HOTĂRÂRE nr. 390 din 12 iunie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 495 din 19 iunie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 113 16/06/2010
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 22 11/03/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziție sediu pentru Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din bugetul Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, în limita sumelor anuale aprobate cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + 
Articolul 3Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații răspunde de modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Toni Greblă
p. Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații,
Bogdan Cristian Iana
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 12 iunie 2019.Nr. 390. + 
ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
proiectului de investiții „Achiziție sediu pentru Autoritatea Națională
pentru Administrare și Reglementare în Comunicații“
1.Informații generale1.1.Denumirea categoriei de investiții: „Achiziție sediu pentru Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații“1.2.Ordonator principal de credite: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații1.3.Beneficiarul investiției: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații1.4.Achizitor: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații2.Necesitatea și oportunitatea efectuării achiziției2.1.Prezentarea)Beneficiarul investițieiAutoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM sau Autoritatea, este înființată și funcționează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit legislației în vigoare, ANCOM are rolul punerii în aplicare a politicii naționale în domeniul comunicațiilor electronice, comunicațiilor audiovizuale și al serviciilor poștale, asigurând totodată reglementarea pieței și reglementarea tehnică în aceste domenii. Autoritatea administrează și gestionează resursele limitate din domeniul comunicațiilor electronice – spectrul de frecvențe radio, resursele de numerotație și alte resurse tehnice asociate – și monitorizează benzile de frecvențe radio cu utilizare neguvernamentală.ANCOM controlează îndeplinirea cerințelor esențiale privind compatibilitatea electromagnetică, a obligațiilor privind utilizarea eficientă a spectrului de frecvențe radio cu utilizare neguvernamentală, controlează îndeplinirea obligațiilor privind utilizarea resurselor de numerotație și a resurselor tehnice asociate, realizează controlul pieței echipamentelor radio.Rolul și funcțiile Autorității se desprind și din directivele din domeniul comunicațiilor electronice [Directiva 2002/20/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind autorizarea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 martie 2002 privind un cadru de reglementare comun pentru rețelele și serviciile de comunicații electronice, directive ce în prezent sunt înlocuite prin Directiva (UE) 2018/1972 a Parlamentului European și a Consiliului din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice] și directivele din domeniul serviciilor poștale.b)Deficiențe ale situației actualeÎn prezent, ANCOM are sediul central în imobilul aflat în str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, București, spațiu închiriat începând cu anul 2007, an în care în cadrul Autorității a avut loc o reorganizare instituțională. Contractul de închiriere, semnat în anul 2007, modificat și completat ulterior prin acte adiționale, prevede închirierea unei suprafețe de 7.162 mp, din care 6.542 mp reprezintă suprafața utilă pentru spații active nemijlocit (birouri), spații necesare desfășurării activității unității fără personal permanent (arhivă, grupuri sanitare, holuri, case de scară, săli pentru întruniri/ședințe). Diferența de 620 mp reprezintă cota din spațiile comune cu ceilalți locatari ai imobilului.Din cei 6.542 mp reprezentând spațiile active nemijlocit, conform repartizării actuale a spațiilor și a gradului de ocupare a acestora, doar 3.480 mp sunt destinați pentru birouri și cabinete și 