HOTĂRÂRE nr. 359 din 2 iulie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 3 iulie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 6ABROGA PEHG 469 20/08/1992
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 141 24/07/1997 ART. 70
ActulREFERIRE LACODUL VAMAL 24/07/1997 ART. 70
ART. 6ABROGA PEHG 469 20/08/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 54 13/01/2000
ActulREFERIT DENORMA 13/01/2000

privind exceptarea de la plata taxelor vamale a mărfurilor importate şi comercializate în regim "duty-free" şi aprobarea Normelor de organizare, funcţionare şi control vamal al magazinelor "duty-free" şi al magazinelor pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora



În temeiul prevederilor art. 70 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Mărfurile provenite din import care se vand în valută prin magazinele autorizate, potrivit legii, sa comercializeze mărfuri în regim "duty-free", situate în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, aeriană, navala şi terestra, precum şi prin magazinele pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora se exceptează de la plata taxelor vamale.
 + 
Articolul 2Magazinele "duty-free" pot fi amplasate atât pe sensul de intrare în ţara, în zona stabilită până la locurile unde se aplică viza de intrare, cat şi pe sensul de ieşire din ţara, după locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal.
 + 
Articolul 3Se aprobă Normele de organizare, funcţionare şi control vamal al magazinelor "duty-free" şi al magazinelor pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 4Nerespectarea dispoziţiilor normelor prevăzute în anexa atrage răspunderea contravenţională sau penală, după caz, a persoanelor vinovate şi se sancţionează potrivit prevederilor Codului vamal al României şi ale regulamentului de aplicare a acestuia.
 + 
Articolul 5Prezenta hotărâre se aplică până la data de 31 decembrie 1999 inclusiv.
 + 
Articolul 6Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 469/1992 privind exceptarea de taxe vamale a mărfurilor importate şi comercializate în regim „duty-free”, precum şi prin magazinele pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi personalului acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 227 din 14 septembrie 1992.PRIM-MINISTRURADU VASILE Contrasemnează:–––––-Ministrul finanţelor,Daniel DaianuMinistrul industriei şi comerţului,Radu BerceanuMinistrul afacerilor externe,Andrei Plesu
 + 
AnexăNORMEde organizare, funcţionare şi control vamal al magazinelor "duty-free" şi al magazinelor pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora A. Definiţii1. În sensul prezentelor norme, notiunile de mai jos se definesc astfel:a) magazin "duty-free" – un depozit aprobat de Ministerul Finanţelor, având unul sau mai multe raioane de vânzare, în care se desfac mărfuri cu amănuntul, în valută, localizate în aeroporturi internaţionale, porturi comerciale internaţionale, precum şi în puncte de trecere a frontierei rutiere;b) mărfuri fără taxe – mărfuri vândute de către un magazin "duty-free", asupra cărora nu au fost impuse impozitele şi taxele interne, acolo unde este cazul. Astfel de mărfuri trebuie să însoţească persoana fizica în mijlocul de transport cu care aceasta părăseşte teritoriul vamal al tarii:c) operatori – personalul care lucrează efectiv în magazinele "duty-free", precum şi cei care aprovizioneaza aceste magazine;d) cumpărători – persoanele care călătoresc având o destinaţie internationala, care urmează sa treacă frontiera de stat, precum şi membrii echipajelor mijloacelor de transport în trafic internaţional;e) aparate de marcat electronice cu memorie fiscală – calculatoare specializate în înregistrarea valorii tranzacţiilor efectuate prin vânzări sau prestări de servicii, dotate cu un sistem care asigura imprimarea şi emiterea unui bon fiscal conţinând numărul de ordine, sumele specifice şi suma