privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti
În temeiulart. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1(1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti prin reorganizarea Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii, care îşi încetează activitatea. … (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti este persoana juridică cu sediul în municipiul Bucureşti, str. General Budisteanu nr. 15, sectorul 1, şi funcţionează după modelul regiilor autonome, conformOrdonanţei Guvernului nr. 25/1995privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. … +
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltarea tehnologică, reglementări de interes naţional privind asigurarea cerinţelor de securitate şi sănătate în munca ale salariaţilor. +
Articolul 3Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 4Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă. +
Articolul 5Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Bucureşti, str. General Budisteanu nr. 15, sectorul 1, în care funcţionează Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti. +
Articolul 6Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti, stabilit pe baza bilanţului contabil la data de 31 decembrie 1997, este de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 2.643.470 mii lei şi active circulante 4.278.425 mii lei, şi se preia pe bază de protocol de predare-primire de la Institutul de Cercetări Ştiinţifice pentru Protecţia Muncii. +
Articolul 7Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2. +
Articolul 8Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii. +
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––-Ministrul munciişi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiup. Ministrul cercetăriişi tehnologiei,Mircea Pusca,secretar de statp. Ministrul finanţelor,Dan Radu Rusanu,secretar de stat +
Anexa 1 MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU PROTECŢIA MUNCII – I.N.C.D.P.M. – BUCUREŞTI STRUCTURA ORGANIZATORICĂ ┌────────────────┐ │ CONSILIUL │ │DE ADMINISTRAŢIE│ └───────┬────────┘ │ ┌─────────┴───────────┐ │COMITETUL DE DIRECŢIE│ └─────────┬───────────┘ │ ┌──────────┐ ┌─────────┴───────────┐ │CONSILIUL ├──────┤ DIRECTOR GENERAL │ │ŞTIINŢIFIC│ └─┬──┬────┬────┬──────┘ └──────────┘ │ │ │ │ ┌─────────────────────────────┘ │ │ └───┬─────────────────────────────┐ │ ┌────┘ │ │ │ ┌──────┴────────+ ┌─────┴────┐ │ ┌───┴────┐ ┌────────┴────────┐ │ COMPARTIMENT │ │ SECRETAR │ │ │ │ │ │ │ RESURSE UMANE │ │ŞTIINŢIFIC│ │ │DIRECTOR│ │DIRECTOR ECONOMIC│ │OFICIUL JURIDIC│ │ │ │ │ │ │ │ └───────────────┘ └──────────┘ │ └───┬────┘ └────────┬────────┘ ┌────────────────────┘ │ │ ┌──────────────┬───────┴─────┬──────────────┐ │ ┌────────────────┬────┴──────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ │ ┌─────┴───────┐ ┌──────┴───────┐ ┌─────┴──────┐ │ │ │OFICIUL DE │ │ │ │ CENTRUL DE │ │ │COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │ │COMPARTIMENT│ │ COLECTIV │ │INFORMARE, │ │ UNITATE │ │ FORMARE │ │ │ FINANCIAR─ │ │APROVIZIONARE,│ │PROGRAMARE─ │ │INFORMATICĂ│ │DOCUMENTARE│ │CERTIFICARE│ │ ŞI │ │ │CONTABILITATE│ │ DESFACERE, │ │ URMĂRIREA │ │ │ │ŞI EDITARE │ │ │ │PERFECŢIONARE│ │ │ │ │ TRANSPORT │ │ACTIVITĂŢII │ └───────────┘ └───────────┘ └───────────┘ └─────────────┘ │ └─────────────┘ └──────────────┘ └────────────┘ │ ┌────────────┬───────────┬───────────┬──────────┬──────┴────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─────┴───┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌────┴────┐│LABORATOR ││ LABORATOR ││ ││ ││ ││ ││ LABORATOR ││ ││ ││ ││STUDII DE ││ MIJLOACE ││LABORATOR││ ││ LABORATOR ││LABORATOR││COMBATEREA ││ LABORATOR ││LABORATOR││LABORATOR││ SINTEZA, ││INDIVIDUALE││ RISCURI ││LABORATOR││VENTILAŢIE ││ RISCURI ││ZGOMOTULUI ││ APARATE ││ RISCURI ││UNGUENTE ││INSTRUIRE,││ DE ││MECANICE ││ERGONOMIE││INDUSTRIALĂ││ CHIMICE ││ ŞI ││ELECTRONICE││ELECTRICE││ DE ││PROPAGANDĂ││ PROTECŢIE ││ ││ ││ ││ ││VIBRAŢIILOR││ ││ ││PROTECŢIE│└──────────┘└───────────┘└─────────┘└─────────┘└───────────┘└─────────┘└───────────┘└───────────┘└─────────┘└─────────┘ +
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică aflată în coordonarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conformOrdonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament. +
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este cuprinsă în anexa nr. 1 la hotărâre. … (2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare. … +
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate +
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologia în domeniul protecţiei muncii, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.Obiectul de activitate al institutului consta în:A. Activităţi de cercetare-dezvoltareÎn cadrul programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, institutul efectuează cercetări fundamentale şi aplicative, de interes public şi de interes naţional, privind asigurarea cerinţelor de securitate şi sănătate la locul de muncă, conform prevederilorLegii protecţiei muncii nr. 90/1996, Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Directivelor Uniunii Europene care deriva din art. 100 A şi 118 A din Convenţia de la Roma din anul 1957, şi anume:a) prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale; … b) armonizarea sistemului naţional de reglementări în domeniu cu cel existent în Uniunea Europeană; … c) armonizarea sistemului de cercetare a calităţii produselor din punct de vedere al securităţii muncii cu cel existent în Uniunea Europeană; … d) evaluarea nivelului de securitate la locul de muncă şi la nivelul agenţilor economici. … În acest scop, institutul efectuează:a) cercetări fundamentale de baza şi orientate pentru diferite domenii ale protecţiei muncii; … b) cercetări aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale, referitoare la: ventilatia industriala, combaterea noxelor chimice, combaterea riscurilor mecanice la maşini şi instalaţii, combaterea zgomotului şi vibratiilor, realizate de noi mijloace individuale de protecţie, combaterea riscurilor electrice, asigurarea unui iluminat corespunzător la locurile de muncă, studiul solicitărilor fizice şi mentale în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de