În temeiul art. 16 alin. (3) și (4), art. 40 alin. (1) lit. l), art. 42 și ale art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare,văzând prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor),Consiliul național al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în ședința din data de 11 martie 2020, emite următoarea hotărâre: +
Articolul 1(1)Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România înscrie membrii săi în Registrul național unic al asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România.(2)Registrul național unic al asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România, denumit în continuare Registrul național unic, este un sistem informatic integrat care cuprinde evidența tuturor asistenților medicali generaliști, moașelor, asistenților medicali, surorilor medicale și oficianților medicali care dețin sau au deținut calitatea de membru, respectiv membru asociat al OAMGMAMR și care se va actualiza permanent.(3)În cuprinsul prezentei hotărâri expresia membru OAMGMAMR desemnează atât asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, cât și membrii asociați, respectiv surorile medicale și oficianții medicali. +
Articolul 2(1)Registrul național unic va fi structurat pe module, respectiv:a)modulul Date personale; … b)modulul Status și formare profesională; … c)modulul Educație profesională continuă; … d)modulul Exercitare temporară; … e)modulul Acces parțial exercitare profesie; … f)modulul Membri asociați; … g)modulul Adeverințe, certificate de membru, formulare-tip; … h)modulul Transfer membri; … i)modulul Cotizații membri. … (2)Lista datelor cu caracter personal ale membrilor OAMGMAMR care sunt prelucrate pentru înregistrarea membrilor în Registrul național unic este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 3(1)Pentru înscrierea în Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, persoanele menționate la art. 1 vor prezenta următoarele documente:a)actul de identitate sau documente de identitate emise de țara de origine pentru cetățenii altor state – în copie; … b)documentele care atestă formarea în profesie – în copie legalizată; … c)certificat de sănătate fizică și psihică; … d)cazierul judiciar; … e)dovada achitării taxei de înscriere; … f)declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 14 și 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare; … g)document care atestă schimbarea numelui (căsătorie sau divorț), dacă este cazul – în copie. … (la 05-11-2020,
Alineatul (1) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 24 din 27 octombrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1032 din 05 noiembrie 2020
)
(1^1)Documentul menționat la alin. (1) lit. b) poate fi depus și în copie simplă, dar va fi prezentat împreună cu documentul original pentru verificarea conformității acestuia.(la 05-11-2020,
Articolul 3 a fost completat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 24 din 27 octombrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1032 din 05 noiembrie 2020
)
(2)Înscrierea în Registrul național unic se realizează la nivelul filialelor județene, respectiv filiala municipiului București a OAMGMAMR, de către persoanele desemnate în acest sens prin decizie a președintelui filialei.(3)La înscrierea în Registrul național unic, fiecare membru primește un cod de identificare profesională, unic, format din 6 cifre care se păstrează pe parcursul întregii sale cariere profesionale, indiferent de modificările care intervin.(4)Responsabilitatea cu privire la corectitudinea informațiilor înregistrate aparține filialei OAMGMAMR care a introdus datele în aplicația informatică.(5)Informațiile privind membrii OAMGMAMR care nu mai îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru exercitarea profesiei, și-au suspendat această calitate sau nu mai dețin calitatea de membru se vor păstra în baza de date a aplicației informatice, vor constitui istoric și vor putea fi folosite în scopuri statistice.(6)Datele membrilor OAMGMAMR din aplicația informatică în vigoare la data prezentei se vor prelua în noul Registru național unic, se vor completa și actualiza ori de câte ori intervin modificări ale acestora. În acest sens, membrii OAMGMAMR au obligația de a comunica filialei ai căror membri sunt informațiile privind modificarea oricăror date din cele menționate în anexă. +
Articolul 4Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România publică pe pagina de internet proprie următoarele informații cu privire la asistenții medicali generaliști, moașele, asistenții medicali, surorile medicale și oficianții medicali care dețin sau au deținut calitatea de membru al OAMGMAMR:a)codul unic de înregistrare al membrului OAMGMAMR; … b)numele și prenumele; … c)filiala județeană/a municipiului București al cărui membru este în prezent sau ultima filială OAMGMAMR în care a fost înscris; … d)data expirării avizului anual de exercitare a profesiei; … e)statusul membrului; … f)specialitatea/specialitățile deținută(e), cu menționarea dreptului de practică pentru fiecare dintre ele, conform avizului anual; … g)programul de specializare absolvit (reconversie profesională, dezvoltare de abilități), dacă este cazul. … +
