HOTĂRÂRE nr. 28 din 9 ianuarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 22 ianuarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulVA FI ABROGATHG 907 29/11/2016
ART. 10INTRAT IN VIGOAREHG 28 09/01/2008
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREHG 28 09/01/2008 ART. 10
ART. 10ABROGA PEHG 935 14/08/2003
ART. 10ABROGA PEHG 1179 24/10/2002
ART. 10ABROGA PEMETODOLOGIE 24/10/2002
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREHG 28 09/01/2008 ART. 10
ActulCONTINE PECONT-CADRU 09/01/2008
ActulCONTINE PECONT-CADRU 09/01/2008
ActulCONTINE PECONT-CADRU 09/01/2008
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 09/01/2008
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1APROBA PECONT-CADRU 09/01/2008
ART. 1APROBA PECONT-CADRU 09/01/2008
ART. 1APROBA PECONT-CADRU 09/01/2008
ART. 2APROBA PEMETODOLOGIE 09/01/2008
ART. 4REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 1
ART. 10ABROGA PEHG 935 14/08/2003
ART. 10ABROGA PEHG 1179 24/10/2002
ART. 10ABROGA PEMETODOLOGIE 24/10/2002
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 46
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 2038 27/08/2024
ActulREFERIT DEORD DE URGENTA 64 09/05/2022
ActulREFERIT DEANEXA 12/07/2021
ActulREFERIT DEDECIZIE 30 11/11/2019
ActulREFERIT DEHOTARARE 1022 21/12/2018
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 20/11/2017
ActulREFERIT DEORDIN 42 26/01/2016
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 26/01/2016
ActulREFERIT DEOUG 22 16/06/2016
ActulREFERIT DEORDIN 852 13/07/2016
ActulREFERIT DEORDIN 691 11/08/2016
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 11/08/2016
ActulREFERIT DEORDIN 1818 20/09/2016
ActulREFERIT DEGHID 20/09/2016
ActulREFERIT DEORDIN 2228 21/11/2016
ActulREFERIT DEGHID 21/11/2016
ActulVA FI ABROGATHG 907 29/11/2016
ActulREFERIT DEORDIN 158 14/01/2015
ActulREFERIT DEHG 226 02/04/2015
ActulREFERIT DEORDIN 901 05/05/2015
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 05/05/2015
ActulREFERIT DELEGE 177 30/06/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1731 13/07/2015
ActulREFERIT DESCHEMĂ 13/07/2015
ActulREFERIT DEOG 19 28/07/2015
ActulREFERIT DEORDIN 82 24/07/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1751 24/08/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1139 18/09/2015
ActulREFERIT DEORDIN 2221 22/10/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1277 30/10/2015
ActulREFERIT DEORDIN 2281 04/11/2015
ActulREFERIT DEHOTARARE 901 27/10/2015
ActulREFERIT DESTRATEGIE 27/10/2015
ActulREFERIT DEPROCEDURĂ 30/10/2015
ActulREFERIT DEANEXĂ 04/11/2015
ActulREFERIT DEANEXĂ 22/10/2015
ActulIN LEGATURA CUHG 225 26/03/2014
ActulREFERIT DEORDIN 199 14/02/2014
ActulREFERIT DEORDIN 11 21/02/2014
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 21/02/2014
ActulREFERIT DEORDIN 137 26/02/2014
ActulREFERIT DEPROCEDURA 26/02/2014
ActulREFERIT DENORMA 26/03/2014
ActulREFERIT DEORDIN 518 13/05/2014
ActulREFERIT DEORDIN 731 26/05/2014
ActulREFERIT DEORDIN 923 11/07/2014
ActulREFERIT DENORMĂ 11/07/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1023 30/06/2014
ActulREFERIT DEORDIN 756 10/07/2014
ActulREFERIT DEORDIN 993 31/07/2014
ActulREFERIT DEORDIN 971 23/09/2014
ActulREFERIT DEORDIN 472 25/09/2014
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 25/09/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1732 10/10/2014
ActulREFERIT DEGHID 10/10/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1117 05/11/2014
ActulREFERIT DEINSTRUCTIUNI 05/11/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1970 11/11/2014
ActulREFERIT DEINSTRUCTIUNI 11/11/2014
ActulREFERIT DEORDIN 2206 06/11/2014
ActulREFERIT DEORDIN 120 19/11/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1141 13/11/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1652 05/12/2014
ActulREFERIT DEORDIN 187 18/12/2014
ActulREFERIT DENORMA 19/11/2014
ActulREFERIT DENORMĂ 18/12/2014
ActulREFERIT DEGHID 23/09/2014
ActulREFERIT DEANEXĂ 23/09/2014
ActulREFERIT DEORDIN (R) 923 11/07/2014
ActulREFERIT DENORMĂ (R) 11/07/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1851 09/05/2013
ActulREFERIT DENORMA 09/05/2013
ActulREFERIT DEHG 274 15/05/2013
ActulREFERIT DEPROCEDURA 15/05/2013
ActulREFERIT DEORDIN 942 19/03/2013
ActulREFERIT DEORDIN 471 23/04/2013
ActulREFERIT DEORDIN 653 20/05/2013
ActulREFERIT DEORDIN 75 23/10/2013
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 23/10/2013
ActulREFERIT DEHG 848 30/10/2013
ActulREFERIT DEORDIN 460 14/11/2013
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/11/2013
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/11/2013
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/11/2013
ActulREFERIT DEORDIN 1428 26/08/2013
ActulREFERIT DEGHID 12/12/2013
ActulREFERIT DEORDIN (R) 1851 09/05/2013
ActulREFERIT DENORMĂ (R) 09/05/2013
ActulREFERIT DEORDIN 363 23/02/2012
ActulREFERIT DESCHEMA 23/02/2012
ActulREFERIT DEORDIN 327 17/02/2012
ActulREFERIT DEORDIN 385 22/03/2012
ActulREFERIT DEORDIN 189 29/02/2012
ActulREFERIT DEHG 206 20/03/2012
ActulREFERIT DEHG 352 18/04/2012
ActulREFERIT DEPROGRAM 18/04/2012
ActulREFERIT DEORDIN 124 05/06/2012
ActulREFERIT DEREGULAMENT 05/06/2012
ActulREFERIT DEHG 973 03/10/2012
ActulREFERIT DEORDIN 2765 05/11/2012
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 05/11/2012
ActulREFERIT DEORDIN 2368 30/10/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1058 01/11/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1501 15/11/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1879 09/10/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1126 29/11/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1722 18/12/2012
ActulREFERIT DEHG 250 17/03/2011
ActulREFERIT DEHG 284 23/03/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1360 20/04/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1938 29/04/2011
ActulREFERIT DEHG 452 04/05/2011
ActulREFERIT DEORDIN 625 22/03/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1389 27/04/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2036 24/05/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1730 17/06/2011
ActulREFERIT DEGHID 17/06/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1726 17/06/2011
ActulREFERIT DEGHID 17/06/2011
ActulREFERIT DEORDIN 191 12/08/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2072 12/08/2011
ActulREFERIT DEGHID 12/08/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1947 02/05/2011
ActulREFERIT DEHG 945 28/09/2011
ActulREFERIT DENORMA 28/09/2011
ActulREFERIT DEORDIN 42 20/10/2011
ActulREFERIT DEREGULAMENT 20/10/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2669 06/10/2011
ActulREFERIT DESCHEMA 06/10/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2689 10/11/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2794 07/11/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2974 13/12/2011
ActulREFERIT DEORDIN 885 11/11/2011
ActulREFERIT DEHG 1294 27/12/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2875 04/11/2011
ActulREFERIT DEORDIN 3006 20/12/2011
ActulREFERIT DEORDIN 1047 18/11/2011
ActulREFERIT DEHG 150 23/02/2010
ActulREFERIT DEORDIN 392 04/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 876 30/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 393 04/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 1203 26/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 927 08/04/2010
ActulREFERIT DEORDIN 103 22/04/2010
ActulREFERIT DEHG 363 14/04/2010
ActulREFERIT DEORDIN 714 06/05/2010
