Guvernul României hotărăște: +
Articolul 1Se instituie regimul de zona libera în complexul portuar Constanta Sud, pe o suprafața de teren de 37,00 ha, teren cistigat asupra marii în urma lucrărilor hidrotehnice în Portul Constanta Sud, compusa din două platforme, precum și suprafața de teren și fronturile de acostare aferente, reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO situat la radacina molului II, prezentate în anexele nr. 1 și 3*) la prezenta hotărâre, respectiv 140,00 ha.Activitățile specifice regimului de zona libera se vor desfășura numai în perimetre imprejmuite. Desfășurarea unor astfel de activități în afară perimetrelor imprejmuite este interzisă.*) Anexa nr. 3 se transmite celor interesați. +
Articolul 2Se înființează Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", cu sediul în clădirea administrativă din cadrul terminalului ferry-boat, situata în afară perimetrului zonei libere. +
Articolul 3Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este persoana juridică română, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agenția Zonelor Libere, și funcționează pe principiile gestiunii economice și autonomiei financiare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 84/21 iulie 1992 și cu regulamentul de organizare și funcționare din anexa nr. 2.Pentru anul 1993, cheltuielile de organizare și funcționare a activității Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", în limita sumei de 100 milioane lei, se suporta din rezerva bugetară, marindu-se alocația Ministerului Transporturilor. +
Articolul 4Patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este constituit din:a)suprafața de teren de 37 ha, cu dotările existente, inclusiv fronturile de acostare, realizată în cadrul obiectivului de investiții "Portul Constanta Sud – Zona Libera", în prezent existenta în patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Portului Constanta" se transfera fără plata Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" prin diminuarea patrimoniului Regiei Autonome "Administrația Portului Constanta"; … b)suprafața de teren de 140 ha și fronturile de acostare aferente, reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO, actual la radacina molului II, inclusiv molul II și molurile ce vor fi construite ulterior și care se transfera fără plata din patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Portului Constanta" în patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud"; … c)antrepozitul construit din fondurile de investiții pentru zona libera și care se transfera fără plata din patrimoniul Societății Comerciale cu capital integral de stat "Apronav" – S.A. Constanta în patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud". … +
Articolul 5Persoanele care introduc sau scot bunuri în și din Zona libera Constanta Sud au obligația să prezinte organelor vamale documentele prevăzute de reglementările în vigoare.Mărfurile periculoase pot intră în Zona libera Constanta Sud numai în condițiile prevăzute de legislația în vigoare în acest domeniu și pot fi depozitate numai în spațiile amenajate special în acest scop de Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud". +
Articolul 6Supravegherea vamală se efectuează potrivit reglementărilor legale în vigoare. În vederea exercitării acestei supravegheri, la căile de acces în zona libera vor fi instalate posturi fixe și mobile permanente de control, iar pentru căile de acces fluviale și maritime vor fi folosite posturi de patrulare fluviala, maritima și aeriană, după caz, permanente sau temporare, în funcție de trafic.În vederea asigurării desfășurării activității vamale la accesul în Zona libera Constanta Sud și zonele adiacente, Ministerul Finanțelor urmează să asigure dotarea corespunzătoare pe baza fundamentarii prezentate de Direcția Generală a Vamilor. De asemenea, numărul de personal pentru Vama Constanta Sud se suplimenteaza cu 20 de posturi, cu acoperire financiară din prevederile bugetare aprobate pentru anul 1993. +
Articolul 7În baza aprobării conducerii Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", organele vamale polițienești și de trecere a frontierei pot efectua verificări în interiorul zonei libere, în cazul unor sesizări temeinice privind încălcarea prevederilor legale specifice domeniului lor de activitate. +
Articolul 8Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" va asigura fără plata spațiile de birou și mijloacele de comunicații necesare desfășurării normale a activităților lucrătorilor vamali și organelor graniceresti. +
Articolul 9Controlul pașapoartelor și al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat române ale personalului care operează în sau tranziteaza Zona libera Constanta Sud se efectuează de către organele poliției de frontieră, conform prevederilor Legii nr. 56/1992 privind frontiera de stat a României. Schema Ministerului de Interne se suplimenteaza cu 7 ofițeri și 12 subofiteri pentru poliția de frontieră. +
Articolul 10Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" va realiza imprejmuirea perimetrelor menționate în anexa nr. 1 din resursele alocate Ministerului Transporturilor de la bugetul de stat pe anul 1993 pentru activitatea de investiții, potrivit poziției 38 din anexa nr. 1 d/20 la Legea nr. 21/1993 – Legea bugetului de stat pe anul 1993. +
