HOTĂRÂRE nr. 361 din 2 iulie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 247 din 3 iulie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 450 10/06/1999
ART. 2ABROGAT DEHG 788 23/09/1999
ART. 2ABROGAT DEREGULAMENT 23/09/1999
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 1
ART. 2COMPLETEAZA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 2
ART. 2MODIFICA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 6
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 1
ART. 2COMPLETEAZA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 2
ART. 2MODIFICA PEHG 55 02/02/1998 ANEXA 2
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAHG 55 02/02/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 8 24/01/2000
ActulABROGAT DEHG 450 10/06/1999
ActulREFERIT DEORDIN 109 10/02/1999
ActulREFERIT DEORDIN 287 20/11/1998
ART. 2ABROGAT DEHG 788 23/09/1999
ART. 2ABROGAT DEREGULAMENT 23/09/1999

privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 55/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietăţii de Stat



În temeiul prevederilor art. 6 alin. (4) şi ale art. 44 alin. (2) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 55/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietăţii de Stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 12 februarie 1998, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Litera b) a alineatului (1) al articolului 2 va avea următorul cuprins:"b) societăţilor comerciale sau companiilor/societăţilor naţionale rezultate din reorganizarea regiilor autonome de interes naţional sau local, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare. Companiile/societăţile naţionale trec în gestiunea Fondului Proprietăţii de Stat la data fixată prin ordin al ministrului de resort, pe baza unui protocol de transfer al acţiunilor;"2. Alineatul (4) al articolului 4 va avea următorul cuprins:"(4) În cazul în care la Fondul Proprietăţii de Stat se înregistrează, din partea unui ofertant, o scrisoare de intenţie cu privire la achiziţia unui pachet de acţiuni emise de o societate comercială, Fondul Proprietăţii de Stat este obligat sa întocmească dosarul de prezentare şi apoi să efectueze publicitatea prevăzută la alin. (1). Societatea comercială este obligată ca, în termen de cel mult 60 de zile de la solicitarea Fondului Proprietăţii de Stat, sa transmită acestuia documentaţia necesară."3. Alineatele (1), (3), (4), (5) şi (6) ale articolului 5 vor avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Vânzarea de acţiuni sau de active se face la preţul de piaţa, pe baza raportului dintre cerere şi oferta, indiferent de metoda de privatizare utilizata. Preţul de piaţa se referă la preţul de cumpărare, care poate fi mai mic, egal sau mai mare decât preţul de oferta la vânzare. În cazul metodelor de privatizare pentru care Fondul Proprietăţii de Stat stabileşte în dosarul de prezentare o grila de punctaj, oferta câştigătoare este cea care întruneşte cel mai mare punctaj. În acest caz, în contractul de vânzare-cumpărare nu se includ clauze inferioare angajamentelor cuprinse în oferta câştigătoare.""(3) Preţul de oferta se formează în baza raportului de evaluare întocmit de Fondul Proprietăţii de Stat sau de o societate comercială ori de o firma specializată, după caz.(4) Termenul maxim de plată a preţului convenit pentru pachetul de acţiuni vândut, de la data semnării contractului de vânzare-cumpărare, este de:– până la 90 de zile, pentru situaţiile în care plata preţului acţiunilor se face integral;– până la 60 de zile, pentru plata avansului, în situaţiile în care plata se face în rate.(5) În cazul în care Fondul Proprietăţii de Stat decide vânzarea acţiunilor pe piaţa de capital naţionala sau internationala, prin intermediul societăţilor de valori mobiliare ori al băncilor de investiţii, vânzarea se va face conform procedurilor adoptate de Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat şi aprobate de Ministerul Privatizării, în baza contractelor încheiate între Fondul Proprietăţii de Stat şi societăţile de valori mobiliare sau băncile de investiţii.