HOTĂRÂRE nr. 3 din 10 februarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 14 februarie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 5 01/07/2013
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 11
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 12
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 13
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 01/07/2013 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 5 01/07/2013
ActulREFERIRE LANORMA 01/07/2013
ActulREFERIRE LALEGE (R) 96 21/04/2006
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 5 01/07/2013
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 5 01/07/2013
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 11
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 12
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 13
ART. 1ABROGA PENORMA 01/07/2013 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 01/07/2013 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/07/2013 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LANORMA 01/07/2013
ART. 1REFERIRE LANORMA 01/07/2013 ART. 14
ART. 1REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAHOTARARE 5 01/07/2013
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREANORMA 01/07/2013
ART. 14REFERIRE LALEGE 319 14/07/2006
ART. 14REFERIRE LAOG (R) 129 31/08/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 3BAZA DE REPUBLICARE PENTRUHOTARARE (R) 5 01/07/2013
ART. 3BAZA DE REPUBLICARE PENTRUNORMA (R) 01/07/2013





În temeiul prevederilor Legii nr. 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare,birourile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IAnexa la Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 5/2013 pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare și justificare a sumei forfetare pentru cheltuieli de organizare și funcționare a birourilor parlamentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 10 iulie 2013, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolele 1113 se abrogă.2.Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14(1)În exercitarea mandatului, deputații și senatorii pot efectua cheltuieli din suma forfetară după cum urmează:a)cheltuieli de personal necesare pentru plata drepturilor salariale ale personalului angajat cu contract individual de muncă în cadrul birourilor parlamentare;b)diurna, cazarea sau transportul personalului angajat pentru deplasările în circumscripții și la Parlament, precum și alte cheltuieli aferente exercitării mandatului se decontează pe bază de documente justificative. Diurna se decontează în cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituțiile bugetare;c)cheltuieli efectuate pentru: furnituri de birou și materiale consumabile pentru imprimante, copiatoare, faxuri etc., protocol efectuat cu ocazia primirii invitaților, materiale de curățenie și întreținere;d)chiria aferentă spațiilor, cheltuielile de întreținere, gospodărire, precum și alte utilități și servicii (încălzire, energie electrică, gaze, apă, canal, salubritate, abonament radio-TV, abonament cablu TV, abonament internet, asigurare și monitorizare pază, reparația și igienizarea spațiului și alte prestații de servicii necesare pentru funcționarea biroului parlamentar) se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorul de servicii și a documentelor justificative de plată. Chiriile se justifică pe baza contractelor de închiriere, subînchiriere sau comodat și a documentelor justificative de plată. În cazul în care spațiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi asigurate de autoritățile administrației locale, acestea se pot închiria de la alte persoane juridice sau fizice. Cheltuielile pentru reparații curente efectuate la sediile birourilor parlamentare se justifică pe bază de contracte, facturi fiscale și/sau, după caz, cu deviz de lucrări. Fiecare deputat sau senator are dreptul la un abonament de telefonie mobilă. Decontarea se face în conformitate cu hotărârile birourilor permanente ale Camerei Deputaților, respectiv Senatului;e)cheltuielile pentru revizia, întreținerea și reparația bunurilor din patrimoniul Camerei Deputaților, respectiv al Senatului, ce au fost repartizate birourilor parlamentare în scopul exercitării mandatului, care se justifică pe baza contractelor încheiate cu prestatorii de servicii, devize de lucrări și a documentelor justificative de plată;f)cheltuieli privind serviciile în domeniul sănătății și securității în muncă în înțelesul Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare, pentru personalul din cadrul birourilor parlamentare;g)cheltuieli pentru servicii