totală a operaţiunii, imprimarea şi emiterea unui bon de golire zilnica, progresiv şi numerotat, conţinând numărul de bonuri emise în timpul zilei şi suma totală a operaţiunilor efectuate, tipărirea, în acelaşi timp cu bonurile, a unui jurnal de fond conţinând numărul progresiv al bonurilor, suma totală a operaţiunilor, precum şi totalul zilnic al operaţiunilor efectuate; f) birou vamal – autoritate vamală în a carei competenţa se afla supravegherea magazinului "duty-free";g) cantităţi destinate uzului personal – cantităţile ce sunt destinate folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial sau pentru cadouri, fără a fi utilizate în scopul vânzării;h) autorizaţie – documentul eliberat de Ministerul Finanţelor, prin care se conferă dreptul de înfiinţare a unui magazin "duty-free" şi de vânzare a unor mărfuri în regim "duty-free";i) autorizat – persoana juridică constitutivă potrivit legii, beneficiara a autorizaţiei "duty-free";B. Amplasarea magazinelor "duty-free"2. Magazinele "duty-free" pot fi amplasate atât pe sensul de intrare în ţara, în zona stabilită până la locurile unde se aplică viza de intrare, cat şi pe sensul de ieşire din ţara, după locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal.3. Amplasarea şi amenajarea exterioară a magazinelor "duty-free" nu trebuie să permită accesul în incinta al persoanelor care nu trec frontiera de stat a României şi nici introducerea sau scoaterea de mărfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele stabilite de organele vamale.4. Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care vor fi destinate magazinelor "duty-free" vor fi avizate de Direcţia Generală a Vamilor şi vor fi identice cu cele care stau la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare. 5. Dacă necesităţile de funcţionare a magazinelor "duty-free" impun folosirea unor spaţii-anexe, acestea trebuie amplasate în aceeaşi clădire sau în imediata apropiere a acesteia, care se afla în aceeaşi zona de supraveghere vamală, calea de comunicare dintre acestea considerându-se parte integrantă a perimetrului magazinelor.C. Autorizarea funcţionarii magazinelor "duty-free"6. Ministerul Finanţelor aproba, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor, în funcţie de necesitaţi, numărul magazinelor "duty-free" şi locul de amplasare a acestora în punctul de trecere a frontierei de stat.Dispoziţiile alin. 1 se aplică şi magazinelor "duty-free diplomatic", cu avizul Ministerului Afacerilor Externe.Magazinele care comercializează mărfuri în regim "duty-free" vor putea funcţiona numai pe baza autorizaţiei aprobate de către secretarul de stat desemnat de ministrul finanţelor, la propunerea Direcţiei Generale a Vamilor.7. Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare, persoana juridică solicitanta va depune la Direcţia Generală a Vamilor o cerere de autorizare care trebuie să conţină următoarele elemente:– denumirea persoanei juridice, forma şi sediul acesteia;– codul fiscal al persoanei juridice solicitante;– obiectul de activitate;– băncile la care are deschise conturi în valută şi în lei, valoarea capitalului social, numerele conturilor bancare;– datele personale ale celor care reprezintă persoana juridică, respectiv: numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul actual, funcţia deţinută, cazierul judiciar;– actele constitutive ale persoanei juridice;– date cu privire la magazinul pentru care se cere eliberarea autorizaţiei, precum: amplasarea, suprafaţa, reprezentarea grafica, dotarea obligatorie cu aparate de marcat electronice cu memorie fiscală, alte dotări; – aprobarea deţinătorului legal al spaţiului în care se va desfăşura activitatea;– contractul de închiriere a spaţiului destinat comercializării;– avizul unităţii vamale în a carei raza de competenţa urmează să-şi desfăşoare activitatea;– aprobarea din partea Băncii Naţionale a României pentru vânzarea mărfurilor