HOTĂRÂRE nr. 405 din 14 iunie 1991

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 144 din 12 iulie 1991
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 276 16/06/1994
ActulMODIFICAT DEHG 428 25/08/1993
ART. 2MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 713 10/10/1991
ART. 4MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 6MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 7MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 20MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 26MODIFICAT DEHG 713 10/10/1991
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ANEXA 3MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 276 16/06/1994
ActulMODIFICAT DEHG 428 25/08/1993
ART. 2MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 713 10/10/1991
ART. 4MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 6MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 7MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 20MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ART. 26MODIFICAT DEHG 713 10/10/1991
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993
ANEXA 3MODIFICAT DEHG 335 09/07/1993

privind salarizarea personalului din Administraţia naţionala a drumurilor



Guvernul României hotărăşte: + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Salarizarea personalului Administraţiei naţionale a drumurilor se face ţinînd seama de specificul activităţii desfăşurate.(2) Pentru munca prestată, fiecare salariat are dreptul la un salariu care se stabileşte la încheierea contractului individual de muncă.
 + 
Articolul 2Salariile personalului din aparatul propriu şi unităţile Administraţiei naţionale a drumurilor cuprind:– salariul de baza, care se stabileşte în raport cu răspunderea şi complexitatea sarcinilor, precum şi cu nivelul de pregătire necesar funcţiei ocupate;– sporuri la salariul de baza: pentru vechime în munca şi în funcţie de rezultatele obţinute; pentru condiţiile în care se desfăşoară activitatea; pentru munca în şantier; pentru munca desfăşurată peste programul normal de lucru; pentru munca în timpul nopţii; pentru exercitarea unei funcţii suplimentare; pentru mobilizarea la domiciliu în vederea participării la intervenţii;– premii pentru rezultate deosebite obţinute în activitatea individuală, precum şi un premiu anual pentru contribuţia la realizarile pe ansamblul unităţii;– premii speciale în raport cu valoarea economiilor realizate la devizele de lucrări de întreţinere şi reparaţii drumuri şi poduri.
 + 
Capitolul 2Salarii de baza + 
Articolul 3(1) Personalul din unităţile de drumuri şi poduri ale Administraţiei naţionale a drumurilor cuprinde în structura sa muncitori, personal de specialitate de execuţie şi administrativ.(2) Salariile de baza pentru muncitori sînt diferenţiate pe niveluri de salarizare, iar în cadrul acestora, pe categorii.(3) Salariile de baza pentru personalul de execuţie sînt diferenţiate pe funcţii şi, în cadrul fiecărei funcţii, pe grade profesionale sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesională sînt stabilite pe 3-4 gradatii.(4) Salariile de baza pentru personalul de conducere – şef birou, şef atelier, şef serviciu, şef secţie, director şi director general, adjunctii şi asimilaţii acestora, prevăzute în anexele la prezenta hotărîre – sînt cele corespunzătoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradatiei deţinute, la care se adauga o indemnizaţie de conducere, care face parte din salariul de baza, diferenţiată în raport cu răspunderea funcţiei de conducere îndeplinite, cu mărimea unităţilor şi subunitatilor, precum şi cu ponderea muncii de conducere faţă de activitatea de execuţie pe care o realizează. Atribuţiile funcţiei de execuţie se stabilesc în consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor sau în comitetul director, după caz, prin regulament. Indemnizaţia de conducere se stabileşte anual de conducătorul unităţii sau, după caz, al organului care îl numeşte în funcţia de conducere, în raport cu rezultatele obţinute, cu mărimea unităţii şi cu răspunderea ce-i revine în anul următor.(5) Ponderea funcţiilor de conducere nu poate depăşi 15% din totalul personalului din unitatea respectiva şi se stabileşte de conducătorul Administraţiei naţionale a drumurilor.(6) Salariile de baza prevăzute în anexele la prezenta hotărîre sînt valabile pînă la 1 septembrie 1991.(7) Diferentierea unităţilor şi subunitatilor pe grade de organizare se face în raport cu criteriile stabilite de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.(8) Salariul de baza se acordă personalului în raport cu timpul efectiv lucrat pentru realizarea integrală a sarcinilor de serviciu.
 + 
Articolul 4(1) Trecerea personalului în gradatia imediat superioară se face o dată pe an, pentru întregul personal, de regula la începutul anului bugetar, la propunerea şefului compartimentului din care face parte personalul respectiv, cu aprobarea consiliului de administraţie sau comitetului director, după caz. Pentru persoanele care ocupa funcţii de conducere, trecerea în gradatia imediat superioară se face de organul care aproba numirea în aceste funcţii.(2) Vechimea minima necesară pentru trecerea în gradatia imediat superioară este de 2 ani. La trecerea în gradatia imediat superioară se tine seama de calităţile personale, concretizate prin rezultatele obţinute în activitatea profesională, notate cu calificativele "bun" şi "foarte bun" în anul precedent.(3) Angajarea şi avansarea în funcţii, grade, trepte profesionale sau categorii se fac prin concurs, în raport cu competenţa profesională şi rezultatele obţinute în activitate. Încadrarea la avansarea în funcţie se face la gradatia 1 sau la o gradatie care să îi asigure o creştere cu o clasa de salarizare, iar în categorii, la nivelul minim al categoriei respective.
 + 
Articolul 5Activitatea profesională se apreciază anual cu calificativele "foarte bun", "bun", "satisfăcător" sau "slab" de către conducătorul unităţii.
 + 
Capitolul 3Sporuri la salariul de baza + 
Articolul 6(1) Pentru vechimea în munca şi rezultatele obţinute salariaţii beneficiază de un spor de vechime de pînă la 15%, calculat la salariul de baza, corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

