HOTĂRÂRE nr. 340 din 30 aprilie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 6 mai 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 1 06/01/2016
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 13
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 ART. 1
ART. 1MODIFICA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 12
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1 06/01/2016
ActulREFERIRE LANORMĂ 06/01/2016 ART. 1
ActulREFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 316
ActulREFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ART. 1MODIFICA PEHG 1 06/01/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 1 06/01/2016
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 13
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 06/01/2016
ART. 1MODIFICA PENORMĂ 06/01/2016 CAP. 12
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 316
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 2REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 316
ANEXA 1REFERIRE LANORMĂ 06/01/2016
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 327 16/12/2015
ANEXA 1REFERIRE LAOG 39 26/08/2015 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 316
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 157
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 85 25/06/2014
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 2REFERIRE LANORMĂ 06/01/2016
ANEXA 2REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 316
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 316 alin. (9) și alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul ITitlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 13 ianuarie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La punctul 86 alineatul (2), literele e) și h) se modifică și vor avea următorul cuprins:e)pietrele prețioase, indiferent dacă sunt sau nu tăiate, sparte în lungul fibrei, gradate sau șlefuite, însă nu montate sau fixate, ce pot fi utilizate pentru producerea de bijuterii clasice și fantezie, obiecte de aurărie și argintărie și similare;………………………………………………h)obiectele vechi care sunt executate din metale prețioase sau și cu pietre prețioase, cum ar fi bijuteriile (clasice și fantezie), obiectele de aurărie și argintărie și toate celelalte obiecte vechi, inclusiv uneltele, integral sau parțial formate din aur, argint, platină, pietre prețioase, indiferent de gradul de puritate a metalelor și pietrelor prețioase, dacă aceste obiecte nu mai sunt apte să îndeplinească funcționalitatea lor inițială și nu au păstrat decât funcționalitățile inerente acestor metale și pietre.2.La punctul 86, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)În aplicarea prevederilor alin. (2) lit. h), pentru a determina dacă un obiect care conține metale prețioase sau pietre prețioase a avut o altă funcționalitate decât cea inerentă materialelor din care este compus, dacă a păstrat această funcționalitate și dacă poate fi reutilizat, în aceeași stare sau după reparații, trebuie avute în vedere toate circumstanțele obiective în care a avut loc revânzarea. În acest sens, pot fi luate în considerare elemente precum: prezentarea obiectelor, metoda de evaluare a valorii respectivelor obiecte și metoda de facturare, respectiv în vrac (brut/greutate) sau per unitate.3.La punctul 88, după alineatul (19) se introduc două noi alineate, alineatele (20) și (21), cu următorul cuprins:(20)În aplicarea art. 316 alin. (9) și (12) din Codul fiscal, criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile, societăți cu sediul activității economice în România, înființate în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) și c) din Codul fiscal, precum și al persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal și cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a intenției și capacității de a desfășura activități economice în sfera de aplicare a TVA, sunt prevăzute în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.(21)În aplicarea art. 316 alin. (11) lit. h) și alin. (12) din Codul fiscal, criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul anulării înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, precum și pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile, societăți cu sediul activității economice în România, înființate în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal și cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a riscului fiscal, sunt prevăzute în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.4.După anexa nr. 4 se introduc două noi anexe, anexele nr. 5 și 6, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 și 2 la prezenta hotărâre. + 
Articolul IICererile de înregistrare în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) și c) și alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, depuse și nesoluționate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se soluționează conform legislației în vigoare la data depunerii acestora.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
p. Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe Pecingină,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Dănuț Sebastian Neculăescu,
secretar de stat
București, 30 aprilie 2020.Nr. 340. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 5 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII din Codul fiscal)
CRITERII
pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile
care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) și c) din Codul fiscal,
precum și în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal
și cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal
în baza procedurii de evaluare a intenției și capacității de a desfășura activități economice în sfera de aplicare a TVA

1. SEDIU
1.1 Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului și este utilizat în cadrul unui contract de asistență juridică, iar persoana impozabilă analizată nu deține sediu/sedii secundar/secundare.
1.2 Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfășoară profesii liberale (exclusiv avocat), unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum și la proprietatea unei persoane fizice și este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an și persoana impozabilă analizată nu deține sediu/sedii secundar/secundare.
1.3 Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfășoară profesii liberale, unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum și la proprietatea unei persoane fizice și este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an și persoana impozabilă analizată deține sediu/sedii secundar/secundare în cadrul unor contracte de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an.
1.4 Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfășoară profesii liberale, unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum și la proprietatea unei persoane fizice și este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an și persoana impozabilă analizată deține sediu/sedii secundar/secundare în cadrul unor contracte de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mare de 1 an.
2. INSOLVENȚĂ/FALIMENT
2.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate deține sau a deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) la cel puțin o persoană impozabilă^5) la care a fost declanșată procedura insolvenței/falimentului în ultimii 5 ani fiscali încheiați și persoana impozabilă înregistrează obligații fiscale principale restante.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege:– societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator la data la care a fost declanșată procedura insolvenței/falimentului, conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;– PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de titulari, respectiv membri la data la care a fost declanșată procedura insolvenței/falimentului, conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare;– persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
3. INACTIVATE FISCALĂ
3.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate deține calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) la cel puțin o persoană impozabilă^5) declarată inactivă fiscal în ultimii 5 ani fiscali încheiați, fără a fi reactivată.
