pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti(actualizată până la data de 25 iunie 2013*)
–––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 25 iunie 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 1.019 din 17 octombrie 2012; HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 4^1 şi art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 5^1 alin. (1) şi art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Se aprobă strategia de privatizare prin ofertă publică de majorare a capitalului social prin aport de capital privat a Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti. … (2) Prin oferta publică de majorare a capitalului social prin aport de capital privat, Societatea Naţională "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti vinde un pachet de acţiuni nou-emise în următoarele etape: … a) majorarea capitalului social al Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti cu un pachet de acţiuni nou-emise, reprezentând 11,077% din capitalul social existent; … b) acordarea dreptului de preferinţă de subscriere la preţul de vânzare al acţiunilor nou-emise în cadrul ofertei publice primare de acţiuni acţionarilor privaţi existenţi ai Societăţii Naţionale «Nuclearelectrica» – S.A. Bucureşti asupra unui pachet de acţiuni nou-emise, reprezentând 1,077% din capitalul social existent, proporţional cu cota deţinută anterior majorării capitalului social. Acţiunile nesubscrise ca urmare a neexercitării dreptului de preferinţă vor fi anulate, prin derogare de la prevederile art. 192 alin. (2) lit. b) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 … privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru exercitarea dreptului de preferinţă de către acţionarii existenţi la achiziţionarea de acţiuni nou-emise nu se va întocmi un prospect de ofertă publică potrivit prevederilor specifice pieţei de capital. Acţionarii privaţi existenţi îşi vor putea exercita dreptul de preferinţă la achiziţionarea de acţiuni nou-emise în intervalul perioadei de ofertă;–––-Lit. b) a alin. (2) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013.c) declanşarea unei oferte publice primare de vânzare de acţiuni, prin oferirea spre subscriere, prin metode specifice pieţei de capital, a unui pachet de acţiuni nou-emise, reprezentând 10% din capitalul social existent. … +
Articolul 2Oferta publică primară de acţiuni se derulează printr-un intermediar autorizat, astfel definit de legislaţia pieţei de capital, selectat potrivit prevederilor legale. +
Articolul 3(1) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, în calitate de instituţie publică implicată, este mandatat să coordoneze şi să monitorizeze întregul proces pentru îndeplinirea strategiei de privatizare prevăzute la art. 1. … (2) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, este mandatat să ia măsurile necesare pregătirii şi realizării procesului de privatizare a Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti. … (3) Ducerea la îndeplinire a strategiei de privatizare prevăzute la art. 1 de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, se face prin acordarea de mandate speciale reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti pentru a propune şi a aproba în adunarea generală a acţionarilor acestei societăţi naţionale următoarele acţiuni: … a) declanşarea procesului de privatizare prin ofertă publică de majorare a capitalului social prin aport de capital privat a Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti; … b) majorarea capitalului social şi emiterea unui număr de acţiuni reprezentând 11,077 % din capitalul social existent al Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti; … c) efectuarea de către Societatea Naţională "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti a demersurilor necesare în vederea admiterii la tranzacţionare pe piaţa unui operator de piaţă autorizat de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a acţiunilor acesteia şi aprobarea modificării actului constitutiv, cu respectarea prevederilor legislaţiei pieţei de capital; … d) selectarea intermediarului autorizat prevăzut la art. 2 Societatea Naţională "Nuclearelectrica" – S.A. care va intermedia oferta publică primară de acţiuni, prin licitaţie, în condiţiile legii, ţinând seama de criterii de calitate şi cost ale serviciilor. Intermediarul va asigură realizarea serviciilor necesare punerii în aplicare a prevederilor strategiei de privatizare prevăzute la art. 1 şi admiterii la tranzacţionare a acţiunilor societăţii naţionale şi va efectua, dar fără a se limita la: … (i) analizele de diagnostic preliminare necesare identificării problemelor legale şi/sau economico-financiare; va propune modalităţile de soluţionare, în scopul reglementării şi/sau implementării unor măsuri speciale menite să asigure derularea corespunzătoare a procesului de privatizare potrivit strategiei