ActulREFERIT DEGHID 06/05/2010
ActulREFERIT DEORDIN 1848 14/07/2010
ActulREFERIT DEORDIN 2023 23/07/2010
ActulREFERIT DEORDIN 989 24/06/2010
ActulREFERIT DEGHID 24/06/2010
ActulREFERIT DEHG 736 21/07/2010
ActulREFERIT DENORMA 21/07/2010
ActulREFERIT DEORDIN 1450 10/09/2010
ActulREFERIT DEGHID 10/09/2010
ActulREFERIT DEORDIN 1741 20/10/2010
ActulREFERIT DEGHID 20/10/2010
ActulREFERIT DEANEXA 04/03/2010
ActulREFERIT DEORDIN 2748 29/11/2010
ActulREFERIT DEORDIN 2545 30/11/2010
ActulREFERIT DEHG 1356 23/12/2010
ActulREFERIT DEORDIN 40 28/01/2009
ActulREFERIT DEORDIN 323 18/02/2009
ActulREFERIT DEORDIN 60 04/02/2009
ActulREFERIT DEORDIN 406 04/03/2009
ActulREFERIT DEORDIN 5 05/02/2009
ActulREFERIT DEORDIN 276 28/04/2009
ActulREFERIT DEHG 442 08/04/2009
ActulREFERIT DEORDIN 28 14/04/2009
ActulREFERIT DEINSTRUCTIUNI 14/04/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1517 27/05/2009
ActulREFERIT DEORDIN 9574 16/07/2009
ActulREFERIT DEGHID 27/05/2009
ActulREFERIT DEGHID 16/07/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1090 13/08/2009
ActulREFERIT DEGHID 13/08/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1107 20/08/2009
ActulREFERIT DEGHID 20/08/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1342 15/10/2009
ActulREFERIT DEGHID 15/10/2009
ActulREFERIT DEHG 1307 04/11/2009
ActulREFERIT DEORDIN 839 12/10/2009
ActulREFERIT DEORDIN 833 08/10/2009
ActulREFERIT DEORDIN 3159 12/11/2009
ActulREFERIT DENORMA 12/10/2009
ActulREFERIT DEORDIN 2201 16/12/2009
ActulREFERIT DEANEXĂ 16/12/2009
ActulREFERIT DENORMA 05/02/2009
ActulREFERIT DEORDIN 31 17/01/2008
ActulREFERIT DEHG 224 05/03/2008
ActulREFERIT DEHG 165 13/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 144 07/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 580 27/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 185 18/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 621 03/03/2008
ActulREFERIT DEHG 453 21/04/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1341 30/04/2008
ActulREFERIT DEORDIN 471 08/05/2008
ActulREFERIT DEREGULAMENT 08/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 267 04/03/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1447 10/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 275 04/03/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1446 10/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 245 29/02/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1549 16/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1548 16/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 863 02/07/2008
ActulREFERIT DEHG 732 09/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2228 22/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2242 22/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2284 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2285 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2286 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2287 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2288 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 563 31/07/2008
ActulREFERIT DEREGULAMENT 31/07/2008
ActulREFERIT DEANEXA 30/07/2008
ActulREFERIT DEANEXA 30/07/2008
ActulREFERIT DEANEXA 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 665 15/05/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2604 04/09/2008
ActulREFERIT DEORDIN 969 29/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2722 17/09/2008
ActulREFERIT DEANEXĂ 30/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 597 01/09/2008
ActulREFERIT DEANEXA 30/07/2008
ActulREFERIT DENORMATIV 06/10/2008
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 06/10/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1294 07/10/2008
ActulREFERIT DEORDIN 3296 07/11/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1415 06/11/2008
ActulREFERIT DEORDIN 3399 17/11/2008
ActulREGULI SI NORME DE APLICAREINSTRUCTIUNI 02/07/2008
ActulREFERIT DELEGE (R) 10 18/01/1995
ActulREFERIT DELEGE (R) 10 18/01/1995
ActulREFERIT DEGHID 07/06/2016
ART. 3REFERIT DEHG 1081 06/11/2012
ART. 3REFERIT DEHG 1084 06/11/2012
ART. 3REFERIT DEHG 1135 27/11/2012
ART. 3REFERIT DEHG 1136 27/11/2012
ART. 3REFERIT DEHG 1133 27/11/2012
ART. 3REFERIT DEHG 1034 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1015 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1013 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1026 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1027 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1030 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1031 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1014 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1046 19/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1047 19/10/2011
ART. 3REFERIT DEHG 1288 27/12/2011
ART. 3REFERIT DEORDIN 597 01/09/2008
ART. 5REFERIT DEORDIN 1218 31/03/2010
ART. 6REFERIT DEORDIN 18 16/02/2009
ART. 8REFERIT DEORDIN 276 28/04/2009
ART. 8REFERIT DEORDIN 863 02/07/2008
ART. 9REFERIT DEORDIN 120 12/10/2012
ART. 9REFERIT DEORDIN 18 16/02/2009
ART. 9REFERIT DEORDIN 28 14/04/2009
ART. 9REFERIT DEORDIN 597 01/09/2008
ART. 10INTRAT IN VIGOAREHG 28 09/01/2008
ART. 43REFERIT DEORDIN 2285 30/07/2008
ART. 43REFERIT DEANEXA 30/07/2008
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 1818 20/09/2016
ANEXA 1REFERIT DEGHID 20/09/2016
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 1730 17/06/2011
ANEXA 1REFERIT DEGHID 17/06/2011
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 863 02/07/2008
ANEXA 1REFERIT DEINSTRUCTIUNI 02/07/2008
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 1818 20/09/2016
ANEXA 2REFERIT DEGHID 20/09/2016
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 2228 21/11/2016
ANEXA 2REFERIT DEGHID 21/11/2016
ANEXA 2REFERIT DENORMA 19/01/2011
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 1741 20/10/2010
ANEXA 2REFERIT DEGHID 20/10/2010
ANEXA 2REFERIT DEHG 434 08/04/2009
ANEXA 2REFERIT DENORMA 08/04/2009
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 565 08/05/2009
ANEXA 2REFERIT DEGHID 08/05/2009
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 1338 13/10/2009
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 863 02/07/2008
ANEXA 2REFERIT DEINSTRUCTIUNI 02/07/2008
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 1215 06/10/2008
ANEXA 2REFERIT DENORMATIV 06/10/2008
ANEXA 2REFERIT DEMETODOLOGIE 06/10/2008
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 816 24/05/2016
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 924 03/10/2016
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 947 29/10/2015
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 2206 06/11/2014
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 1851 09/05/2013
ANEXA 4REFERIT DENORMA 09/05/2013
ANEXA 4REFERIT DEORDIN (R) 1851 09/05/2013
ANEXA 4REFERIT DENORMĂ (R) 09/05/2013
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 191 12/08/2011
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 2748 29/11/2010
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 2545 30/11/2010
ANEXA 4REFERIT DEHG 1356 23/12/2010
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 1270 06/05/2008
ANEXA 4REFERIT DEREGULAMENT 06/05/2008
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 863 02/07/2008
ANEXA 4REFERIT DEINSTRUCTIUNI 02/07/2008
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 597 01/09/2008
ANEXA 5REFERIT DEORDIN 589 31/08/2015
ANEXA 5REFERIT DEORDIN 1154 22/09/2015
ANEXA 5REFERIT DEHG 1061 30/10/2012

privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice, după cum urmează:a) conţinutul-cadru al studiului de prefezabilitate, prevăzut în anexa nr. 1;b) conţinutul-cadru al studiului de fezabilitate, prevăzut în anexa nr. 2;c) conţinutul-cadru al documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 2(1) Se aprobă Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, prevăzută în anexa nr. 4.(2) Se aprobă structura devizului general, prevăzută în anexa nr. 5.(3) Se aprobă structura devizului pe obiect, prevăzută în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 3În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) analiză cost-beneficiu: instrumentul de evaluare a avantajelor investiţiilor din punctul de vedere al tuturor grupurilor de factori interesaţi, pe baza valorilor monetare atribuite tuturor consecinţelor pozitive şi negative ale investiţiei;b) documentaţie de avizare pentru lucrări de intervenţii: documentaţia tehnico-economică similară studiului de fezabilitate, elaborată pe baza concluziilor raportului de expertiză tehnică şi, după caz, ale raportului de audit energetic, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi lucrărilor de intervenţii la construcţii existente;c) investiţie publică majoră: investiţia publică al cărei cost total depăşeşte echivalentul a 25 milioane euro, în cazul investiţiilor promovate în domeniul protecţiei mediului, sau echivalentul a 50 milioane euro, în cazul investiţiilor promovate în alte domenii;d) lucrări de intervenţii: lucrările la construcţii existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în: reparaţii capitale, transformări, modificări, modernizări, consolidări, reabilitări termice, precum şi lucrări de intervenţii pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamităţi naturale, efectuate în scopul asigurării cerinţelor esenţiale de calitate şi funcţionale ale construcţiilor, potrivit destinaţiei lor;e) studiu de fezabilitate: documentaţia tehnico-economică prin care se stabilesc principalii indicatori tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii pe baza necesităţii şi oportunităţii realizării acestuia şi care cuprinde soluţiile funcţionale, tehnologice, constructive şi economice ce urmează a fi supuse aprobării;f) studiu de prefezabilitate: documentaţia tehnico-economică prin care se fundamentează necesitatea şi oportunitatea investiţiei pe bază de date tehnice şi economice.
 + 
Articolul 4Prevederile prezentei hotărâri se aplică pentru realizarea obiectivelor de investiţii noi, precum şi lucrărilor de intervenţii la construcţii existente, finanţate, total sau parţial, din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, şi la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 5(1) Proiectarea lucrărilor de construcţii pentru obiective de investiţii noi, inclusiv extinderi, se elaborează în următoarele faze:a) studiu de fezabilitate;b) proiect tehnic;c) detalii de execuţie.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru obiectivele de investiţii noi, inclusiv extinderi, ale căror documentaţii tehnico-economice intră în competenţa de aprobare a Guvernului, se elaborează un studiu de prefezabilitate anterior elaborării studiului de fezabilitate.(3) Proiectarea lucrărilor de construcţii pentru intervenţii la construcţii existente, inclusiv instalaţiile aferente, se elaborează în următoarele faze:a) expertiză tehnică şi, după caz, audit energetic;b) documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii;c) proiect tehnic;d) detalii de execuţie.
 + 
Articolul 6Prin excepţie de la prevederile art. 4, prezenta hotărâre nu se aplică:a) obiectivelor de investiţii/lucrărilor de intervenţii aflate în curs de execuţie la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, care se supun prevederilor actelor normative în vigoare la data aprobării;b) obiectivelor de investiţii/lucrărilor de intervenţii pentru ale căror studii de fezabilitate/documentaţii de avizare a lucrărilor de intervenţii au fost demarate procedurile de achiziţie publică, în condiţiile legii;c) obiectivelor de investiţii noi şi/sau lucrărilor de intervenţii la construcţii existente, cuprinse în programele instituţiilor care fac parte din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.
 + 
Articolul 7Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 8Pentru aplicarea unitară a prevederilor prezentei hotărâri, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor, poate emite instrucţiuni care se aprobă prin ordin al ministrului şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 9Pentru realizarea obiectivelor prevăzute la art. 6 lit. c), conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice se aprobă prin ordin al ministrului/conducătorului organului de specialitate al administraţiei publice centrale interesat, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în conformitate cu reglementările în vigoare.
 + 
Articolul 10(1) Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.179/2002 privind aprobarea Structurii devizului general şi a Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 5 noiembrie 2002, cu completările ulterioare.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul dezvoltării,lucrărilor publice şi locuinţelor,Laszlo BorbelyMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 9 ianuarie 2008.Nr. 28.
 + 