de publicitate, editare, proiectare, anunțuri prin mass-media, producție și difuzare de materiale de promovare video și audio pentru televiziune și sistemul local de internet și radio, precum și prin anunțuri plătite online (inclusiv platforme de socializare online) în vederea promovării și prezentării activităților parlamentarului;h)cheltuieli privind servicii de telefonie fixă, telefonie mobilă, fax, inclusiv chiria echipamentelor;i)cheltuieli pentru proiectarea și mentenanța paginii web a biroului parlamentar și a altor conturi de socializare online;j)cheltuieli pentru revista presei online, abonamente la presa scrisă, cheltuieli pentru expedieri poștale, servicii SMS – eveniment;k)cheltuieli pentru articole în presa scrisă: declarații, intervenții, răspunsuri;l)cheltuieli privind taxa de parcare a autoturismelor la aeroportul cel mai apropiat de domiciliul deputatului, respectiv senatorului;m)cheltuieli privind organizarea de evenimente pentru promovarea activității parlamentare în circumscripție (închiriere sală și servicii tehnice);n)cheltuieli privind servicii de consultanță și asistență juridică de specialitate, servicii de consultanță și asistență economică, servicii de reprezentare și asistență mediatică, servicii de transmitere de informații în rețelele de socializare din mediul digital, servicii de traducere decontate în baza contractelor încheiate cu societăți specializate sau cu persoane fizice autorizate;o)cheltuieli privind decontarea serviciilor pe platformele online de conferințe (videoconferințe/teleconferințe) destinate activității parlamentare;p)cheltuieli pentru pachete și soluții software pentru activitatea biroului parlamentar;q)cheltuieli privind cursuri de formare profesională, respectiv cursuri de perfecționare cu o durată de 30-70 de ore sau specializare cu o durată de 180-300 de ore, susținute de către furnizorii acreditați în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru dobândirea competențelor care au legătură cu fișa postului, respectiv activitatea prestată la biroul parlamentar;r)alte prestații similare necesare funcționării biroului parlamentar.(2)Cheltuielile prevăzute la alin. (1) se decontează potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme.
3.După articolul 14 se introduce un nou articol, art. 14^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 14^1(1)Cheltuielile decontate pe baza declarației pe propria răspundere se stabilesc în limita maximă de 50% din suma forfetară. Declarația pe propria răspundere a deputatului, respectiv a senatorului, prevăzută în anexa nr. 2, constituie document justificativ pentru decontare.(2)Sumele neutilizate pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1) se reportează pentru lunile următoare.
4.Articolul 16 se abrogă.5.Anexa nr. 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 1la norme
Cheltuielile ce se efectuează din fondul pentru activitatea deputaților și senatorilor în circumscripțiile electorale și documentele justificative ale acestora

Nr. crt. Natura cheltuielilor Documente necesare și justificative
0 1 2
1. Salariile personalului angajat pe perioadă determinată a) Contractul individual de muncă b) Stat de plată a salariilor c) Foi colective de prezență
2. Contribuțiile angajatorului și ale angajatului la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, la fondul de șomaj, la fondul de sănătate etc., conform legii Ordine de plată
3. Contravaloarea cheltuielilor pentru: furnituri de birou și materiale consumabile pentru imprimante, copiatoare, faxuri etc., protocol pentru primirea invitaților, materiale de curățenie și întreținere Declarație pe propria răspundere
4. Chiria aferentă spațiilor, cheltuielile de întreținere, gospodărire, precum și alte utilități și servicii (încălzire, energie electrică, gaze, apă, canal, salubritate, abonament radio-TV, abonament cablu TV, abonament internet, asigurare și monitorizare pază, reparația și igienizarea spațiului și alte prestații de servicii necesare pentru funcționarea biroului parlamentar) Contracte de închiriere-subînchiriere, convenții pentru spațiu și pentru prestări de servicii, precum și alte contracte, convenții sau încheieri, după caz, factură fiscală, chitanță, bon fiscal, ordin de plată, deviz de lucrări etc.
5. Cheltuieli privind servicii de telefonie fixă, telefonie mobilă, fax, inclusiv chiria echipamentelor Contract, factură fiscală, deviz de lucrări, chitanță sau bon fiscal, ordin de plată etc.
6. Reparații și revizii ale bunurilor aflate în dotarea birourilor parlamentare Contract, factură fiscală, deviz de lucrări, chitanță sau bon fiscal, ordin de plată etc.
