HOTĂRÂRE nr. 294 din 14 aprilie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 23 aprilie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 957 18/11/1999
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 957 18/11/1999
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDONANTA 43 24/07/1998
ActulREFERIRE LAOG 8 27/01/1998 ART. 6
ANEXA 2REFERIRE LAHG 511 21/08/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 957 18/11/1999
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 957 18/11/1999

pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999



În temeiul art. 6 alin. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 43/1998,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă Programul de marketing şi promovare turistica şi Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––- p. Preşedintele AutorităţiiNaţionale pentru Turism,Marius Dorin Anton,vicepreşedinteMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1PROGRAMULde marketing şi promovare turistica pentru anul 1999Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de marketing şi promovare turistica, denumit în continuare program, urmăreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi călătorii pe piaţa turistica interna şi internationala pentru anul 1999.Obiective specifice
 + 
Articolul 2Programul urmăreşte realizarea următoarelor obiective specifice:a) îmbunătăţirea imaginii produsului turistic românesc pe pieţele externe;b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecărei pieţe externe;c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de 1989, şi castigarea altora noi;d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi călătorii în România.Conţinutul programului
 + 
Articolul 3Prin program se finanţează:1. acţiunile de promovare specifice pe piaţa interna şi externa: participari la manifestări interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri), campanii publicitare în presa, radio, televiziune, afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea destinaţiei, a ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media, organizarea de seri româneşti, expoziţii gastronomice, săptămâni româneşti.În anul 1999 acţiunile specifice de marketing şi promovare turistica în străinătate se vor desfăşura pe principalele 32 de pieţe turistice emitente din:– ţările Uniunii Europene;– tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria;– alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;– tari din Asia de Vest (Israel) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, Hong Kong);– tari din America de Nord: S.U.A., Canada;2. realizarea de materiale de informare şi promovare, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol;a) în domeniul tipariturilor:– retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe pieţele externe şi pe piaţa interna;– tipărirea de noi titluri de prospecte ca urmare a rezultatelor cercetărilor de marketing;– editarea unui buletin trimestrial de informaţii din turism;b) în domeniul materialelor destinate promovării şi informării prin mijloace audiovizuale:– realizarea de filme pentru oferta turistica generală şi pe segmente de piaţa, în funcţie de varietatea produselor turistice româneşti;– realizarea de casete audio-video, CD-ROM;– seturi de diapozitive, postere şi fotodisplay;c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;3. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 1.400.000 mii lei.Proiectele concrete de marketing şi de promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecăruia;4. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externa/interna etc.);5. investiţii pentru deschiderea birourilor de promovare şi informare turistica în Belgia, Japonia şi Republica Ceha.Plafonul şi structura programului
 + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din fondul special se prezintă astfel:

  – mii lei –
           
          % din total
    TOTAL, din care: 25.800.000 100,00
  I. Acţiuni de promovare specifice pe piaţa internă şi externă, din care: 13.300.000 51,55
    1. Piaţa internă: 700.000  
    ▪ în ţară 600.000  
    ▪ în diaspora 100.000  
    2. Pieţele externe: 12.600.000  
    Uniunea Europeană 9.000.000  
    Europa Centrală şi de Est 700.000  
    alte ţări europene 400.000  
    Asia 1.400.000  
    America de Nord 1.100.000  
  II. Realizarea materialelor de informare şi de promovare turistică 7.100.000 27,51
  III. Cofinanţarea proiectelor de marketing şi de promovare turistică: 1.400.000 5,42
    limita maximă de cofinanţare: 40% din valoarea proiectului    
  IV. Alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli de expediţie externă/internă, concursuri cu premii etc.) 1.500.000 5,81
  V. Investiţii pentru deschiderea birourilor de promovare şi informare turistică în Belgia, Japonia şi Republica Cehă 2.500.000 9,68