     
  Tranşe de vechime în muncă Cota din salariul de bază
  între 3 şi 5 ani 3%
  de la 5 la 10 ani 6%
  de la 10 la 15 ani 9%
  de la 15 la 20 ani 12%
  peste 20 ani 15%

(2) Trecerea într-o transa superioară de vechime în munca pentru acordarea sporului se face numai în cazul persoanelor care în ultimii 2 ani au obţinut cel puţin calificativul "bun".(3) În vechimea în munca ce se ia în considerare pentru acordarea sporului de vechime nu se includ perioadele cît persoana respectiva a obţinut calificativul "slab".(4) Prin vechime în munca se înţelege timpul cît o persoană a desfăşurat activitate în calitate de angajat în temeiul unui contract de muncă.(5) Sporul corespunzător vechimii în munca, calculat potrivit alin. (2)-(4), se plăteşte cu începere de la 1 al lunii următoare aceleia în care s-a împlinit vechimea în munca prevăzută în transa respectiva. + 
Articolul 7În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, pot fi acordate următoarele categorii de sporuri:(1) Sporul pentru condiţii grele de muncă – în procent de pînă la 15% din salariul de baza al personalului care lucrează în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scăzute, în mediu umed, condiţii de izolare şi alte condiţii de mediu deosebite sau nedorite.(2) Sporul pentru condiţii nocive – în cazul în care la locurile de muncă sînt depăşite concentratiile maxime de noxe admise de normele de protecţie a muncii.Sporurile se acordă, în cuantum maxim brut de 455 lei lunar, pe baza determinarilor efectuate anual de organele specializate, avîndu-se în vedere următoarele criterii:– gradul de depasire a concentratiilor maxime admise;– gradul de agresivitate a noxelor asupra organismului;– indicii de morbiditate;– acţiunea concomitenta a mai multor noxe.Unitatea are obligaţia de a îmbunătăţi condiţiile de muncă pentru reducerea continua a noxelor de la locurile de muncă.(3) Sporul pentru condiţii periculoase – în procent de pînă la 15% din salariul de baza al personalului de la locurile de muncă la care se menţine un anumit grad de pericol, cum ar fi: riscul de accidentare sub circulaţie, lucrul la altitudine, utilizarea unor substanţe explozive etc.(4) Sporul de şantier – în cuantum de 35 lei pe zi pentru personalul nelocalnic, în vederea atragerii acestuia la realizarea unor lucrări de construcţii-montaj, întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor etc.Salariaţii care beneficiază de sporul de şantier nu pot beneficia concomitent şi de diurna.(5) Sporul pentru munca desfăşurată peste programul normat de lucru – orele prestate peste durata normală a timpului de lucru se compensează cu timp liber corespunzător. Dacă munca astfel prestată nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzător, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza astfel:a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;b) 100% din salariul de baza pentru orele următoare. Cu spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămînal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată şi sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de conducătorul instituţiei respective, fără a depăşi 120 ore anual. În cazuri cu totul deosebite, ministerele, celelalte organe centrale sau prefecturile pot aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 ore anual. Aprobarea efectuării orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.(6) Sporul pentru timpul lucrat în cursul nopţii – în procent de 25% din salariul de baza al personalului care desfăşoară activitatea între orele 22-6, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin jumătate din programul de lucru.(7) Sporul pentru exercitarea unei funcţii suplimentare – în procent de pînă la 30% din salariul de baza minim al funcţiei înlocuite, cu aprobarea conducătorului unităţii.(8) Indemnizaţia orara pentru mobilizarea la domiciliu – în cuantum de 15% din salariul de baza orar, în vederea asigurării interventiilor pe durata consemnarii la domiciliu.
 + 
Articolul 8(1) Categoriile de personal, locurile de muncă, condiţiile concrete de acordare şi cuantumul faţă de salariul de baza pentru toate categoriile de sporuri se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.(2) Sporurile pentru condiţii grele de muncă, pentru condiţii nocive, periculoase şi cel de şantier se acordă proporţional cu timpul cît personalul a lucrat în condiţiile respective.
 + 
Capitolul 4Premii + 
Articolul 9Pentru premierea în cursul anului a salariaţilor din unităţile de drumuri şi poduri, precum şi din aparatul propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor, care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate valoroase în activitate, se poate constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de 2% asupra fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestora.Sumele neconsumate din acest fond pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an bugetar.