Anexa 1CONŢINUTUL-CADRUal studiului de prefezabilitateA. Piese scriseDate generale:1. denumirea obiectivului de investiţii;2. amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numărul);3. titularul investiţiei;4. beneficiarul investiţiei;5. elaboratorul studiului.Necesitatea şi oportunitatea investiţiei1. necesitatea investiţiei:a) scurtă prezentare privind situaţia existentă, din care să rezulte necesitatea investiţiei;b) tabele, hărţi, grafice, planşe desenate, fotografii etc., care să expliciteze situaţia existentă şi necesitatea investiţiei;c) deficienţele majore ale situaţiei actuale privind necesarul de dezvoltare a zonei;d) prognoze pe termen mediu şi lung;2. oportunitatea investiţiei:a) încadrarea obiectivului în politicile de investiţii generale, sectoriale sau regionale;b) actele legislative care reglementează domeniul investiţiei, după caz;c) acorduri internaţionale ale statului care obligă partea română la realizarea investiţiei, după caz.Scenariile tehnico-economice prin care obiectivele proiectului de investiţii pot fi atinse:1. scenarii propuse (minimum două);2. scenariul recomandat de către elaborator;3. avantajele scenariului recomandat.Date privind amplasamentul şi terenul pe care urmează să se amplaseze obiectivul de investiţieInformaţii despre terenul din amplasament:1. situaţia juridică privind proprietatea asupra terenului care urmează a fi ocupat – definitiv şi/sau temporar – de obiectivul de investiţii;2. suprafaţa estimată a terenului;3. caracteristicile geofizice ale terenului din amplasament determinate în baza studiului geotehnic realizat special pentru obiectivul de investiţii privind:a) zona seismică de calcul şi perioada de colţ;b) datele preliminare asupra naturii terenului de fundare şi presiunea convenţională;c) nivelul maxim al apelor freatice;4. studiile topografice preliminare;5. datele climatice ale zonei în care este situat amplasamentul.Costul estimativ al investiţiei1. Cheltuieli pentru elaborarea documentaţiei tehnico-economice:a) cheltuieli pentru elaborarea documentaţiilor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, expertiză tehnică, proiect tehnic şi detalii de execuţie), după caz;b) cheltuieli pentru activitatea de consultanţă şi asistenţă tehnică;c) cheltuieli pentru obţinerea avizelor şi acordurilor de principiu necesare elaborării studiului de prefezabilitate;d) cheltuieli pentru pregătirea documentelor privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de lucrări şi a contractului de servicii de proiectare, urbanism, inginerie, alte servicii tehnice, conform prevederilor legale (instrucţiuni pentru ofertanţi, publicitate, onorarii şi cheltuieli de deplasare etc.).2. Valoarea totală estimată a investiţieiAvize şi acorduri de principiu, după cazB. Piese desenate:1. plan de amplasare în zonă (1:25.000 – 1:5.000);2. plan general (1:2.000 – 1:500).
 + 
Anexa 2CONŢINUTUL-CADRUal studiului de fezabilitateA. Piese scriseDate generale:1. denumirea obiectivului de investiţii;2. amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numărul);3. titularul investiţiei;4. beneficiarul investiţiei;5. elaboratorul studiului.Informaţii generale privind proiectul1. situaţia actuală şi informaţii despre entitatea responsabilă cu implementarea proiectului;2. descrierea investiţiei:a) concluziile studiului de prefezabilitate sau ale planului detaliat de investiţii pe termen lung (în cazul în care au fost elaborate în prealabil) privind situaţia actuală, necesitatea şi oportunitatea promovării investiţiei, precum şi scenariul tehnico-economic selectat;b) scenariile tehnico-economice prin care obiectivele proiectului de investiţii pot fi atinse (în cazul în care, anterior studiului de fezabilitate, nu a fost elaborat un studiu de prefezabilitate sau un plan detaliat de investiţii pe termen lung):– scenarii propuse (minimum două);– scenariul recomandat de către elaborator;– avantajele scenariului recomandat;c) descrierea constructivă, funcţională şi tehnologică, după caz;3. date tehnice ale investiţiei:a) zona şi amplasamentul;b) statutul juridic al terenului care urmează să fie ocupat;c) situaţia ocupărilor definitive de teren: suprafaţa totală, reprezentând terenuri din intravilan/extravilan;d) studii de teren:– studii topografice cuprinzând planuri topografice cu amplasamentele reperelor, liste cu repere în sistem de referinţă naţional;– studiu geotehnic cuprinzând planuri cu amplasamentul forajelor, fişelor complexe cu rezultatele determinărilor de laborator, analiza apei subterane, raportul geotehnic cu recomandările pentru fundare şi consolidări;– alte studii de specialitate necesare, după caz;e) caracteristicile principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii, specifice domeniului de activitate, şi variantele constructive de realizare a investiţiei, cu recomandarea variantei optime pentru aprobare;f) situaţia existentă a utilităţilor şi analiza de consum:– necesarul de utilităţi pentru varianta propusă promovării;– soluţii tehnice de asigurare cu utilităţi;g) concluziile evaluării impactului asupra mediului;4. durata de realizare şi etapele principale; graficul de realizare a investiţiei.Costurile estimative ale investiţiei1. valoarea totala cu detalierea pe structura devizului general;2. eşalonarea costurilor coroborate cu graficul de realizare a investiţiei.Analiza cost-beneficiu:1. identificarea investiţiei şi definirea obiectivelor, inclusiv specificarea perioadei de referinţă;2. analiza opţiunilor*1);––––*1) Varianta zero (variantă fără investiţie), varianta maximă (variantă cu investiţie maximă), varianta medie (variantă cu investiţie medie); se va preciza varianta selectată.3. analiza financiară, inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă financiară: fluxul cumulat, valoarea actuală netă, rata internă de rentabilitate şi raportul cost-beneficiu;4. analiza economică*2), inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă economică: valoarea actuală netă, rata internă de rentabilitate şi raportul cost-beneficiu;––––*2) Este obligatorie doar în cazul investiţiilor publice majore.5. analiza de senzitivitate;6. analiza de risc.Sursele de finanţare a investiţiei Sursele de finanţare a investiţiilor se constituie în conformitate cu legislaţia în vigoare şi constau din fonduri proprii, credite bancare, fonduri de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile şi alte surse legal constituite.Estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei1. număr de locuri de muncă create în faza de execuţie;2. număr de locuri de muncă create în faza de operare.Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei1. valoarea totală (INV), inclusiv TVA (mii lei)(în preţuri – luna, anul, 1 euro = ….. lei),din care:– construcţii-montaj (C+M);2. eşalonarea investiţiei (INV/C+M):– anul I;– anul II…………;3. durata de realizare (luni);4. capacităţi (în unităţi fizice şi valorice);5. alţi indicatori specifici domeniului de activitate în care este realizată investiţia, după caz.Avize şi acorduri de principiu1. avizul beneficiarului de investiţie privind necesitatea şi oportunitatea investiţiei;2. certificatul de urbanism;3. avize de principiu privind asigurarea utilităţilor (energie termică şi electrică, gaz metan, apă-canal, telecomunicaţii etc.);4. acordul de mediu;5. alte avize şi acorduri de principiu specifice.B. Piese desenate:1. plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1:5000);2. plan general (1: 2000 – 1:500);3. planuri şi secţiuni generale de arhitectură, rezistenţă, instalaţii, inclusiv planuri de coordonare a tuturor specialităţilor ce concură la realizarea proiectului;4. planuri speciale, profile longitudinale, profile transversale, după caz.
 + 
Anexa 3CONŢINUTUL-CADRUal documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţiiA. Piese scriseDate generale:1. denumirea obiectivului de investiţii;2. amplasamentul (judeţul, localitatea, strada, numărul);3. titularul investiţiei;4. beneficiarul investiţiei;5. elaboratorul documentaţiei.Descrierea investiţiei:1. situaţia existentă a obiectivului de investiţii:– starea tehnică, din punctul de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, potrivit legii;– valoarea de inventar a construcţiei;– actul doveditor al forţei majore, după caz;2. concluziile raportului de expertiză tehnică/audit energetic:– prezentarea a cel puţin două opţiuni;– recomandarea expertului/auditorului energetic asupra soluţiei optime din punct de vedere tehnic şi economic, de dezvoltare în cadrul documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii.Date tehnice ale investiţiei:1. descrierea lucrărilor de bază şi a celor rezultate ca necesare de efectuat în urma realizării lucrărilor de bază;2. descrierea, după caz, a lucrărilor de modernizare efectuate în spaţiile consolidate/reabilitate/reparate;3. consumuri de utilităţi:a) necesarul de utilităţi rezultate, după caz în situaţia executării unor lucrări de modernizare;b) estimări privind depăşirea consumurilor iniţiale de utilităţi.Durata de realizare şi etapele principale:– graficul de realizare a investiţiei:Costurile estimative ale investiţiei:1. valoarea totală cu detalierea pe structura devizului general;2. eşalonarea costurilor coroborate cu graficul de realizare a investiţiei.Indicatori de apreciere a eficienţei economice:– analiza comparativă a costului realizării lucrărilor de intervenţii faţă de valoarea de inventar a construcţiei.Sursele de finanţare a investiţieiSursele de finanţare a investiţiei se constituie în conformitate cu legislaţia în vigoare şi constau în fonduri proprii, credite bancare, fonduri de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile şi alte surse legal constituite.Estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei:1. număr de locuri de muncă create în faza de execuţie;2. număr de locuri de muncă create în faza de operare.Principalii indicatori tehnico-economici ai investiţiei:1. valoarea totală (INV), inclusiv TVA (mii lei)(în preţuri – luna, anul, 1 euro =….. lei),din care:– construcţii-montaj (C+M);2. eşalonarea investiţiei (INV/C+M):– anul I;– anul II;……………..;3. durata de realizare (luni);4. capacităţi (în unităţi fizice şi valorice);5. alţi indicatori specifici domeniului de activitate în care este realizată investiţia, după caz.Avize şi acorduri de principiu:1. certificatul de urbanism;2. avize de principiu privind asigurarea utilităţilor (energie termică şi electrică, gaz metan, apă-canal, telecomunicaţii etc.);3. acordul de mediu;4. alte avize şi acorduri de principiu specifice tipului de intervenţie.B. Piese desenate:1. plan de amplasare în zonă (1: 25000-1:5000);2. plan general (1: 2000-1:500);3. planuri şi secţiuni generale de arhitectură, rezistenţă, instalaţii, inclusiv planuri de coordonare a tuturor specialităţilor ce concură la realizarea proiectului;4. planuri speciale, profile longitudinale, profile transversale, după caz.NOTĂ:Cheltuielile de investiţii aferente lucrărilor de intervenţii se aprobă de către ordonatorul principal de credite, conform prevederilor art. 46 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare.
 + 
Anexa 4METODOLOGIEprivind elaborarea devizului general pentru obiectivede investiţii şi lucrări de intervenţiiA. Prevederi generale + 
Articolul 1Devizul general este documentaţia economică prin care se stabileşte valoarea totală estimativă a cheltuielilor necesare realizării obiectivelor de investiţii sau a cheltuielilor asimilate investiţiilor, necesare realizării lucrărilor de intervenţii la construcţii şi instalaţii, în faza de proiectare studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii.
 + 
Articolul 2Devizul general se structurează pe capitole şi subcapitole de cheltuieli.
 + 
Articolul 3În cadrul fiecărui capitol/subcapitol de cheltuieli se înscriu obiectele de investiţie (la cap. 4 şi, după caz, cap./subcap. 1.2, 1.3, 2, 3.1, 5.1), sau natura cheltuielilor (la celelalte capitole/subcapitole).
 + 
Articolul 4Compensarea cheltuielilor între capitolele/ subcapitolele de cheltuieli cuprinse în devizul general, pe parcursul derulării investiţiei, în cadrul aceleiaşi valori totale, se face prin actualizarea devizului general, prin grija beneficiarului.
 + 
Articolul 5Devizul general întocmit la faza de proiectare – studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii se actualizează prin grija beneficiarului ori de câte ori este necesar, dar de regulă în următoarele situaţii:a) la data supunerii spre aprobare a studiului de fezabilitate/documentaţiei de fezabilitate;b) la data solicitării autorizaţiei de construire;c) la data organizării procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică pentru execuţia de lucrări;d) după încheierea contractelor de achiziţie, rezultând valoarea de finanţare a obiectivului de investiţie/lucrărilor de intervenţii;e) la data întocmirii sau modificării de către ordonatorul principal de credite, potrivit legii, a listei obiectivelor de investiţii, anexă la bugetul de stat sau la bugetul local, atât pentru obiective de investiţii noi, cât şi în continuare.