Articolul 11(1)Abrogat.(la 08-11-1994,
Alineatul (1) din Articolul 11 a fost abrogat de Punctul 20, Punctul 2, ANEXA din HOTĂRÂREA nr. 682 din 7 octombrie 1994, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 08 noiembrie 1994
)
(2)Abrogat.(la 08-11-1994,
Alineatul (2) din Articolul 11 a fost abrogat de Punctul 20, Punctul 2, ANEXA din HOTĂRÂREA nr. 682 din 7 octombrie 1994, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 08 noiembrie 1994
)
(3)Realizarea activității industriale, comerciale, financiare, bancare și de prestări servicii în zona libera de către persoane române sau străine este permisă numai pe bază de licențe eliberate de Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" și, dacă este necesar, cu avizele Ministerului Comerțului, Ministerului Finanțelor, Băncii Naționale a României, Ministerului de Interne sau Direcției Generale a Vamilor, după caz. +
Articolul 12Predarea-primirea patrimoniului se va efectua pe bază de protocol, în termen de 30 de zile de la semnarea prezentei hotărâri, încheiat între Regia Autonomă "Administrația Portului Constanta" și Societatea Comercială "Apronav"- S.A. în calitate de predator, și Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", în calitate de primitor.Cu valorile prevăzute în protocol, capitalul social al Societății Comerciale "Apronav" – S.A. Constanta prevăzut la poziția 27 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 19/1991, precum și patrimoniul Regiei Autonome „Administrația Portului Constanta” prevăzut la poziția 1 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 19/1991 se modifica în sensul diminuării. +
Articolul 13Pentru primul an de activitate, salarizarea personalului Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" se va face în conformitate cu prevederile anexei nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 307/1992, cu modificările ulterioare, iar statul de funcții și organigrama vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Finanțelor. +
Articolul 14Anexele nr. 1 – 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 15Orice dispoziții contrare prezentei hotărâri se abroga.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VĂCĂROIU
Contrasemnează:
Ministru de stat, ministrul finanțelor,
Florin Georgescu
p. Ministrul comerțului,
Cristian Ionescu,
secretar de stat
Ministru de interne,
George Ioan Danescu
Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru +
Anexa nr. 1
DELIMITAREA TERITORIALĂ
a Zonei Libere Constanta SudZona libera Constanta Sud cuprinde teritoriile delimitate de următoarele platforme:Platforma I – cu o suprafața de 26,7 ha, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiții "Portul Constanta Sud – Zona libera", delimitata astfel:la est – clădire administrativă din cadrul terminalului ferry-boat;la sud – drum de acces port;la vest – triaj cale ferată aferentă molului I Sud;la nord – platforma aferentă fundului de bazin nr. I.Platforma II – cu o suprafața de 10,3 ha, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiții "Portul Constanta Sud – Zona libera", delimitata astfel:la est – racord cale ferată, triaj cale ferată mol I Sud;la sud – triaj cale ferată portuara;la vest și nord – drum de acces port.Platforma III – cu o suprafața de teren de 140 ha și fronturile de acostare aferente reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO situat la radacina molului II, inclusiv molul II și molurile care vor fi construite ulterior, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiții "Portul Constanta Sud – Zona libera", delimitata astfel:la sud – digul de protecție Sud;la vest – terminalul RO-RO;la nord – acvatoriul portuar;la est – digul interior situat la jumătatea molului IV.Aceasta suprafața se va extinde în viitor până la digul de intrare. +
Anexa nr. 2
REGULAMENT
de organizare și funcționare a Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" +
Capitolul IPrevederi generale +
Articolul 1Denumirea: Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud". +
Articolul 2Forma juridică: "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este regie autonomă cu personalitate juridică, funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară și își desfășoară activitatea pe baza prezentului regulament de organizare și funcționare și a legislației în vigoare. +
Articolul 3Sediul Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este în clădirea administrativă din cadrul terminalului ferry-boat, în afară perimetrului zonei libere.Acest sediu va putea fi schimbat în condițiile legii. +
Articolul 4Delimitarea geografică a Zonei libere Constanta Sud este:Platforma nr. I – în suprafața de 26,7 ha, delimitata astfel:la est – clădirea administrației din cadrul terminalului ferry-boat;la sud – drum de acces port;la vest – triaj cale ferată aferentă molului I Sud;la nord – platforma aferentă fundului de bazin nr. I.Platforma nr. II – în suprafața de 10,3 ha, delimitata astfel:la est – racord cale ferată, triaj cale ferată mol I Sud;la sud – triaj cale ferată portuara;la vest și nord – drum de acces port.Platforma nr. III – în suprafața de 140 ha, delimitata astfel:la sud – digul de protecție Sud;la vest – terminalul RO-RO;la nord – acvatoriul portuar;la est – digul inferior situat la jumătatea molului IV. Aceasta suprafața se va extinde în viitor până la digul de intrare. +