 + 
Articolul 10(1) Pentru activitatea desfăşurată, personalul din unităţile de drumuri şi poduri, precum şi cel din aparatul propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor beneficiază, la sfîrşitul anului calendaristic, de un premiu anual de pînă la un salariu mediu lunar de baza realizat în anul pentru care se face plata.(2) Consiliul de administraţie sau comitetul director al unităţii, după caz, poate reduce sau anula premiul anual în cazul salariaţilor care în cursul anului au desfăşurat o activitate profesională slabă sau necorespunzătoare ori au avut abateri pentru care au fost sancţionaţi disciplinar.
 + 
Capitolul 5Forme de salarizare + 
Articolul 11(1) În unităţile de drumuri şi poduri se aplică forma de salarizare în regie, acord direct sau acord indirect, care se stabileşte de comitetul director al unităţii.Pot fi salarizaţi în acord indirect numai muncitorii şi maistrii, precum şi asimilaţii acestora, a căror activitate influenţează direct şi nemijlocit rezultatele mai multor lucrători salarizaţi în acord direct.(2) Tarifarea lucrărilor executate în acord direct se face în funcţie de normele de muncă pe unitatea de produs sau lucrare şi de categoria de încadrare a lucrărilor respective, prevăzută în indicatoarele tarifare de calificare.Muncitorii care executa, în acord individual, lucrări de categorii superioare încadrării lor sînt salarizaţi corespunzător tarifelor lucrărilor efectuate.Pentru muncitorii care lucrează în acord colectiv, repartizarea sumelor cuvenite în acord se face în raport cu salariul de baza corespunzător timpului efectiv lucrat.
 + 
Capitolul 6Alte drepturiA. Plata cu ora + 
Articolul 12(1) În situaţia în care sarcinile ce revin unor posturi, ai căror titulari lipsesc din unitate, nu pot fi aminate şi nici nu pot fi distribuite în cadrul programului normal de lucru între ceilalţi salariaţi încadraţi pe funcţii similare, pentru realizarea acestora se vor putea folosi persoane din aceeaşi unitate sau din alte unităţi, care să realizeze sarcinile respective în afară programului lor de lucru.Pe perioadele respective se va utiliza plata cu ora, în limita fondurilor care se disponibilizeaza prin absenta persoanelor titulare sau, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în limita fondurilor disponibilizate pe total unitate.Activităţile şi locurile de muncă unde se poate aproba plata cu ora, în sensul prevederilor de mai sus, se stabilesc de consiliul de administraţie al Administraţiei naţionale a drumurilor.(2) Plata cu ora se poate aplica şi pentru îndeplinirea unor activităţi pentru care volumul de muncă este sub jumătate din cel al unui post cu norma întreaga. Aceste fracţiuni de norma vor fi prevăzute ca atare în statul de funcţii.(3) Calculul tarifului orar se face luînd în considerare salariul de baza cu care este încadrat titularul înlocuit şi numărul mediu lunar de ore stabilit pentru programul normal de lucru. În situaţiile prevăzute la alin. (2) se ia în considerare salariul de baza prevăzut în statul de funcţii.
 + 
Articolul 13Totalul sumelor încasate lunar de un salariat pentru orele suplimentare efectuate, sporuri şi munca salarizata prin plata cu ora nu poate depăşi un salariu de baza lunar corespunzător încadrării fiecăruia.
B. Salarizarea în cadrul cumulului de funcţii + 
Articolul 14(1) Pentru acoperirea unor posturi vacante pot fi angajate prin concurs, cu respectarea prevederilor legale, persoane din afară unităţii, care se salarizeaza la nivelul gradatiei 1 a funcţiei, gradului sau treptei profesionale, prevăzute în statul de funcţii.(2) Angajarea personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii unităţii la care persoana în cauza are funcţia de baza, dacă o parte din programul funcţiei cumulate se suprapune celui de la funcţia în care este încadrat; în acest caz, se va asigura decalarea programului respectiv.
C. Numirea temporară, delegarea, detasarea sau trecerea temporară în alta munca + 
Articolul 15Persoanele numite temporar într-un post de conducere vacant care nu a putut fi ocupat prin concurs sau în locul unei persoane cu funcţii de conducere care lipseşte temporar din unitate o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiază de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lîngă salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sînt încadrate, indemnizaţia corespunzătoare funcţiei de conducere pe care o preiau. Numirile temporare pe posturi de conducere vacante se pot face pentru o perioadă de cel mult 6 luni, în cadrul căreia se vor organiza noi concursuri pentru ocuparea acestor posturi.
 + 
