HOTĂRÂRE nr. 304 din 14 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 22 aprilie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 1
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 6
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 10
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 1
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 6
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 10
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PEAMENDAMENT 2 04/12/2002
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 2 04/12/2002
ActulREFERIRE LALEGE 169 05/10/2000
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 1
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 6
ActulMODIFICA PEOG 8 21/01/2000 ART. 10
ActulREFERIRE LAOG 8 21/01/2000 ART. 5
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 1
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 6
ActulMODIFICA PECONTRACT 19/11/1999 ART. 10
ActulREFERIRE LACONTRACT 19/11/1999
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Amendamentului nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 4 decembrie 2002 şi la 20 august 2004 şi, respectiv, la Luxemburg la 3 noiembrie 2004 între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţională a Drumurilor din România pentru finanţarea Proiectului de construcţie şi reabilitare autostrăzi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 şi la Bucureşti la 19 noiembrie 1999



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2000 pentru ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţională a Drumurilor din România pentru finanţarea Proiectului de construcţie şi reabilitare autostrăzi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 şi la Bucureşti la 19 noiembrie 1999, aprobată prin Legea nr. 169/2000,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICSe aprobă Amendamentul nr. 2, convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 4 decembrie 2002 şi la 20 august 2004 şi, respectiv, la Luxemburg la 3 noiembrie 2004 între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Administraţia Naţională a Drumurilor din România (actuala Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.) pentru finanţarea Proiectului de construcţie şi reabilitare autostrăzi, semnat la Luxemburg la 16 noiembrie 1999 şi la Bucureşti la 19 noiembrie 1999, ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 8/2000, aprobată prin Legea nr. 169/2000.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––p. Ministrul finanţelor publice,Sebastian Bodu,secretar de statMinistrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,Gheorghe DobreBucureşti, 14 aprilie 2005.Nr. 304.RomâniaMinisterul Finanţelor PubliceDirecţia generală a finanţelor publice externeNr. 246.796 din 4 decembrie 2002Către: Banca Europeană de InvestiţiiBd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-KirchbergFax nr.: 00352-43770400343-79316700352-43797488În atenţia: domnului Rainer Saerbeck, şef Departament – Ţări în curs de aderaredomnului Thomas Timme, ofiţer de proiect – Ţări în curs de aderareReferitor la: Amendament la Contractul de finanţare nr. 20.328/1999Proiect de construcţie şi reabilitare autostrăzi Bucureşti – ConstanţaStimaţi domni*),–––Notă *) Traducere.Referitor la Contractul de finanţare anterior menţionat, vă rugăm să fiţi de acord cu următoarele amendamente:Ca urmare a modificărilor administrative care s-au produs începând cu 2001 în cadrul Guvernului României şi AND (Administraţiei Naţionale a Drumurilor), vă rugăm să fiţi atât de amabili să acceptaţi înlocuirea, în cuprinsul Contractului de finanţare, a reprezentanţilor legal autorizaţi, după cum urmează: domnul Decebal Traian Remeş cu domnul Mihai Nicolae Tănăsescu şi domnul Dănilă Bucşă cu domnul Aurel Petrescu.Având în vedere justificările AND prezentate în scrisoarea noastră din 26 august 2002, am dori să amendăm paragraful 1.04 "Condiţii de tragere", subparagraful C, prin înlocuirea cuvintelor "… minus o sumă de 5.000.000 EUR, excepţie făcând ultima tragere".Mai mult decât atât, în concordanţă cu corespondenţa şi discuţiile dintre BEI şi AND, am fost informaţi că trebuie făcute unele amendamente la Descrierea tehnică, anexa A, cum ar fi:– modificarea secţiunilor Lehliu-Drajna, la rubrica "Descriere", prin înlocuirea cuvintelor "… construirea unei autostrăzi cu 1×2 benzi";– extinderea datei estimate pentru terminarea secţiunii Lehliu-Drajna, după cum urmează:– Bucureşti-Fundulea: de la 2002 la 2003;– Fundulea-Lehliu: de la 2003 la 2004;– Lehliu-Drajna: de la 2003 la 2005;– Drajna-Feteşti: de la 2003 la 2006;– Feteşti-Cernavodă: de la 2001 la 2004;– modificarea celui de-al doilea paragraf "… şi a staţiilor de taxare…" prin "… şi modernizarea staţiei existente de la Feteşti…";– extinderea datei estimate de terminare a Proiectului, specificată în ultimul paragraf, de la 31 decembrie 2004 la 31 decembrie 2006.Aşteptăm acordul dumneavoastră asupra celor propuse mai sus şi vă mulţumim pentru colaborare şi pentru sprijinul acordat.Cu stimă,Ştefan Petrescu,director generalRomâniaMinisterul Finanţelor PubliceCabinet secretar de statBucureşti, 20 august 2004Către: Banca Europeană de InvestiţiiBd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950 Luxemburg-KirchbergFax nr.: 00352-43770400343-79316700352-43797488În atenţia: domnului Rainer Saerbeck, şef Departament – Ţări în curs de aderaredomnului Thomas Timme, ofiţer de proiect – Ţări în curs de aderareReferitor la: Amendamentul nr. 2 la Contractulde finanţare nr. 20.328 încheiat între Româniaşi Banca Europeană de Investiţii şi AdministraţiaNaţională a Drumurilor (actualmente Compania Naţionalăde Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.) –România – Proiect de construcţie şi reabilitare autostrăziStimaţi domni*),–––Notă *) Traducere.Referitor la Contractul de finanţare menţionat mai sus, vă transmitem Amendamentul nr. 2 la contract, întocmit şi înaintat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.Vă rugăm să ne comunicaţi în cel mai scurt timp posibil punctul dumneavoastră de vedere în acest sens.În aşteptarea răspunsului dumneavoastră, vă mulţumim pentru înţelegere şi colaborare.Cu deosebit respect,Paul Ichim,secretar de statBanca Europeană de InvestiţiiPrin fax şi curierMinisterul Finanţelor PubliceStr. Apolodor nr. 17, sectorul 5Bucureşti 070741RomâniaÎn atenţia domnului Mihai Nicolae Tănăsescu, ministrul finanţelor publiceCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.Direcţia IFI şi credite comercialeStr. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1Bucureşti 010873RomâniaÎn atenţia domnului Mihail Băşulescu, director generalLuxemburg, 3 noiembrie 2004 JU/Ops/CAJ/nd/s JUN. 2304Subiect: România – Proiect autostrăzi (20.328)Contractul de finanţare dintre România şi BancaEuropeană de Investiţii şi Compania Naţională de Autostrăzişi Drumuri Naţionale din România – S.A. [fostăAdministraţia Naţională a Drumurilor (AND)] (C.N.A.D.N.R.)(Contract de finanţare)AMENDAMENTUL Nr. 2*)–––Notă *) Traducere.Stimaţi domni,Referitor la solicitările transmise de dumneavoastră în datele de 4 decembrie 2002 şi 20 august 2004 cu privire la revizuirea unor anumite clauze ale Contractului de finanţare, dorim să răspundem cererii dumneavoastră de amendare a Contractului de finanţare, după cum urmează:1. Textul din cadrul punctului 6 din preambul se înlocuieşte cu următorul text:

       
  "Costul Proiectului urmează a se finanţa astfel:    
  contribuţia statului, fonduri proprii C.N.A.D.N.R. sau alte fonduri EUR 88.288.000
  fonduri ISPA (după cum sunt definite mai jos) EUR 71.712.000
  împrumut B.E.R.D. EUR 50.000.000
  împrumutul Băncii EUR 210.000.000
  Total: EUR 420.000.000"

2. În preambul se inserează punctul 8, care se va citi: "Împrumutatul a solicitat o contribuţie cu fonduri din partea Uniunii Europene în cadrul programului ISPA (fonduri ISPA) pentru acoperirea unei sume de 71.712.000 EUR (şaptezeci şi unu milioane şapte sute douăsprezece mii euro)", iar fostele puncte 8-14 din preambul se vor renumerotaîn consecinţă.3. În cadrul ultimului subparagraf 1.02 B, "30 noiembrie 2004" se înlocuieşte cu "30 septembrie 2005".4. În subparagraful 1.04 C, "3.000.000" se înlocuieşte cu "5.000.000".5. În cadrul subparagrafului 1.05, "31 martie 2005" se înlocuieşte cu "31 decembrie 2005".6. Textul cuprins în paragraful 6.04 se înlocuieşte cu următorul text:"Împrumutatul sau, după caz, C.N.A.D.N.R. se angajează să procure bunuri, servicii şi alte lucrări pentru proiect, în măsura necesarului şi cu acordul Băncii, prin licitaţie internaţională deschisă tuturor ţărilor, în condiţii de egalitate.Pentru contractele de lucrări cofinanţate prin fonduri UE, oferta trebuie să fie conformă cu regulile şi procedurile corespunzătoare asupra cărora s-a convenit cu Uniunea Europeană."7. În subparagraful 10.01 A litera e), punctele "8 şi 9" sunt înlocuite cu punctele "9 şi 10".8. În subparagraful 10.01 A litera g) se inserează "sau la fondul ISPA la care s-a făcut referire în pct. 8 din preambul" în continuarea cuvintelor "pct. 6 din preambul".9. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a lucrărilor pentru Bucureşti-Fundulea, "2002", se înlocuieşte cu "2004".10. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare a lucrărilor pentru Fundulea-Lehliu, "2003", se înlocuieşte cu "2004".11. În cadrul Descrierii tehnice, în prezentarea aferentă tronsonului Lehliu-Drajna, "1×2" se înlocuieşte cu "2×2" şi se introduce ca un ultim alineat "cofinanţarea prin fonduri ISPA", iar termenul estimat de finalizare "2003" se înlocuieşte cu "2005".12. În cadrul Descrierii tehnice, în prezentarea aferentă tronsonului Drajna-Feteşti, "1×2" se înlocuieşte cu "2×2", iar termenul estimat de finalizare "2003" se înlocuieşte cu "2007".13. În cadrul Descrierii tehnice, termenul estimat de finalizare "2001" se înlocuieşte cu "2004".14. În cadrul penultimului paragraf al Descrierii tehnice, cuvintele "a staţiilor de taxare" se înlocuiesc cu "modernizarea staţiei existente la Feteşti".15. În cadrul ultimului paragraf al Descrierii tehnice, "31 decembrie 2004" se înlocuieşte cu "31 decembrie 2007".În cazul în care se definesc altfel decât anterior, termenii definiţi vor avea aceeaşi semnificaţie atribuită lor în Contract.În scopul confirmării acordului dumneavoastră asupra celor de mai sus, vă rugăm să dataţi şi să semnaţi în conformitate fiecare dintre cele patru exemplare originale ale acestei scrisori şi, ulterior, să ne returnaţi două exemplare originale în cel mai scurt timp posibil.Banca Europeană de InvestiţiiG. Hutz R. SaerbeckDe acord cu şi din partea RomânieiMihai Nicolae Tănăsescu,ministrul finanţelor publiceDe acord cu şi din partea Companiei Naţionalede Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A.Mihail Băşulescu,director general––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x