privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului(actualizată până la data de 9 martie 2009*)
–––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 302 din 7 mai 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 9 martie 2009, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 1.485 din 19 noiembrie 2008; HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009.În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (1) lit. b) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Secretariatul General al Guvernului funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea primului-ministru, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului şi a primului-ministru, reprezentarea Guvernului şi a primului-ministru în faţa instanţelor judecătoreşti. … ––––Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(2) Secretariatul General al Guvernului constituie elementul de legătură şi de stabilitate a guvernării, asigurând cadrul necesar sistemului de luare a deciziei. … (3) Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1. … +
Articolul 2Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte următoarele funcţii:a) funcţia de autoritate – care se exercită în domeniul asigurării respectării procedurilor, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare; … b) funcţia de strategie – prin care se asigură realizarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice; … c) funcţia de reglementare – prin care se asigură realizarea cadrului juridic specific în domeniile pe care le coordonează, în conformitate cu prevederile legale; … d) funcţia de reprezentare – prin care se asigură reprezentarea Guvernului, a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului sau, după caz, a altor structuri care funcţionează sub autoritatea sa, în relaţiile cu instituţiile şi autorităţile publice din ţară, precum şi cu organismele, organizaţiile sau instituţiile internaţionale; … ––––Litera d) a art. 2 a fost modificată de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.e) funcţia de administrare – prin care se asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată din patrimoniul său, potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 3(1) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte următoarele atribuţii principale: … 1. stabileşte cadrul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de planificare, elaborare şi implementare a politicilor publice la nivelul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, asigurând:a) elaborarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice, a documentelor conceptuale de bază şi a reglementărilor privind formularea politicilor publice şi îmbunătăţirea permanentă a acestora; … b) aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative; … c) monitorizarea şi evaluarea, folosind indicatori de performanţă şi alte tehnici, a eficienţei procesului de formulare a politicilor publice; … 2. stabileşte cadrul general pentru definirea priorităţilor Guvernului şi urmăreşte corelarea acestora cu politicile publice, asigurând:a) funcţionarea secretariatului tehnic şi a aparatului de lucru pentru Consiliul de Planificare Strategică; … b) asistarea ministerelor, în colaborare cu Ministerul Economiei şi Finanţelor, în stabilirea priorităţilor lor strategice şi a planurilor referitoare la politicile publice sectoriale, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România; … c) acordarea de asistenţă ministerelor, referitoare la planificarea pe termen mediu şi la alte aspecte strategice ale procesului politicilor publice; … d) informarea periodică a primului-ministru cu privire la progresul şi calitatea documentelor de politici publice elaborate de ministere; … 3. asigură suportul metodologic şi consultanţă ministerelor privind formularea politicilor publice. În acest sens:a) colaborează cu unităţile de politici publice din ministere; … b) asistă ministerele în aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice şi de prezentare şi motivare a proiectelor de acte normative; … c) identifică necesarul de pregătire profesională a personalului implicat în formularea politicilor publice cu privire la instrumentele, metodologiile şi aptitudinile corespunzătoare unui sistem performant de planificare a politicilor publice; … 4. realizează activităţile necesare pentru pregătirea şi organizarea şedinţelor Guvernului şi pentru definitivarea proiectelor de acte normative adoptate. În acest scop:a) analizează şi evaluează documentele de politici publice, instrumentele de prezentare şi motivare şi proiectele de acte normative, urmărind asigurarea respectării procedurilor aplicabile acestora; … b) organizează săptămânal reuniuni de lucru pregătitoare pentru şedinţa Guvernului cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai ministerelor şi ai celorlalte autorităţi publice iniţiatoare şi avizatoare, în vederea corelării punctelor de vedere ale acestora în legătură cu proiectele de acte normative ce urmează a fi supuse Guvernului spre adoptare; … c) supune primului-ministru spre aprobare lista documentelor propuse pentru agenda de lucru a şedinţei Guvernului, stabilită în urma dezbaterilor şi clarificărilor aduse în cadrul reuniunilor de lucru pregătitoare; … d) organizează şedinţele Guvernului; … e) urmăreşte îndeplinirea de către ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a măsurilor şi sarcinilor rezultate din actele normative şi din şedinţele Guvernului; … f) definitivează proiectele de acte normative adoptate de Guvern, potrivit reglementărilor în vigoare; … g) prezintă actele normative adoptate primului-ministru, în vederea semnării, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lor în executare, în vederea contrasemnării; … h) înaintează Parlamentului proiectele de legi, ordonanţele de urgenţă şi ordonanţele, însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare şi de hotărârile de supunere a lor spre adoptare, semnate de primul-ministru; … i) transmite hotărârile, ordonanţele de urgenţă şi ordonanţele