Articolul 16(1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare într-o alta munca, persoana în cauza îşi păstrează funcţia, gradul sau treapta profesională şi salariul avute anterior.(2) Cînd detasarea sau trecerea temporară în alta activitate se face la o munca la care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecută temporar în alta munca are dreptul la acest salariu, în condiţiile prevăzute de lege.(3) Pe perioada detaşării sau trecerii temporare în alta munca, salariaţii primesc, pe lîngă salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) sau (2), şi celelalte drepturi ce se acordă personalului de la locul de muncă respectiv.(4) Drepturile ce se acordă pe timpul detaşării sau trecerii temporare în alta munca se suporta de unitatea unde personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea.
D. Drepturi în cazul mutării în alta localitate + 
Articolul 17(1) Personalul mutat, în cadrul aceleiaşi unităţi, în alta localitate are dreptul la:a) rambursarea costului transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria sa;b) plata unei indemnizaţii egale cu 1/4 din salariul sau de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;c) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de baza lunar;d) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.(2) De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază şi persoanele solicitate să fie transferate în alta unitate situata într-o localitate diferita decît cea de domiciliu, dacă în documentul de solicitare a transferului s-a făcut aceasta menţiune. Plata drepturilor respective se suporta de unitatea la care se face transferul.
 + 
Articolul 18(1) La încadrarea în alta localitate decît cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiază de o indemnizaţie de instalare echivalenta cu un salariu de baza corespunzător funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care urmează a fi încadrat.(2) Persoanele care au beneficiat de indemnizaţia de instalare şi care ulterior au demisionat sau li s-a desfăcut contractul de muncă din motive imputabile, înainte de împlinirea unui an de la instalare, vor restitui, în condiţiile legii, indemnizaţia primită, calculată proporţional cu perioada rămasă pînă la expirarea termenului de un an.
 + 
Articolul 19Personalul care, potrivit reglementărilor specifice, este obligat sa locuiască în incinta unităţii sau în locuintele de serviciu ale acesteia este scutit de plată chiriei.
 + 
Capitolul 7Dispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 20(1) La aplicarea prezentei hotărîri conducerea unităţii va proceda la reincadrarea personalului pe noile funcţii, grade şi trepte profesionale, precum şi pe gradatii sau categorii, astfel ca noul salariu de baza sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare, conducerea unităţii va ţine seama de competenţa profesională reflectată în rezultatele obţinute pînă la data reincadrarii.(2) Pentru anul 1991 se vor acorda premii anuale în limita unui fond de 3% din fondul de salarii realizat.
 + 
Articolul 21Sumele necesare pentru plata salariilor de baza stabilite în urma reincadrarii personalului, împreună cu sporurile, premiile şi celelalte drepturi trebuie să se încadreze în alocaţia bugetară stabilită cu aceasta destinaţie.
 + 
Articolul 22(1) Soluţionarea contestaţiilor în legătură cu stabilirea salariilor, acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi care se stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotărîri este de competenţa consiliului de administraţie sau a comitetului director, după caz.(2) Contestaţiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţa.(3) Organele prevăzute la alin. (1) vor lua măsuri de soluţionare a contestaţiilor în termen de 30 de zile.
 + 
Articolul 23Drepturile salariale ale personalului din unităţile de drumuri şi poduri sînt prevăzute în anexele nr. 16, care fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 24Salariile din prezenta hotărîre nu cuprind suma fixa acordată sub forma de indexare şi compensaţiile pentru creşterea preţurilor.
 + 
Articolul 25Încălcarea dispoziţiilor prevăzute în prezenta hotărîre atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală, potrivit legii.
 + 
Articolul 26(1) Dispoziţiile prezentei hotărîri intră în vigoare de la 1 aprilie 1991, data pînă la care rămîn aplicabile reglementările privind salarizarea în vigoare la 1 martie 1991.(2) Prevederile prezentei hotărîri se aplică pînă la data de 1 septembrie 1991.(3) Prevederile prezentei hotărîri se aplică şi personalului din unităţile judeţene de drumuri şi poduri aparţinînd administraţiei locale de stat, organizate ca regii autonome.(4) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri încetează aplicabilitatea hotărîrilor Guvernului şi a altor reglementări cu privire la nivelul salariilor, stabilirea gradatiilor, sporurile şi mărimea acestora şi orice alte dispoziţii contrare acestei hotărîri.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN
 + 
Anexa 1                    SALARII DE BAZA PE CLASE    pentru muncitori, personal de specialitate şi administrativ