7. Cheltuieli privind serviciile în domeniul sănătății și securității în muncă, în înțelesul Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare Contract, autorizație, fișă de aptitudini, factură (după caz), chitanță/ordin de plată/extras de cont/foaie de vărsământ
8. Cheltuieli pentru servicii de publicitate, proiectare, editare materiale în vederea difuzării, anunțuri prin mass-media, abonamente pentru presă, producție și difuzare de materiale promovare video și audio pentru televiziune și sistemul local de internet și radio, precum și prin anunțuri plătite online (inclusiv platforme de socializare online) în vederea promovării și prezentării activităților parlamentarului Contract, factură fiscală, chitanță, ordin de plată etc. sau Declarație pe propria răspundere
9. Cheltuieli pentru proiectarea și mentenanța paginii web a biroului parlamentar și a altor conturi de socializare online Contract, factură fiscală, chitanță, ordin de plată, raport etc. sau Declarație pe propria răspundere
10. Cheltuieli pentru revista presei online, abonamente la presa scrisă, cheltuieli pentru expedieri poștale, servicii SMS – eveniment Contract, factură fiscală, chitanță sau bon fiscal, ordin de plată etc.
11. Cheltuieli privind organizarea de evenimente pentru promovarea activității parlamentare în circumscripție (închiriere sală și servicii tehnice) Contract, factură fiscală, chitanță, ordin de plată, raport eveniment etc. sau Declarație pe propria răspundere
12. Cheltuieli privind servicii de consultanță și asistență juridică de specialitate, servicii de consultanță și asistență economică, servicii de reprezentare și asistență mediatică, servicii de transmitere de informații în rețelele de socializare din mediul digital, servicii de traducere decontate în baza contractelor încheiate cu societăți specializate sau cu persoane fizice autorizate Contract, factură fiscală, chitanță, ordin de plată, raport etc. sau Declarație pe propria răspundere
13. Cheltuieli privind decontarea serviciilor pe platformele online de conferințe/comunicare (videoconferințe/teleconferințe) destinate activității parlamentare Contract (după caz), factură fiscală, chitanță, ordin de plată, raport etc. sau Declarație pe propria răspundere
14. Cheltuieli pentru pachete și soluții software pentru activitatea biroului parlamentar Declarație pe propria răspundere
15. Cursuri de formare profesională, respectiv cursuri de perfecționare, susținute de către furnizori acreditați din România, pentru dobândirea competențelor care au legătură cu fișa postului, respectiv activitatea prestată la biroul parlamentar Contract, factură fiscală, chitanță, ordin de plată, copie certificate atestare etc.
16. Diurna de deplasare, cazare și transport în circumscripțiile electorale și la Parlamentul României, pentru personalul angajat Ordin de deplasare, factură fiscală și chitanță de plată pentru cazare, bilete pentru transport etc.
17. Obiecte de inventar de mică valoare sau de scurtă durată Factură fiscală și chitanță, certificat de garanție

6.Anexa nr. 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 2la norme
DECLARAȚIE
Subsemnatul, …………………………, deputat/senator în Circumscripția electorală ……….. nr. …….., legitimația nr. …….., declar pe propria răspundere că în luna ………… am efectuat, conform art. 14 din Normele privind modul de utilizare și justificare a sumei forfetare pentru cheltuielile de organizare și funcționare a birourilor parlamentare, aprobate prin Hotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 5/2013, cu modificările ulterioare, cheltuieli în sumă totală de ………… lei.Data …………
Deputat/Senator,
…………………..
 + 
Articolul IIPrevederile prezentei hotărâri intră în vigoare la data de 1 martie 2023. + 
Articolul IIIHotărârea birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 5/2013 pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare și justificare a sumei forfetare pentru cheltuieli de organizare și funcționare a birourilor parlamentare, cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această hotărâre a fost adoptată în ședința comună a birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului din 10 februarie 2023.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
VASILE-DANIEL SUCIU
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC
București, 10 februarie 2023.Nr. 3.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x