HOTĂRÂRE nr. 314 din 18 martie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 192 din 27 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROGRAM 18/03/2009
ActulCONTINE PEPROGRAM 18/03/2009
ActulREFERIRE LALEGE 755 27/12/2001
ActulREFERIRE LALEGE 23 27/03/2000
ActulREFERIRE LAOG 58 21/08/1998 ART. 22
ActulREFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 6
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1APROBA PEPROGRAM 18/03/2009
ART. 2APROBA PEPROGRAM 18/03/2009
ART. 2REFERIRE LAOUG 142 28/10/2008 ART. 9
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare şi a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările ulterioare, şi al art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Programul anual de marketing şi promovare, prevăzut în anexa nr. 1, şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 2Programele prevăzute la art. 1 se finanţează din bugetul Ministerului Turismului, în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie pentru anul 2009, prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul turismului,Elena Gabriela UdreaMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 18 martie 2009.Nr. 314.
 + 
Anexa 1PROGRAMUL ANUALde marketing şi promovare + 
Articolul 1Programul anual de marketing şi promovare urmăreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
 + 
Articolul 2Programul anual de marketing şi promovare urmăreşte realizarea următoarelor activităţi:a) studii de marketing;b) marketing prin internet şi alte mijloace electronice, incluzând realizarea şi administrarea unui portal de informaţii de turism, pe baze concurenţiale, cu suportarea integrală a cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum şi alte activităţi de marketing şi promovare prin internet şi alte mijloace electronice;c) participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătateParticiparea Ministerului Turismului la manifestările expoziţionale se realizează pe pieţe de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziţii, pe bază de listă aprobată prin ordin al ministrului turismului.Societăţile comerciale cu activitate de turism, asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale, alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului pot participa gratuit sau în urma achitării unei taxe la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate sau miniexpoziţiile la care participă în ţară şi în străinătate Ministerul Turismului.Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului turismului, în funcţie de fiecare manifestare expoziţională în parte, iar valoarea însumată, colectată de la toţi participanţii, nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii.Pentru participarea la manifestările expoziţionale se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie:– cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea, amenajarea spaţiului expoziţional;– cheltuieli ocazionate de activităţi de marketing specifice participării la manifestarea expoziţională respectivă;– cheltuieli cu publicitatea în perioada premergătoare manifestărilor expoziţionale, precum şi în perioada de desfăşurare a acestora;– cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna pentru reprezentanţi ai mass-mediei;– cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna sau onorarii pentru formaţii artistice, meşteri populari, membri ai colectivelor artistice, sportive, ştiinţifice şi altele asemenea, lideri ori creatori de opinie cu rol în desfăşurarea manifestării expoziţionale respective;– cheltuieli de administrare şi întreţinere pentru utilităţi, consumabile etc.;– cheltuieli generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale;– cheltuielile de reprezentare şi de protocol;– cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile respective;– cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seară românească, recepţie, conferinţă de presă şi altele similare, cu rol în sporirea atractivităţii standului;– cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice, necesară derulării programelor artistice sau altor activităţi organizate cu ocazia manifestării expoziţionale;– alte cheltuieli necesare pentru buna desfăşurare a manifestării expoziţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.Cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 1.500 euro pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apă minerală, băuturi răcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea. Băuturile alcoolice se achiziţionează numai în cazul organizării de cocktailuri.Ministerul Turismului poate efectua atât majorări sau diminuări ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expoziţională, cât şi modificarea sau completarea listei cu alte manifestări de interes pentru promovarea turismului românesc, în limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu această destinaţie;d) organizarea de vizite educaţionale şi de informare, în ţară, pentru reprezentanţi ai mass-mediei, touroperatori, reprezentanţi ai societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi din străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie, specialişti în turism din ţară şi din străinătate etc.Pentru vizitele educaţionale şi de informare se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie: cazare, masă şi transport pentru invitaţi şi pentru ghid sau pentru însoţitor de grup, ghid sau însoţitor de grup pe teritoriul României, bilete de intrare la obiectivele turistice, taxe de fotografiere şi de filmare, precum şi alte cheltuieli necesare desfăşurării în condiţii optime a vizitelor;e) organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, ori participarea în calitate de coorganizatorFondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, ori participarea în calitate de coorganizator se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: cazare, masă, transport pentru participanţi, închiriere de săli şi aparatură specifică, onorariu pentru formaţii artistice prezente în cadrul evenimentului, precum şi închirierea aparaturii specifice, servicii de rent-a-car pentru participanţi, tipărirea şi transmiterea de invitaţii, realizarea de diplome şi trofee, protocol, producţie materiale publicitare specifice, publicitate înainte şi în perioada evenimentului, de tipul: producţie şi difuzare de clipuri tv şi spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice, realizarea de CD/DVD cu participanţii şi principalele produse turistice prezentate etc.Pentru evenimentele la care Ministerul Turismului participă în calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor trataţii în limita stabilită de ordonatorul de credite pentru fiecare acţiune. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apă minerală, băuturi răcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea. Băuturile alcoolice se achiziţionează numai în cazul organizării de cocktailuri;f) activităţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din România şi din străinătate pe care operează curse internaţionale către România, constând în inserţii publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri tv promoţionale şi filme publicitare de turism în aeroporturi şi în aeronave, precum şi alte tipuri de activităţi de promovare şi publicitate, în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile;g) activităţi de promovare prin intermediul inserţiilor publicitare în cataloagele turistice realizate de touroperatori, societăţi comerciale cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţi ale administraţiei publice locale şi centrale, alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului, care promovează pe pieţele-ţintă de interes destinaţia turistică România, produse turistice şi pachete de servicii turistice cu locul de desfăşurare în România;h) achiziţionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii, cărţi cu specific de turism etc.;i) activităţi de promovare prin intermediul posturilor de televiziune şi radio care realizează emisiuni de turism ori alte emisiuni cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietăţii destinaţiilor turistice româneşti sau conştientizarea importanţei turismului românescFondurile bugetare repartizate anual acestor activităţi se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: costuri de realizare a emisiunilor, difuzarea de clipuri tv în cadrul emisiunii etc.;j) acţiuni generale de publicitate şi reclamă a destinaţiilor turistice româneşti şi a produselor turistice româneştiFondurile bugetare repartizate anual acestor activităţi se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: inserţii publicitare în presă, în pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, cărţi cu specific de turism, publicaţii de specialitate, publicitate outdoor în ţară şi în străinătate, publicitatea destinaţiei şi a produselor turistice româneşti în mass-media internă şi internaţională, pe pieţele-ţintă, activităţi de marketing direct etc.;k) realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipărituri, ghiduri şi hărţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, diapozitive, materiale audio-video, casete, filme cu specific de turism, CD-uri şi DVD-uri turistice, obiecte de protocol, expedierea materialelor promoţionale şi de protocol în ţară şi în străinătate etc.
 + 
Anexa 2PROGRAMUL ANUALde dezvoltare a produselor turistice + 
Articolul 1Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
 + 
Articolul 2Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective şi activităţi:a) constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel naţional pentru dezvoltarea turismului, incluzând crearea unui sistem instituţionalizat de colaborare între specialiştii din turism şi urbanism, participarea la aprobarea şi promovarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice, în rândul specialiştilor şi al autorităţilor publice locale, şi metodologiei pentru analiza potenţialului turistic al teritoriuluiPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, servicii de tipărire de broşuri, servicii de agenţii de turism;b) îmbunătăţirea calităţii programelor de formare profesională a personalului pentru sectorul turism, hoteluri şi restaurante, prin:– organizarea de seminarii, pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din staţiunile balneare, staţiunile montane (în vederea organizării Festivalului Olimpic European şi a altor evenimente internaţionale) şi din centrele de informare turistică;– editarea unor broşuri în vederea diseminării informaţiilor necesare desfăşurării cu eficacitate şi eficienţă a activităţilor, de către angajaţii care lucrează în centrele de informare turistică din România;– organizarea unui concurs de proiecte cu tema "Formatori de excelenţă", în scopul informării adecvate a consumatorilor şi al facilitării/optimizării deciziei acestora de achiziţionare a programelor de formare;– implementarea unui sistem naţional de evaluare şi dezvoltare a personalului şi a abilităţilor manageriale ale personalului din unităţile de turism;– verificarea şi actualizarea legislaţiei din domeniu.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipărire de broşuri, servicii de consultanţă naţională şi internaţională privind formarea şi evaluarea profesională;c) îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România prin:– realizarea şi implementarea unui model de bune practici în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor hoteliere;– introducerea unor specializări pentru domeniul hotelier, luându-se în considerare experienţa ţărilor care deja au implementat astfel de specializări cu mult succes (de exemplu, hotel specializat pe tenis, hotel specializat pe sănătate, hotel specializat pe welness etc.);– implementarea programului "Steagul Albastru – Blue Flag", pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi porturilor din România.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii de tipărire de broşuri;d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante pentru România, prin: vizite de scurtă durată în Bucureşti, croaziere pe Dunăre şi în Delta Dunării, turism montan (drumeţii montane şi sporturi de iarnă), turism balnear, turism de litoral, turism culturalPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de cercetare şi de consultanţă naţională şi internaţională privind turismul montan, precum şi turismul balnear din România, elaborarea de strategii sectoriale (turismul balnear);– servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi internaţional privind: turismul montan – sporturi de iarnă şi turismul balnear;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale privind formele de turism menţionate;– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri pentru produsele turistice: sfârşit de săptămână în Bucureşti, croaziere pe Dunăre, turism montan/drumeţii, turism pe litoral şi turism cultural;e) organizarea de parteneriate internaţionale cu rol în creşterea vizibilităţii destinaţiilor turistice din România, incluzând:– proiectul comun cu Comisia Europeană – EDEN – "Destinaţii europene de excelenţă";– proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economică (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană, Consiliul Europei – coridor cultural în sud-estul Europei privind rute ale