             
  Clasa de salarizare Salariul de bază corespunzător Coeficient de ierarhizare Clasa de salarizare Salariul de bază corespunzător Coeficient de ierarhizare
  1 3150 1,000 20 6620 2,101
  2 3275 1,039 21 6880 2,184
  3 3405 1,080 22 7160 2,273
  4 3540 1,123 23 7450 2,365
  5 3680 1,168 24 7740 2,457
  6 3825 1,214 25 8050 2,555
  7 3980 1,263 26 8370 2,657
  8 4135 1,312 27 8750 2,777
  9 4300 1,365 28 9300 2,952
  10 4470 1,419 29 9650 3,063
  11 4650 1,476 30 10050 3,190
  12 4835 1,534 31 10350 3,285
  13 5030 1,596 32 10750 3,412
  14 5230 1,660 33 11050 3,507
  15 5440 1,726 34 11450 3,634
  16 5650 1,793 35 11900 3,777
  17 5750 1,825 36 12350 3,920
  18 6120 1,942 37 12800 4,063
  19 6365 2,020 38 13300 4,222

Clasa de salarizare = salariul minim de baza X coeficientul de ierarhizare. + 
Anexa 2               CLASELE DE SALARIZARE ŞI CONDIŢIILE DE STUDII                 pentru personalul din aparatul propriu al                  Administraţiei naţionale a drumurilor

                 
  Nr. crt. Denumirea funcţiei Nivelul studiilor Limite de salarizare Clase de salarizare
  Gradaţia
  1 2 3 4
    A. Funcţii de execuţie            
    a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale            
  1. Inginer (economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, consilier juridic) gradul I S 35-38 35 36 37 38
  2. Inginer (economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, consilier juridic) gradul II S 33-36 33 34 35 36
  3. Inginer (economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, consilier juridic) gradul III S 29-32 29 30 31 32
  4. Inginer (economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, consilier juridic) gradul IV S 25-28 25 26 27 28
  5. Inginer (economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, consilier juridic), debutant S 24 24
  6. Subinginer I S. ing. 26-29 26 27 28 29
  7. Tehnician (contabil, statistician, planificator, merceolog, analist, programator, traducător, inspector învăţămînt, inspector personal) I M 24-27 24 25 26 27
  8. Tehnician (contabil, statistician, planificator, merceolog, analist, programator, traducător, inspector învăţămînt, inspector personal) II M 20-23 20 21 22 23
  9. Stenodactilograf (dactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, casier, magaziner, operator) I, şef depozit M 14-17 14 15 16 17
  10. Stenodactilograf (dactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, casier, magaziner, operator) II M 10-13 10 11 12 13
  11. Curier, îngrijitor G 2- 5 2 3 4 5

    B. Funcţii de conducere

         
  Nr. crt. Funcţia   Indemnizaţia de conducere maximă – lei –
  1. Director general Salariul de bază corespunzător funcţiei de execuţie 4.500
  2. Director general adjunct 4.000
  3. Director 4.000
  4. Şef serviciu   2.800
  5. Şef birou   2.000

NOTĂ:1. În funcţiile de inginer, economist, inspector de specialitate, pe grade profesionale vor fi încadraţi ingineri, economişti, jurişti, chimisti, fizicieni şi alţi specialişti, absolvenţi ai învăţămîntului superior de nivel universitar, care sînt încadraţi în compartimentele de baza ale aparatului propriu al Administraţiei naţionale a drumurilor.2. Statul de funcţii al Administraţiei naţionale a drumurilor se aproba anual de consiliul de administraţie. + 
Anexa 3            CLASELE DE SALARIZARE ŞI CONDIŢIILE DE STUDII       pentru funcţiile de specialitate, administrative şi maiştri       din unităţile subordonate Administraţiei naţionale a drumurilor