în valută;– aprobarea din partea Ministerului Industriei şi Comerţului pentru desfăşurarea activităţii comerciale, precum şi pentru structura mărfurilor ce pot face obiectul comercializării în valută. Cererea va fi semnată de persoanele care angajează legal persoana juridică solicitanta.Cererile şi autorizaţiile emise se vor înscrie într-un registru de evidenta special al Direcţiei Generale a Vamilor.D. Condiţii de aprovizionare şi vânzare a mărfurilor8. Aprovizionarea magazinelor "duty-free" se poate face cu mărfuri care provin direct din străinătate, din zone libere sau din ţara atunci când se afla în regim vamal de antrepozitare.Introducerea mărfurilor în magazinele "duty-free" se face sub supraveghere vamală, numai cu aprobarea biroului vamal.Transferul mărfurilor din zonele libere sau din antrepozite în magazine "duty-free"se face numai sub supraveghere vamală. Pe timpul transportului pe teritoriul României mărfurile sunt supuse regimului vamal de tranzit.Pe timpul antrepozitarii şi tranzitului vamal mărfurile sunt exceptate de la garantarea datoriei vamale. 9. Prin magazinele "duty-free" pot fi vândute numai mărfurile pentru care a fost obţinută aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.10. Categoriile de mărfuri admise la vânzarea prin magazinele "duty-free" pot fi comercializate numai în cantităţi destinate uzului personal.11. Mărfurile pot fi comercializate numai în ambalaje individuale şi în cantităţi uzuale comerţului cu amănuntul, cu excepţia tigaretelor, a căror cantitate minima este de 200 de bucăţi.12. Toate mărfurile destinate vânzării în magazinele "duty-free" vor fi însoţite de documente legale, datate, semnate de cei în drept şi stampilate, din care să rezulte cu claritate:– furnizorul: denumirea, sediul social, codul fiscal;– data livrării;– mijlocul de transport utilizat, precum şi numele şi prenumele delegatului sau soferului şi documentul de identitate al acestuia;– denumirea mărfii;– cantitatea;– unitatea de măsura;– calitatea mărfii;– preţul de achiziţie.Toate mărfurile care vor fi comercializate prin astfel de magazine vor avea evidenţiată perioada de valabilitate, precum şi celelalte date necesare, potrivit standardelor şi normelor în vigoare.13. Preţurile de vânzare ale produselor vor fi exprimate în dolari S.U.A., nu vor cuprinde taxele vamale de import şi alte taxe ce formează datoria vamală şi vor fi afişate la vedere. Orice modificări ulterioare ale preţurilor de vânzare vor fi evidentiate pe documentele prin care acestea au fost stabilite, cu precizarea datei la care s-au făcut modificările.14. Justificarea vânzărilor de mărfuri prin magazinele "duty-free" se face prin bonuri de cumpărare sau facturi. Bonurile de cumpărare vor conţine următoarele date:– numărul bonului de cumpărare; numerele se dau în ordine crescatoare;– denumirea persoanei juridice autorizate şi sediul acesteia;– identitatea cumpărătorului: numele şi prenumele, felul şi numărul documentului de trecere a frontierei de stat;– numărul cursei, în cazul transportului aerian;– felul bunului vândut;– unitatea de măsura;– cantitatea;– valoarea unitară şi totală;– data vânzării.Facturile vor fi utilizate pentru bunuri care impun şi eliberarea unor certificate de calitate, cum ar fi: aparatura foto, aparatura electronică, aparatura electrocasnica etc. Pe lângă informaţiile conţinute în bonuri, facturile vor evidenţia în plus marca, tipul, seriile produselor vândute, precum şi alte elemente cerute de reglementările în vigoare.15. Toate documentele care atesta aprovizionarea, vânzarea şi casarea mărfurilor se vor păstra timp de 5 ani la dispoziţia birourilor vamale.Un centralizator al acestora se va prezenta autorităţii vamale, lunar, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare.16. Bonurile de cumpărare şi facturile vor avea imprimat, în limbile română şi engleza, cu caractere distincte, următorul text: "Mărfuri destinate exportului. Importul sau introducerea în ţara a prezentelor articole se va declara în mod obligatoriu organelor vamale." Toate mărfurile destinate vânzării prin magazinele "duty-free" trebuie să aibă aplicată pe ele sau pe ambalaj o eticheta autocolanta, cu următorul text: "DUTY-FREE-EXPORT".Eticheta se va realiza conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme. Eticheta va fi amplasata în asa fel încât să fie vizibila şi sa nu restrângă informaţiile depre produsul oferit spre comercializare. 