Având în vedere:– faptul că resursele financiare ale statului, respectiv fondurile publice aferente bugetelor care intră în componența bugetului general consolidat, indicate la art. 2 lit. l) și la art. 26 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sunt reprezentate de sumele alocate din: bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele instituțiilor publice autonome, bugetele instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul de stat, după caz, bugetele instituțiilor publice finanțate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat și ale căror rambursare, dobânzi și alte costuri se asigură din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile, credite externe contractate sau garantate de autoritățile administrației publice locale, împrumuturi interne contractate de autoritățile administrației publice locale, precum și din bugetele instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetele locale; … – faptul că prin legile bugetare anuale sunt alocate fonduri publice care conțin atât componenta de cheltuieli alocate pentru realizarea proiectelor ce beneficiază de rambursare de la bugetul Uniunii Europene, cât și componenta de venituri din fondurile externe nerambursabile, ambele componente intrând în calculul deficitului bugetului de stat, iar nerealizarea oricăreia dintre cele două componente are influențe directe asupra deficitului bugetului general consolidat, care trebuie finanțat din împrumuturi guvernamentale; … – faptul că în virtutea Standardelor internaționale ale instituțiilor supreme de audit (ISSAI) Curtea de Conturi exprimă opinia sau concluzia auditului cu privire la respectarea legalității, regularității, eficienței, economicității și eficacității în cheltuirea fondurilor publice asupra situațiilor financiare consolidate (inclusiv asupra fondurilor externe rambursabile și nerambursabile) ale entităților auditate și nu asupra unor componente ale acestora în funcție de sursa de finanțare; … – faptul că exprimarea opiniei de audit de către Curtea de Conturi în cazul ordonatorilor de credite care derulează proiecte finanțate din fondurile externe nerambursabile presupune analiza obligatorie a componentei bugetului fondurilor europene nerambursabile, indiferent dacă entitatea auditată a depus sau nu a depus cereri de rambursare, formulând, după caz, recomandări pentru eficientizarea derulării acestor proiecte, precum și pentru îndeplinirea condițiilor legale necesare completării cererilor de rambursare, în scopul accelerării procesului de atragere a fondurilor europene nerambursabile și a reîntregirii veniturilor bugetului național; … – dispozițiile art. 1, art. 2 lit. l), art. 21 alin. (2), art. 22 și 26 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, republicată, cu modificările și completările ulterioare; … – dispozițiile art. 1^1 alin. (2) și art. 2 alin. (2) din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările și completările ulterioare; … – prevederile art. 17 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare; … – prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Curții de Conturi, actualizat, aprobat prin Hotărârea plenului Curții de Conturi nr. 514 din 17 decembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare, … în temeiul dispozițiilor art. 58 lit. t) și ale art. 59 din Legea nr. 94/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al prevederilor art. 5 pct. 5.28 lit. t) și art. 6 din Regulamentul propriu al plenului Curții de Conturi, aprobat prin Hotărârea plenului Curții de Conturi nr. 153 din 15 decembrie 2010, cu modificările ulterioare,plenul Curții de Conturi, întrunit în ședința din data de 11 aprilie 2024, adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1În înțelesul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)gestionarea asistenței financiare comunitare – totalitatea activităților din cadrul Curții de Conturi, prin care se realizează funcția de control asupra modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale statului și ale sectorului public, prin misiuni de audit financiar, audit al performanței sau audit de conformitate efectuate inclusiv asupra componentei reprezentate de fondurile externe rambursabile și nerambursabile, precum și totalitatea activităților-suport care contribuie în mod direct la asigurarea funcționării și capacității administrative a structurilor cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României; … b)activități-suport – totalitatea activităților care contribuie în mod direct la asigurarea funcționării și capacității administrative a structurilor cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României, desfășurate de personalul încadrat în structurile-suport din cadrul Curții de Conturi; … c)personal de specialitate din cadrul structurilor cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României – totalitatea categoriilor de personal din cadrul Curții de Conturi, altul decât funcțiile de demnitate publică și cel încadrat pe funcții comune din sectorul bugetar, definit potrivit dispozițiilor art. 1 alin. (2) din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările și completările ulterioare; … d)structuri cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României – structurile din cadrul Curții de Conturi care realizează funcția de control asupra modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale statului și ale sectorului public, prin misiuni de audit financiar, audit al performanței sau audit de conformitate efectuate inclusiv asupra componentei reprezentate de fondurile externe rambursabile și nerambursabile; … e)structuri-suport pentru structurile cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României – structurile din cadrul aparatului central al Curții de Conturi, altele decât cele prevăzute la lit. d), structurile al căror personal îndeplinește și alte atribuții legate strict de funcția de control, al căror personal este asimilat auditorilor publici externi, precum și structurile din cadrul secretariatului general care desfășoară activități-suport potrivit lit. b). … +
Articolul 2Prevederile prezentei hotărâri se aplică personalului angajat în cadrul Curții de Conturi, definit potrivit art. 1 lit. c), cu excepția celui din cadrul Autorității de Audit, care îndeplinește cumulativ următoarele criterii:a)este încadrat în structurile prevăzute la art. 1 lit. d) și e) din cadrul Curții de Conturi; … b)are prevăzute în fișa postului atribuții specifice domeniului gestionării asistenței financiare comunitare sau, după caz, atribuții în legătură cu activitățile-suport desfășurate pentru structurile cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare acordate României. … +
Articolul 3(1)Personalul încadrat în una dintre structurile prevăzute la art. 1 lit. d) și e) beneficiază de majorarea salariului de bază cu 50%, până la prima evaluare a activității/performanțelor profesionale individuale.(2)În funcție de calificativul obținut la evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului, majorarea prevăzută la alin. (1) se acordă după cum urmează:a)pentru calificativul „Foarte bine“, majorarea este de 50%; … b)pentru calificativul „Bine“, majorarea este de 35%; … c)pentru calificativele „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, nu se acordă majorarea. … (3)Menținerea, modificarea sau încetarea acordării majorării salariale prevăzute la art. 3 alin. (1) și (2) are loc începând cu luna următoare perioadei pentru care a fost realizată evaluarea performanțelor profesionale individuale. (4)În cazul menținerii calificativului după prima evaluare a activității/performanțelor profesionale individuale, se păstrează procentul deținut anterior ca majorare salarială, până la următoarea evaluare a activității/performanțelor profesionale individuale. +
Articolul 4(1)Salariul de bază pentru personalul nou-încadrat în cadrul Curții de Conturi, cu excepția celui prevăzut la art. 3 alin. (1), se majorează cu 35%, până la prima evaluare a performanțelor profesionale individuale.(2)Prima evaluare a performanțelor profesionale individuale nu poate avea loc înainte de expirarea perioadei de probă stabilite prin contractul individual de muncă al persoanei în cauză. +
Articolul 5(1)Verificarea îndeplinirii cumulative a criteriilor prevăzute la art. 2 de către personalul angajat în cadrul Curții de Conturi, definit potrivit art. 1 lit. c), în vederea acordării majorării salariale, se face de către structura de resurse umane, care verifică completarea fișelor de post cu atribuțiile prevăzute la art. 2 lit. b), prin raportare la Regulamentul de organizare și funcționare a Curții de Conturi, actualizat, aprobat prin Hotărârea plenului Curții de Conturi nr. 514 din 17 decembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare.(2)Lista nominală a persoanelor din cadrul Curții de Conturi care beneficiază de majorarea salarială în condițiile prezentei hotărâri se aprobă de către plenul Curții de Conturi, la propunerea președintelui Curții de Conturi, în baza notei de confirmare a îndeplinirii cumulative a criteriilor prevăzute la art. 2, înaintată de structura de resurse umane. +
Articolul 6În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, personalul beneficiar al prevederilor prezentei hotărâri, care este nominalizat, prin act administrativ, în echipele de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri externe rambursabile, nu beneficiază, cumulat, de prevederile art. 16 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 7În anul 2024, prin excepție de la prevederile art. 3 alin. (1), drepturile salariale prevăzute de prezenta hotărâre vor fi acordate etapizat, cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul în curs, astfel:a)începând cu drepturile salariale aferente lunii aprilie 2024, personalul din cadrul Curții de Conturi care îndeplinește criteriile prevăzute la art. 2 beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 35%; … b)începând cu drepturile salariale aferente lunii noiembrie 2024, personalul din cadrul Curții de Conturi care îndeplinește criteriile prevăzute la art. 2 beneficiază de majorarea maximă a salariului de bază cu 50%, așa cum este prevăzută la art. 3 alin. (1). … +
Articolul 8Prevederile prezentei hotărâri se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 9Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii aprilie 2024.
Președintele Curții de Conturi,
Mihai BusuiocBucurești, 11 aprilie 2024.Nr. 330.