                 
  Nr. crt. Denumirea funcţiei Nivelul studiilor Limite de salarizare Clase de salarizare
  Gradaţia
  1 2 3 4
    A. Funcţii de execuţie            
    a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale            
  1. Inginer (economist, referent de specialitate, analist, revizor contabil, chimist, consilier juridic) gradul II S 33-36 33 34 35 36
  2. Inginer (economist, referent de specialitate, analist, revizor contabil, chimist, consilier juridic) gradul III S 29-32 29 30 31 32
  3. Inginer (economist, referent de specialitate, analist, revizor contabil, chimist, consilier juridic) gradul IV S 25-28 25 26 27 28
  4. Inginer (economist, referent de specialitate, analist, revizor contabil, chimist, consilier juridic) debutant S 24 24
  5. Subinginer I S. ing. 26-29 26 27 28 29
  6. Subinginer II S. ing. 22-25 22 23 24 25
    b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale            
  7. Şef district I M 25-28 25 26 27 28
  8. Şef district II M 21-24 21 22 23 24
  9. Şef district III M 18-21 18 19 20 21
  10. Maistru specialist M 25-28 25 26 27 28
  11. Maistru M 21-24 21 22 23 24
  12. Tehnician (contabil, statistician, merceolog, analist, referent) I M 22-25 22 23 24 25
  13. Tehnician (contabil, statistician, merceolog, analist, referent) II M 18-21 18 19 20 21
  14. Casier (şef depozit, magaziner, arhivar, funcţionar, desenator, operator) I M 14-17 14 15 16 17
  15. Casier (şef depozit, magaziner, arhivar, funcţionar, desenator, operator) II M.G 10-13 10 11 12 13
  18. Secretar (stenodactilograf, secretar-dactilograf, dactilograf) I M 14-17 14 15 16 17
  17. Secretar (stenodactilograf, secretar-dactilograf, dactilograf) II M 10-13 10 11 12 13
  18. Şef formaţie pază-pompieri, portar, paznic, pompier, îngrijitor G 6- 8 6 7 8

    B. Funcţii de conducere

         
  Nr. crt. Funcţia   Indemnizaţia de conducere maximă – lei –
  1. Director Salariul corespunzător funcţiei de execuţie 3.600
  2. Director adjunct, inginer şef 2.900
  3. Contabil şef 2.100
  4. Şef serviciu, şef secţie, şef şantier, şef sector poduri peste căi navigabile 1.900
  5. Şef birou, şef atelier, şef laborator, inginer şef şantier, inginer şef secţie, contabil şef şantier, contabil şef secţie, şef lot 1.500

NOTĂ:Prevederile anexei nr. 3 se aplică şi personalului din unităţile judeţene de drumuri şi poduri aparţinînd administraţiei locale de stat, organizate ca regii autonome. + 
Anexa 4                       CLASELE DE SALARIZARE       pentru muncitorii din activitatea de construcţii, întreţinere,          reparaţii, consolidări şi revizii drumuri şi poduri,       control trafic şi siguranţa circulaţiei, exploatare şi reparaţii       utilaje şi autoutilaje rutiere din sectorul de drumuri

                           
  Nr. crt. Reţeaua şi nivelul de salarizare Clase de salarizare
  Muncitori necalificaţi Muncitori calificaţi
  Categorii de lucrări Categorii de încadrare
  Obişnuite Grele Foarte grele 1 2 3 4 5 6 7 Specialist
  I. Construcţii drumuri şi poduri                    
  1. Nivel regie 1 4 8 8 10 13 16 19 22 25
  2. Nivel acord 2 5 9 9 11 14 17 20 23 26
                           
  II. Exploatare, întreţinere, reparaţii utilaje, instalaţii şi autoutilaje rutiere
  1. Nivel regie 2 5 9 9 11 14 17 20 23 25 26
  2. Nivel acord 3 6 10 10 12 15 18 21 24 26 27

NOTĂ:În unităţile de drumuri şi poduri se utilizează următoarele reţele de salarizare:Constructori drumuri şi poduri– Nivel regie pentru muncitorii constructori, direct şi indirect productivi, auxiliari şi de deservire care lucrează în regie, regie normata.– Nivel acord pentru muncitorii constructori care lucrează în acord direct pe bază de norme de muncă.Exploatare, întreţinere, reparaţii utilaje, instalaţii şi autoutilaje rutiere– Nivel regie pentru personalul mecanic, auxiliar şi de deservire care lucrează în regie, regie normata.– Nivel acord pentru personalul care lucrează în acord pe bază de norme de muncă.Încadrarea muncitorilor necalificati se face în funcţie de gradul de dificultate a lucrărilor executate efectiv.Încadrarea şi promovarea muncitorilor calificaţi se fac conform nivelului de pregătire profesională, cunoştinţelor practice şi teoretice, gradului de indeminare şi calităţii lucrărilor executate, atestate de comisia de încadrare.Promovarea muncitorilor în categorii se poate face pînă la cel mult nivelul categoriei medii a lucrărilor executate sau a utilajului deservit. + 
Anexa 5                         CLASELE DE SALARIZARE         pentru soferi, tractoristi rutieristi şi personal operativ din          activitatea de transporturi auto din cadrul Administraţiei                         naţionale a drumurilor    TABELUL Nr. 1 – SOFERI ŞI TRACTORISTI RUTIERISTI