 + 
Articolul 6Valoarea actualizată a obiectivelor de investiţii se aprobă de ordonatorii principali de credite, potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 7(1) Elaborarea devizului general se face conform precizărilor prezentate la lit. B din prezenta anexă.(2) Structura devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii este prezentată în anexa nr. 5 la hotărâre.B. Structura devizului general pe capitole de cheltuieli
 + 
Articolul 8În capitolele/subcapitolele devizului general prevăzut în anexa nr. 5 se cuprind următoarele cheltuieli:
 + 
Capitolul 1Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului1.1. Obţinerea terenuluiSe includ cheltuielile efectuate pentru cumpărarea de terenuri, plata concesiunii (redevenţei) pe durata realizării lucrărilor, exproprieri, despăgubiri, schimbarea regimului juridic al terenului, scoaterea temporară sau definitivă din circuitul agricol, precum şi alte cheltuieli de aceeaşi natură.1.2. Amenajarea terenuluiSe includ cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului şi care constau în demolări, demontări, dezafectări, defrişări, evacuări materiale rezultate, devieri reţele de utilităţi din amplasament, sistematizări pe verticală, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază), devieri de cursuri de apă, strămutări de localităţi sau monumente istorice etc.1.3. Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţialăSe includ cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţia mediului, inclusiv pentru refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor, precum plantare de copaci, reamenajare spaţii verzi, şi reintroducerea în circuitul agricol a suprafeţelor scoase temporar din uz.
 + 
Capitolul 2Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivuluiSe includ cheltuielile aferente asigurării cu utilităţile necesare funcţionării obiectivului de investiţie, precum: alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicaţii, drumuri de acces, căi ferate industriale, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic, ca aparţinând obiectivului de investiţie, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi.
 + 
Capitolul 3Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică3.1. Studii de terenSe cuprind cheltuielile pentru studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate ale terenului pe care se amplasează obiectivul de investiţie.3.2. Obţinere avize, acorduri, autorizaţiiSe includ cheltuielile pentru:a) obţinerea/prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism;b) obţinerea/prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare;c) obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie etc.;d) obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă;e) întocmirea documentaţiei, obţinerea numărului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în cartea funciară;f) obţinerea acordului de mediu;g) obţinerea avizului P.S.I.;h) alte avize, acorduri şi autorizaţii.3.3. Proiectare şi inginerieSe includ cheltuielile pentru elaborarea tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie), pentru plata verificării tehnice a proiectării şi pentru plata elaborării certificatului de performanţă energetică a clădirii, precum şi pentru elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţie (documentaţii ce stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament, studii de trafic etc.).Pentru lucrările de intervenţii la construcţii existente sau pentru continuarea lucrărilor la obiective începute şi neterminate, se includ cheltuielile efectuate pentru expertizarea tehnică.Pentru lucrările de creştere a performanţei energetice a clădirilor ca urmare a modernizărilor/reabilitărilor, se includ cheltuielile pentru efectuarea auditului energetic.3.4. Organizarea procedurilor de achiziţieSe includ cheltuielile aferente organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice, precum: cheltuieli aferente întocmirii documentaţiei de atribuire şi multiplicării acesteia (exclusiv cele cumpărate de ofertanţi); cheltuielile cu onorariile, transportul, cazarea şi diurna membrilor desemnaţi în comisiile de evaluare; anunţuri de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, poştă electronică etc., în legătură cu procedurile de achiziţie publică.3.5. ConsultanţăSe includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:a) plata serviciilor de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă, de evaluare etc.;b) plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie.3.6. Asistenţă tehnicăSe includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:a) asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor (în cazul în care aceasta nu intră în tarifarea proiectului);b) plata diriginţilor de şantier, desemnaţi de autoritatea contractantă, autorizaţi conform prevederilor legale pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii.
 + 
Capitolul 4Cheltuieli pentru investiţia de bază4.1. Construcţii şi instalaţiiSe cuprind cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie: clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului.Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie, iar delimitarea obiectelor se face de către proiectant.Cheltuielile aferente fiecărui obiect de construcţie sunt estimate prin devizul pe obiect.4.2. Montajul utilajelor tehnologiceSe cuprind cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora.Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie.4.3. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montajSe cuprind cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale.Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie.4.4. Utilaje fără montaj şi echipamente de transportSe includ cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, precum şi a echipamentelor şi a echipamentelor de transport tehnologic.Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie.4.5. DotăriSe cuprind cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau obiecte de inventar, precum: mobilier, dotări P.S.I., dotări de uz gospodăresc, dotări privind protecţia muncii.Cheltuielile se desfăşoară pe obiecte de construcţie.4.6. Active necorporaleSe cuprind cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale: drepturi referitoare la brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.La TOTAL şi TOTAL GENERAL din devizul general se precizează partea de cheltuieli care reprezintă construcţii-montaj (C+M). Lucrările de construcţii-montaj sunt cele prevăzute la capitolele/subcapitolele 1.2, 1.3, 2, 4.1, 4.2 şi 5.1.1 din devizul general.