300 mp pentru cele cinci săli de întruniri/ședințe (ocupate cu personal), restul de spațiu fiind destinat pentru holuri, case de scară, grupuri sanitare, arhivă etc.La sediul central al ANCOM, în spațiile menționate anterior, sunt amenajate 84 de spații cu destinația de birouri și cabinete în care își desfășoară activitatea 325 de persoane, rezultând că suprafața medie alocată ca spațiu de lucru pentru fiecare persoană din sediul central al ANCOM este de circa 10,70 mp, insuficientă pentru activitățile specifice.Pe de altă parte, în statul de funcții, în prezent (numărul de posturi alocat compartimentelor care își desfășoară activitatea în sediul central), sunt 410 posturi (din care, așa cum am amintit mai sus, 325 ocupate), valoare ce urmează să fie modificată dat fiind politica de dezvoltare a ANCOM, ce prognozează o creștere a numărului de posturi aferent statului de funcții cu circa 40 de posturi. În această situație, nu există posibilitatea amenajării unor spații pentru derularea activității acestora.Imobilul ocupat în prezent în regim de închiriere, pentru care contractul actual expiră la sfârșitul lunii iunie 2021, nu deține suficiente spații pentru: spațiile alocate birourilor ori cabinetelor, derularea cursurilor de formare, săli de întruniri/ședințe, relațiile cu furnizorii, parcarea autovehiculelor instituției, inclusiv a celor destinate monitorizării frecvențelor radio cu atribuire neguvernamentală și/sau a autovehiculelor persoanelor ce relaționează cu instituția.c)Efectul pozitiv previzionat prin realizarea achiziției imobiluluiPrin achiziționarea unui sediu urmează a fi soluționate problemele de spații necesare pentru activitatea ANCOM – structura centrală, care vor corespunde necesităților Autorității:• spațiu adecvat pentru birouri, atât pentru personalul existent, cât și pentru personalul previzionat;• asigurarea de spații necesare organizării întrunirilor/ ședințelor în cadrul Autorității, precum și pentru derularea celorlalte evenimente;• asigurarea spațiului aferent locurilor de parcare subterană și supraterană destinate autovehiculelor instituției, inclusiv autospecialelor destinate monitorizării frecvențelor radio cu atribuire neguvernamentală echipate cu aparatură de măsură;• asigurarea unor spații pentru păstrarea unor echipamente de monitorizare a spectrului radio cu atribuire neguvernamentală.Prin achiziția unui imobil care să fie destinat sediului central al Autorității se urmărește:1.majorarea spațiilor active nemijlocit (birouri) în funcție de numărul de personal existent și previzionat;2.asigurarea utilizării economice a fondurilor publice;3.majorarea spațiilor destinate organizării unor întruniri/ ședințe cu participare internă, externă și internațională;4.majorarea spațiilor destinate parcării autovehiculelor, inclusiv a autospecialelor destinate activității de monitorizare a spectrului radio cu atribuire neguvernamentală;5.majorarea unor spații ce vor fi afectate arhivării;6.crearea unui/unor spațiu/spații destinat/destinate formării profesionale, arhivă, spații IT etc.Spațiul optim necesar pentru întreaga schemă de personal, care implică atât spații active nemijlocit, cât și spații necesare desfășurării activității unității fără personal permanent (arhivă, grupuri sanitare, holuri, case de scară, săli de întruniri/ ședințe/cursuri de formare profesională, spații de depozitare, arhivă, magazii, spații IT etc.), a fost determinat pe baza a trei moduri de calcul, după cum urmează:1)Analiza datelor conform unui studiu efectuat de un expert-evaluator la solicitarea ANCOMDin livrabilul pus la dispoziție reiese că pentru fiecare salariat este nevoie de o suprafață utilă de circa 18-22 mp, inclusiv spațiile comune. Ținând cont de acest lucru și raportându-ne la actualele nevoi ale ANCOM, la numărul de posturi – 410 aferente statului de funcții (numărul de posturi alocat compartimentelor care își desfășoară activitatea în sediul central), dar și la previziunile că acesta urmează să ajungă la aproximativ 450 de posturi în perioada următoare, rezultă o suprafață utilă