               
  Nr. crt. Grupa de autovehicule Limite de salarizare Clase de salarizare pe categorii de încadrare
  3 2 1 Specialist
  1. Grupa I de autovehicule          
  a) Autovehicule cu capacitate pînă la 1,9 tone, autovehicule de transport persoane pînă la 8 locuri, la A.N.D., care circulă în toată ţara şi în străinătate, la dispoziţia Administraţiei naţionale a drumurilor şi conducerii ministerului Minim 9 12 15
  Maxim 11 14 17
  b) Aceeaşi grupă de autovehicule aparţinînd direcţiilor regionale de drumuri şi poduri şi direcţiilor de drumuri şi poduri, care circulă numai pe raza teritorială a unităţii şi în judeţe limitrofe Minim 8 11 14
  Maxim 10 13 16
  2. Grupa II de autovehicule          
  Autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă cu o capacitate de transport de 2-9, 9 tone, autovehicule de transport persoane de 9-29 locuri Minim 10 13 16 19
  Maxim 12 15 18 21
  3. Grupa III de autovehicule          
  Autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă cu o capacitate de transport de 10-19, 9 tone, autovehicule de transport persoane de 30-54 locuri Minim 11 14 17 20
  Maxim 13 16 19 22
  4. Grupa IV de autovehicule          
  Autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă cu o capacitate de transport peste 20 tone, autovehicule de transport persoane cu peste 54 locuri Minim 12 15 18 21
  Maxim 14 17 20 23

NOTĂ:Încadrarea soferilor în categoria specială pe mijloace de transport speciale, autobasculante, autotrailere etc. nu este limitată procentual, fiind condiţionată de pregătirea profesională conform indicatorului tarifar de calificare. Soferii încadraţi în categoria specială sînt obligaţi să execute operaţiile de întreţinere zilnica, reviziile planificate şi reparaţiile accidentale, la un nivel calitativ corespunzător.Pentru deservirea autovehiculelor speciale sau care efectuează transporturi speciale ori periculoase se acordă sporurile conform prevederilor art. 7 (1) din prezenta hotărîre.    TABELUL Nr. 2 – PERSONAL OPERATIV

               
  Nr. crt. Denumirea subunităţii şi a funcţiei Nivelul studiilor Clase de salarizare pe gradaţii
  1 2 3 4
  I. Autocoloane          
  1. Şef autocoloană grad I M 21 22 23 24
  2. Şef autocoloană grad II şi III M 20 21 22 23
  3. Revizor tehnic auto M 19 20 21 22
  4. Impiegat auto autocoloană grad I M 18 19 20 21
  5. Impiegat auto autocoloană grad II şi III M 17 18 19 20
  II. Staţii taxare tranzit auto la puncte de frontieră şi la poduri şi sectoare rutiere cu taxe de peaj          
  6. Şef staţie taxare grad I M 21 22 23 24
  7. Şef staţie taxare grad II şi III M 19 20 21 22
  8. Controlor trafic I M 17 18 19 20
  9. Controlor trafic II M 16 17 18 19
  10. Casier coordonator I M 13 14 15 16
  11. Casier taxare auto M 11 12 13 14

TABELUL Nr. 3 – CONDIŢII DE STUDII ÎN ACTIVITATEADE TRANSPORTURI (SECTOR DRUMURI) PENTRUÎNCADRAREA ÎN FUNCŢII OPERATIVE AUTO

         
  Nr. crt. Funcţia Condiţii de studii Alte condiţii
  1. Şef autocoloană grad I, II şi III Medii tehnice sau teoretice şi curs de specializare Posesor carnet de conducere auto profesionist
  2. Revizor tehnic auto Şcoala profesională de şoferi Posesor carnet de conducere auto profesionist
  3. Impiegat auto grad I, II şi III Medii tehnice sau teoretice şi curs de specializare Posesor carnet de conducere auto profesionist
  4. Şef staţie taxare grad I, II şi III Medii şi curs de specializare Cunoaşterea unei limbi străine
  5. Controlor trafic I şi II Medii şi curs de specializare Cunoaşterea unei limbi străine
  6. Casier coordonator Medii şi curs de specializare Cunoaşterea unei limbi străine
  7. Casier taxare auto Medii şi curs de specializare Cunoaşterea unei limbi străine