 + 
Capitolul 5Alte cheltuieli5.1. Organizare de şantierSe cuprind cheltuielile estimate ca fiind necesare contractantului în vederea creării condiţiilor de desfăşurare a activităţii de construcţii-montaj.5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantierSe cuprind cheltuielile aferente construirii provizorii sau amenajării la construcţii existente pentru vestiare pentru muncitori, grupuri sanitare, rampe de spălare auto, depozite pentru materiale, fundaţii pentru macarale, reţele electrice de iluminat şi forţă, căi de acces – auto şi căi ferate -, branşamente/racorduri la utilităţi, împrejmuiri, panouri de prezentare, pichete de incendiu şi altele asemenea. Se includ, de asemenea, cheltuielile de desfiinţare de şantier.5.1.2. Cheltuieli conexe organizării de şantierSe cuprind cheltuielile pentru: obţinerea autorizaţiei de construire/desfiinţare aferente lucrărilor de organizare de şantier, taxe de amplasament, închirieri semne de circulaţie, întreruperea temporară a reţelelor de transport sau distribuţie de apă, canalizare, agent termic, energie electrică, gaze naturale, a circulaţiei rutiere, feroviare, navale sau aeriene, contractele de asistenţă cu poliţia rutieră, contract temporar cu furnizorul de energie electrică, cu unităţi de salubrizare, taxe depozit ecologic, taxe locale; chirii pentru ocuparea temporară a domeniului public, costul energiei electrice şi al apei consumate în incinta organizării de şantier pe durata de execuţie a lucrărilor, costul transportului muncitorilor nelocalnici şi/sau cazarea acestora, paza şantierului, asigurarea pompierului autorizat etc.5.2. Comisioane, cote, taxe, costul credituluiSe cuprind, după caz: comisionul băncii finanţatoare, cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii, cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii, cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor, valoarea primelor de asigurare din sarcina autorităţii contractante, taxe pentru acorduri, avize şi autorizaţia de construire/desfiinţare, precum şi alte cheltuieli de aceeaşi natură, stabilite în condiţiile legii. În costul creditului se cuprind comisioanele şi dobânzile aferente creditului pe durata execuţiei obiectivului.5.3. Cheltuieli diverse şi neprevăzutea) Estimarea acestora se face procentual din valoarea cheltuielilor prevăzute la capitolele/subcapitolele 1.2, 1.3, 2, 3 şi 4 ale devizului general, în funcţie de natura şi complexitatea lucrărilor.b) În cazul obiectivelor de investiţii noi, precum şi al reparaţiilor capitale, extinderilor, transformărilor, modificărilor, modernizărilor, reabilitării la construcţii şi instalaţii existente, se aplică un procent de până la 10%.c) În cazul lucrărilor de intervenţii de natura consolidărilor la construcţii existente şi instalaţiile aferente, precum şi în cazul lucrărilor pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi/sau calamităţi naturale, se aplică un procent de până la 20%, în funcţie de natura şi complexitatea lucrărilor.d) Din procentul stabilit se acoperă, după caz, cheltuielile rezultate în urma modificărilor de soluţii tehnice, cantităţi suplimentare de lucrări, utilaje sau dotări ce se impun pe parcursul derulării investiţiei, precum şi cheltuielile de conservare pe parcursul întreruperii execuţiei din cauze independente de autoritatea contractantă.
 + 
Capitolul 6Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar6.1. Pregătirea personalului de exploatareSe cuprind cheltuielile necesare instruirii/şcolarizării personalului în vederea utilizării corecte şi eficiente a utilajelor şi tehnologiilor.6.2. Probe tehnologice şi testeSe cuprind cheltuielile aferente execuţiei probelor/încercărilor, prevăzute în proiect, rodajelor, expertizelor la recepţie, omologărilor etc.În situaţia în care se obţin venituri ca urmare a probelor tehnologice, în devizul general se înscrie valoarea rezultată prin diferenţa dintre cheltuielile realizate pentru efectuarea probelor şi veniturile realizate din acestea.C. Structura devizului pe obiect + 
Articolul 9Obiectul de construcţie este o parte a obiectivului de investiţie, cu funcţionabilitate distinctă în cadrul ansamblului acestuia.
 + 
Articolul 10Delimitarea obiectelor din cadrul obiectivului de investiţie se face la faza de proiectare – studiu de fezabilitate de către proiectant, iar valoarea fiecărui obiect se estimează prin devizul pe obiect.
 + 
Articolul 11Devizul pe obiect este sintetic şi valoarea să se obţine prin însumarea valorilor categoriilor de lucrări ce compun obiectul.
 + 
Articolul 12Valoarea categoriilor de lucrări din devizul pe obiect se stabileşte estimativ, pe baza cantităţilor de lucrări şi a preţurilor acestora, la faza studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii.
 + 
Articolul 13Devizul pe obiect întocmit la faza de proiectare – studiu de fezabilitate/documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii se reface avându-se în vedere cantităţile de lucrări rezultate la faza de proiect de execuţie şi preţurile unitare rezultate în urma aplicării procedurilor de achiziţie publică.
 + 
Articolul 14Devizul pe obiect se structurează cu respectarea conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 6.
 + 
Anexa 5

