HOTĂRÂRE nr. 32 din 19 ianuarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 24 ianuarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 1INLOCUIT DEPROGRAM 17/08/2000
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 2INLOCUIT DEPROGRAM 17/08/2000
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 669 17/08/2000
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PEPROGRAM 19/01/2000
ActulAPROBA PEPROGRAM 19/01/2000
ActulCONTINE PEPROGRAM 19/01/2000
ActulCONTINE PEPROGRAM 19/01/2000
ActulREFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERAPORT 14/02/2006
ActulREFERIT DERAPORT 03/02/2003
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 1INLOCUIT DEPROGRAM 17/08/2000
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 669 17/08/2000
ANEXA 2INLOCUIT DEPROGRAM 17/08/2000
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 669 17/08/2000

pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000



În temeiul art. 6 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă Programul de marketing şi promovare turistica şi Programul de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––p. Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Turism,Dorin AntonMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1PROGRAMUL DE MARKETING ŞI PROMOVARE TURISTICApentru anul 2000 + 
Capitolul 1Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de marketing şi promovare turistica, denumit în continuare program, urmăreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi călătorii pe piaţa turistica interna şi internationala pentru anul 2000.
 + 
Capitolul 2Obiective specifice + 
Articolul 2Programul urmăreşte realizarea următoarelor obiective specifice:a) îmbunătăţirea imaginii produsului turistic românesc pe pieţele externe;b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecărei pieţe externe;c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de anul 1989, şi castigarea altora noi;d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi călătorii în România.
 + 
Capitolul 3Conţinutul programului + 
Articolul 3Prin program se finanţează:1. acţiuni de promovare turistica specifice pe piaţa interna şi externa, precum: participari la manifestări interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri), campanii publicitare în presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţi ai mass-media, creatori de opinie, agenţi tour-operatori, organizarea de seri româneşti, expoziţii gastronomice, săptămâni româneşti.În anul 2000 acţiunile specifice de marketing şi promovare turistica din străinătate se vor desfăşura pe principalele 35 de pieţe turistice solicitate de:– ţările Uniunii Europene;– tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria;– alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;– tari din Asia de Vest (Israel, Iran) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, China);– tari din America de Nord: S.U.A., Canada;– tari din America de Sud: Argentina, Brazilia;2. realizarea de materiale de informare şi de promovare turistica, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclame/amintiri/protocol:a) în domeniul tipariturilor:– retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe pieţele externe şi pe piaţa interna;– tipărirea de noi titluri de prospecte, ca urmare a rezultatelor cercetărilor de marketing;– tipărirea de prospecte pentru "Expo-2000 Hanovra" şi "Millenium în România";b) în domeniul materialelor destinate promovării şi informării prin mijloace audiovizuale:– realizarea de filme pentru oferta turistica generală şi pe segmente de piaţa, în funcţie de varietatea produselor turistice româneşti;– realizarea de casete audio-video, CD-ROM, spoturi TV;– seturi de diapozitive, postere şi panouri cu fotografii color;c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;3. studii de marketing;4. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 3.100.000 mii lei.Proiectele concrete de marketing şi promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecăruia;5. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru agenţii, coparticipari la evenimente speciale etc.);6. investiţii pentru deschiderea de noi birouri de promovare şi informare turistica în străinătate, investiţii la cele existente şi pentru desfăşurarea activităţilor specifice programului.
 + 
Capitolul 4Plafonul şi structura programului + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se prezintă astfel:

  – mii lei –
  Nr. crt. Conţinutul programului Total % din total
    TOTAL, 63.100.000 100,00
    din care:    
  I. Acţiuni de promovare turistică specifice pe piaţa internă şi externă, 30.800.000 48,81
    din care:    
    1. pe piaţa internă 1.500.000 2,38
    2. pe pieţele externe 29.300.000 46,43
  II. Realizarea materialelor de informare şi promovare turistică 22.000.000 34,86
  III. Studii de marketing 1.600.000 2,54
  IV. Cofinanţarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistică: 3.100.000 4,91
    ▪ limita maximă de cofinanţare: 40% din valoarea proiectului    
  V. Alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externă/internă, concursuri cu premii, comisioane pentru agenţii, coparticipări la evenimente speciale etc.) 3.100.000 4,91
  VI. Investiţii pentru deschiderea de noi birouri de promovare şi informare turistică în străinătate, investiţii la cele existente şi pentru desfăşurarea activităţilor specifice programului 2.500.000 3,97

 + 
Anexa 2Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000Prin prezentul program se finanţează:a) în proporţie de 100%, studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice;b) proiecte de investiţii în turism prin acordarea de credite pe termen mediu, cu dobânda preferentiala egala cu rata inflaţiei, pentru proiecte de investiţii în turismul montan (pentru cabane, refugii, alte structuri turistice similare) şi în turismul rural;c) în proporţie de 100%, programele pentru susţinerea persoanelor juridice sau fizice care organizează, în cadrul sistemului de formare continua, cursuri pentru personalul din turism;d) în proporţie de 100%, programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism şi testarea acestora;e) în proporţie de 100%, controlul efectuat de Oficiul de Autorizare şi Control în Turism (O.A.C.T.) asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului;f) în proporţie de 100%, cheltuielile pentru monitorizarea utilizării Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;g) în proporţie de 100%, investiţiile pentru derularea activităţilor specifice, determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente Programului anual de dezvoltare a produselor turistice.Plafonul şi structura Programului anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000, finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism cărora li se aplică prevederile prezentei hotărâri sunt următoarele:

  – mii lei –
  Nr. crt. Conţinutul programului Total % din total
    TOTAL, 17.000.000 100,00
    din care:    
  I. Studii de prefezabilitate/fezabilitate/ oportunităţi investiţionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice 1.250.000 7,4
  II. Acordarea de credite pe termen mediu, cu dobândă preferenţială egală cu rata inflaţiei, pentru proiecte de investiţii în turismul montan (pentru cabane, refugii, alte structuri turistice similare) şi în turismul rural 10.000.000 58,8
  III. Programe pentru susţinerea persoanelor juridice sau fizice care organizează în cadrul sistemului de formare continuă cursuri pentru personalul din turism 2.000.000 11,8
  IV. Programe pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice şi testarea acestora 1.750.000 10,3
  V. Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului 1.000.000 5,9
  VI. Cheltuieli pentru monitorizarea activităţilor specifice privind utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului – Programul anual de dezvoltare a produselor turistice 500.000 2,9
  VII. Investiţii pentru derularea activităţilor specifice, determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului – Programul anual de dezvoltare a produselor turistice 500.000 2,9

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x