17. Mărfurile din producţia interna pot fi introduse în magazinele "duty-free" numai pe baza documentelor de provenienţă a acestora de la furnizorul intern.O copie de pe aceste documente va fi remisă birourilor vamale în a căror rază de competenţa funcţionează magazinele.Documentul de provenienţă a mărfurilor de la furnizorul intern, livrate succesiv către un magazin "duty-free", va însoţi mărfurile, o singură dată, la prima livrare. Livrările ulterioare vor face trimitere la acest document, prin menţionarea acestuia pe documentele de însoţire a mărfurilor, certificată de persoana juridică căreia îi aparţine magazinul.18. Pentru mărfurile din producţia interna, vândute în cursul unei luni, se va depune lunar câte o singura declaraţie vamală de export pentru fiecare fel de marfa.Pentru mărfurile provenite din import sau din zonele libere, vândute în cursul unei luni, se va depune lunar câte o singura declaraţie vamală de import pentru fiecare fel de marfa.Declaraţiile vamale de export şi declaraţiile vamale de import se depun în primele 5 zile ale lunii, pentru întreaga cantitate de mărfuri vândută în cursul lunii anterioare, la biroul vamal în a carei raza de competenţa funcţionează magazinul.Declaraţiile vamale vor fi însoţite de o lista specificativa, în care se vor evidenţia numerele bonurilor de cumpărare şi ale facturilor în baza cărora au fost vândute mărfurile ce fac obiectul acestora.Documentele care atesta felul şi cantitatea mărfurilor înscrise în declaraţiile vamale sunt bonurile de cumpărare şi facturile emise.19. Magazinele "duty-free" au obligaţia să efectueze controlul zilnic al intrărilor şi iesirilor de mărfuri, iar rezultatele vor fi consemnate într-un registru sigilat de biroul vamal competent.Lunar, magazinele vor remite biroului vamal un borderou în care sunt trecute, cantitativ şi valoric, următoarele date:– stocul iniţial;– intrările;– ieşirile;– casarile;– stocul final;– Titularul autorizaţiei "duty-free" este răspunzător de plată tuturor taxelor prevăzute de lege pentru orice marfa care se constată că lipseşte la inventar sau ca a fost sustrasa ilegal din magazin. Plata taxelor nu îl exonereaza pe titularul autorizaţiei de orice alta sancţiune prevăzută de lege.20. Casarea mărfurilor se anunta biroului vamal printr-un borderou de livrare, intitulat "CASĂRI", întocmit în trei exemplare, care circulă între operatori şi titularul autorizaţiei "duty-free". Originalul borderoului va fi înaintat biroului vamal în a cărui raza de competenţa funcţionează magazinul.21. Toate mărfurile introduse în magazine după receptionarea lor de către gestionar vor fi expuse spre vânzare.Mărfurile expuse spre vânzare vor avea aplicat la loc vizibil, pe etichete, preţul de vânzare cu amănuntul, în dolari S.U.A., pe fiecare unitate de măsura.Cumpărătorul poate achită contravaloarea mărfurilor achiziţionate în oricare dintre valutele liber convertibile cuprinse în listele de schimb valutar, comunicate de Banca Naţionala a României.Lista zilnica a cursurilor de schimb valutar comunicate de Banca Naţionala a României se va afişa la loc vizibil, pentru informarea cumparatorilor şi pentru calculul operativ al paritatii în dolari S.U.A. a valutelor liber convertibile în care se va face plata.22. Zilnic, sumele în valută încasate din vânzarea mărfurilor se centralizează în borderoul de vânzări, se înregistrează în registrul de gestiune