HOTĂRÂRE nr. 32 din 5 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 214 din 9 martie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/77 din 22.02.2018,Senatul adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Senatul României constată următoarele:a)este necesar ca, în formularele de evidență, după coloana tip deșeu, conform clasificării MARPOL, să se introducă și o rubrică cu clasificarea europeană după cod deșeu, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.013/2006 pe același formular standard propus în anexa 2. În acest mod, se va îmbunătăți activitatea administrațiilor portuare în monitorizarea, gestionarea și raportarea lunară către agențiile de mediu, pentru urmărirea trasabilității colectării deșeurilor pe uscat, până la neutralizare sau distrugere;b)obligativitatea de colectare diferențiată la bordul navei și de predare după cod deșeu va asigura o gestionare mai eficientă a acestora de către autoritățile portuare. Astfel, se asigura o gestionare mai eficientă a transferului către instalațiile de preluare a deșeurilor pe uscat, în baza Considerentului (12): „Colectarea separată a deșeurilor provenite de la nave, inclusiv a uneltelor de pescuit abandonate, este necesară pentru a asigura recuperarea lor ulterioară în lanțul de gestionare a deșeurilor din aval. Gunoiul este adesea triat la bordul navelor în conformitate cu normele și standardele internaționale, iar legislația Uniunii ar trebui să se asigure că aceste eforturi de triere a deșeurilor de la bord nu sunt subminate de lipsa de măsuri pentru colectarea separată a deșeurilor pe uscat“; c)pentru statele membre care au ieșire la mare, prevederile Proiectului de Directivă, trebuie extinse și în porturile europene situate pe căi navigabile interioare, în baza Considerentului (32): „Uniunea se caracterizează prin diferențe regionale la nivelul porturilor, astfel cum s-a demonstrat în evaluarea impactului teritorial. Porturile diferă în funcție de localizarea geografică, dimensiune, structură administrativă și drept de proprietate și sunt caracterizate de tipul de nave care le vizitează în mod normal. În plus, sistemele de gestionare a deșeurilor reflectă diferențele la nivel municipal și infrastructura de gestionare a deșeurilor în aval.“;d)România se confruntă cu o avalanșă de deșeuri, masivă și continuă pe Dunăre, provenind de pe Culoarul paneuropean nr. 7. Fiind în aval, toate deșeurile evacuate de-a lungul Dunării și Rinului ajung în Delta Dunării și Marea Neagră. Fenomenul de poluare nu trebuie ignorat, ținând cont că afectează pânza freatică, ecosistemul Dunării, precum și siguranța alimentară a cetățenilor europeni. (De exemplu, Peștii din Dunăre acumulează metale grele provenite și din deșeurile navelor. Fiind ulterior folosiți în alimentația umană, aceștia generează boli grave populației din arealul Dunării). Autoritățile de mediu naționale nu au competență asupra navelor fluviale, în problema deșeurilor.  + 
Articolul 2Senatul României constată că Propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului – Instalațiile portuare de preluare pentru descărcarea deșeurilor provenite de la nave, de abrogare a Directivei 2000/59/CE și de modificare a Directivei 2009/16/CE și a Directivei 2010/65/UE respectă principiul subsidiarității și principiul proporționalității. + 
Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituțiile europene.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 5 martie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ADRIAN ȚUȚUIANU
București, 5 martie 2018.Nr. 32.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x