prevăzute la art. 1 şi admiterea acţiunilor societăţii la tranzacţionare pe piaţa unui operator autorizat de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare;(îi) evaluarea Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti, pentru a fi avută în vedere la recomandarea preţului acţiunilor prevăzut la art. 5;e) întreprinderea oricăror alte demersuri prevăzute de legislaţia în vigoare necesare pentru îndeplinirea strategiei de privatizare prevăzute la art. 1, precum şi pentru îndeplinirea formalităţilor necesare admiterii acţiunilor societăţii la tranzacţionare pe piaţa unui operator de piaţă autorizat de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare. … (4) În toate cazurile Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, nu este mandatat să acorde mandate speciale reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti pentru a propune şi a aproba în adunarea generală a acţionarilor societăţii un preţ de vânzare a acţiunilor nou-emise, ca urmare a majorării capitalului social, prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a), mai mic decât valoarea nominală a acţiunilor nou-emise. … +
Articolul 4(1) Societatea Naţională "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti va contracta, potrivit prevederilor legale, servicii de investiţii financiare ce vor fi prestate de un intermediar autorizat. … (2) Cheltuielile pentru ducerea la îndeplinire a strategiei de privatizare prevăzute la art. 1, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru finalizarea acesteia şi admiterea la tranzacţionare pe piaţa unui operator autorizat de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a acţiunilor societăţii vor fi suportate de Societatea Naţională "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti. … +
Articolul 5(1) În virtutea dreptului de preferinţă prevăzut de lege, acţionarilor privaţi existenţi ai Societăţii Naţionale «Nuclearelectrica» – S.A. Bucureşti li se alocă un număr de acţiuni reprezentând 1,077% din capitalul social al societăţii. … (2) Oferta publică primară cu privire la un număr de acţiuni reprezentând 10% din capitalul social al Societăţii Naţionale «Nuclearelectrica» – S.A. Bucureşti va fi structurată în 3 tranşe după cum urmează: … a) tranşa investitorilor instituţionali este acea tranşă în care sunt acceptate exclusiv subscrieri ale investitorilor instituţionali şi căreia îi sunt alocate un număr de acţiuni reprezentând 85% din numărul total al acţiunilor care fac obiectul ofertei publice primare. Categoria investitorilor instituţionali include: instituţii de credit, firme de investiţii, organisme de plasament colectiv – fonduri de investiţii, societăţi de investiţii şi/sau societăţi de administrare a investiţiilor; societăţi de asigurare, fonduri de pensii şi societăţi de administrare a respectivelor fonduri de pensii; traderi şi companii fiduciare; … b) tranşa subscrierilor mari este acea tranşă în care sunt acceptate subscrieri mai mari de 15.001 acţiuni ale investitorilor care nu sunt investitori instituţionali în condiţiile stabilite la lit. a) şi căreia îi sunt alocate un număr de acţiuni reprezentând 5% din numărul total al acţiunilor care fac obiectul ofertei publice primare; … c) tranşa subscrierilor mici este acea tranşă în care sunt acceptate subscrieri mai mici sau egale cu 15.000 de acţiuni şi mai mari de 100 de acţiuni ale investitorilor care nu sunt investitori instituţionali în condiţiile stabilite la lit. a) şi căreia îi sunt alocate un număr de acţiuni reprezentând 10% din numărul total al acţiunilor care fac obiectul ofertei publice primare. … (3) Dacă este cazul, ofertantul decide, împreună cu comisia pentru coordonarea procesului de privatizare, constituită potrivit art. 6 alin. (1), şi la recomandarea intermediarilor ofertei, realocarea acţiunilor între cele 3 tranşe, astfel cum sunt prevăzute la alin. (2), potrivit prevederilor prospectului de ofertă aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară. … –––-Art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 5^1(1) În tranşa investitorilor instituţionali, subscrierile pot fi efectuate de către investitorii instituţionali la orice preţ cuprins în intervalul având limita inferioară de 11,20 lei/acţiune şi limita superioară de 15,00 lei/acţiune, inclusiv capetele intervalului. … (2) Preţul de vânzare al acţiunilor în cadrul tranşei investitorilor instituţionali este stabilit după cum urmează: … a) în cazul în care numărul total de acţiuni subscrise în tranşa investitorilor instituţionali va reprezenta mai puţin de 150 % din numărul de acţiuni alocat acestei tranşe conform art. 5 alin. (2) lit. a), preţul de vânzare este stabilit la nivelul celui mai mic preţ de subscriere înregistrat în tranşa investitorilor instituţionali şi rezultat prin eliminarea extremelor; … b) în cazul în care numărul total de acţiuni subscrise în tranşa investitorilor