 + 
Anexa 6CONDIŢIIprivind angajarea şi avansarea personalului în funcţii1. Angajarea personalului în unităţile de drumuri şi poduri se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din unitate sau din afară unităţii.2. În vederea participării la concurs, persoanele care urmează să se angajeze trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:– să fie cetăţean român;– sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia sau meseria pentru care candidează;– să prezinte o recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la unitatea de învăţămînt, pentru absolvenţii care se angajează prima data. Recomandarea trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei care se angajează;– să prezinte "curriculum vitae" din care să rezulte activitatea desfăşurată.3. În cadrul fiecărei unităţi se constituie o comisie de examinare care verifica îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi competenţa profesională a candidaţilor. Din comisie fac parte, în mod obligatoriu, şeful compartimentului în care urmează să se facă angajarea, conducătorul ierarhic al acestuia şi, dacă este cazul, 2-3 specialişti din învăţămîntul superior de specialitate, din unităţi de cercetare de profil ori din Ministerul Transporturilor.Reprezentanţii numiţi în comisie din afară unităţilor vor fi desemnaţi de conducătorul instituţiei unde sînt încadraţi. Comisia va fi condusă de un preşedinte desemnat de membrii comisiei şi un secretar ce va fi numit de conducătorul unităţii. Secretarul răspunde de buna organizare şi desfăşurare a concursului, de respectarea de către fiecare candidat a condiţiilor de studii şi a altor condiţii prevăzute de lege.4. Toate posturile vacante vor fi scoase la concurs prin publicare la o dată fixa stabilită de conducerea unităţii, dar nu la mai puţin de 30 de zile de la data publicării.5. O dată cu publicarea posturilor vacante se vor publică şi condiţiile de participare şi locul sustinerii concursului, precum şi modalităţile de obţinere a tematicii de concurs pentru posturile publicate.6. Tematica pentru concurs se va întocmi de organele de specialitate din fiecare unitate.7. Concursul consta într-o proba scrisă şi o proba orala sau practica, după caz.Probele scrise şi orale vor fi notate cu note de la 1 la 10 de fiecare membru al comisiei de examinare. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină la fiecare proba cel puţin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare. Pe baza notelor obţinute, comisia de examinare va stabili ordinea reusitei la concurs.La medii egale, obţinute la probele scrise şi orale, comisia va stabili candidatul reuşit în raport cu datele personale cuprinse în recomandări sau cele referitoare la nivelul studiilor de baza sau suplimentare (doctorat, aspirantura, cursuri postuniversitare şi altele). Pentru funcţiile de baza, de deservire, de întreţinere a curăţeniei, stabilite de conducătorul unităţii, concursul va consta dintr-o proba practica.8. Verificarea lucrărilor se va face în termen de 5 zile de la data concursului şi se va afişa lista candidaţilor admişi la concurs. În termen de 3 zile de la afişare se pot face eventuale contestaţii. Contestaţiile se analizează şi se soluţionează de către o comisie formată din 3 persoane, altele decît cele din comisia de examinare al carei preşedinte este conducătorul unităţii sau un delegat al acestuia.După confirmarea de către comisie a rezultatelor obţinute la concurs se fac comunicările către candidaţii reusiti şi către persoanele care urmează să fie angajate.9. Candidaţii cărora li s-a aprobat angajarea sînt obligaţi să se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţa. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmînd să se comunice următoarei persoane declarate reusita la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.10. Condiţiile prevăzute la pct. 8 şi 9 se aplică şi specialiştilor angajaţi pentru anumite obiective, programe sau lucrări de importanţa deosebită pentru o perioadă determinata, în situaţia în care unitatea nu are asemenea specialişti sau nu pot fi executate cu angajaţii unităţii.11. Persoanele angajate pe funcţii de conducere vor fi supuse unei perioade de proba, potrivit legii.Dacă, la sfîrşitul perioadei de proba, persoana angajata s-a dovedit corespunzătoare, angajarea va fi definitivata de la data începerii perioadei de proba. Definitivarea se acordă pe baza notarilor şefului ierarhic şi ale conducătorului unităţii. După expirarea acestei perioade, dacă persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecută pe o funcţie de execuţie potrivit pregătirii şi competentei sau, după caz, i se va desface contractul de muncă, iar postul va deveni vacant.12. Ocuparea funcţiilor de director general adjunct, director, respectiv a celor de adjunct, contabil şef şi asimilaţii acestora se face prin numire de către directorul general. Prevederile pct. 11 se aplică în mod corespunzător şi acestor funcţii.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x