                          DEVIZ GENERAL
       privind cheltuielile necesare realizării ………….*)
    În mii lei/mii euro la cursul ……. lei/euro din data de ……..
Nr.
crt.

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor
de cheltuieli
Valoare
(fără
TVA)
TVA

Valoare
(inclusiv
TVA)
Mii
lei
Mii
euro
Mii
lei
Mii
lei
Mii
euro
1 2 3 4 5 6 7
CAPITOLUL 1
Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului
1.1 Obţinerea terenului
1.2 Amenajarea terenului
1.3

Amenajări pentru protecţia mediului
şi aducere la starea iniţială
TOTAL CAPITOL 1
CAPITOLUL 2
Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului
TOTAL CAPITOL 2
CAPITOLUL 3
Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică
3.1 Studii de teren
3.2

Taxe pentru obţinerea de avize, acorduri
şi autorizaţii
3.3 Proiectare şi inginerie
3.4 Organizarea procedurilor de achiziţie
3.5 Consultanţă
3.6 Asistenţă tehnică
TOTAL CAPITOL 3
CAPITOLUL 4
Cheltuieli pentru investiţia de bază
4.1 Construcţii şi instalaţii
4.2 Montaj utilaj tehnologic
4.3

Utilaje, echipamente tehnologice şi
funcţionale cu montaj
4.4

Utilaje fără montaj şi echipamente de
transport
4.5 Dotări
4.6 Active necorporale
TOTAL CAPITOL 4
CAPITOLUL 5
Alte cheltuieli
5.1

Organizare de şantier
5.1.1. Lucrări de construcţii
5.1.2. Cheltuieli conexe organizării
şantierului
5.2

Comisioane, taxe, cote legale, costul
creditului
5.3 Cheltuieli diverse şi neprevăzute
TOTAL CAPITOL 5
CAPITOLUL 6
Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar
6.1 Pregătirea personalului de exploatare
6.2 Probe tehnologice şi teste
TOTAL CAPITOL 6
TOTAL GENERAL
Din care C + M
––––
   *) Se înscrie denumirea obiectivului de investiţie/lucrărilor de intervenţie.

NOTĂ:În cazul lucrărilor de intervenţii de natura consolidărilor la construcţii existente şi instalaţiile aferente, precum şi în cazul lucrărilor pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi/sau calamităţi naturale valoarea cheltuielilor aferente se va evidenţia distinct în devizul general pe fiecare capitol/subcapitol de cheltuieli, atât în lei, cât şi în euro. + 
Anexa 6

                            DEVIZUL
                obiectului …………….*)
    În mii lei/mii euro la cursul ……lei/euro din data de ………
 
Nr.
crt.

Denumirea capitolelor şi subcapitolelor
de cheltuieli
Valoare
(fără
TVA)
TVA

Valoare
(inclusiv
TVA)
Mii
lei
Mii
euro
Mii
lei
Mii
lei
Mii
euro
1 2 3 4 5 6 7
I – LUCRĂRI DE CONSTRUCŢII
1 Terasamente
2

Construcţii: rezistenţă (fundaţii, structură de
rezistenţă) şi arhitectură (închideri
exterioare, compartimentări, finisaje)
3 Izolaţii
4 Instalaţii electrice
5 Instalaţii sanitare
6

Instalaţii de încălzire, ventilare,climatizare,
PSI, radio-tv, intranet
7 Instalaţii de alimentare cu gaze naturale
8 Instalaţii de telecomunicaţii
…………………………..
TOTAL I
II. – MONTAJ
Montaj utilaje şi echipamente tehnologice
TOTAL II
III – PROCURARE
Utilaje şi echipamente tehnologice
Utilaje şi echipamente de transport
Dotări
TOTAL III
TOTAL (TOTAL I + TOTAL II + TOTAL III)
––––
    *) Se înscrie denumirea obiectului.

–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x