instituţionali va reprezenta 150 % sau mai mult din numărul de acţiuni alocat pentru această tranşă potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) lit. a), preţul de vânzare este egal cu preţul la care tranşa investitorilor instituţionali este subscrisă 150 % sau, dacă un astfel de preţ nu există, preţul de vânzare este egal cu preţul la care tranşa investitorilor instituţionali este subscrisă la nivelul de subscriere imediat superior celui de 150 %. … (3) Preţul stabilit potrivit prevederilor alin. (2) se aplică tuturor investitorilor instituţionali care dobândesc acţiuni în cadrul tranşei investitorilor instituţionali, potrivit prevederilor prospectului de ofertă. … (4) Alocarea acţiunilor în cadrul tranşei investitorilor instituţionali se realizează de către comisia pentru coordonarea procesului de privatizare, cu luarea în considerare a criteriilor calitative menţionate în prospectul de ofertă, la recomandarea şi împreună cu intermediarii ofertei, selectaţi cu respectarea prevederilor art. 4. … –––-Art. 5^1 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 5^2(1) Pentru tranşa subscrierilor mari toate subscrierile se realizează la preţul de 15,00 lei/acţiune, reprezentând limita superioară a intervalului de preţ prevăzut la art. 5^1 alin. (1). … (2) Preţul de vânzare al acţiunilor în cadrul tranşei subscrierilor mari este egal cu preţul la care se vând acţiunile în cadrul tranşei investitorilor instituţionali determinat potrivit prevederilor art. 5^1 alin. (2). … (3) Alocarea acţiunilor în cadrul tranşei subscrierilor mari se realizează prin metoda de alocare pro-rata potrivit prevederilor Legii nr. 297/2004 … privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile prospectului de ofertă.–––Art. 5^2 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 5^3(1) Pentru tranşa subscrierilor mici toate subscrierile se realizează la preţul de 15,00 lei/acţiune, reprezentând limita superioară a intervalului de preţ prevăzut la art. 5^1 alin. (1). … (2) Preţul de vânzare al acţiunilor în cadrul tranşei subscrierilor mici este stabilit după cum urmează: … a) pentru oricare investitori, inclusiv salariaţi, care au subscris în primele 3 zile lucrătoare din cadrul perioadei de ofertă, preţul de vânzare reprezintă 92% din preţul stabilit potrivit prevederilor art. 5^1 alin. (2); … b) pentru oricare investitori, inclusiv salariaţi, care au subscris începând cu cea de-a patra zi lucrătoare din cadrul perioadei de ofertă, preţul de vânzare reprezintă 97% din preţul stabilit potrivit prevederilor art. 5^1 alin. (2). … (3) Preţul de vânzare al acţiunilor în cadrul tranşei subscrierilor mici determinat potrivit prevederilor alin. (2) poate fi mai mic decât limita inferioară a intervalului de preţ stabilit potrivit prevederilor art. 5^1 alin. (1) şi cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (4). … (4) Alocarea acţiunilor în cadrul tranşei subscrierilor mici se realizează prin metoda de alocare pro-rata potrivit prevederilor Legii nr. 297/2004 … , cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederilor prospectului de ofertă.–––Art. 5^3 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 5^4(1) Preţul de vânzare în cazul acţionarilor privaţi existenţi este egal cu preţul la care se vând acţiunile în cadrul tranşei investitorilor instituţionali, determinat potrivit prevederilor art. 5^1 alin. (2). … (2) Subscrierea acţionarilor privaţi existenţi este realizată la preţul prevăzut la alin. (1), în termen de 3 zile lucrătoare de la data închiderii perioadei de derulare a ofertei publice primare. … –––-Art. 5^4 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 5^5(1) Durata ofertei publice primare este stabilită, prin derogare de la prevederile art. 17 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 … privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit prevederilor legale în vigoare în domeniul pieţei de capital şi reglementărilor Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare/Autorităţii de Supraveghere Financiară, şi va fi înscrisă în prospectul de ofertă.(2) Derularea ofertei publice primare se realizează potrivit termenilor şi condiţiilor stabilite în prospectul de ofertă aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară. … –––Art. 5^5 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013. +