Capitolul IIObiectul de activitate +
Articolul 5Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" are ca obiect de activitate: administrarea și exploatarea suprafeței declarate zona libera.În calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administrează și asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalațiilor, utilajelor, clădirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate în dotare proprie, și colaborează cu toți agenții economici, persoane fizice și juridice, române sau străine, în activități de investiții și modernizări ale mijloacelor din dotare. +
Articolul 6Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are următoarele atribuții:a)răspunde de respectarea reglementărilor legale aplicabile în realizarea obiectului sau de activitate și controlează felul în care persoanele care activează în zona libera respecta prevederile legale ce se aplică în aceasta zona; … b)concesioneaza și închiriază terenuri și construcții din zona libera persoanelor fizice și juridice române sau străine; … c)administrează și asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalațiilor, utilajelor, clădirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare, suprafețelor de teren etc., aflate în dotare proprie; … d)asigura repararea și întreținerea construcțiilor civile; … e)asigura întreținerea în stare de funcționare a utilităților privind furnizarea de apa, agent termic și energie electrica; … f)asigura întreținerea căilor rutiere de acces; … g)asigura salubrizarea clădirilor și construcțiilor situate în zona libera și preluarea reziduurilor petroliere, menajere și industriale; … h)înregistrează situația statistica a datelor de producție și financiare a agenților economici care utilizează Zona libera Constanta Sud; … i)avizează și coordonează realizarea activităților în zona libera prin eliberarea de licențe tuturor utilizatorilor zonei libere, agenți economici, persoane fizice și juridice române sau străine, în scopul dezvoltării echilibrate a zonei, al evitării concurentei neloiale și al protejării mediului ambiant; … j)stabilește, potrivit reglementărilor legale, tarifele minime anuale pentru toate activitățile care se desfășoară în interiorul zonei libere sau în legătură cu aceasta; … k)solicita, pe baza unor studii de fezabilitate, extinderea terenului zonei libere stabilit prin hotărâre a Guvernului; … l)în calitate de administrator al Zonei libere Constanta Sud însoțește echipa de control trecere frontiera la mijloacele de transport; … m)aproba documentațiile tehnice și proiectele de execuție a noilor obiective economice realizate prin mijloace proprii de către agenți economici români sau străini, sau în cooperare cu aceștia, în conformitate cu legislația în vigoare, în scopul dezvoltării echilibrate a zonei și al protecției mediului ambiant; … n)asigura aplicarea normelor de protecția muncii și a mediului înconjurător și controlează modul de respectare a acestora; … o)organizează activitatea de prevenire și stingere a incendiilor; … p)întocmește și executa, conform legii, bugetul de venituri și cheltuieli pentru activitatea proprie; … r)informează periodic sau la cererea Ministerului Transporturilor asupra activităților desfășurate în zona libera și a eficientei acestora; … s)elaborează studii și programe privind proportiile, nivelurile și ritmurile de dezvoltare, modernizare și sistematizare a Zonei libere Constanta Sud; … t)organizează și desfășoară activitatea de paza și control, la porțile de acces și pe întreg teritoriul Zonei libere Constanta Sud, în interiorul acesteia. … +
Articolul 7În Zona libera Constanta Sud se pot desfășura următoarele activități:a)manipularea, depozitarea, sortarea, măsurarea, ambalarea, condiționarea, asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vânzarea-cumpărarea, expertizarea, repararea, dezmembrarea mărfurilor, transportul și expeditiile interne și internaționale; … b)organizarea de expoziții; … c)operațiuni de bursa și financiar-bancare; … d)înființarea de cantine și restaurante, precum și magazine de desfacere sau comercializare en gros sau en detail, în perimetrul zonei libere; … e)închirierea sau concesionarea clădirilor, terenurilor, spațiilor de depozitare și a spațiilor neamenajate destinate construirii de obiective economice; … f)controlul calitativ și cantitativ al mărfurilor; … g)aprovizionarea mijloacelor de transport care operează în Zona libera Constanta Sud; … h)prestări de servicii, precum și alte activități specifice regimului de zona libera. … Activitățile prevăzute la art. 7 se vor desfășura asigurindu-se măsurile de protecția mediului. În baza aprobării conducerii Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", personalului de control al protecției mediului i se permite accesul în zona libera pentru efectuarea controlului. +