3.2 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate a deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) la cel puțin 3 persoane impozabile^5) declarate inactive fiscal în ultimii 5 ani fiscali încheiați.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator la data la care a fost declarată inactivitatea fiscală; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de titulari, respectiv de membri la data la care a fost declarată inactivitatea fiscală.
4. INACTIVITATE TEMPORARĂ LA REGISTRUL COMERȚULUI
4.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate deține calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) la cel puțin 2 persoane impozabile^5) la care a expirat termenul legal de inactivitate temporară înscrisă la registrul comerțului fără ca acestea să fie reactivate.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator la data la care inactivitatea temporară a fost înscrisă la registrul comerțului; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de titulari, respectiv de membri la data la care inactivitatea temporară a fost înscrisă la registrul comerțului.
5. RESPINGERE/ANULARE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
5.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate deține sau a deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) la cel puțin o persoană impozabilă^5) la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în ultimii 5 ani fiscali încheiați.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator la data la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de titulari, respectiv de membri la data la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA.
5.2 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate deține sau a deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2) la cel puțin o persoană impozabilă^3) pentru care, începând cu 1.02.2015, a fost respinsă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA sau a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în urma aplicării procedurii de evaluare, situație care se menține în prezent.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator la data la care a fost respinsă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA sau a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA. Din categoria persoanelor impozabile este exclusă persoana impozabilă analizată.
6. OBLIGAȚII FISCALE RESTANTE
6.1 Suma totală a obligațiilor fiscale principale restante^6) înregistrate de persoanele impozabile^5) la care asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) și de asociații^1) (persoane juridice) și/sau administratorii^2) (persoane juridice) persoanei impozabile analizate este mai mare sau egală cu 50.000 lei.
6.2 Suma totală a obligațiilor fiscale principale restante^7) înregistrate de persoanele impozabile^5) la care asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate au deținut, în ultimii 5 ani fiscali încheiați, calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) este mai mare sau egală cu 50.000 lei.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de titulari, respectiv de membri; – persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru situația prevăzută la pct. 6.1.
^6) În categoria obligațiilor fiscale principale restante sunt incluse obligațiile fiscale principale, cu termen scadent, care sunt definite în cadrul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și care nu au fost achitate până la data depunerii solicitării de înregistrare în scopuri de TVA.
^7) În categoria obligațiilor fiscale principale restante sunt incluse obligațiile fiscale principale, cu termen scadent, care sunt definite în cadrul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și care nu au fost achitate până la sfârșitul perioadei în care asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate au deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) în cadrul persoanelor impozabile^5) respective.
7. CONTRAVENȚII
7.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) și/sau administratorii^2) persoanei impozabile analizate și/sau cel puțin una dintre persoanele impozabile^5) la care aceștia dețin sau au deținut calitatea de acționar^1)/asociat^1)/administrator^2)/titular^3)/membru^4) au înscrise în prezent în cazierul fiscal fapte de natura contravențiilor.
^1) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%.
^2) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^3) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^4) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^5) Prin persoană impozabilă se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de titulari, respectiv de membri; – persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.Faptele de natură contravențională înscrise în cazierul fiscal sunt cele constatate și sancționate înainte de data retragerii asociaților/administratorilor din cadrul persoanei impozabile respective.
8. INFRACȚIUNI ȘI ALTE FAPTE ÎNSCRISE ÎN CAZIERUL FISCAL
8.1 Cel puțin unul dintre asociații^1) persoanei impozabile analizate și/sau cel puțin una dintre persoanele impozabile^6) la care asociații^2) și/sau administratorii^3)persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de acționar^2)/ asociat^2)/administrator^3)/titular^4)/membru^5) au înscrise în prezent în cazierul fiscal infracțiuni și/sau fapte prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările și completările ulterioare.
^1) Prin asociat se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile analizate este <50%.
^2) Prin asociat/acționar se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, indiferent de cota de participare la capitalul social al persoanei impozabile și indiferent de forma de organizare a asociaților/acționarilor.
^3) Prin administrator se înțelege persoana fizică și persoana juridică înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția administratorilor societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, precum și a reprezentanților legali ai persoanelor juridice.
^4) Prin titular se înțelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI).
^5) Prin membru se înțelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (ÎF).
^6) Prin persoane impozabile se înțelege: – societățile înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția societăților la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale dețin participații, în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut calitatea de asociat/acționar (indiferent de cota de participare la capitalul social), respectiv de administrator; – PFA, ÎI, ÎF în cadrul cărora asociații/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate dețin calitatea de titulari, respectiv de membri. Infracțiunile și/sau faptele prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările și completările ulterioare, sunt cele constatate și sancționate înainte de data retragerii asociaților/administratorilor din cadrul persoanei impozabile respective.
