HOTĂRÂRE nr. 397 din 4 august 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 5 august 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 15 05/05/1997 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 58 14/08/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERAPORT 09/04/2002
ActulREFERIT DEOUG 205 15/11/2000

privind aprobarea Programului special pentru scoaterea de sub arest/reţinere a unor nave aparţinând flotei maritime comerciale



În temeiul art. I pct. 8 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1997 pentru modificarea şi completarea Legii privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Programul special pentru scoaterea de sub arest/reţinere a unor nave aparţinând flotei maritime comerciale, prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Fondul Proprietăţii de Stat va asigura din fondurile proprii finanţarea Programului special pentru scoaterea de sub arest/reţinere a navelor prevăzute la art. 1.În aplicarea prevederilor alin. 1, Fondul Proprietăţii de Stat va pune la dispoziţia societăţilor comerciale: Compania de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi Compania de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta cel mult echivalentul în lei al sumei de 5,9 milioane dolari S.U.A. şi, respectiv, 7,89 milioane dolari S.U.A., calculat la cursul de schimb valutar din ziua plăţii, conform prevederilor anexei la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 3Sumele prevăzute la art. 2 alin. 2 vor fi puse la dispoziţia societăţilor comerciale, în baza unei convenţii încheiate între Fondul Proprietăţii de Stat şi acestea, şi vor fi recuperate din fondurile create ca urmare a aplicării programelor de restructurare proprii şi a vânzării unor nave.
 + 
Articolul 4Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:––––––Ministrul transporturilor,Traian BasescuMinistru de stat,ministrul finanţelor,Mircea CiumaraPreşedintele Fondului Proprietăţii de Stat,Sorin Dimitriu
 + 
Anexă                    PROGRAM SPECIALpentru scoaterea de sub arest/reţinere a unor nave aparţinând flotei maritime comerciale    1. Stabilirea prin negocieri cu creditorii şi cu autorităţile care au instituit arestul/reţinerea navelor, a sumelor şi condiţiilor de plată/garantare.    Răspund: Managerii Companiei de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta              şi Companiei de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta    Termen: 15 august 1997.    2. Alocarea sumelor necesare acoperirii debitelor sau garantarii plăţilor aflate în litigiu, rezultate din negocieri, dar nu mai mult decât echivalentul în lei, la data plăţii, al sumei de 5,9 milioane dolari S.U.A. pentru Compania de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi, respectiv, 7,89 milioane dolari S.U.A. pentru Compania de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta, în vederea scoaterii de sub arest/reţinere a navelor cuprinse în listele nr. 1 şi 2 la prezenta anexa.    Răspunde: Fondul Proprietăţii de Stat    Termen: 15 august 1997.    3. Efectuarea plăţilor sau depunerea garanţiilor pentru fiecare nava şi reluarea activităţilor comerciale cu navele scoase de sub arest/reţinere.    Răspund: Managerii Companiei de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta              şi Companiei de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta    Termen: 31 august 1997.    4. Vânzarea prin licitaţie, ca active, a unor nave, cu aprobarea Fondului Proprietăţii de Stat şi cu constituirea sumelor de rambursare prevăzute în cadrul Programului special pentru scoaterea de sub arest/reţinere a unor nave aparţinând flotei maritime comerciale.    Răspund: Managerii Companiei de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta              şi Companiei de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta    Termen: 30 septembrie 1997 pentru Compania de Navigaţie Maritima              "Romline" – S.A. Constanta              30 noiembrie 1997 pentru Compania de Navigaţie Maritima              "Navrom" – S.A. Constanta.    5. Aplicarea strategiei de privatizare şi restructurare prin vânzarea unui nou lot de nave, ca active, din patrimoniul celor două companii şi acoperirea, după caz, a diferenţelor necesare atingerii nivelului alocaţiei acordate de Fondul Proprietăţii de Stat pentru scoaterea de sub arest/reţinere.    Răspund: Fondul Proprietăţii de Stat, Managerii Companiei de Navigaţie             Maritima "Navrom" – S.A. Constanta şi Companiei de Navigaţie             Maritima "Romline" – S.A. Constanta    Termen: 15 octombrie 1997.    6. Recuperarea sumelor şi restituirea către Fondul Proprietăţii de Stat.    Răspund: Managerii Companiei de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta              şi Companiei de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta    Termen: 15 decembrie 1997.    LISTA 1                      SITUAŢIA NAVELORCompaniei de Navigaţie Maritima "Navrom" – S.A. Constanta, aflate sub arest/reţinere