Articolul 8Activitățile prevăzute mai sus se realizează de agenții economici utilizatori ai Zonei libere Constanta Sud, cu avizul și pe baza licențelor eliberate de Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud", în conformitate cu instrucțiunile Ministerului Transporturilor. +
Articolul 9Introducerea sau scoaterea în și din zona libera a mărfurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce privește controlul sau supravegherea vamală, controlul de frontieră, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, după caz.Este interzis accesul în zona libera al mărfurilor al căror import este prohibit pe teritoriul României prin lege sau prin convențiile internaționale la care România este parte. +
Capitolul IIIPatrimoniul +
Articolul 10Patrimoniul Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este constituit potrivit prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 410/1993. +
Articolul 11Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, regia folosește și dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate și beneficiază de rezultatele utilizării acestora, potrivit legislației în vigoare. +
Capitolul IVOrganele de conducere ale Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanța Sud" +
Articolul 12Conducerea Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" este asigurata de:– consiliul de administrație;– directorul general al regiei, care este și președintele consiliului de administrație și este numit de consiliul de administrație, cu avizul Ministerului Transporturilor. +
Articolul 13Consiliul de administrație se numește prin ordinul ministrului transporturilor și este compus din 9 membri, după cum urmează:– un reprezentant al Ministerului Transporturilor;– un reprezentant al Ministerului Finanțelor;– economiști, ingineri, juriști, tehnicieni dintre salariații Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" sau din afară acesteia, specialiști în ramura de activitate.La lucrările consiliului de administrație pot participa, ca invitați, și delegați ai altor organe sau instituții, pentru consultare în probleme ce privesc acele organe sau instituții.Activitatea consiliului de administrație se desfășoară pe baza prezentului regulament și a regulamentului de funcționare propriu. +
Articolul 14Membrii consiliului de administrație sunt numiți pe o perioadă de 4 ani; jumătate dintre ei pot fi înlocuiți la fiecare 2 ani, prin rotație. Consiliul de administrație poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzător, precum și completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcționa numai până la încheierea acestei perioade.Completarea locurilor vacante se va face numai cu persoane de aceeași specialitate cu membrii pe care acestea îi înlocuiesc.Membrii consiliului de administrație nu pot participa la conducerea societăților comerciale și regiilor autonome cu care Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" întreține relații de afaceri sau cu care are interese contrare. +
Articolul 15Membrii consiliului de administrație își păstrează calitatea de angajați la unitatea sau instituția de la care provin, cu toate drepturile și obligațiile derivînd din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa în consiliul de administrație, aceștia primesc o indemnizație lunară al carei cuantum se stabilește prin hotărârea consiliului. +
Articolul 16Consiliul de administrație se întrunește lunar și ori de cîte ori interesele regiei o cer, la solicitarea președintelui care stabilește ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puțin jumătate plus unu din membrii consiliului. +
Articolul 17Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea de analiza consilieri și consultanți din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi compensata material, conform înțelegerii, pe bază de contract. +
Articolul 18Consiliul de administrație poate lua hotărâri numai în prezenta majorității simple a membrilor săi. Dacă aceasta majoritate nu este realizată, întrunirea acestuia se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeași ordine de zi. +
Articolul 19Consiliul de administrație are în principal următoarele atribuții:a)aproba conceptia și strategia de dezvoltare a regiei, aproba introducerea de noi tehnologii și modernizarea celor existente, întreținerea functionalitatii și repararea tuturor construcțiilor din dotare; … b)analizează bilanțul contabil anual și contul de profit și pierderi și le înaintează Ministerului Finanțelor pentru a fi aprobate potrivit legii; … c)aproba bugetul de venituri și cheltuieli; … d)aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investițiile ce urmează a se realiza de către regie; … e)stabilește prin negociere, potrivit legii, grilele de salarizare, în funcție de studii și munca efectiv prestată, formele de salarizare, alte drepturi salariale pentru personalul regiei; … f)aproba structura organizatorică a regiei, întocmește nomenclatoarele de funcții și aproba înființarea de noi compartimente de activitate sau desființarea unora; … g)stabilește atribuțiile, competentele și relațiile compartimentelor din aparatul propriu al regiei cu