(6) Societăţilor comerciale cărora, înainte sau după privatizare, li s-a eliberat certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor vor include valoarea terenurilor respective în capitalul social. Acţiunile aferente valorii majorate a capitalului social revin Fondului Proprietăţii de Stat, care le va oferi la vânzare acţionarilor societăţii comerciale, prin negociere directa, proporţional cu cota-parte din capitalul social deţinută de aceştia. Preţul de vânzare al acţiunilor deţinute de Fondul Proprietăţii de Stat se stabileşte pe baza unui raport de evaluare. Dacă în termen de 30 de zile actionarii existenţi nu depun o ofertă de cumpărare, care să îndeplinească condiţiile cerute de vânzător, Fondul Proprietăţii de Stat va pune în vânzare pachetul de acţiuni către alţi ofertanţi, prin oricare dintre metodele de privatizare, cu respectarea prezentelor norme metodologice."4. La articolul 7 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:"(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) bunurile prevăzute la art. 135 alin. (4) din Constituţia României."5. Litera f) a articolului 9 va avea următorul cuprins:"f) investitor strategic este un cumpărător care achiziţionează mai mult de 50% din acţiunile cu drept de vot emise de o societate comercială la care statul este acţionar, care se angajează sa menţină obiectul principal de activitate o perioadă determinata şi se angajează ferm să investească în societatea comercială pentru menţinerea competitivitatii acesteia;– investitorul cu poziţie de control este un cumpărător care achiziţionează cel puţin o treime din acţiunile cu drept de vot emise de o societate comercială la care statul este acţionar;– investitor de portofoliu este un cumpărător care cumpara acţiuni cu drept de vot emise de o societate comercială la care statul este acţionar, de pe pieţele organizate de valori mobiliare, prin intermediul unei instituţii abilitate de către Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare;"6. Litera l) a articolului 9 va avea următorul cuprins:"l) obligaţii de mediu de tip A sunt acele raspunderi care identifica obligaţiile de mediu cunoscute în momentul vânzării, legate atât de daunele din trecut, cat şi de cele viitoare, cu respectarea legislaţiei. Acestea se tratează prin specificarea, în documentele de oferta şi în contractul de vânzare-cumpărare, a unor obiective de mediu minim acceptate, ale căror costuri şi responsabilităţi trebuie asumate integral de cumpărător, inclusiv programul aferent de investiţii pentru mediu;"7. Litera m) a articolului 9 va avea următorul cuprins:"m) obligaţii de mediu de tip B sunt acele raspunderi care identifica surse potenţiale de obligaţii de mediu, de protecţie a muncii şi de sănătate, ale căror costuri nu sunt cunoscute cu precizie în momentul vânzării şi care depind de cadrul legislativ viitor, de comportamentul terţilor sau de informaţiile disponibile în viitor;"8. Alineatul (1) al articolului 22 va avea următorul cuprins:"Art. 22. – (1) Vânzătorul este obligat sa publice anunţul publicitar pentru vânzarea de acţiuni într-un cotidian central de mare tiraj, într-un cotidian local, precum şi prin INTERNET sau prin alt sistem electronic, cu cel puţin 15 zile, dar nu mai mult de 90 de zile, înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor."9. Alineatul (1) al articolului 26 va avea următorul cuprins:"Art. 26. – (1) Garanţiile de participare la negocierea directa, indiferent de modul de constituire, se restituie fără nici un fel de reţineri, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data semnării procesului-verbal prin care a fost desemnată cea mai buna oferta, cu excepţia garanţiei ofertantului cu care se încheie contractul de vânzare-cumpărare."10. Articolul 29 va avea următorul cuprins:"Art. 29. – Negocierile directe se vor desfăşura pe baza grilei de punctaj a ofertelor, aprobată de Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat sau, după caz, de către comitetele de direcţie ale sucursalelor teritoriale. Negocierile directe se pot desfăşura în mai multe etape, în limitele mandatului acordat comisiilor de negociere."11. Alineatul (1) al articolului 32 va avea următorul cuprins:"Art. 32. – În baza concluziilor incluse în procesul-verbal, vânzătorul încheie cu ofertantul care a prezentat şi a menţinut cea mai buna oferta contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni, într-un termen cuprins între 5 şi 30 de zile calendaristice de la data semnării procesului-verbal."12. Alineatul (1) al articolului 39 va avea următorul cuprins:"Art. 39. – (1) Vânzătorul este obligat sa publice anunţul publicitar într-un cotidian central de mare tiraj, într-un cotidian local, precum şi prin INTERNET sau prin alt sistem electronic, cu cel puţin 15 zile calendaristice, dar nu mai mult de 90 de zile, înainte de data ţinerii licitaţiei."13. Alineatul (1) al articolului 47 va avea următorul cuprins:"Art. 47. – (1) Garanţiile de participare la licitaţie se restituie fără nici un fel de reţineri, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data licitaţiei, cu excepţia garanţiei participantului care şi-a adjudecat acţiunile licitate. Pentru acesta, garanţia de participare depusa se retine şi se deduce din