HOTĂRÂRE nr. 325 din 18 martie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 25 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1371 18/11/2009
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 8ABROGA PEHG 275 21/03/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 1 29/01/2009
ActulREFERIRE LAOUG 229 30/12/2008
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 40
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 60
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 3REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ART. 3REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 8ABROGA PEHG 275 21/03/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1371 18/11/2009

privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei publice, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar,în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 40 alin. (1) coroborat cu art. 60 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale se reorganizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.(2) Sediul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
 + 
Articolul 2(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale asigură asistenţa necesară primului-ministru, precum şi ministerelor, departamentelor şi agenţiilor guvernamentale, în următoarele domenii: accesul la informaţiile de interes public şi transparenţa instituţională; comunicarea publică; evaluarea stării sociale a populaţiei; evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale.(2) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe, colaborează cu celelalte ministere, departamente şi agenţii guvernamentale pentru promovarea imaginii externe a ţării, în conformitate cu priorităţile de politică externă a României.
 + 
Articolul 3(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale are următoarele atribuţii principale:a) elaborează studii, analize şi rapoarte privind starea socială a populaţiei, oportunitatea socială şi impactul perceptiv pentru măsurile guvernamentale în diverse domenii de activitate, în special în cele legate de reforma economică, protecţia socială, transparenţa instituţională, integrarea europeană, educaţie, sănătate, justiţie, administraţie şi ordine publică, comunicarea interinstituţională, relaţia cu presa şi societatea civilă;b) realizează analize privind comunicarea guvernamentală şi imaginea României în străinătate şi propune Guvernului măsurile corespunzătoare pentru o informare corectă privind realităţile româneşti;c) monitorizează aplicarea de către autorităţile şi instituţiile publice a dispoziţiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, informând anual Guvernul despre aplicarea acestora;d) elaborează şi avizează proiecte de acte normative din domeniul său de activitate şi le supune Guvernului spre adoptare;e) contribuie semnificativ la cunoaşterea problematicii europene în România, la afirmarea identităţii româneşti în spaţiul european şi a celei europene în spaţiul naţional, prin campanii de informare şi relaţii publice, organizarea de evenimente, spectacole, expoziţii, festivaluri, precum şi prin difuzarea de materiale de informare sau promovare;f) sprijină cunoaşterea şi înţelegerea de către public a strategiilor şi proiectelor guvernamentale de interes public, prin acţiuni de informare publică, difuzarea de materiale de informare, precum şi prin derularea de campanii de comunicare publică, în România sau în străinătate;g) pune la dispoziţia societăţii civile şi a mijloacelor de comunicare în masă informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin informări, difuzare de materiale, precum şi organizarea de evenimente, cum ar fi: mese rotunde, simpozioane etc.;h) asigură asistenţă de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniul comunicării;i) menţine legături permanente cu ambasadele străine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activităţile guvernamentale publice şi imaginea ţării; în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, furnizează acestor instituţii, precum şi ambasadelor României şi altor instituţii ale statului român din străinătate materiale de informare privind activitatea Guvernului, de promovare a imaginii României şi de afirmare a culturii şi identităţii naţionale;j) asigură participarea personalului propriu la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, acţiuni având ca scop comunicarea instituţională, evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale şi optimizarea acestora; transparenţa şi promovarea imaginii României în ţară şi în străinătate;k) în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, elaborează, tipăreşte sau achiziţionează şi difuzează în ţară şi în străinătate rapoarte şi alte materiale de informare privind derularea strategiilor guvernamentale în diverse domenii, precum şi orice tip de materiale de promovare a imaginii României, care pot contribui la afirmarea identităţii naţionale, precum şi la formarea unei atitudini favorabile şi a unei imagini corecte despre realităţile din România (albume, CD-uri, DVD-uri, cărţi, obiecte artizanale şi altele);l) organizează sau asigură finanţarea de evenimente ori acţiuni de comunicare: colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, festivaluri, concerte, expoziţii, turnee, vizite şi altele asemenea, a căror finalitate vizează afirmarea identităţii naţionale, precum şi promovarea imaginii României în străinătate; sprijină şi organizează acţiuni socioculturale, evenimente şi campanii de comunicare pentru afirmarea culturii şi identităţii naţionale şi de promovare a României, desfăşurate în colaborare cu asociaţii sau