de aproximativ 9.000 mp la care se adaugă 450 mp utili pentru cabinetele conducerii ANCOM (suprafața de 450 mp este distribuită astfel: 150 mp alocați pentru 3 birouri aferente conducerii, iar 300 mp alocați pentru secretariate, săli de așteptare, săli de ședință, precum și birourile aferente consilierilor). La suprafața rezultată se mai adaugă și suprafața necesară pentru parcarea autovehiculelor aflate la sediul central al Autorității, inclusiv a celor dotate cu echipamente specifice domeniului de activitate al ANCOM. Din acest mod de calcul și determinare a suprafeței utile necesare, luându-se în considerare normele în vigoare, rezultă că nevoia actuală și viitoare (pe termen mediu și lung) a ANCOM este de 9.450 mp utili, în această valoare nefiind inclus spațiul destinat parcărilor.2)Din analiza procedurilor aplicate de alte instituții publice, procedură bazată pe alocarea de spații necesare în corelare cu treptele ierarhice ale instituției, aplicabilă și în cazul ANCOM, reiese o suprafață utilă de 9.382 mp utili, conform următorului tabel:

Categorie personal/spațiu Număr de posturi Spațiu/mp utili Total mp utili
Președinte, vicepreședinți 3 50 150
Director executiv, director, șef departament 18 35 630
Alte funcții de conducere/posturi unice 50 20 1.000
Funcții de execuție 379 11 4.169
Săli de întruniri 400
Cabinete conducere (incluzând secretariate și săli de așteptare, săli de ședință, birouri consilieri) 100 300
Arhivă 220
Sală servere/spații tehnice 300
Magazii 300
Laboratoare 350
Spații comune (grupuri sanitare, scări, lifturi, holuri etc.) coeficient 20% 1.563
Total 9.382

3) În urma unei analize interne cu privire la necesarul de spațiu actual și previzionat, s-a estimat că necesarul de spațiu pentru birouri și spații conexe (arhivă, sală de întrunire/ședințe, laboratoare, spații tehnice, magazii, spațiu IT etc.) și cabinetele conducerii ANCOM, dar fără a lua în considerare și spațiile comune (grupuri sanitare, scări, lifturi, holuri etc.), este de aproximativ 7.450 mp utili. La această suprafață se mai adaugă:• 1.490 mp utili pentru coeficient de 20% alocat spațiilor comune (grupuri sanitare, scări, lifturi, holuri etc.).Ca urmare a analizei interne a rezultat o suprafață de 8.940 mp utili, în această valoare nefiind inclus spațiul destinat parcărilor.Având în vedere cele trei moduri de calcul a rezultat că nevoia locativă actuală și viitoare a ANCOM trebuie să aibă o suprafață de minimum 8.500 mp utili și maximum 10.000 mp utili, la care se adaugă spațiul destinat parcării (garării) unui număr minim de 66 și maxim de 75 de autoturisme.d)Impactul negativ previzionat în cazul nerealizării achiziției imobiluluiÎn situația nerealizării achiziției imobilului există premisa ca unele activități din cadrul Autorității să devină deficitare ori să se desfășoare în condiții improprii.În cursul anului 2017, în scopul identificării unui imobil corespunzător pentru desfășurarea activității sediului central, au fost transmise solicitări către mai multe instituții: Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, Primăria Municipiului București, Agenția Națională a Bunurilor Indisponibilizate, Secretariatul General al Guvernului, Agenția Națională de Administrare Fiscală. Solicitarea Autorității către instituțiile indicate anterior a fost aceea de transmitere a unor date legate de spații de birouri corespunzătoare necesităților ANCOM, care să poată fi atribuite Autorității pentru desfășurarea activității sediului central. Răspunsurile primite din partea entităților amintite au fost negative, nefiind identificate spații disponibile care să respecte minimul de suprafață necesar și condițiile considerate necesare de către ANCOM.