suma datorată pentru achiziţionarea acţiunilor adjudecate."14. Alineatul (2) al articolului 50 va avea următorul cuprins:"(2) În situaţia în care se prezintă un singur ofertant, licitaţia nu se mai desfăşoară, caz în care ofertantul poate fi declarat adjudecatar, numai dacă accepta preţul de oferta. În caz contrar, vânzătorul poate organiza o alta licitaţie sau poate schimba metoda de privatizare pentru societatea comercială, cu respectarea condiţiilor de publicitate din prezentele norme metodologice."15. Litera c) a alineatului (1) al articolului 62 va avea următorul cuprins:"c) preţul de cumpărare cel puţin egal cu preţul de oferta la vânzare, modalitatea de plată, avansul iniţial şi eşalonarea ratelor, după caz;"16. Alineatul (1) al articolului 81 va avea următorul cuprins:"Art. 81. – (1) Societăţile comerciale care au în derulare contracte de locatie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune, încheiate fie în temeiul art. 33 şi 34 din Legea nr. 15/1990, fie în temeiul art. 251-256 din Codul comercial, fie în ambele temeiuri pot vinde, prin negociere directa cu locatarii sau asociaţii, activele pe care aceştia le utilizează, în situaţiile în care ei au efectuat investiţii în valoare de minimum 10% din valoarea activului. Prin lucrări de investiţii, în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege orice lucrări, altele decât lucrările de întreţinere sau dotările obligatorii de funcţionare."17. Alineatul (1) al articolului 89 va avea următorul cuprins:"Art. 89. – (1) Societăţile comerciale care au în derulare contracte de locatie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune, conform art. 81 alin. (1), pot încheia prin novatie, potrivit art. 1.128-1.137 din Codul civil, contracte de leasing imobiliar cu clauza irevocabilă de vânzare, prin negociere directa cu locatarii sau asociaţii, în situaţiile în care aceştia au efectuat investiţii în activele pe care le utilizează, în valoare de minimum 10% din valoarea activului. În acest caz, din preţul de vânzare se scade valoarea investiţiilor efectuate sau în curs, pe bază de raport de evaluare acceptat de părţi."18. Litera b) a alineatului (1) al articolului 97 va avea următorul cuprins:"b) pentru societăţile comerciale ale căror acţiuni se vand prin alte metode de privatizare, preţul de oferta este stabilit de raportul de evaluare, elaborat prin utilizarea metodelor de evaluare consacrate în practica internationala sau, după caz, prin raport de evaluare simplificat."19. Alineatul (2) al articolului 97 se abroga.20. La articolul 101, după litera b) se introduce litera c) cu următorul cuprins:"c) lichidatorului, pentru activele care se încadrează în prevederile art. 100 lit. b);"21. Articolul 102 va avea următorul cuprins:"Art. 102. – În situaţiile în care, prin transferul drepturilor de proprietate asupra unui pachet de acţiuni, societăţii comerciale îi revin în sarcina obligaţii de conformare cu cerinţele pentru protecţia mediului, Fondul Proprietăţii de Stat are obligaţia de a include atât în dosarul de prezentare, cat şi în contractul de vânzare-cumpărare obiectivele de mediu minim acceptate, stabilite în aplicarea procedurii din prezentul titlu. Aceeaşi obligaţie revine şi societăţii comerciale în cazul în care aceasta vinde active potrivit art. 100 lit. b)."22. Articolul 104 va avea următorul cuprins:"Art. 104. – La declanşarea procedurii de mediu, consiliul de administraţie sau, după caz, administratorul unic al societăţii comerciale care se privatizează sau care vinde un activ şi lichidatorul, în cazul societăţilor comerciale care se lichidează administrativ, au obligaţia să asigure întocmirea unui bilanţ de mediu Nivel 0 şi sa-l predea autorităţii de mediu competente în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii comunicării transmise în acest sens de către Fondul Proprietăţii de Stat."23. Articolul 105 va avea următorul cuprins:"Art. 105. – Autoritatea de mediu competenţa are obligaţia de a evalua bilanţul de mediu Nivel 0, de a completa situaţia autorizării şi conformarii şi de a stabili obiectivele de mediu minim acceptate, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.2 A la prezentele norme metodologice. Autoritatea de mediu competenţa transmite vânzătorului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia, bilanţul de mediu Nivel O şi anexele astfel completate."24. Articolul 106 va avea următorul cuprins:"Art. 106. – (1) Dacă autoritatea de mediu competenţa, care a verificat bilanţul de mediu Nivel 0, considera ca informaţiile deţinute nu sunt suficiente pentru clarificarea obiectivelor de mediu minim acceptate, vânzătorul poate decide continuarea procedurii cu executarea unui bilanţ de mediu Nivel I şi/sau Nivel II.