HOTĂRÂRE nr. 384 din 1 aprilie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 239 din 10 aprilie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PELEGE 184 12/06/2007 ART. 2
ActulMODIFICA PEACORD 27/11/2006 ART. 2
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PEAMENDAMENT 17/10/2008
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 17/10/2008
ActulMODIFICA PELEGE 184 12/06/2007 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 184 12/06/2007 ART. 4
ActulMODIFICA PEACORD 27/11/2006 ART. 2
ActulREFERIRE LAACORD 27/11/2006
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 17 octombrie 2008 şi la Washington la 11 noiembrie 2008 şi, respectiv, la Bucureşti la 20 noiembrie 2008 între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului sectorial de sprijinire a transporturilor, semnat la Bucureşti la 27 noiembrie 2006



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 184/2007 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului sectorial de sprijinire a transporturilor, semnat la Bucureşti la 27 noiembrie 2006, cu completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICSe aprobă amendamentul convenit prin schimb de scrisori*) semnate la Bucureşti la 17 octombrie 2008 şi la Washington la 11 noiembrie 2008 şi, respectiv, la Bucureşti la 20 noiembrie 2008 între Guvernul României, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului sectorial de sprijinire a transporturilor, semnat la Bucureşti la 27 noiembrie 2006, ratificat prin Legea nr. 184/2007, cu completările ulterioare.–––Notă *) Traducere.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaMinistrul transporturilorşi infrastructurii,Radu Mircea Berceanup. Ministrul afacerilor externe,Bogdan Mazuru,secretar de statBucureşti, 1 aprilie 2009.Nr. 384.GUVERNUL ROMÂNIEIMinisterul Economiei şi FinanţelorBiroul secretarului de stat17 octombrie 2008Către:Doamna Orsalia Kalantzopoulos,director,Europa Centrală şi Ţările Baltice,Regiunea Europa şi Asia CentralăRef.: Proiectul pentru sprijinirea sectorului transporturilor – TSSP (împrumutul nr. 4842-RO)Stimată Doamnă,Ne referim la împrumutul nr. 4842-RO pentru finanţarea proiectului de sprijinire a sectorului transporturilor, semnat la 26 noiembrie 2006, în sumă de 180,000,000 USD. Aşa cum se specifică în secţiunea 2.03 din Acordul de împrumut, data de închidere a împrumutului este 31 decembrie 2008.În momentul de faţă, dezvoltarea obiectivelor proiectului poate fi realizată parţial până la data menţionată mai sus. Aceasta se datorează în primul rând întârzierilor în demararea proiectului în anul 2007 şi, ulterior, datorită întârzierilor înregistrate în timpul procesului de implementare, dintre care putem aminti: documentaţia pentru licitaţii elaborată cu întârziere, discuţii şi interpretări asupra prevederilor legale ale legii achiziţiilor publice, creşterea costurilor proiectului cauzată de inflaţie, refacerea specificaţiilor tehnice, lipsa personalului calificat, schimbări în conducerea companiei.Conform informaţiilor primite de la Ministerul Transporturilor, în ultima perioadă de timp, ambele companii au înregistrat rezultate satisfăcătoare în procesul de implementare a proiectului. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CN ADNR – S.A.) va putea utiliza în totalitate împrumutul dacă ar mai avea la dispoziţie încă un an, iar Compania Naţională de Căi Ferate (CN CFR – S.A.) ar avea nevoie de o extindere cu 2 ani, aceasta datorită complexităţii activităţii în domeniul căilor ferate.Având în vedere importanţa finalizării ambelor componente ale proiectului şi în baza solicitării Ministerului Transporturilor, se consideră necesar ca împrumutul să fie extins pentru a putea acoperi în totalitate obiectivele propuse.În lumina celor de mai sus, avem rugămintea să fiţi de acord cu extinderea datei de închidere a Acordului de împrumut de la 31 decembrie 2008 până la 31 decembrie 2010. Aşteptăm răspunsul dumneavoastră.Cu stimă,Eugen Teodorovici,secretar de statBANCA MONDIALĂWashington, D.C. 20433 S.U.A.Orsalia Kalantzopoulos,director,Europa Centrală şi Ţările Baltice,Regiunea Europa şi Asia Centrală11 noiembrie 2008Excelenţei SaleEugen Teodorovici,secretar de statMinisterul Economiei şi FinanţelorBucureşti,RomâniaStimate Domnule Teodorovici,Ref.: Proiectul privind sprijinirea sectorului transporturilor (împrumutul nr. 4842-RO) Extinderea datei de închidereAm primit scrisoarea dumneavoastră din data de 17 octombrie 2008 prin care aţi solicitat Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) să extindă data de închidere a Acordului de împrumut (Acordul) până la 31 decembrie 2010. Ne face plăcere să vă informăm că Banca a stabilit data de 31 martie 2009 ca dată-limită în conformitate cu scopurile secţiunii 2.03 din Acordul de împrumut încheiat între România şi Bancă, semnat la data de 27 noiembrie 2006.Cauzele principale ale problemelor întâmpinate în procesul de implementare a proiectului au fost limitările de fonduri alocate de la bugetul de stat şi, respectiv, de tragerile din împrumut, corelate cu implicarea precară a Ministerului Transporturilor în vederea îndeplinirii obiectivelor proiectului. În consecinţă, dorim să evaluăm disponibilitatea finanţării din bugetul de stat pe anul 2009 a Proiectului, precum şi revizuirea implicării Ministerului Transporturilor pentru îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare a Proiectului, înainte de a lua o decizie cu privire la o nouă extindere a termenului stabilit.Cu stimă,Orsalia Kalantzopoulos,director,Europa Centrală şi Ţările Baltice,Regiunea Europa şi Asia CentralăBIROUL BĂNCII MONDIALE Str. Armand Călinescu nr. 2-4Banca Internaţională pentru Reconstrucţie Bucureşti, sectorul 2şi Dezvoltare RomâniaAsociaţia de Dezvoltare Internaţională20 noiembrie 2008Domnului Eugen Teodorovici,secretar de statMinisterul Economiei şi Finanţelor,Bucureşti,RomâniaStimate Domnule Teodorovici,Ref.: Proiectul privind sprijinirea sectorului transporturilor (împrumutul nr. 4842-RO) Extinderea datei de închidere – erată Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) privind Proiectul pentru sprijinirea sectorului transporturilor şi scrisoarea Băncii din 11 noiembrie 2008 referitoare la data de închidere a acordului de mai sus.Am dori să vă notificam asupra unei erori de redactare şi să vă propunem corectarea acesteia respectiv referirea la "secţiunea 2.03" din Acordul de împrumut dintre România şi Bancă, semnat la data de 27 noiembrie 2006. Referinţa corectă este "secţiunea 2.02" din art. II din Acordul de împrumut dintre România şi Bancă, semnat la data de 27 noiembrie 2006.Cu stimă,Benoit Blarel,director de ţară,Biroul Băncii Mondiale, România––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x