muncă; … c) studii şi cercetări privind fundamentarea şi elaborarea noului sistem naţional de reglementări în domeniul protecţiei muncii (norme, standarde), armonizat cu cel existent în Uniunea Europeană; … d) studii şi cercetări privind fundamentarea şi elaborarea noului sistem naţional de instruire, perfecţionare şi formare a personalului în domeniul protecţiei muncii; … e) studii şi cercetări privind elaborarea de noi metode de evaluare a nivelului de securitate la locul de muncă. … B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltareConformLegii protecţiei muncii nr. 90/1996şi normelor metodologice de aplicare, institutul certifica calitatea, din punct de vedere al securităţii muncii, a echipamentelor tehnice (maşini, instalaţii şi dispozitive) şi calitatea de producţie a echipamentelor individuale de protecţie şi de lucru.Institutul efectuează, de asemenea:a) asistenţa tehnica pentru proiectarea şi execuţia de instalaţii sau dispozitive pentru combaterea riscurilor profesionale; … b) expertizarea locurilor de muncă din punct de vedere al nivelului de securitate; … c) consultanţa de specialitate acordată agenţilor economici în vederea elaborării instrucţiunilor de protecţie a muncii. … C. Activităţi de instruire, perfecţionare şi formare profesională în domeniul protecţiei muncii, prin:a) cursuri de perfecţionare şi formare de nivel mediu; … b) cursuri de perfecţionare postuniversitară şi doctorantura, potrivit legii. … D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate, cum sunt:a) Normele generale de protecţie a muncii; … b) Normele specifice de securitate a muncii (conform anexei nr. 2 laLegea protecţiei muncii nr. 90/1996, în număr de 152); … c) revista "Risc şi securitate în munca"; … d) Buletin bibliografic în domeniul protecţiei muncii; … e) fişele de securitate (în total 553, conform anexei nr. 14 la Normele generale de protecţie a muncii); … f) colecţia "Standarde comentate din domeniul protecţiei muncii" [în colaborare cu Asociaţia de Standardizare din România (ASRO)]; … g) studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii din domeniul protecţiei muncii. … E. Activităţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul protecţiei munciiF. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul protecţiei munciiG. Activităţi de execuţie în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării tehnologice în domeniu prin unicate şi serii mici de produse, microproducţie (pentru valorificarea cercetărilor experimentale elaborate), precum şi expoziţii de profilActivităţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi prin contracte externe.Institutul poate efectua şi operaţiuni de import-export şi alte acte de comerţ, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate. +
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 4Conform bilanţului contabil la data de 31 decembrie 1997, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 2.643.470 mii lei şi active circulante 4.278.425 mii lei. +
Articolul 5(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia. … (2) Rezultatele cercetărilor, concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului. … (3) În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora. … (4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei. … (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. … +
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională +
Articolul 6(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizari obiectului sau de activitate. … (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare. … +
Articolul 7Modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului se propune de către directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale. Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie. +
Articolul 8Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund faţă de consiliul de administraţie şi faţă de directorul general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia. +
Capitolul 5Organele de conducere +
Articolul 9(1) Conducerea institutului este asigurata de către: … – consiliul de administraţie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific. … Consiliul de administraţie +
Articolul 10(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. … (2) Structura consiliului de administraţie este; … – 1 preşedinte;– 1 vicepreşedinte;– 5 membri. +
Articolul 11(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu: … – directorul general al institutului, preşedinte;– un reprezentat al Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi ingineri, economişti, jurnalisti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil. … (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele. … (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministerului muncii şi protecţiei sociale, cu avizul ministrului cercetării şi tehnologiei. … (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care i-a numit. … +
Articolul 12(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români, având următoarele drepturi şi obligaţii: … a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate; … b) sunt remuneraţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie; … c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente. … (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe concurente. … +
Articolul 13Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. +
Articolul 14(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna şi ori de câte ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie. … (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de către vicepreşedinte. … +
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. … (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor. … +
Articolul 16La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului. +
Articolul 17Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale. +
Articolul 18(1) Membrii consiliului de administraţie răspund, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin. … (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator. … (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 12 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt. … +