(2) O copie de pe raportul la bilanţul de mediu Nivel I şi/sau Nivel II se transmite de către societatea comercială autorităţii de mediu competente în termen de 3 zile lucrătoare de la întocmirea acestuia.(3) Pe baza informaţiilor cuprinse în raportul la bilanţul de mediu Nivel I sau Nivel II şi a informaţiilor proprii, autoritatea de mediu competenţa stabileşte şi transmite vânzătorului obiectivele de mediu minim acceptate, în forma definitivă, şi, dacă este cazul, obligaţiile de mediu de tip B, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea raportului la bilanţul de mediu."25. Articolul 107 va avea următorul cuprins:"Art. 107. – (1) Obiectivele de mediu minim acceptate conţin măsuri pentru reducerea efectelor prezente şi viitoare ale activităţilor existente la declanşarea procedurii de mediu şi măsuri pentru remedierea efectelor asupra mediului ale activităţilor anterioare declanşării procedurii de mediu. Obiectivele de mediu minim acceptate se prezintă conform modelului prezentat în anexa nr. 1.2 A la prezentele norme metodologice.(2) Obiectivele de mediu minim acceptate vor preciza atât cerinţele de mediu pe termen lung, cat şi măsurile imediate ce trebuie întreprinse în scopul protecţiei mediului.(3) La stabilirea obiectivelor de mediu minim acceptate în baza bilanţului de mediu, indiferent de nivelul acestuia, se pot stabili, adiţional, obligaţii de mediu de tip B."26. Articolul 108 va avea următorul cuprins:"Art. 108. – Bilanţurile de mediu Nivel I sau Nivel II vor fi executate de către experţi atestaţi de către Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, selectaţi prin licitaţie publică. Regulamentul de organizare şi desfăşurare a licitaţie publice se aproba prin ordin al ministrului privatizării."27. Articolul 112 va avea următorul cuprins:"Art. 112. – Pentru situaţiile în care se declanseaza procedura prevăzută în prezentul titlu, în dosarul de prezentare se vor include bilanţul de mediu Nivel 0 şi, după caz, rapoartele la bilanţurile de mediu Nivel I şi Nivel II, precum şi obiectivele de mediu minim acceptate. De asemenea, se vor include, după caz, obligaţiile de mediu de tip B constatate şi pasivele legate de mediu, identificate în afară bilanţului contabil."28. Articolul 115 va avea următorul cuprins:"Art. 115. – (1) Pentru garantarea îndeplinirii obiectivelor de mediu minim acceptate, cuprinse în contractul de vânzare-cumpărare, care necesita investiţii, Fondul Proprietăţii de Stat va negocia cu cumpărătorul volumul de investiţii pentru acoperirea acestora şi penalităţile aplicate cumpărătorului în cazul nerealizarii, totale sau parţiale, a lucrărilor de investiţii pentru mediu.(2) Pentru îndeplinirea obiectivelor de mediu minim acceptate, neacoperite prin programul de investiţii de mediu aferent, şi a obligaţiilor de mediu de tip B, altele decât cele privind remedierea calităţii solului şi a apelor subterane, finanţate conform art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cuprinse în contractul de vânzare-cumpărare, Fondul Proprietăţii de Stat şi cumpărătorul pot conveni constituirea unui depozit, denumit cont pentru garanţii de mediu. Contul pentru garanţii de mediu, purtător de dobânda, se deschide la o banca stabilită de Fondul Proprietăţii de Stat şi este debitat de către cumpărător.”29. Litera d) a articolului 116 va avea următorul cuprins:"d) durata de utilizare a contului, specificată pentru fiecare obligaţie de mediu;"30. La articolul 116, după litera e) se introduce litera f) cu următorul cuprins:"f) valoarea procentuală a cheltuielilor, care poate fi restituită din suma prevăzută pentru fiecare obligaţie de mediu."31. Alineatul (1) al articolului 117 va avea următorul cuprins:"Art. 117. – (1) Pe măsura îndeplinirii obligaţiilor de mediu acoperite de contul pentru garanţii de mediu, sumele corespunzătoare fiecărei categorii de obligaţii îndeplinite se restituie, conform prevederilor contractuale. Cererea de restituire se întocmeşte de cumpărător sau de către reprezentantul autorizat al acestuia şi se depune la Fondul Proprietăţii de Stat. La cerere se va anexa confirmarea rezultatelor obţinute după executarea activităţilor acoperite de sumele cuprinse în contul de garanţii de mediu. Modalitatea de confirmare a rezultatelor se stabileşte în contractul de vânzare-cumpărare şi poate include acordarea de asistenţa de specialitate de către autorităţile competente. Sumele rămase nerestituite la sfârşitul perioadei pentru care a fost constituit contul pentru garanţii de mediu se restituie în conformitate cu prevederile contractuale."32. Articolul 119 va avea următorul