organisme neguvernamentale şi instituţii din România sau din Uniunea Europeană, inclusiv cu asociaţii ale comunităţilor de români din străinătate;m) achiziţionează servicii de consultanţă sau expertiză în comunicare publică, branding de ţară sau identitate competitivă, transparenţă instituţională, diagnoză socială, evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale şi în orice alt domeniu necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor;n) asigură sprijinul comunicaţional în informarea internă şi externă pentru structurile responsabile de implementare a măsurilor guvernamentale;o) iniţiază şi organizează colocvii, dezbateri, simpozioane, sesiuni de pregătire, mese rotunde şi alte acţiuni pe teme privind comunicarea publică, brandul de ţară, transparenţa instituţională, diagnoza socială, evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale; sprijină orice fel de asemenea manifestări cu acest tip de obiective, care sunt propuse sau iniţiate de alte organizaţii publice sau neguvernamentale;p) efectuează sau achiziţionează studii, sondaje, rapoarte, cercetări, analize, strategii ori proiecte de interes guvernamental în domeniul său de activitate;q) cooperează cu celelalte structuri guvernamentale, cu autorităţile locale, instituţiile de învăţământ şi cercetare, cu firme private, organizaţii neguvernamentale sau asociaţii ale românilor din străinătate; susţine proiecte propuse de organizaţii neguvernamentale şi asociaţii ale românilor din străinătate, specifice obiectului său de activitate;r) organizează vizite de informare şi schimburi de experienţă cu persoane din ţară şi din străinătate, în următoarele zone de interes: evaluarea stării sociale a populaţiei; evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale; transparenţa instituţională; comunicarea publică şi promovarea imaginii externe a ţării;s) dezvoltă programe de parteneriat cu instituţii financiare internaţionale şi cu instituţii europene, în domeniul său de activitate; accesează fonduri europene, în condiţiile legii;t) pune la dispoziţia mass-mediei şi a cetăţenilor informaţiile de interes public;u) asigură suportul cooperării cu structuri similare din străinătate.(2) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative.
 + 
Articolul 4Organele administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi societăţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat au obligaţia de a pune la dispoziţia Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, la cererea acesteia, datele şi informaţiile necesare în vederea realizării atribuţiilor sale.
 + 
Articolul 5(1) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat.(2) Preşedintele reprezintă Agenţia pentru Strategii Guvernamentale în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte autorităţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi persoane fizice române sau străine, precum şi în justiţie.(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.(4) Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este ordonator terţiar de credite.(5) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, directorul general exercită atribuţiile acestuia.
 + 
Articolul 6(1) Structura organizatorică a Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza şi alte birouri şi compartimente, cu respectarea dispoziţiilor legale.(2) Numărul maxim de posturi din structura Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este de 51, funcţii publice şi contractuale, inclusiv preşedintele.(3) Structura organizatorică a serviciilor şi birourilor, atribuţiile compartimentelor şi sarcinile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.(4) Personalul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind funcţionarii publici şi personalul contractual din sectorul bugetar.
 + 
Articolul 7Agenţia pentru Strategii Guvernamentale se reorganizează în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia.
 + 
Articolul 8Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 275/2007 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 29 martie 2007.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Secretarul general al Guvernului,Daniela Nicoleta AndreescuPreşedintele Agenţieipentru Strategii Guvernamentale,Gabriel BădescuMinistrul muncii, familieişi protecţiei sociale,Marian SârbuMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 18 martie 2009.Nr. 325.
 + 
Anexa ––Numărul maxim de posturi: 51, inclusiv preşedintele                                  ┌────────────────┐                                  │Secretar de stat│                                  └───────┬────────┘                                          │         ┌────────────────────┬───────────┼────────┬─────────────┐ ┌───────┴───────────┐ ┌──────┴────────┐ │ ┌──────┴─────┐ ┌─────┴──────┐ │Serviciul economic,│ │Birou achiziţii│ │ │Compartiment│ │Compartiment│ │ resurse umane şi │ │ publice şi │ │ │ audit │ │ juridic │ │ informatizare │ │ administrativ │ │ │ │ │ │ └───────────────────┘ └───────────────┘ │ └────────────┘ └────────────┘                                  ┌───────┴────────┐                                  │Director general│                                  └───────┬────────┘                                          │                        ┌─────────────────┴──────────┐           ┌────────────┴──────────────┐ ┌────────┴───────┐           │ Serviciul │ │ Serviciul │           │ Comunicare publică, │ │Diagnoză socială│           │transparenţă instituţională│ │ şi strategii │           │ şi relaţii externe │ └────────────────┘           └───────────────────────────┘––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x