Articolul 5Statusul menționat la art. 4 lit. e) poate fi:a)activ – status acordat membrului OAMGMAMR care îndeplinește toate condițiile prevăzute de lege pentru exercitarea profesiei; … b)inactiv – status acordat membrului OAMGMAMR care nu îndeplinește toate condițiile prevăzute de lege pentru exercitarea profesiei; … c)fost membru – asistent medical generalist, moașă, asistent medical, soră medicală sau oficiant medical care a deținut în trecut calitatea de membru/membru asociat al OAMGMAMR. … +
Articolul 6Structura centrală a OAMGMAMR, prin persoanele desemnate prin decizie de către președintele OAMGMAMR, are drept de acces la datele din Registrul național unic pe care le consultă în vederea îndeplinirii atribuțiilor stabilite prin lege. +
Articolul 7Prezenta hotărâre se suspendă până la data de 1 martie 2021.(la 05-11-2020,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 24 din 27 octombrie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1032 din 05 noiembrie 2020
)
+
Articolul 8Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România,
Mircea TimofteBucurești, 11 martie 2020.Nr. 4. +
ANEXĂ
DATE CU CARACTER PERSONAL
prelucrate prin Registrul național unic al asistenților medicali generaliști,
moașelor și asistenților medicali din România1.1.Informații de identificare și de contact:[ ] Numele complet: numele, prenumele, inițiala tatălui[ ] Numele anterior căsătoriei[ ] CNP[ ] Codul de identificare profesională[ ] Dovada identității (BI, CI/pașaport – serie, număr, data eliberării, eliberat de….)[ ] Naționalitatea[ ] Cetățenia[ ] Datele din certificatul de naștere[ ] Adresa de domiciliu[ ] Semnătura[ ] Sexul[ ] Date privind starea civilă: căsătorit/necăsătorit/divorțat/ văduv[ ] E-mail[ ] Telefon[ ] Rezidența în alt stat: date de contact personale, telefon, e-mail … 1.2.Informații profesionale și de serviciu:1.2.1.Date privind locul de muncă actual (adresă, telefon, funcție, secție, data angajării, tipul angajării, modalitatea de prestare a activității)– Angajat în regim salarial: spital (privat-public, rural-urban, spital-secție, funcție, data angajării), adresă, telefon … – Angajat în regim salarial: CMI (privat, rural-urban, funcție, data angajării), adresă, telefon … – Angajat în regim independent: spital (privat-public, rural-urban, spital-secție, funcție, data angajării), adresă, telefon … – Angajat în regim independent: CMI (privat, rural-urban, funcție, data angajării), adresă, telefon … – Angajat în regim independent: CPI (denumire cabinet, specialitatea cabinetului, număr registru județean CPI, număr aviz OAMGMAMR, adresă, telefon) … – Prestare temporară/ocazională pe teritoriul României: data primei prestări, frecvența, durata prestării, perioada, continuitate (unitatea sanitară, funcție-specialitatea, privat-public, rural-urban, spital-secție, tip contract/convenție/ colaborare) … – Voluntariat: număr de contract de voluntariat, număr de certificate de voluntariat eliberate de angajator, perioada de la zz/ll/aa până la zz/ll/aa, normă întreagă/cu timp parțial, număr de ore pe zi/săptămână, număr ALP, unitatea sanitară – CMI, funcție-specialitatea, privat-public, rural-urban, spital-secție … [ ] Acces parțial: – stabilire în România: (unitatea sanitară, funcție-specialitatea, privat-public, rural-urban, spital-secție, tip contract/convenție/colaborare) … 1.2.2.Date privind formarea profesională (studii de bază, specializări, calificări, atestate, competențe, grad profesional, program revalorizare, reatestare profesională, educație medicală continuă)[ ] Studii medii:– diplomă bacalaureat, instituție: liceu sanitar/liceu teoretic, numele unității de învățământ, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei); … – date atestat/echivalare. … [ ] Studii postliceale: (adeverință absolvire, diplomă absolvire școală postliceală, certificat de absolvire școală postliceală, certificat de competențe profesionale, certificat de calificare nivel V, certificat de calificare profesională nivel V):– numele unității de învățământ, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei, locul obținerii: (România) sau (UE, SEE, CE, state terțe – se va trece și titlul oficial de calificare obținut în statele respective, documentele de recunoaștere a calificării respective: ordin ministrul sănătății, decizie OAMGMAMR, atestat Ministerul Educației – număr document și data emiterii), specialitatea; … – atestat de echivalare: serie, număr, data eliberării diplomei, locul obținerii: (România, UE, SEE, CE, state terțe), specialitatea, emitentul. … [ ] Studii superioare de scurtă durată (SSD):– diplomă de absolvire: numele unității de învățământ, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei, specialitatea. … [ ] Programe de studii