Guvernului secretarului general al Camerei Deputaţilor, cu solicitarea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I; … j) asigură publicarea instrumentelor de prezentare şi motivare a hotărârilor, ordonanţelor de urgenţă şi a ordonanţelor adoptate pe pagina de internet a Guvernului; … k) consemnează, în scris, dezbaterile din şedinţa Guvernului în stenograma şedinţei, document clasificat "secret de stat", nivel "secret", conform legii; … l) gestionează, în mod unitar, stenogramele şedinţelor Guvernului; … 5. iniţiază sau avizează, după caz, proiecte de acte normative în domeniul său de activitate;6. iniţiază şi negociază, în condiţiile legii, încheierea de tratate şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul său de activitate şi dezvoltă relaţii de cooperare cu instituţii, organizaţii şi organisme din alte state;7. asigură reprezentarea Guvernului şi a primului-ministru în faţa instanţelor judecătoreşti, împreună cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului şi deciziile primului-ministru împotriva cărora s-au formulat acţiuni în justiţie, precum şi a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului;––––Pct. 7 al alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.8. asigură, în domeniul său de activitate, relaţia cu Parlamentul şi cu ministerele, precum şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;9. monitorizează implementarea Programului de guvernare, asigurând:a) realizarea procedurilor de raportare a stadiului implementării Programului de guvernare; … b) informarea Consiliului de Planificare Strategică cu privire la stadiul implementării Programului de guvernare; … 10. realizează derularea operaţiunilor financiare în domeniul său de activitate, asigurând:a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului; … ––––Litera a) a pct. 10 al alin. (1) al art. 3 a fost modificată de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.b) elaborarea şi urmărirea realizării planului de investiţii în domeniul său de activitate; … c) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevăzute în bugetul propriu şi destinate realizării acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului sau de alte structuri stabilite prin acte normative; … ––––Litera c) a pct. 10 al alin. (1) al art. 3 a fost modificată de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.d) gestionarea fondurilor prevăzute în bugetul propriu pentru finanţarea acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României; … 11. asigură, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 353/2002pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare;––––Pct. 11 al alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.11^1. asigură administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţionează în sediul Guvernului. În acest sens:a) aplică Strategia naţională privind tehnologia informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului; … b) implementează politicile privind tehnologia informaţiei şi design, pentru dezvoltarea coerentă şi unitară de aplicaţii informatice; … c) administrează domeniul gov.ro şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare implementării acestuia; … d) defineşte necesităţile în ceea ce priveşte achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi cerinţele pentru acestea; … e) asigură proiectarea, implementarea şi mentenanţa sistemului informatic, precum şi dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor de tehnologie a informaţiei; … f) dezvoltă şi actualizează pagina de internet a Guvernului, precum şi paginile de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului. … ––––Pct. 11^1 al alin. (1) al art. 3 a fost introdus de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.12. asigură administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru şedinţele Guvernului;12^1. asigură şi coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează răspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare. În acest sens:a) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin informări şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie; … b) asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta; … c) asigură informaţiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al jurnaliştilor care însoţesc aceste delegaţii; … d) asigură consultanţă tehnică şi, după caz, coordonează, în limitele competenţelor, gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului; … e) coordonează şi asigură activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului; … f) efectuează informarea zilnică a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern; … ––––Pct. 12^1 al alin. (1) al art. 3 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.12^2. asigură monitorizarea, evaluarea şi derularea proiectelor şi programelor cu finanţare europeană sau cu finanţare de la bugetul de stat;––––Pct. 12^2 al alin. (1) al art. 3 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.12^3. asigură realizarea activităţilor referitoare la relaţiile internaţionale, înalţi reprezentanţi şi protocol.––––Pct. 12^3 al alin. (1) al art. 3 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.13. soluţionează solicitările şi petiţiile adresate Secretariatului General al Guvernului şi primului-ministru de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr. 544/2001privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002.(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevăzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru. … ––––Art. 3 a fost modificat de articolul unic din HOTĂRÂREA nr. 1.485 din 19 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 794 din 26 noiembrie 2008. +
Articolul 4În exercitarea atribuţiilor sale, Secretariatul General al Guvernului colaborează cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. +
