechime se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în munca. + 
Articolul 24Pentru activitatea desfăşurată personalul oficiului beneficiază la sfârşitul anului calendaristic de premii anuale, după cum urmează:– experţii şi consilierii juridici, potrivit Legii nr. 50/1996, cu modificările şi completările ulterioare;– celelalte categorii de personal, potrivit Legii nr. 40/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 25(1) Membrii oficiului, experţii şi consilierii juridici, care sunt detasati sau delegaţi, beneficiază de o diurna de 2% din salariul de baza brut, dar nu mai puţin decât cuantumul prevăzut pentru personalul din unităţile bugetare, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de categorie de până la 3 stele inclusiv, precum şi a transportului cu trenul clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, după caz.(2) Pentru experţi şi consilieri juridici cheltuielile de deplasare în străinătate, diurna, cheltuielile de transport şi de cazare se acordă potrivit dispoziţiilor art. 44 alin. (3) din Legea nr. 50/1996, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Celelalte categorii de personal beneficiază de drepturile de deplasare în ţara şi în străinătate, precum şi de drepturile de detaşare, potrivit reglementărilor aplicabile personalului instituţiilor publice.
 + 
Articolul 26Pentru risc şi suprasolicitare neuropsihica experţii şi consilierii juridici beneficiază de un spor de 50% la salariul de baza brut lunar.
 + 
Capitolul 6Dispoziţii finale + 
Articolul 27Oficiul are în dotare un parc auto necesar activităţii sale specifice, în structura, numărul de autoturisme şi consumul de carburanţi prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 28Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile legale în vigoare.
 + 
Articolul 29Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1                                        Numărul maxim de posturi pentru                                        aparatul central = 120                                        Numărul maxim de posturi pentru                                        direcţiile operative teritoriale = 140                                  STRUCTURA ORGANIZATORICĂ                a Oficiului pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor                                             ┌───────────────────┐                                             │ PREŞEDINTE │                                             ├───────────────────┼───────────────────┐                                             │ MEMBRII OFICIULUI │ │                                             └─────────┬─────────┘ │                                                       │ │                                                       │ ┌──────────────────────┐ │                                                       │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │                                                       ├───┤ INFORMATICĂ, SINTEZĂ │ │                                                       │ │ ŞI EVIDENŢA OPERATIVĂ│ │                                                       │ └──────────────────────┘ │                                                       │ │                                                       │ │                                                       │ │                                                       │ │                                                       │ │      ┌─────────────┬────────────┬────────────┬────────┼───────┐ ┌────────┴────┐      │ │ │ │ │ │ │ │┌─────┴────┐ ┌──────┴───┐ ┌──────┴─────┐ ┌────┴──────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌──┴──────┐ ┌───┴─────┐│ DIRECŢIA │ │ │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │ │ │ ││ BĂNCI, │ │ DIRECŢIA │ │ SOCIETĂŢI │ │ AGENŢI │ │ │ COOPERARE │ │ DIRECŢIA│ │DIRECŢIA ││ SUCURSALE│ │INSTITUŢII│ │ COMERCIALE │ │ ECONOMICI │ │ │ŞI RELAŢII │ │ECONOMIC-│ │JURIDICĂ ││ BĂNCI │ │FINANCIARE│ │DE ASIGURARE│ │ŞI PERSOANE│ │ │ INTERNA- │ │ ADMINIS-│ │ ││STRĂINE ŞI│ │ │ │ ŞI │ │ FIZICE │ │ │ ŢIONALE │ │ TRATIVĂ │ │ ││INSTITUŢII│ │ │ │REASIGURARE │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ DE CREDIT│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└──────────┘ └──────────┘ └────────────┘ └───────────┘ │ └───────────┘ └─────────┘ └─────────┘                                                       │                                                       │                                             ┌─────────┴──────────┐                                             │ DIRECŢII OPERATIVE │                                             │ TERITORIALE │                                             └────────────────────┘
 + 
Anexa 2

             
  NOMENCLATORUL  de funcţii ale Oficiului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor
  Nr. crt. Denumirea funcţiei Nivelul studiilor Coeficientul de ierarhizare a salariilor de bază Vechimea minimă în profesie – ani – Funcţia şi actul normativ cu care se asimilează
  1. Consilier juridic, expert în aparatul propriu al oficiului S 5,85 8 Legea nr. 50/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997 (anexa nr. I, poziţia nr. 1)
  2. Expert în structuri teritoriale S 5,75 6 Legea nr. 50/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997 (anexa nr. I, poziţia nr. 2)
  3. Referent de specialitate S 1,150-3,450 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V, poziţia nr. 4)
  4. Referent M 1,080-2,450 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V, poziţia nr. 17)
  5. Casier-magaziner M 1,200-2,175 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2, poziţia nr. 17)
  6. Funcţionar-arhivar M 1,175=2,125 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2, poziţia nr. 20)
  7. Şofer M 1,350-2,450 5 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2, poziţia nr. 30)
  8. Muncitor calificat   1,300-2,350 5 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2, poziţia nr. 32)
  9. Muncitor necalificat   0,850-1,550 2 Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2, poziţia nr. 38)
     
  Funcţia Indemnizaţiile de conducere în procente din salariul de bază – % –
  Director general 45-55
  Director 45-50
  Şef serviciu 25-30
  Şef birou 20-25

NOTĂ:Pentru funcţiile salarizate în conformitate cu Legea nr. 50/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 9/1997, salariile de baza se vor calcula pe baza coeficienţilor de ierarhizare şi a valorii în suma bruta corespunzătoare coeficientului de ierarhizare 1,00, stabilită potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 39/1994, republicată, iar pentru funcţiile salarizate potrivit Legii nr. 154/1998, valoarea de referinţa sectoriala utilizata va fi cea stabilită pentru personalul din administraţia publică centrala de specialitate. + 
Anexa 3        MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI

         
  Unitatea Tipul mijloacelor de transport Numărul maxim aprobat (bucăţi) Consumul maxim de carburanţi pentru un autovehicul  (litri/lună)
  Oficiul, inclusiv structura operativă a municipiului Bucureşti autoturism 11, din care două pentru activităţi specifice 300
  Structuri operative*) autoturism 14 300

––-Notă *) După data de 1 ianuarie 2000.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x