Articolul 19Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului de activitate al institutului; … b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu; … c) propune programul anula de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare din cadrul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei; … d) propune programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice, pe care îl înaintează Comitetului tehnico-economic al Departamentului protecţiei muncii din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale; … e) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; … f) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent; … g) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; … h) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut; … i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului; … j) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; … k) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale; … l) fundamentează şi prezintă Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes naţional specifice activităţii institutului; … m) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 34 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora; … n) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută; … o) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; … p) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 20În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 21Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie +
Articolul 22Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului. +
Articolul 23Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare realizării obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului; … b) programul anual de cercetare-dezvoltare; … c) programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice; … d) bugetul de venituri şi cheltuieli; … e) programul de investiţii; … f) sistemul de asigurare a calităţii; … g) alte obligaţii. … +
Articolul 24Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun. +
Articolul 25Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general +
Articolul 26Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministerului muncii şi protecţiei sociale, cu acordul ministrului cercetării şi tehnologiei, dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucrează în domeniu şi au pregătire managerială. +
Articolul 27Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate; … b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului; … c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii; … d) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie; … e) angajează şi concediază personalul propriu; … f) asigura negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa; … g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … h) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimente proprii specializate; … i) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe; … j) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie; … k) poate delega, în condiţiile legii, o parte dintre atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului; … l) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiileart. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prinLegea nr. 51/1996. … Consiliul ştiinţific +
Articolul 28(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului. … (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut. … (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul institutului. … (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu. … +
Articolul 29Atribuţiile consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Programului naţional de cercetare şi dezvoltare tehnologică în domeniul protecţiei muncii; … b) întocmeşte programul anula de elaborare a reglementărilor în domeniul protecţiei muncii; … c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică; … d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora; … e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului; … f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare; … h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I; … i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific; … j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; … k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate. … +
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare +
Articolul 30(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. … (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. … +
Articolul 31(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. … (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 32Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat. +
Articolul 33Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă. +
Articolul 34(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societăţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. … (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 35(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectivului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţaart. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993. … (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute laart. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. … (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice. … (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 36(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la societăţi comerciale bancare cu sediul în România. … (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare. … (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societăţi comerciale bancare cu sediul în România. … +
Articolul 37Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii. +
Capitolul 7Reglementarea litigiilor +
Articolul 38Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale. +
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 39(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare. … (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi cu avizul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei. … +
Articolul 40Statutul de institut naţional de cercetare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani. +
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.––––