privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Servicii pentru Biblioteci
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 43 alin. (3) din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Oficiul Naţional de Servicii pentru Biblioteci, denumit în continuare Oficiul, se organizează şi funcţionează ca instituţie de drept public cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor. … (2) Oficiul are sediul în imobilul situat în municipiul Bucureşti, bd. Mihail Kogălniceanu nr. 11, sectorul 5, aflat în proprietatea privată a statului şi în administrarea Regiei Autonome a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor "RomâniaFilm". … (3) Oficiul va prelua imobilul prevăzut la alin. (2) prin contract de comodat, încheiat cu Regia Autonomă a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor "România-Film", în condiţiile legii. … +
Articolul 2(1) Oficiul are următoarele atribuţii principale: … a) oferă produse şi servicii specifice bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, indiferent de tipologia şi profilul acestora, de dimensiunea, structura şi conţinutul colecţiilor, de instituţiile cărora le sunt subordonate, de gradul de acces, de profilul utilizatorilor şi de unitatea administrativ-teritorială în care funcţionează; … b) sprijină procesul de dezvoltare, completare şi actualizare a colecţiilor de bibliotecă, dotarea bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci cu mobilier, echipamente tehnice şi electronice, IT, materiale şi formulare specifice activităţii curente a acestor instituţii; … c) colaborează cu instituţii de specialitate din ţară şi din străinătate. … (2) Oficiul îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare. … +
Articolul 3(1) În exercitarea atribuţiilor sale Oficiul desfăşoară următoarele activităţi: … a) achiziţionează cărţi, publicaţii seriale, alte tipuri de documente, pe care le furnizează bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în funcţie de profilul, necesităţile şi opţiunile formulate de acestea; … b) proiectează şi produce mobilier de bibliotecă sau achiziţionează mobilier de bibliotecă de la alţi producători, pe care îl furnizează bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci; … c) organizează cursuri de pregătire, perfecţionare şi informare a personalului bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific; … d) organizează colocvii, elaborează studii, iniţiază şi derulează proiecte în funcţie de profilul, necesităţile şi opţiunile formulate de bibliotecile din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific; … e) organizează, la sediul său, cursuri, demonstraţii şi aplicaţii privind utilizarea echipamentelor tehnice, electronice şi IT în domeniul specific; … f) editează formularele specifice activităţii curente a bibliotecilor, pe care le furnizează bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci; … g) elaborează, gestionează şi actualizează cataloagele bibliografice; … h) dezvoltă, la cererea bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, proiecte de consultanţă, de evaluare şi elaborare a conceptelor şi strategiilor specifice domeniului; … i) acordă asistenţă şi îndrumare metodologică de profil, în condiţiile legii; … j) desfăşoară activităţi de împrumut interbibliotecar, la nivel naţional şi internaţional; … k) informează bibliotecile din sistemul naţional de biblioteci asupra producţiei editoriale curente din România şi din străinătate; … l) editează propriile publicaţii informative, destinate promovării produselor şi serviciilor oferite; … m) achiziţionează echipamente electronice şi IT, pe care le furnizează bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci; … n) achiziţionează materiale şi echipamente tehnice, pe care le furnizează bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci. … (2) Oficiul desfăşoară orice alte activităţi prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare. … +
Articolul 4(1) Structura organizatorică a Oficiului, atribuţiile şi modul de funcţionare a compartimentelor din aparatul propriu, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. … (2) Numărul maxim de posturi al Oficiului este de 30. … (3) Personalul care funcţionează în cadrul Oficiului este angajat cu contract individual de muncă. … (4) Salarizarea personalului Oficiului se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare. … +
Articolul 5În cadrul Oficiului, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetări în domeniul specific. +
Articolul 6(1) Oficiul este condus de un director numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii. … (2) Directorul Oficiului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din străinătate. … (3) Directorul Oficiului este ordonator terţiar de credite. … (4) Directorul Oficiului numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu. … (5) În exercitarea atribuţiilor sale directorul Oficiului emite decizii. … +
Articolul 7(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţează în primii 2 ani de funcţionare prin subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii, după care se va finanţa exclusiv din venituri proprii. … (2) Veniturile proprii se realizează din: … a) perceperea tarifelor pentru produsele şi serviciile oferite bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci; … b) perceperea tarifelor pentru organizarea cursurilor de pregătire, perfecţionare şi informare a personalului bibliotecilor din sistemul naţional de biblioteci, în domeniul specific; … c) organizarea de colocvii, elaborarea de studii, iniţierea şi derularea de proiecte, precum şi din exploatarea unor bunuri aflate în administrare; … d) donaţii şi sponsorizări; … e) alte activităţi specifice realizate de Oficiu, potrivit legii. … +
Articolul 8Oficiul are dreptul, pentru îndeplinirea activităţilor specifice, la un autoturism, cu un consum lunar de maximum 200 litri, şi la două autoutilitare, cu un consum lunar de maximum 400 litri pentru fiecare. +
Articolul 9Nota de la capitolul II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 742/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:"NOTĂ: Unităţile menţionate la nr. crt. 5-42 1 pot utiliza un număr maxim de 6.065 de posturi."PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––-p. Ministrul culturii şi cultelor,Laurenţiu Tănase,secretar de statMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Elena DumitruMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 18 martie 2004.Nr. 386.–––––