Articolul 6(1) În vederea implementării strategiei de privatizare prevăzute la art. 1, se constituie o comisie pentru coordonarea procesului de privatizare, precum şi o comisie de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare, formate din membri titulari şi supleanţi, şi secretariate tehnice aferente acestora. … (2) Comisia pentru coordonarea procesului de privatizare are următoarea componenţă: … a) ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri sau un secretar de stat desemnat prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, având funcţia de preşedinte; … b) un reprezentant din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, numit de primul-ministru; … c) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; … d) şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie sau un reprezentant desemnat prin decizie a şefului acestei instituţii; … e) un reprezentant al Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri desemnat prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri; … f) directorul general al Societăţii Naţionale «Nuclearelectrica» – S.A. Bucureşti; … g) un reprezentant al Societăţii Comerciale Fondul «Proprietatea» – S.A., în calitate de acţionar minoritar semnificativ. … –––-Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de art. VI din HOTĂRÂREA nr. 1.019 din 17 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 1 noiembrie 2012.(3) Pentru fiecare membru titular, instituţiile şi societăţile comerciale reprezentate în comisia pentru coordonarea procesului de privatizare îşi vor desemna câte un membru supleant. … (4) Comisia pentru coordonarea procesului de privatizare are următoarele atribuţii: … a) coordonează activitatea comisiei de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare; … b) aprobă documentele de licitaţie întocmite pentru selectarea intermediarului autorizat, avizate de către comisia de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare; … c) aprobă contractul de intermediere ce urmează a fi încheiat cu intermediarul autorizat selectat, care este supus aprobării adunării generale a acţionarilor Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti; … d) analizează informările şi rapoartele primite din partea comisiei de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare cu privire la stadiul procesului şi aprobă sau propune măsuri concrete de derulare a procesului de privatizare; … e) aprobă prospectul final de ofertă publică primară anterior depunerii acestuia la Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare; … f) avizează preţul de ofertă al acţiunilor nou-emise sau preţul de referinţă al acţiunilor nou-emise, pe baza recomandărilor intermediarului autorizat, care este supus aprobării Guvernului prin memorandum, în vederea mandatării reprezentanţilor statului în adunarea generală a acţionarilor Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti; … g) ia măsurile care se impun pe parcursul derulării procesului de privatizare. … h) decide, dacă este cazul, împreună cu ofertantul şi la recomandarea intermediarilor ofertei, realocarea acţiunilor între tranşele prevăzute la art. 5 alin. (2), potrivit prevederilor prospectului de ofertă aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară; … –––Lit. h) a alin. (4) al art. 6 a fost introdusă de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013.i) realizează, la recomandarea şi împreună cu intermediarii ofertei, alocarea acţiunilor în cadrul tranşei investitorilor instituţionali, potrivit prevederilor prospectului de ofertă aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară. … –––Lit. i) a alin. (4) al art. 6 a fost introdusă de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 380 din 19 iunie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 25 iunie 2013.(5) Din comisia de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare vor face parte reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi ai Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, precum şi ai Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti. La solicitarea Societăţii Comerciale Fondul Proprietatea – S.A., din cadrul acestei comisii va putea face parte şi un reprezentant al acestei societăţi comerciale. … (6) Numărul membrilor, nominalizarea acestora, drepturile şi atribuţiile membrilor comisiei de pregătire şi monitorizare a procesului de privatizare prevăzute la alin. (5) şi ale secretariatelor tehnice ale comisiilor prevăzute la alin. (1), precum şi drepturile membrilor comisiei pentru coordonarea procesului de privatizare prevăzute la alin. (2) se stabilesc prin ordin al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri, la propunerea şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie, respectiv a Societăţii Naţionale "Nuclearelectrica" – S.A. Bucureşti şi a Societăţii Comerciale Fondul Proprietatea – S.A. … (7) Activitatea comisiilor prevăzute la alin. (1) şi a secretariatelor tehnice aferente acestora încetează la finalizarea procesului de privatizare potrivit strategiei prevăzute la art. 1, certificată prin confirmarea încasării sumelor reprezentând preţul acţiunilor potrivit contractului încheiat cu intermediarul autorizat. … PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:────────────────p. Ministrul economiei, comerţuluişi mediului de afaceri,Borbely Karoly,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuBucureşti, 18 ianuarie 2012.Nr. 39.________