HOTĂRÂRE nr. 373 din 25 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 278 din 25 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 3 22/02/2000 ART. 61
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 9REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 9REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 122
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 3952 29/09/2009

privind cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 61 lit. a) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Ministerului Afacerilor Externe.(2) Pentru acoperirea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României, se suplimentează bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cel al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Ministerului Afacerilor Externe din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2007, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative repartizează instituţiilor prefectului fondurile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportă din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.(5) Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date în vederea asigurării serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale de circumscripţie se vor asigura prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
 + 
Articolul 2(1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat asigură achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la referendumul naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României.(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative tipăreşte buletinele de vot şi le repartizează instituţiilor prefectului.(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigură, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, întocmirea copiilor de pe listele electorale permanente.(4) Instituţiile prefectului asigură imprimarea machetelor listei electorale suplimentare şi a listei electorale speciale şi achiziţionarea hârtiei pentru acestea din fondurile repartizate conform art. 1 alin. (3).(5) Plata hârtiei efectiv consumată se face în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor referendumului.(6) Cheltuielile privind tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor referendumului, precum şi dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul, aplicaţii informatice şi consumabile necesare efectuării operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor referendumului, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul circumscripţiilor, se asigură din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică.
 + 
Articolul 3(1) În cadrul bugetelor aprobate, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României se realizează de către ordonatorii de credite, cu informarea periodică a Comisiei pentru transparenţă.(2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, respectiv al organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.(3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, respectiv ale organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ale organizaţiilor neguvernamentale şi ale Clubului Român de Presă.(4) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desemnează preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
 + 
Articolul 4Pentru reducerea cheltuielilor necesare desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale aflate în stare corespunzătoare, recuperate de la alegerile anterioare.
 + 
Articolul 5(1) Pe toată perioada exercitării atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordă o indemnizaţie de 50 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 35 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie judeţene, al municipiului Bucureşti şi ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 50 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate de desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României, pe lângă aceste birouri primesc o indemnizaţie de 35 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate.(5) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi/sau al Ministerului Apărării, aflat în misiune de pază la acest birou, li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană. Aceste cheltuieli se asigură din bugetul alocat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).(6) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie judeţene şi ai biroului de circumscripţie al municipiului Bucureşti, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi/sau al Ministerului Apărării, aflat în misiune de pază a acestor birouri, li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană.(7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi/sau al Ministerului Apărării, aflat în misiune de pază a acestor birouri, li se asigură, în ziua votării, băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană.(8) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) se face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor electorale.(9) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin. (2)-(4) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.(10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.(11) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (4) membrii birourilor electorale care domiciliază în alte localităţi beneficiază de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi (11) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (6) şi (7) se asigură din bugetele instituţiilor prefectului, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3), iar pentru secţiile de votare din străinătate, plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul alocat Ministerului Afacerilor Externe potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).
 + 
Articolul 6Cheltuielile pentru materialele necesare tipăririi listelor electorale permanente, a copiilor de pe acestea şi a listelor electorale suplimentare, se asigură de instituţiile prefectului din sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3), iar cheltuielile pentru selectarea şi prelucrarea datelor privind cetăţenii cu drept de vot, precum şi cheltuielile pentru dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul necesare desfăşurării acestor activităţi se asigură de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
 + 
Articolul 7(1) Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se asigură din bugetele instituţiilor prefectului, din sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3), iar pentru transportul documentelor repartizate secţiilor de votare din străinătate, din bugetul alocat Ministerului Afacerilor Externe conform art. 1 alin. (2).(2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autorităţile şi instituţiile publice implicate, se suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada aprilie-mai 2007.
 + 
Articolul 8(1) Confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante ce se aplică pe documentele de identitate ale cetăţenilor şi tipărirea buletinelor de vot sunt asigurate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative repartizează atât ştampilele cu menţiunea "VOTAT", cât şi timbrele autocolante şi buletinele de vot către instituţiile prefectului, care împreună cu primarii repartizează aceste materiale secţiilor de vot.(3) Confecţionarea celorlalte modele de ştampile necesare în vederea controlului şi desfăşurării procesului electoral se asigură de prefecţi, din sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3).(4) Ministerul Afacerilor Externe distribuie la secţiile de votare din străinătate timbrele autocolante necesare exercitării dreptului de vot de către cetăţenii români aflaţi în străinătate.
 + 
Articolul 9Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor necesare bunei organizări şi desfăşurări a referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui României se face de către fiecare autoritate contractantă responsabilă în condiţiile prevederilor art. 122 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006.
 + 
Articolul 10Sumele puse la dispoziţia Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Ministerului Afacerilor Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, respectiv Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică, neutilizate, se restituie în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicării rezultatului referendumului în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 11Sumele alocate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru desfăşurarea procesului electoral se virează cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a prefectului şi structurilor ministerului cu atribuţii în domeniu, iar decontarea cheltuielilor respective se efectuează cu respectarea prevederilor legale.
 + 
Articolul 12Ministerul Economiei şi Finanţelor va introduce modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în structura bugetului de stat pe anul 2007 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statistică, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Ministerului Afacerilor Externe.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul internelor şi reformei administrative,Cristian DavidSecretarul general al Guvernului,Ilie Gavril Bolojanp. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentruReglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,Corneliu BuradavicepreşedinteMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 25 aprilie 2007.Nr. 373.
 + 
Anexa

                                                                   – mii lei –
Cheltuieli
INSTITUŢIA

Capitol

Cheltuieli
de
personal
Bunuri şi
servicii

Active
fixe nefi-
nanciare
TOTAL

10 20 71
1. Ministerul Internelor
şi Reformei Administrative
34.860 19.595 50 54.505
1) Instituţiile prefectului 51.01 31.340 15.295 46.635
2) Biroul Electoral Central 51.01 160 280 50 490
TOTAL CAP. 51.01 51.01 31.500 15.575 50 47.125
1) Inspectoratul General
al Poliţiei
61.01 3.200 3.500 6.700
2) Comandamentul Naţional
al Jandarmeriei
61.01 500 500
3) Centrul Naţional de
Administrare a Bazei de
Date privind Evidenţa
Persoanelor
61.01

160

20

180

TOTAL CAP. 61.01 61.01 3.360 4.020 0 7.380
2. Secretariatul General
al Guvernului
6 1.056 78 1.140
– Institutul Naţional de
Statistică
51.01 6 1.056 78 1.140
3. Ministerul Afacerilor
Externe
51.01 800 3.400 4.200
4. Serviciul de
Telecomunicaţii Speciale
61.01 155 155
TOTAL GENERAL 35.666 24.206 128 60.000

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x