terții; … h)aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiții; … i)propune spre aprobare, în condițiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locația de gestiune ale unor bunuri sau servicii din patrimoniul regiei; … j)aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare și a altor fonduri, în condițiile legii; … k)aproba, în condițiile legii, angajarea și efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv pentru investiții, tranzacții financiare și comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sunt necesare sau ale căror cheltuieli de întreținere sunt nejustificate economic; … l)aproba nivelul minim anual al tarifelor și taxelor pentru toate activitățile și prestațiile pe care le efectuează în zona libera, pe baza analizei complete și comparative și le supune spre avizare Ministerului Transporturilor; … m)aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licențe utilizatorilor Zonei libere Constanta Sud, agenților economici, persoane fizice sau juridice române sau străine, pentru desfășurarea de către aceștia de activități în nume propriu; … n)asigura respectarea prevederilor legale privind protecția mediului înconjurător, salubrizarea și preluarea reziduurilor petroliere, menajere și a gunoiului; … o)numește și revoca, cu avizul ministrului transporturilor, directorii regiei; … p)prezintă anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activității desfășurate în perioada expirată și asupra programului de activitate în curs; … r)exercita orice alte atribuții ce îi revin din prevederile legale în vigoare și din regulamentul de organizare și funcționare și aproba orice alte măsuri care privesc activitatea regiei. … +
Articolul 20Directorul general al regiei reprezintă interesele acesteia în raport cu terții și în fața organelor și organizațiilor din țara și din străinătate. +
Articolul 21Directorul general al regiei are, în principal, următoarele atribuții și competente:a)conduce ședințele consiliului de administrație; … b)asigura conducerea curenta a regiei; … c)dispune, urmărește și asigura aducerea la îndeplinire a hotărîrilor consiliului de administrație și a prevederilor legale; … d)aproba regulamente și instrucțiuni de serviciu pentru administrarea, păstrarea și întreținerea mijloacelor materiale din dotarea regiei, dezvoltarea și modernizarea acesteia, precum și pentru operațiunile financiar-contabile specifice, recrutarea, pregătirea și perfecționarea personalului; … e)aproba angajarea și concedierea personalului din aparatul propriu; … f)numește și revoca conducătorii compartimentelor de muncă; … g)îndeplinește orice alte atribuții și aproba orice alte măsuri privind activitatea regiei, potrivit competentelor acordate. … +
Articolul 22Directorul general poate delega o parte dintre atribuțiile sale directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate îl înlocuiește pe directorul general, în lipsa acestuia, pe bază de împuternicire scrisă a directorului general. +
Capitolul VBugetul de venituri și cheltuieli +
Articolul 23Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanțelor. Bilanțul contabil anual și contul de profit și pierderi se aproba în condițiile legii și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. +
Articolul 24Administrația este obligată să-și acopere, din activitatea proprie, toate cheltuielile necesare funcționarii și dezvoltării. +
Articolul 25Bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" se stabilește pentru fiecare exercițiu financiar și cuprinde:– venituri din aplicarea tarifelor de închiriere și concesionare, sume provenite din prestări de servicii, din taxe de licențe, comisioane, precum și alte venituri;– cheltuieli din valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de salarizare, amortizare a mijloacelor fixe, întreținerea, repararea și exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administrație, rambursarea creditelor cu plata dobinzilor, precum și celelalte cheltuieli prevăzute de acte normative în vigoare.Bugetul de venituri și cheltuieli se întocmește anual și se defalca pe trimestre. +
Articolul 26Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" hotărăște cu privire la investițiile care urmează a fi realizate, în limita competentelor ce îi sunt acordate, stabilește nivelul surselor proprii de finanțare și determina volumul alocațiilor necesare de la bugetul de stat și, după caz, a creditelor bancare pentru obiectivele de investiții. +
Capitolul VIDispoziții finale +
Articolul 27Pentru lucrările cu ciclu lung de execuție, Regia Autonomă "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" poate încheia contracte de lucrări sau prestări de servicii cu plata esalonata în rate, a căror achitare poate fi prevăzută în mai multe exercitii bugetare consecutive. +
Articolul 28Litigiile Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanta Sud" cu persoane fizice sau juridice, române sau străine, sunt de competența instanțelor judecătorești din România sau pot fi soluționate prin arbitraj, potrivit prevederilor legale. +
Articolul 29Dispozițiile prezentului regulament se completează cu dispozițiile Legii nr. 84/1992 și cu alte prevederi legale în vigoare.