vinului şi evenimente (festivaluri) culturale -, Comisia Europeană pentru Turism;– actualizarea site-ului www.visiteurope.com în ceea ce priveşte destinaţiile turistice din România – site-ul este gestionat de Comisia Europeană pentru Turism;– exercitarea preşedinţiei în exerciţiu de către România, în domeniul turismului, în cadrul Iniţiativei Central-Europene (ICE);– dezvoltarea şi promovarea zonei turistice Marea Neagră în cadrul OCEMN – Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră;– organizarea în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Turismului (OMT) a unor seminarii privind managementul prevenirii situaţiilor de criză şi dezvoltarea turismului în situaţii de criză, precum şi asistenţă din partea acestei organizaţii, în vederea armonizării cadrului legislativ din domeniul turismului, plată servicii sol în România;– realizarea de materiale de promovare turistică – ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, cu accent pe partea turistică, inclusiv postarea pe internet;– depunerea candidaturii României la Comisia Regională a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa (2009) în vederea organizării în 2010, la Bucureşti, a reuniunii Comisiei Regionale a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa;– organizarea unei conferinţe şi elaborarea de materiale de promovare privind traseele de ciclism în statele membre ale Asociaţiei de promovare a turismului "Die Donau", respectiv croaziere pe Dunăre şi Adunarea generală "Die Donau";– realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan atât în sezonul de iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, dar şi a altor forme de turism;– comisii mixte sau întâlniri bilaterale în România, cu autorităţile naţionale de turism din alte ţări;– editarea broşurii de promovare comune România – Ungaria privind staţiunile balneare din cele două ţări.Pentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminarii cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate şi de comercializare, servicii de tipărire de broşuri, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism etc.;f) restructurarea sistemului informaţional în domeniul turismului, incluzând extinderea softului existent pentru includerea activităţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare, realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire cu funcţiuni de cazare, elaborarea ghidurilor structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi ale agenţiilor de turism din România pe suport hârtie şi magnetic, demararea procedurilor de implementare a Contului Satelit în Turism şi elaborarea ghidului investitorului în turism şi al fondurilor comunitarePentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii şi produse:– crearea şi implementarea sistemului de software pentru autorizarea on-line;– dezvoltarea sistemului de software pentru toată activitatea de autorizare în domeniul turismului;– crearea şi implementarea sistemului de software pentru reţeaua de centre de informare turistică din România;– crearea şi dezvoltarea sistemului de software pentru susţinerea activităţii de promovare şi dezvoltare;– studii de fezabilitate pentru centre de informare turistică care sunt finanţate prin fonduri structurale;– servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă pentru crearea Contului Satelit în Turism;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale pe teme de informare turistică;– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri;– servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;– servicii de traducere etc.;g) acţiuni de dezvoltare durabilă a turismului, incluzând: elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism în arii protejate, acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltării durabile a turismului, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice din România, reducerea poluării produse în industria turistică, preluarea conceptului de "eticheta ecologică" în sistemul hotelier din RomâniaPentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii conexe de consultanţă naţională şi internaţională privind elaborarea şi finalizarea strategiei de ecoturism şi actualizarea sistemului legislativ de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare, în conformitate cu standardele internaţionale;– servicii de organizare de seminarii naţionale şi internaţionale, incluzând seminarii de conştientizare pe plan naţional şi seminarii cu participare internaţională, cu următoarele obiective: elaborarea strategiei de ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistice, reducerea poluării în domeniul turismului, "eticheta ecologică";h) servicii de consultanţă pentru perfecţionarea cadrului legal şi instituţional în conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii EuropenePentru realizarea acestui obiectiv se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice, următoarele categorii de servicii:– servicii de transport anexe şi conexe; servicii de agenţii de turism;– servicii de tipărire de broşuri;– servicii de traducere etc.;i) realizarea de achiziţii de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţionalAchiziţionarea materialelor documentare se va realiza prin cumpărare directă de la diverşi furnizori, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice;j) derularea programelor de investiţii în parteneriat public/public, dintre Ministerul Turismului şi autorităţile publice locale la nivel de judeţ sau de unitate administrativ-teritorială;k) studii de prefezabilitate şi fezabilitate, proiecte tehnice de execuţie, alte studii de specialitate şi alocare de fonduri pentru investiţii în infrastructura turismului, în parteneriat cu autorităţile publice locale:– sumele de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor de turism ai căror beneficiari sunt autorităţile administraţiei publice locale se alocă prin transferuri de la bugetul Ministerului Turismului către bugetele locale, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie;– sumele alocate prin transfer către autorităţile publice locale se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Turismului;l) elaborarea legislaţiei în domeniu prin: emiterea unui ordin comun al Ministerului Turismului şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei pentru aprobarea metodologiei privind analiza potenţialului turistic al teritoriului prevăzut la art. 9 al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – secţiunea a VIII-a, zone cu resurse turistice; actualizarea şi finalizarea legislaţiei privind domeniul schiabil.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x