           
  Nr. crt. Denumirea navei Portul unde este nava Motivul arestului/reţinerii Suma în dolari S.U.A. Data
  1. Avrig Douala (Camerun) Litigii: iulie 1996
    Gemstar – 776.000  
    IMS – 77.860  
    Montana – 18.215  
    Ocean Mutual – 51.966  
    Casco Marine – 10.910  
    Freight Durban – 44.143  
  2. Panciu Cotonou (Benin) Litigiu: mai 1997
    CIC – 100.108  
  3. Focşani Manila (Filipine) Litigii marfă: noiembrie 1996
    a) 116.752  
    b) 176.000  
    Agent Sim – 158.887 februarie 1997
  4. Neamţ Cape Town (Africa de Sud) Echipaj – 123.330 aprilie 1997
    Agent – 112.000  
  5. Teiuş Dakar (Senegal) Agent – 25.000 ianuarie 1997
    Combustibil – 48.324  
  6. Plopeni La Valleta (Malta) Agent – 100.000 ianuarie 1997
    Autorităţi – 110.000  
  7. Gheorgheni Dakar (Senegal) Litigiu navlositor – 760.000 iunie 1996
  8. Ponor Durban (Africa de Sud) Datorie ELF – 110.000 decembrie 1996
  9. Curtea de Argeş Port Sudan (Sudan) Litigiu marfă – 1.200.000 februarie 1997
  10. Valea Albă Salonic (Grecia) Litigiu marfă – 147.500 ianuarie 1997
  11. Mirăslău Colombo (Sri Lanka) Litigiu marfă – 1.500.000 mai 1996
  12. Oscar Saturn Aden (Yemen) Litigiu port – 90.000 februarie 1997
      Total necesar: 5,9 milioane dolari S.U.A. ─────────────────────────────────────────

    LISTA 2                      SITUAŢIA NAVELORCompaniei de Navigaţie Maritima "Romline" – S.A. Constanta, aflate sub arest/reţinere

           
  Nr. crt. Denumirea navei Portul unde este nava Motivul arestului/reţinerii Suma în dolari S.U.A. Data
  1. Eleni Madras  (India) Litigii/Datorii: martie 1997
      Ocean marine – 22.705  
        Bck marine supply – 21.042  
        Orizon maritime – 40.056  
        Fuji T. Atena – 35.756  
        Agent (Pireu) – 15.445  
        Seatrafic Madras – 38.384  
        Logotetis – 141.791  
        G. Kalimnos – 1.963.002  
        Cpt. J. Tsalikis – 67.500  
  2. Oscar Vega Pireu (Grecia) Datorii – 326.473 ianuarie 1997
  3. Oscar Jupiter Durban  (Africa de Sud) Datorii – 1.801.600 decembrie 1996
  4. Adjud Dakar  (Senegal) Litigiu marfă – 132.526 Ocean marine mutual – 1.028.655 iulie 1997
  5. Mehedinţi Aqaba (Iordania) Indemnizaţie echipaj – 73.000 iulie 1997
  6. Cristian C. Colombo  (Sri Lanka) Debite Wilow Regal – 271.957 mai 1997
  7. Oscar 1 Bombay  (India) Datorie Arcadia Bombay – 160.000 februarie 1997
  8. Oscar 10 Genova (Italia) Cheltuieli port – 90.000 Debite OSCAR – 164.366 decembrie 1996
  9. Oscar Sirius Bombay  (India) Debite Arcadia Bombay şi Glimpex – 257.000 mai 1997
  10. Oscar Altair Abidjan (Coasta de Fildeş) Debite OSCAR – 421.000 mai 1997
  11. Sea Lion Aqaba  (Iordania) Debite Pontus – 274.000 iunie 1997
  12. Maraki Jebel Ali  (Emiratele Arabe Unite) Datorii SOCIB – 280.000 iunie 1997
        Total necesar: 7,89 milioane dolari S.U.A. ──────────────────────────────────────────

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x