Articolul 5(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general, cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct, cu rang de secretar de stat, precum şi, după caz, de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru. … ––––Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(2) Secretarul general al Guvernului reprezintă Secretariatul General al Guvernului în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. … (3) Secretarul general al Guvernului este ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului. … ––––Alin. (3) al art. 5 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul general al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii. … ––––Alin. (5) al art. 5 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009. +
Articolul 6(1) Secretarul general al Guvernului asigură coordonarea structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice prevăzute în anexa nr. 1. … (2) Coordonarea structurilor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice prevăzute în anexa nr. 1 poate fi delegată secretarilor de stat. … (3) Prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt finanţate structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice prevăzute în anexa nr. 2. … ––––Alin. (3) al art. 6 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(4) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege pentru ministerul de resort faţă de Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat". … +
Articolul 7(1) Structura organizatorică şi numărul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se aprobă prin decizie a primului-ministru. … ––––Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(2) În structura Secretariatului General al Guvernului pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente, după caz. … (2^1) Direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc şi aparatul propriu de lucru al primului-ministru.––––Alin. (2^1) al art. 7 a fost introdus de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(3) Structura organizatorică detaliată, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului. … (4) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare. … (5) Statul de funcţii, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi din cadrul structurilor, fără personalitate juridică, ce funcţionează în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului. Statul de funcţii, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul structurilor, cu personalitate juridică, ce funcţionează în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al conducătorului acestora, cu avizul ordonatorului principal de credite. … ––––Alin. (5) al art. 7 a fost modificat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009.(6) Personalul Secretariatului General al Guvernului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului. … +
Articolul 8(1) În cadrul Secretariatului General al Guvernului funcţionează structura de coordonare a politicilor publice, prin care sunt exercitate atribuţiile instituţiei privind politicile publice. … (2) În cadrul Secretariatului General al Guvernului se organizează şi funcţionează compartimentul inspectorilor guvernamentali, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici. … +
Articolul 9(1) În condiţiile legii şi în limita numărului maxim de posturi, în structura Secretariatului General al Guvernului se organizează şi funcţionează unităţi de management al proiectului şi unităţi de implementare a proiectului, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe. … (2) Structura organizatorică, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al secretarului general al Guvernului. … (3) Secretarul general al Guvernului numeşte personalul unităţilor prevăzute la alin. (1) şi stabileşte competenţele directorului de proiect. … +
Articolul 10Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 11Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 5 mai 2006.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Secretarul general al Guvernului,Ilie Gavril BolojanMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 4 mai 2007.Nr. 405. +
Anexa 1Structurile, organele de specialitate aleadministraţiei publice centrale şi instituţiile publicecoordonate de secretarul general al Guvernului1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.2. Institutul Naţional de Statistică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.3. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.4. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.5. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.6. Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Guvernului.7. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Guvernului. +
Anexa 2Structurile, organele de specialitate ale administraţieipublice centrale şi instituţiile publice finanţate prin bugetulSecretariatului General al Guvernului1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului3. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului6. Departamentul pentru Lupta Antifraudă – DLAF, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului7. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului8. Institutul Naţional de Statistică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului9. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului10. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului11. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului12. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului13. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicţională, cu personalitate juridică14. Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului15. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului16. Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice17. Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului18. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului19. Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, instituţie publică cu personalitate juridică––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa la HOTĂRÂREA nr. 211 din 4 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009, conform pct. 14 al art. I din acelaşi act normativ._____