cuprins:"Art. 119. – Obiectivele de mediu minim acceptate şi obligaţiile de mediu de tip B nu pot fi transferate de cumpărător altei persoane fizice sau juridice, fără consimţământul Fondului Proprietăţii de Stat."33. Litera f) a articolului 126 va avea următorul cuprins:"f) nerespectarea de către vânzător, din motive imputabile acestuia, a termenului prevăzut la art. 62 alin. (2) şi la art. 92 alin. (1), pentru semnarea contractelor de vânzare-cumpărare;"34. La articolul 126, după litera n) se introduc literele o) şi p) cu următorul cuprins:"o) nerespectarea de către societăţile comerciale a obligaţiilor privind înştiinţarea Fondului Proprietăţii de Stat şi cererea de înscriere de menţiuni în registrul comerţului, prevăzute la art. 5 alin. (6);p) nerespectarea de către societatea comercială a termenelor prevăzute la art. 4 alin. (4) şi la art. 5 alin. (6)."35. Ultima liniuţa de la alineatul (1) al articolului 127 va avea următorul cuprins:"- cele de la lit. b), j), k), l), m), o) şi p), potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998.”
 + 
Articolul 2Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 55/1998 se modifica şi se completează după cum urmează:1. Litera c) a articolului 11 va avea următorul cuprins:"c) aproba, pe criterii de eficienta şi costuri, înfiinţarea de direcţii teritoriale judeţene şi sucursale teritoriale în ţara sau de reprezentante în străinătate, structura organizatorică a acestora şi statul de funcţii;"2. Litera l) a articolului 11 va avea următorul cuprins:"l) aproba negocierea şi vânzarea la preţul de piaţa, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societăţile comerciale mari, incluse în programul anual de privatizare aprobat de Guvern;"3. Litera m) a articolului 11 se abroga.4. Alineatul (3) al articolului 12 va avea următorul cuprins:"(3) Preşedintele consiliului de administraţie poate delega comitetului de direcţie sau directorului general executiv o parte dintre atribuţiile sale. De asemenea, preşedintele consiliului de administraţie îl poate mandata pe directorul general executiv sa reprezinte Fondul Proprietăţii de Stat în relaţiile cu persoane fizice sau cu persoane juridice, în faţa instanţelor judecătoreşti sau arbitrale, precum şi pentru angajarea instituţiei în acte comerciale."5. După articolul 13 se introduce articolul 13^1 cu următorul cuprins:"Art. 13^1. – (1) Comitetul de direcţie al Fondului Proprietăţii de Stat este compus din directorul general executiv şi şefii de departamente.(2) Comitetul de direcţie se întruneşte ori de câte ori este necesar şi adopta hotărâri prin consens.(3) Comitetul de direcţie are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul programului anual minimal de privatizare şi al bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul anual de activitate şi raportul privind execuţia bugetară şi le prezintă consiliului de administraţie;b) aproba negocierea şi vânzarea la preţul de piaţa, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societăţile comerciale mici şi mijlocii incluse în programul anual de privatizare aprobat de Guvern;c) dispune sau avizează publicarea în presa scrisă sau în sistem electronic, pe plan intern sau internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor deţinute de societăţile comerciale care se privatizează;d) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie."6. Articolul 14 litera a) se abroga.7. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 17 vor avea următorul cuprins:"Art. 17. – (1) Pentru desfăşurarea activităţii pe principiul descentralizării, Fondul Proprietăţii de Stat are sucursale teritoriale şi direcţii teritoriale judeţene, a căror conducere este asigurata de un comitet de direcţie format din 3 membri.(2) Membrii comitetului de direcţie al sucursalei teritoriale sau al direcţiei teritoriale judeţene sunt numiţi sau, după caz, revocaţi de preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat. Durata exercitării funcţiei se stabileşte prin decizia de numire."
 + 
Articolul 3Hotărârea Guvernului nr. 55/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind privatizarea societăţilor comerciale şi vânzarea de active, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietăţii de Stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 12 februarie 1998, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, dându-se textelor o noua numerotare.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul privatizării,Sorin DimitriuMinistrul finanţelor,Daniel Daianup. Ministrul reformei,preşedintele Consiliuluipentru Reforma,Adrian Ciocanea,secretar de stat–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x