şi se depun la banca sau la casieria persoanei juridice căreia îi aparţine magazinul, în termen de 24 de ore, dacă prin instrucţiunile Băncii Naţionale a României nu se prevăd alte termene. Din sumele încasate se va retine moneda divizionara în limita unui plafon stabilit de conducerea persoanei juridice căreia îi aparţine magazinul, cu avizul Banicii Naţionale a României, în vederea asigurării condiţiilor pentru a da restul cuvenit cumparatorilor.E. Controlul activităţii magazinelor "duty-free"23. Controlul activităţii magazinelor "duty-free" se face de către organele Direcţiei Generale a Vamilor, de Garda financiară şi de către celelalte organe de control abilitate prin lege şi poate consta în verificări inopinate ale tranzacţiilor, în examinarea mărfurilor care sunt comercializate şi în verificări ale evidentelor operative, contabile şi fiscale.Biroul vamal în a cărui raza de competenţa se afla magazinul "duty-free" are obligaţia de a efectua controale trimestriale.24. Măsura retragerii autorizaţiei de funcţionare se ia în următoarele situaţii:– desfacerea de produse din magazinele "duty-free"către persoane care nu au calitatea de cumpărător, astfel cum au fost definite la pct. 1;– vânzarea de produse fără eliberarea de bonuri de cumpărare sau de facturi;– valorificarea unor produse pentru care nu exista aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului; – practicarea de preţuri de vânzare mai mari decât cele stabilite în documentele ce însoţesc mărfurile şi/sau afişate în magazin;– constatarea unor diferenţe semnificative între stocul faptic de produse şi cel rezultat din evidentele contabile;– eliberarea de facturi sau de bonuri de cumpărare a mărfurilor pe numele unor persoane care nu au cumpărat efectiv bunuri din magazinul "duty-free";– înregistrarea unor debite restante faţă de bugetul de stat.Retragerea autorizaţiei de funcţionare se va face de către secretarul de stat desemnat de ministrul finanţelor, care a aprobat eliberarea acesteia, în baza actului constatator întocmit în condiţiile legii de către organele de control abilitate. F. Magazine destinate servirii în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora25. Metodologia de obţinere a autorizaţiei de funcţionare este aceeaşi cu cea stabilită pentru magazinele "duty-free" prin prezentele norme, cu condiţia sa cuprindă şi avizul Ministerului Afacerilor Externe în ceea ce priveşte necesitatea şi locul infiintarii unui asemenea magazin.În urma obţinerii autorizaţiei, magazinele se vor numi "duty-free diplomatic". 26. Direcţia Generală a Vamilor va nominaliza unitatea vamală în a carei raza de competenţa urmează să-şi desfăşoare activitatea magazinul.27. Dacă necesităţile de funcţionare a magazinului impun spaţii-anexe, acestea trebuie amplasate în aceeaşi clădire sau în imediata apropiere a acesteia, calea de comunicare dintre acestea considerându-se ca făcând parte integrantă din perimetrul magazinului.Amplasarea magazinelor, precum şi construcţia acestora nu trebuie să permită accesul în incinta al persoanelor care nu au calitatea de cumpărător legal. Amenajarea exterioară a magazinelor trebuie să facă imposibila introducerea sau scoaterea de mărfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele destinate acestor activităţi.Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care urmează a fi construite cu destinaţia de magazine "duty-free diplomatic" vor fi avizate de Direcţia Generală a Vamilor. 