privind acordarea de facilităţi pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN Rev. 2(actualizată până la data de 27 februarie 2009*)
–––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 27 martie 2008. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 27 februarie 2009, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 185 din 25 februarie 2009.În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Actualizarea obiectului de activitate conform Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN Rev. 2, denumită în continuare CAEN Rev.2, pentru persoanele juridice şi dezmembrămintele fără personalitate juridică ale acestora, precum şi pentru persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice în mod independent şi asociaţiile familiale, se realizează de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, la cerere, fără plata taxelor aferente înregistrării menţiunii în registrul comerţului. … (2) Modelul cererii privind actualizarea obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 şi de preschimbare a certificatului de înregistrare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … +
Articolul 2Reprezentantul legal al persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) sau împuternicitul acestuia are obligaţia să precizeze domeniul principal şi activitatea principală clasificată potrivit CAEN Rev. 2. +
Articolul 3Actualizarea obiectului de activitate, astfel cum este reglementată de prezenta hotărâre, se înregistrează în registrul comerţului în baza deciziei/rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, fără a exista obligaţia publicării în Monitorul Oficial al României şi a depunerii actului constitutiv actualizat. +
Articolul 4În situaţia în care se solicită modificarea actului constitutiv, precum şi actualizarea obiectului de activitate, solicitantul va depune o cerere de înregistrare şi, separat, o cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2. +
Articolul 5Oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal va efectua actualizarea şi va elibera solicitanţilor un nou certificat de înregistrare. La cererea comercianţilor, se va elibera şi un extras de registru cuprinzând obiectul de activitate actualizat conform CAEN Rev. 2, cu specificarea domeniului principal şi a activităţii, operaţiune ce se taxează potrivit prevederilor art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 913/2004 privind aprobarea taxelor şi tarifelor pentru operaţiunile efectuate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, cu modificările şi completările ulterioare. +
Articolul 6(1) Certificatele constatatoare emise potrivit Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, eliberate conform procedurilor de soluţionare a cererilor existente anterior intrării în vigoare a Ordinului preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, îşi păstrează valabilitatea însoţite de extrasul de registru prevăzut la art. 5. … (2) Dovada actualizării activităţilor autorizate anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri în baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere în conformitate cu prevederile Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se face prin extrasul de registru prevăzut la art. 5. … +
Articolul 7(1) Cererile de actualizare, însoţite de documentele prevăzute de reglementările în vigoare, pot fi transmise şi prin corespondenţă cu valoare declarată, data primirii fiind considerată data înregistrării cererii. … (2) În cazul în care comerciantul solicită şi eliberarea extrasului de registru, corespondenţa va conţine şi dovada privind achitarea taxelor şi tarifelor legale, efectuată prin orice instrumente de plată în contul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, deschis la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pentru eliberarea extrasului de registru prevăzut la art. 5 şi pentru comunicarea prin poştă de către oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale a documentelor care atestă înregistrarea actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 în registrul comerţului. … +
Articolul 8(1) Cererile de actualizare a obiectului de activitate depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se soluţionează potrivit procedurilor în vigoare la data depunerii. … (2) Facilităţile prevăzute la art. 1 se aplică până la data de 1 martie 2010. … ––––Alin. (2) al art. 8 a fost modificat de articolul unic din HOTĂRÂREA nr. 185 din 25 februarie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 27 februarie 2009.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:────────────────Ministrul pentru întreprinderi micişi mijlocii, comerţ, turism şiprofesii liberale,Ovidiu Ioan Silaghip. Ministrul justiţiei,Zsuzsanna Peter,secretar de statMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 19 martie 2008.Nr. 322. +
Anexa ┌───────────────────────┬───────────────────────────────────┬──────────────────┐│I. │II. │III. ││MINISTERUL JUSTIŢIEI │ CERERE │ ││──────────────────── │[] actualizare obiect de activitate│Nr. intrare ……││ OFICIUL REGISTRULUI │ conform CAEN Rev.2 │ ││COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ │[] precizare activitate principală │Data: …………││ TRIBUNALUL │[] preschimbare certificat de │ ││ ………………. │ înregistrare │ ││ │ │ │└───────────────────────┴───────────────────────────────────┴──────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│IV. ││ Doamnă/Domnule Director, ││ ││1. Subsemnat(ul/a) …………. domiciliat în ……….. str. …………. ││nr. …. bloc ….. scara ….. etaj ….. ap. …. judeţ/sector ………… ││telefon ……. act identitate …………… seria ……. nr. ………… ││eliberat de ……….. la data ……… CNP/NIF ………… în calitate ││de …………. prin ………………………………………………. ││conform …………………………………………………………… ││2. pentru firma: …………………………………………………… ││având numărul de origine în registrul comerţului ………………… cod ││unic de înregistrare ……………………. ││3. cu sediul în: localitatea …………. str. ………… nr. ………… ││bloc …. scara …. etaj …. ap. …. judeţ/sector …… cod poştal …… ││telefon ……….. fax. ……….. e-mail ………… web site ……….. ││4. în temeiul HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităţilor din││economia naţională – CAEN şi Ordinului nr. 337/2007 privind actualizarea ││Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, solicit: ││ [] actualizarea, în registrul comerţului computerizat, a obiectului de ││ activitate conform CAEN Rev. 2 ││ [] preschimbarea certificatului de înregistrare ││5.Activitatea principală codificată conform CAEN Rev. 1 este*1) …………. ││………………………………………………………………….. ││care, urmare a actualizării conform CAEN Rev. 2 devine*2):………………. ││………………………………………………………………….. ││6. În susţinerea cererii, depun următoarele documente: ││ [] certificat de înregistrare – original ││ [] împuternicire: [] procură [] delegaţie avocaţială [] delegaţie de ││ serviciu nr. ……. data ……….. organul emitent ………………… ││7. Solicit comunicarea documentelor care atestă efectuarea preschimbării ││certificatului de înregistrare prin: ││ [] poştă / [] biroul eliberări, la sediul instituţiei ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│V. ││Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că declaraţiile ││inexacte sunt pedepsite conform legii. ││ ││ Nume,prenume,semnătură*3) ││ …………………….. ││ ││ Data:………………………. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│VI. ││ DECIZIE ││ ││ Subsemnat(ul/a)………………… director al Oficiului Registrului ││Comerţului de pe lângă Tribunalul …………….. pentru firma ………… ││………………………………………………………………….. ││având număr de ordine în registrul comerţului …………….. examinând ││înscrisurile depuse în susţinerea cererii şi, constând că: ││[] sunt îndeplinite cerinţele legale, dispun, conform solicitării, ││actualizarea în registrul comerţului computerizat a obiectului de activitate ││potrivit CAEN Rev. 2, cu precizarea activităţii principale şi eliberarea ││certificatului de înregistrare preschimbat ││[] nu sunt îndeplinite cerinţele legale, dispun ………………………. ││ ││ ││ Data: ……………… Director ……………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Notă:─────*1) Se completează clasa de 4 cifre cu respectarea textului corespunzător din certificatul de înregistrare anexat la prezenta cerere;*2) Se completează cu o singură clasă de patru cifre cu respectarea textului corespunzător din Clasificarea activităţilor din economia naţională – CAEN Rev.2; dacă textul din actul normativ nu redă cu exactitate activitatea, în paranteză, se poate completa cu un text de maximum 200 caractere;*3) Se semnează de către reprezentantul legal al persoanei juridice sau de către împuternicitul acestuia.cod:11-10-169_________