universitare:• studii superioare (SS)/licență:– adeverință absolvire; … – diplomă de licență: 180 ECTS durata 3 ani, 240 ECTS durata 4 ani: numele unității de învățământ, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei, locul obținerii: (România) sau (UE, SEE, CE, state terțe – se va trece și titlul oficial de calificare obținut în statele respective, documentele de recunoaștere a calificării respective: ordin ministrul sănătății, decizie OAMGMAMR, atestat Ministerul Educației – număr document și data emiterii), specialitatea; … • masterat, doctorat, studii postuniversitare:– tip act de studii: adeverință sau certificat de absolvire, numele unității de învățământ, titlul programului de specializare, titlul oficial de calificare obținut, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei. … [ ] Specializări:– reconversie profesională: (radiologie și imagistică medicală, laborator, nutriție și dietetică, BFT, igienă și sănătate publică) – tip act de studii: adeverință sau certificat de absolvire, numele unității de învățământ, titlul programului de specializare, titlul oficial de calificare obținut, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei; … – dezvoltare abilități profesionale (pediatrie, îngrijiri paliative, psihiatrie, medicină dentară, neonatologie, asistență medicală comunitară, anestezie și terapie intensivă, pneumoftiziologie, anatomie patologică, bloc operator, geriatrie și gerontologie, diabet, oncologie, neflogie/hemodializă și dializă peritoneală, cardiologie, gastroenterologie, asistență comunitară, radioterapie, operator Ct/RM, laborator farmaceutic etc.) – tip act de studii: adeverință sau certificat de absolvire, numele unității de învățământ, titlul programului de specializare, titlul oficial de calificare obținut, durata studiilor (de la ZZ/LL/AA până la ZZ/LL/AA), anul absolvirii, sesiunea de promovare examen, serie, număr, data eliberării diplomei. … [ ] Grad profesional – principal: adeverință/certificat, specialitatea, anul obținerii, serie și număr, emitent[ ] Program special de revalorizare: unitatea de învățământ (denumirea si localitatea), tipul: adeverință/certificate, serie, număr, data eliberării[ ] Reatestare profesională: unitatea sanitară unde se face reatestarea, perioada reatestării, certificat de reatestare: data eliberării, seria, numărul[ ] Educație medicală continuă– Acreditare/Reacreditare furnizori formare • Persoane fizice: nume și prenume, CNP, CI/BI + serie și număr, adresa completă, profesia, angajator, telefon, e-mail, certificat formator, certificat membru OAMGMAMR, aviz liberă practică, adeverință vechime, CV, documente studii• Persoane juridice: denumirea persoanei juridice, sediul, nr. Registrul Comerțului sau Registrul asociațiilor și fundațiilor, CUI/CIF, reprezentant legal, funcția, CNP, BI/CI + serie și număr, adresa completă, telefon, e-mail, nume complet formatori, profesie formatori, relația contractuală cu formatorii, date contact formatori. Se vor încărca în sistem următoarele documente: documentele firmei/instituției/organizației (copii certificate pentru conformitate după: act constitutiv/statut, certificat înmatriculare/ sentință judecătorească de înființare, certificat constatator, CIF, certificat de atestare fiscală, dosar acreditare persoană fizică, adeverințe, contracte de muncă, împuternicire reprezentant legal, dovada achitării taxei de acreditare persoane juridice, programa cursurilor propuse, bibliografie). … – Creditare cursuri EMC (obligatorii, în specialitate, suplimentare)Datele colectate vor fi următoarele: – coordonator desemnat de conducerea filialei (nume, prenume, titlul profesional/științific, telefon, e-mail), furnizorul de formare (se va selecta din lista furnizorilor deja acreditați în acel moment), coorganizatori sau parteneri, titlul cursului (se va selecta din lista cursurilor deja acreditate pentru furnizorul de formare de mai sus), specialitatea cursului (se va insera automat în momentul selectării cursului acreditat anterior), grup-țintă, loc desfășurare, perioadă, număr de participanți (limitat conform normelor 50 de locuri pentru teorie și 20 de locuri pentru practică), programa de pregătire, număr ore teorie, număr ore practică, număr total ore, bibliografie. … – Creditare: ateliere de lucru/practică, stagii practice, școli de iarnă/vară, cursuri online, manifestări, congrese, conferințe, simpozion, masă rotundă … – datele colectate vor fi următoarele: tema/titlul, locul de desfășurare, perioada de desfășurare, organizatorul, numărul de credite … … 1.2.3.Informații referitoare la asigurarea de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională … 1.2.4.Informații financiare[ ] Salariu/remunerație, alte drepturi salariale … … 1.3.Categorii speciale de date[ ] Informații privind starea de sănătate fizică și psihică[ ] Date privind abaterile disciplinare[ ] Condamnări penale și infracțiuni, inclusiv cazier judiciar … 1.4.Date de autentificare:[ ] Username[ ] Parolă …