9. VENITURI
9.1 Administratorii^1) persoanei impozabile analizate nu au obținut venituri în ultimele 12 luni anterioare celei în care se depune cererea de înregistrare în scopuri de TVA, respectiv în anul fiscal precedent, după caz.
9.2 Administratorii^1) persoanei impozabile analizate au obținut, în ultimele 12 luni anterioare solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, venituri exclusiv salariale preponderent ca valoare, din ocupații corespunzătoare grupei majore 9 (conform COR ISCO08).
^1) Prin administrator se înțelege persoana fizică rezidentă.
10. REZIDENȚĂ FISCALĂ
10.1 Cel puțin unul dintre administratorii^1) persoanei impozabile analizate este cetățean străin care nu deține rezidență fiscală în România și capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.
^1) Prin administrator se înțelege persoana fizică.
11. CONT BANCAR
11.1 Persoana impozabilă analizată nu deține cont bancar sau cel puțin una dintre persoanele împuternicite^1) de persoana impozabilă analizată pentru a desfășura operațiuni pe conturile bancare ale acesteia nu are calitatea de administrator/asociat/salariat.
^1) Prin împuternicit se înțelege persoana fizică care are dreptul de a desfășura operațiuni pe conturile bancare ale persoanei impozabile analizate.
12 ACTIVITATE DESFĂȘURATĂ
12.1 Persoana impozabilă analizată nu desfășoară activități economice în spațiul destinat sediului social și/sau sediilor secundare și nici în afara acestora.
13. TERȚI
13.1 Persoana impozabilă analizată desfășoară exclusiv activități economice în afara sediului social/profesional și a sediilor secundare (punctelor de lucru)
14. SERVICII CONTABILE
14.1 Persoana impozabilă analizată nu are desemnată o persoană care să conducă compartimentul de contabilitate sau are desemnată o persoană care nu îndeplinește prevederile art. 10 alin. (2) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul în care contabilitatea este organizată și condusă în compartimente distincte, inclusiv situația în care persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte de prestări servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, în cazul în care contabilitatea este organizată și condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității.
15. SALARIAȚI
15.1 Persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte individuale de muncă^1) la data efectuării analizei.
^1) Din cadrul contractelor de muncă sunt excluse contractele încheiate cu persoanele angajate în funcția de director economic, contabil-șef.

NOTĂ:În cazul în care persoana impozabilă care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) și alin. (12) lit. e) din Codul fiscal se află în procedura insolvenței prevăzută de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, se vor avea în vedere asociații și/sau administratorii care dețineau această calitate la data declanșării procedurii insolvenței. + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 6 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VII din Codul fiscal)
CRITERII
pentru evaluarea riscului fiscal în cazul anulării înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal,
precum și pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile
care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal
care au avut anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal
în baza procedurii de evaluare a riscului fiscal

1. SEDIU
1.1 Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului și este utilizat în cadrul unui contract de asistență juridică, iar persoana impozabilă analizată nu deține sediu/sedii secundar/secundare (puncte de lucru).
1.2 Sediul social al persoanei impozabile este utilizat în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an și persoana impozabilă analizată nu deține sediu/sedii secundar/secundare (puncte de lucru).
2. SALARIAȚI
2.1 Media numărului de salariați este mai mică de 1 salariat^1).
^1) Prin salariat se înțelege persoana pentru care au fost declarate cel puțin 20 de ore efectiv lucrate în lună, indiferent de tipul de asigurat din punctul de vedere al contractului de muncă. Din cadrul contractelor de muncă sunt excluse contractele încheiate cu persoanele angajate în funcția de director economic, contabil-șef.
3. SERVICII CONTABILE
3.1 Persoana impozabilă analizată nu are desemnată o persoană care să conducă compartimentul de contabilitate, inclusiv situația în care persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte de prestări servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, în cazul în care contabilitatea este organizată și condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității.
4. NECONCORDANȚE
4.1 Persoana impozabilă analizată înregistrează neconcordanțe semnificative între informațiile înscrise în declarațiile fiscale/ informative/recapitulative proprii, respectiv între informațiile înregistrate în declarațiile fiscale/informative/recapitulative proprii în relația cu partenerii săi (furnizori/clienți), inclusiv neconcordanțe semnificative constatate în urma analizării informațiilor furnizate de terți, altele decât cele care privesc declarațiile fiscale/informative/recapitulative.
5. REZIDENȚĂ FISCALĂ
5.1 Cel puțin unul dintre administratorii^1) persoanei impozabile analizate este cetățean străin care nu deține rezidență fiscală în România și capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.
^1) Prin administrator se înțelege persoana fizică.

NOTE:Perioada ce face obiectul analizei pct. 2.1, 3.1, 4.1 și 5.1, precum și parametrii utilizați pentru determinarea neconcordanțelor și pragurile de semnificație în cazul pct. 4.1 se aprobă de către președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală.În cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, care au avut anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a riscului fiscal, analiza pct. 1.1, 1.2, 2.1, 3.1 și 5.1 se face la data solicitării înregistrării.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x