 + 
Anexa 2PROGRAMUL DE DEZVOLTAREa produselor turistice pentru anul 1999 Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, denumit în continuare program, urmăreşte stimularea creării de produse turistice noi, îmbunătăţirea şi dezvoltarea celor existente. Programul este conceput astfel încât să asigure susţinerea a cat mai multe proiecte de investiţii în turism, respectiv extinderea industriei şi pieţei investiţiilor turistice, în scopul creşterii contribuţiei sectorului turistic la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale, la crearea de noi locuri de muncă şi de surse de venit pentru populaţie.Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999 va contribui la:a) realizarea unor studii de oportunitati investitionale, de prefezabilitate/fezabilitate pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi lansarea produselor turistice specifice;b) încurajarea investiţiilor societăţilor comerciale, întreprinderilor mici şi mijlocii şi a asociaţiilor familiale din turism prin credite şi cofinantari pentru investiţii în turism;c) realizarea de programe pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism şi testarea acestora prin Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.Obiective specifice
 + 
Articolul 2Prezentul program are în vedere următoarele obiective specifice:a) creşterea calităţii serviciilor turistice;b) crearea de noi locuri de muncă în turism;c) creşterea veniturilor valutare din turism;d) crearea şi reabilitarea de programe turistice pentru România;e) sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare locală şi regionala;f) stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular;g) creşterea eficientei utilizării resurselor turistice, naturale şi antropice.Conţinutul programului
 + 
Articolul 3Prin prezentul program se finanţează: 1. în proporţie de 100%, studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice în:– turismul montan;– turismul rural;– alte forme de turism (de aventura, ecoturism, agrement etc.);2. proiecte de investiţii în turism prin acordarea de credite pe termen mediu, cu dobânda preferentiala egala cu rata inflaţiei, şi cofinantari pentru proiecte de investiţii în:– turismul montan, în limita de 50% din valoarea investiţiei;– turismul rural, în limita de 25% din valoarea investiţiei;3. în proporţie de 100%, programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism;4. în proporţie de 100%, controlul efectuat de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.Plafonul şi structura programului
 + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism pentru care se aplică prezentele prevederi, sunt următoarele:

  – mii lei –
        %  din total
    TOTAL, din care: 4.000.000 100,00
  I. Studii de prefezabilitate/fezabilitate/oportunităţi investiţionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice, din care: 2.000.000 14,3
    a) turism montan 1.000.000  
    b) turism rural 500.000  
    c) alte forme de turism: 500.000  
    ▪ de aventură    
    ▪ ecoturism    
    ▪ de agrement    
  II. Acordarea de credite pe termen mediu, cu dobândă preferenţială egală cu rata inflaţiei, pentru proiecte de investiţii în turism şi cofinanţări pentru proiecte de investiţii în: 10.000.000 71,42
    a) turismul montan 2.000.000  
    b) turismul rural 8.000.000  
  III. Programe pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice şi testarea acestora 1.000.000 7,14
  IV. Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului 1.000.000 7,14

Criterii de eligibilitate a investiţiilor + 
Articolul 5Studiile de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu potenţial turistic natural şi cultural, parţial valorificat sau nevalorificat, şi de lansare a produselor turistice specifice vor fi selectate avându-se în vedere obiectivele "Strategiei de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung", coroborate cu obiectivele de investiţii strategice din domeniile de activitate cu influenţa pentru turism (transporturi, telecomunicaţii, lucrări edilitare de interes naţional etc.).
 + 
Articolul 6Proiectele de investiţii în turism pentru care se solicita sprijin din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, sub forma de subventionare parţială a dobânzii, cofinantare şi credite, trebuie să aibă în vedere şi sa urmărească:– crearea, îmbunătăţirea, reabilitarea sau dezvoltarea formelor de turism precizate la art. 3 pct. 2;– prezentarea impactului economic al proiectului asupra dezvoltării turismului în comunitatea locală respectiva şi asupra dezvoltării economico-sociale locale în general;– integrarea în dezvoltarea viitoare a localităţii/judeţului;– descrierea produsului/produselor turistice, rezultat/rezultate ca urmare a realizării proiectului cum răspunde/răspund acesta/acestea la cerinţele pieţei interne şi externe;– sa demonstreze ca solicita un buget realist, optim şi fezabil, în care diferitele stagii ale implementarii, eficientei şi viabilitatii iniţiativei de dezvoltare sunt clar prezentate;– sa previzioneze pentru proiectele complexe, de mare întindere regionala, şi autosustinerea pe termen lung, mai ales pentru a doua etapa a realizării acestora;– să prezinte cu exactitate obiectivele proiectului, fezabile pe termen lung, cu rezultatele aferente, cu accent pe cele care vor contribui la dezvoltarea locală/regionala.
 + 
Articolul 7Persoanele juridice sau fizice, care pot solicita subvenţionarea dobânzii la creditele investitionale în turism din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului destinat Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 1999, sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 511/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x