28. Vânzările de mărfuri din aceste magazine se pot face numai pe baza carnetelor de identitate CD, eliberate de Ministerul Afacerilor Externe, şi pe baza avizului acestuia.Misiunile diplomatice pot cumpara mărfuri din aceste magazine, pe bază de comenzi întocmite în trei exemplare, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor Externe.Un exemplar al comenzii se va retine de Ministerul Afacerilor Externe. După onorarea parţială sau totală a comenzii, magazinul va certifica pe celelalte doua exemplare felul şi cantitatea mărfurilor vândute şi le va viza.Un exemplar va fi păstrat la magazin, iar celălalt exemplar va fi restituit misiunii diplomatice sau oficiului consular.Comanda va cuprinde următoarele elemente: – denumirea misiunii diplomatice sau a oficiului consular;– numele, prenumele şi numărul documentului de identitate ale persoanei împuternicite de misiunea diplomatică sau de oficiul consular să efectueze cumpărăturile:– denumirea, unitatea da măsura, cantitatea şi mărfurile solicitate spre cumpărare;– data emiterii comenzii;– semnatura şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular.Vânzarea băuturilor alcoolice cu concentraţie de peste 22 gr, a tigarilor şi a autoturismelor se face în baza cererilor de import, avizate de Ministerul Afacerilor Externe, în condiţiile legii.Ministerul Afacerilor Externe va tine seama, la avizarea cantităţilor pentru aceste categorii de mărfuri, de limitele pe an calendaristic prevăzute de Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, de condiţiile de reciprocitate, precum şi de convenţiile la care România este parte. 29. Pentru toate mărfurile vândute prin aceste magazine, justificarea vânzărilor o constituie bonurile de cumpărare sau facturile. Aceste documente trebuie să indice, în toate cazurile, ca mărfurile au fost vândute fără plata drepturilor vamale.Bonurile de cumpărare trebuie să cuprindă următoarele date:– numărul bonului de cumpărare; numerele se vor da în ordine crescatoare, începând cu 01.01 pentru fiecare an calendaristic;– denumirea persoanei juridice autorizate şi deţinătoare a magazinului şi sediul acesteia;– identitatea cumpărătorului prin nume, prenume şi numărul carnetului de identitate CD, eliberat de Ministerul Afacerilor Externe;– natura, valoarea unitară şi numărul de articole vândute;– unitatea de măsura;– valoarea totală;– data vânzării.Facturile sunt utilizate pentru mărfuri care necesita identificarea acestora, ca de exemplu: aparatura electronică, electrotehnica şi altele de acest gen, precum şi pentru mărfuri vândute pe bază de comenzi. Facturile trebuie să cuprindă, pe lângă datele înscrise în bonurile de cumpărare, menţiuni suplimentare privind identificarea mărfurilor: mărci, tipuri, serii, precum şi alte elemente cerute de reglementările în vigoare.Facturile vor fi însoţite şi de certificatul de calitate al produsului respectiv.30. Bonurile de cumpărare şi facturile trebuie să aibă imprimat următorul text: lt; lt;Mărfuri numai pentru uzul reprezentantelor diplomatice şi al personalului acestora. Înstrăinarea acestor mărfuri către persoane care nu au calitatea de cumpărător al magazinului "duty-free diplomatic" este interzisă. gt; gt;Textul va fi redactat în limbile engleza şi română.31. Toate mărfurile destinate vânzării prin aceste magazine, fie ca se vand ca atare sau ambalate, trebuie să aibă aplicate pe ele sau pe ambalaj o eticheta cu următorul text: "Duty-free diplomatic", conform anexei la prezentele norme.Eticheta trebuie astfel aplicată încât sa nu restrângă informaţiile despre produsele în cauza, furnizate de producător sau comerciant.32. Dispoziţiile prevăzute la pct. 1-24 din prezentele norme se aplică şi în cazul magazinelor "duty-free diplomatic". G. Dispoziţii finale şi tranzitorii33. Persoanele juridice care desfăşoară o activitate în regim "duty-free" sau "duty-free diplomatic" au obligaţia sa aducă la cunoştinţa operatorilor dispoziţiile legale privind aceste activităţi.34. În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme persoanele juridice vor solicita o noua autorizare. + 
Anexa 1––-la norme–––MODELULetichetei autocolante pentru mărfurile destinate vânzării prin magazinele "duty-free" şi "duty-free diplomatic"

   
  4 cm
     
  2 cm DUTY-FREE – EXPORT

  4 cm
     
  2 cm DUTY-FREE DIPLOMATIC

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x