În aceste condiții, ca urmare a recomandărilor Curții de Conturi, Autoritatea a efectuat demersuri pentru efectuarea unei/unui analize/studiu din care să rezulte varianta cea mai avantajoasă pentru ANCOM: cumpărare, construire în regie proprie sau închiriere. Având în vedere lipsa de competențe ale ANCOM în domeniul imobiliar, studiul a fost întocmit de către un expert-evaluator ca urmare a achiziției unor servicii de consultanță. Studiul a avut ca scop identificarea soluției optime care să satisfacă necesitățile ANCOM și, în același timp, să se asigure respectarea principiilor economicității, eficienței și eficacității.Evaluatorul selectat a realizat trei scenarii: i) închirierea unui imobil, ii) achiziția unui imobil-clădire și iii) construirea unui imobil precedată de achiziția terenului. Concluzia desprinsă a fost aceea că varianta cea mai avantajoasă pentru ANCOM, rezultată în urma aplicării principiilor economicității, eficienței și eficacității, este achiziția unui imobil-cădire.În cazul în care achiziția imobilului nu este realizată, activitatea pentru sediul central al ANCOM urmează să continue în regim de închiriere.2.2.Obiective generale, preconizate a fi atinse prin realizarea achiziției sediuluiObiectivul estimat a fi atins prin achiziția sediului îl reprezintă funcționarea optimă a activității ANCOM, prin asigurarea unor spații adecvate pentru salariați, conducerea ANCOM și a altor spații fără personal permanent (arhivă, grupuri sanitare, holuri, case de scară, săli pentru întruniri/ședințe, spații tehnice, magazii, parcare subterană etc.).2.3.Finanțarea proiectuluiFinanțarea proiectului de investiții se realizează din bugetul Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, în limita sumelor aprobate cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.Valoarea estimată a proiectului este de 141.556 mii lei, inclusiv TVA.2.4.Factori de riscProiectul de investiții se va proteja antiseismic potrivit prevederilor Normativului P 100-1/2013 – Cod de proiectare seismică.3.Informații privind regimul juridicImobilul achiziționat trebuie să fie compus din clădire și teren, iar până la data predării să se afle în circuitul civil, să nu fie afectat de nicio cauză de inalienabilitate legală sau convențională, să nu facă obiectul altor contracte de vânzare-cumpărare, schimb sau donație și să nu facă obiectul niciunei urmăriri silite (sau orice drept asupra acestuia, în tot sau în parte), să nu fie înstrăinat și să fie liber de orice sarcini, servituți, datorii, să fie înscris în cartea funciară cu număr cadastral, dovedit cu extrasul de carte funciară eliberat de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară București.4.Particularități ale viitorului sediu ce se dorește a fi achiziționat4.1.Descrierea succintă:Imobilul trebuie să fie situat în zona centrală a municipiului București, într-un loc ușor accesibil la mijloacele de transport în comun, delimitat de următoarele artere: bd. Iancu de Hunedoara, șos. Ștefan cel Mare, șos. Mihai Bravu, Prelungirea Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcărești, str. Nițu Vasile, str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, Șos. Giurgiului, Șos. Viilor, Str. Progresului, Bd. Geniului, Pasajul Basarab, șos. Nicolae Titulescu sau în proximitatea acestora.4.2.Relațiile cu zonele învecinate:Imobilul să nu fie afectat de sistematizare, iar accesul la acesta să se efectueze ușor atât cu mijloacele de transport în comun (metrou, RATB), cât și pedestru. Accesul la imobil să se efectueze facil.4.3.Nivelul de echipare tehnico-edilitară a imobilului – posibilități de asigurare a utilităților:• suprafață utilă cuprinsă între 8.500 mp și 10.000 mp, exclusiv spațiul destinat parcării;• starea tehnică a imobilului să fie conformă cu necesitățile instituției, să respecte standardele de proiectare și execuție pentru o clădire modernă și funcțională sau să poată fi echipată corespunzător în cel mai scurt timp;• să fie independent de alți terți atât ca spații, cât și ca branșamente pentru utilități;• să aibă realizate branșamentele pentru utilități;• starea tehnică a imobilului să fie foarte bună și imobilul să fie de cel puțin clasa A;• să nu prezinte riscuri în exploatare (grad de seismicitate 8 grade pe scara Richter) sau pericol public;• să dispună de parcare amenajată pentru parcarea unui număr minim de 66 și maxim de 75 de autoturisme.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x