pentru aprobarea Normelor de administrare a locuinţelor construite de Agenţia Naţională pentru Locuinţe de care pot beneficia medicii rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 17 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 67 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul UNICSe aprobă Normele de administrare a locuinţelor construite de Agenţia Naţională pentru Locuinţe de care pot beneficia medicii rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuMinistrul dezvoltării,lucrărilor publice şi locuinţelor,Laszlo BorbelyMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 26 martie 2008.Nr. 339. +
Anexa NORMEde administrare a locuinţelor construite de AgenţiaNaţională pentru Locuinţe de care pot beneficia mediciirezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate +
Articolul 1(1) Locuinţele de care pot beneficia medicii rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate sunt construite de Agenţia Naţională pentru Locuinţe în cadrul Programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, Subprogramul privind construcţia locuinţelor în regim de închiriere pe terenurile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice. Locuinţele sunt administrate de către autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare autorităţi de sănătate publică, în numele Ministerului Sănătăţii Publice. … (2) Activitatea de administrare a locuinţelor prevăzute la alin. (1), denumită în continuare Activitate, se finanţează integral din venituri proprii, funcţionează pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli şi se organizează, în numele Ministerului Sănătăţii Publice, de către autorităţile de sănătate publică, în regim propriu şi prin operatori economici specializaţi, persoane fizice sau juridice, pe baza contractelor încheiate cu aceştia. … +
Articolul 2Activitatea se încadrează la capitolul bugetar 70.10 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică". +
Articolul 3(1) Finanţarea Activităţii se realizează integral din venituri proprii. … (2) Veniturile proprii ale Activităţii se constituie din: … a) încasările obţinute din chirii, din fondul de rulment şi din alte fonduri constituite potrivit legii; … b) penalităţi calculate debitorilor restanţieri la reconstituirea fondului de rulment; … c) dobânzi încasate, în condiţiile legii, la disponibilităţile băneşti şi la depozitele constituite din veniturile Activităţii prevăzute la lit. a) şi b). … (3) Din veniturile proprii prevăzute la alin. (2) se finanţează integral cheltuielile curente şi de capital ce se efectuează pentru organizarea şi desfăşurarea Activităţii. … +
Articolul 4(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Activităţii se elaborează pe formularul de buget de venituri şi cheltuieli pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii şi se aprobă odată cu bugetul Ministerului Sănătăţii Publice, conform prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare. … (2) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Activităţii se reportează în anul următor şi se utilizează cu aceleaşi destinaţii. … +
Articolul 5(1) Execuţia de casă a bugetului de venituri şi cheltuieli al Activităţii se realizează prin Trezoreria Statului, conform prevederilor legale în vigoare. … (2) Raportarea execuţiei de casă a bugetului de venituri şi cheltuieli al Activităţii se efectuează în conformitate cu instrucţiunile emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor. … +
Articolul 6Autorităţile de sănătate publică care organizează Activitatea răspund de elaborarea, execuţia şi raportarea indicatorilor prevăzuţi în bugetele de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu prevederile legale, şi controlează modul de îndeplinire a prevederilor contractuale de către operatorii economici specializaţi, persoane fizice sau juridice. +
Articolul 7(1) Pentru analizarea cererilor de repartizare a locuinţelor destinate închirierii de către medicii rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate se constituie, prin decizie a directorilor executivi ai autorităţilor de sănătate publică, comisii sociale în componenţa cărora vor fi cuprinşi specialişti, medici, asistenţi medicali, economişti, jurişti etc. din cadrul autorităţii de sănătate publică care organizează Activitatea şi din unităţi sanitare reprezentative. … (2) Criteriile pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor de repartizare a locuinţelor pentru tineri, destinate închirierii, sunt unice pentru toate autorităţile de sănătate publică şi se elaborează de către Ministerul Sănătăţii Publice, cu avizul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor. … (3) Criteriile de acces la locuinţă şi criteriile de ierarhizare prin punctaj se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice. … (4) Comisia socială întocmeşte lista cu cererile care îndeplinesc criteriile de acces, în ordinea de prioritate stabilită prin punctaj, şi o prezintă directorului executiv al autorităţii de sănătate publică, care o aprobă. … (5) Cererile care nu îndeplinesc criteriile de acces nu se punctează şi, după expirarea termenului înăuntrul căruia poate fi contestată ordinea de prioritate, se clasează. … (6) Autorităţile de sănătate publică au obligaţia de a face cunoscute listele cu solicitanţii care au acces la locuinţe şi pe cele cu privire la stabilirea ordinii de prioritate în soluţionarea cererilor, precum şi criteriile care au stat la baza stabilirii respectivelor liste prin afişare la sediul propriu, la unităţile sanitare în incinta cărora s-au construit locuinţele şi prin postare pe site-ul propriu. … (7) Contestaţiile cu privire la stabilirea accesului la locuinţe, precum şi la acordarea priorităţilor în soluţionarea cererilor sunt adresate directorului executiv al autorităţii de sănătate publică în termen de 7 zile de la afişarea listelor prevăzute la alin. (6). Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică asigură soluţionarea contestaţiilor în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii. … (8) Listele cu cererile care îndeplinesc criteriile de acces se întocmesc sau se actualizează numai în anii în care Ministerul Sănătăţii Publice primeşte în administrare locuinţe noi. În liste sunt cuprinse cererile primite până la finele anului anterior şi rămase nesoluţionate. … (9) Repartizarea locuinţelor noi se efectuează la finalizarea acestora şi după preluarea lor prin protocol în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice, în baza unor liste de repartizare aprobate de directorul general executiv al autorităţii de sănătate publică şi care sunt supuse procedurii de contestare, conform legii. … (10) Locuinţele care devin vacante pe parcursul exploatării se repartizează solicitanţilor, în ordinea de depunere a cererilor, în aceleaşi condiţii ca şi locuinţele noi. … (11) Ministerul Sănătăţii Publice ţine evidenţa lunară şi cumulativă a locuinţelor pentru medici rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate, aflate în administrarea sa, şi a necesarului de astfel de locuinţe, pe care le transmite Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe şi/sau Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, la solicitarea acestora. … +
Articolul 8(1) Închirierea locuinţelor se face în condiţiile prevăzute la cap. III din Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a Legii locuinţei nr. 114/1996, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.275/2000, cu modificările ulterioare. … (2) Stabilirea şi plata chiriilor se fac în conformitate cu prevederile cap. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999 privind protecţia chiriaşilor şi stabilirea chiriei pentru spaţiile cu destinaţia de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare. … (3) În contractele de închiriere se înscriu în mod expres următoarele clauze obligatorii: … a) cuantumul chiriei se modifică în condiţiile aplicării prevederilor art. 27 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/1999, aprobată cu modificări şi completări, prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, şi, respectiv, ale art. 6^2 alin. 3^1 şi 3^2 din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 19^4 alin. (2) din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2001, cu modificările şi completările ulterioare; … b) contractul de închiriere încetează dacă titularul de contract căruia i-a fost repartizată locuinţa nu mai lucrează în sectorul public sanitar; … c) contractul de închiriere încetează dacă titularul de contract căruia i-a fost repartizată locuinţa se mută cu serviciul în altă localitate; … d) cu 3 luni înainte de expirarea perioadei de 5 ani pentru care se încheie contractul de închiriere iniţial, în baza cererii de prelungire a acestuia şi a documentelor justificative, comisia socială reevaluează îndeplinirea criteriilor de acces şi de ierarhizare şi, în cazul neîndeplinirii acestora, contractul de închiriere încetează. … +
Articolul 9Locuinţele construite şi destinate în mod exclusiv închirierii tinerilor specialişti din sistemul de sănătate prin programe de investiţii la nivel naţional, în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost recepţionate şi înregistrate ca mijloace fixe aflate în proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale până la data intrării în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 35/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 152/1998, precum şi terenul aferent acestora, după caz, trec, în condiţiile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare, la cererea Guvernului, în proprietatea publică a statului şi în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice şi a autorităţilor de sănătate publică. +
Articolul 10În relaţiile contractuale Activitatea este reprezentată de persoanele autorizate ale autorităţii de sănătate publică care o organizează. +
Articolul 11(1) În vederea încheierii contractelor cu furnizorii de utilităţi aferente blocurilor de locuinţe şi organizării administrării acestora, în baza documentaţiilor temeinic fundamentate prezentate de autorităţile de sănătate publică, Ministerul Sănătăţii Publice poate acorda împrumuturi fără dobândă din bugetul propriu, pe bază de convenţie, în condiţiile art. 69 din Legea nr. 500/2002, cu modificările ulterioare. … (2) Împrumuturile acordate în condiţiile alin. (1) vor fi rambursate integral din veniturile proprii ale Activităţii, în termen de 6 luni de la data acordării. … ––––