HOTĂRÂRE nr. 276 din 8 aprilie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 28 aprilie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10MODIFICA PEHG 382 23/07/1997 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ActulREFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 25
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 18
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 19
ART. 10REFERIRE LAHG 261 02/04/1999 ART. 10
ART. 10REFERIRE LAHG 81 11/02/1999 ART. 9
ART. 10MODIFICA PEHG 382 23/07/1997 ANEXA 2
ART. 36REFERIRE LALEGE 15 25/03/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LALEGE 15 25/03/1993 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 95 13/05/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOG 8 31/01/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ANEXA 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 1253 08/10/2008
ActulREFERIT DEORDIN 7293 20/12/2001

privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti



În temeiul prevederilor art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1(1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti prin reorganizarea Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier care se desfiinţează.(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti este persoana juridică română, cu sediul în municipiului Ploiesti, Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1, judeţul Prahova, şi funcţionează în baza prevederilor art. 17-19 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1, în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
 + 
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, dezvoltarea tehnologică, elaborarea de reglementări tehnice şi economice de interes public şi naţional care privesc asigurarea cerinţelor tehnice impuse utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor pentru foraj şi armaturilor industriale.
 + 
Articolul 3(1) Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti este prevăzută în anexa nr. 2.(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice sucursale, secţii, laboratoare şi alte subunitati necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
 + 
Articolul 4(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier şi îşi păstrează salariile avute la data transferului până la negocierea noului contract colectiv de muncă.(2) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.(3) Noul contract colectiv de muncă va fi înregistrat conform legii, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 5Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Ploiesti, Piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 1, judeţul Prahova, în care a funcţionat Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti.
 + 
Articolul 6(1) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti, stabilit pe baza evidentelor financiar-contabile existente la data de 30 iunie 1998, este de 4.118.635 mii lei şi se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti.(2) Activul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti, stabilit pe baza evidentelor financiar-contabile existente la data de 30 iunie 1998, este de 2.677.425 mii lei.
 + 
Articolul 7(1) Conducerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti revine consiliului de administraţie format din 7 membri.(2) Membrii Consiliului de administraţie al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti se numesc şi se revoca prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.(3) Conducerea executivă a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti este asigurata de un director general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.(4) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 8La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier, în măsura în care, potrivit reglementărilor legale sau contractuale, acestea nu se sting, şi se substituie în toate litigiile în curs ale Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Utilaj Petrolier.
 + 
Articolul 9Finanţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti se asigura din surse proprii, din alocaţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii, din credite bancare şi din alte surse atrase.
 + 
Articolul 10Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 23 iulie 1997, cu modificările ulterioare, se modifica în mod corespunzător.
 + 
Articolul 11Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.p. PRIM-MINISTRU,VICTOR BABIUCContrasemnează:–––––p. Ministrul industriei şicomerţului,Nicolae Staiculescu,secretar de statPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Ştiinţa, Tehnologieşi Inovare,Laniy SzabolcsMinistrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul muncii şi protecţieisociale,Alexandru Athanasiu
 + 
Anexa 1REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţionează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este cuprinsă în anexa nr. 2 la hotărâre.(2) Institutul are în cadrul structurii sale organizatorice o subunitate fără personalitate juridică, situata în municipiul Campina, Str. Orizontului nr. 2, judeţul Prahova.(3) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice şi alte subunitati fără personalitate juridică, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi de dezvoltare tehnologică în domeniul utilajului petrolier, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" şi în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde: A. Activităţi de cercetare-dezvoltarea) În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi în cadrul Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" institutul efectuează cercetări fundamentale şi aplicative de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerinţelor fundamentale impuse de exploatarea resurselor naturale, în special de extractia hidrocarburilor, şi anume:– rezistenta şi stabilitatea structurilor metalice la condiţii de mediu;– siguranţa şi fiabilitatea în exploatare;– prevenirea eruptiilor necontrolate;– protecţia mediului contra agenţilor poluanti rezultaţi din activitatea de foraj-extracţie;– creşterea factorului de recuperare a hidrocarburilor din zacamant;– protecţia antiexploziva la gura sondei;– protecţia vieţii împotriva emanatiilor posibile de gaze toxice din sonde.În acest scop institutul efectuează:– cercetări fundamentale de baza şi orientate pentru dezvoltarea mecanicii construcţiilor de maşini şi ingineriei instalaţiilor şi echipamentelor de foraj-extracţie;– cercetări aplicative pentru crearea de produse capabile sa promoveze noile tehnici şi tehnologii în domeniul activităţii de foraj-extracţie, precum şi dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor şi echipamentelor specifice utilajului petrolier, incluzând şi realizarea de modele experimentale, standuri, prototipuri, încercări în situ, care se referă la:* creşterea adancimii de foraj pentru descoperirea de noi zăcăminte de hidrocarburi;* aplicarea noilor tehnologii de foraj dirijat şi/sau orizontal;* asimilarea de sisteme şi echipamente de ecologizare a instalaţiilor de foraj;* mecanizarea şi/sau automatizarea operaţiunilor de manevrat material tubular;* alinierea echipamentelor de foraj-extracţie la standardele internaţionale API, ISO şi CEN;* susţinerea activităţii de prospecţiuni geologice a zăcămintelor de minerale utile;* dezvoltarea activităţii de exploatare a platformei continentale a Marii Negre;* exploatarea zăcămintelor de ţiţei şi gaze aflate sub obstacole naturale;* reducerea timpului de transport şi montaj al instalaţiilor de foraj;* aplicarea de noi metode de extracţie a ţiţeiului;* creşterea factorului de siguranţă la sondele în foraj/extracţie;* reducerea consumului energetic la extractia ţiţeiului;* creşterea factorului de recuperare a ţiţeiului din zăcăminte;* asigurarea nevoilor de alimentare cu apa potabilă;* prevenirea şi combaterea accidentelor tehnice în procesul de foraj;* modernizarea proceselor tehnologice în domeniul minier, folosind experienta din forajul sondelor de petrol;* retehnologizarea instalaţiilor petrochimice, energetice, navale şi nucleare cu armături şi supape de siguranţă autohtone;* îmbunătăţirea fiabilitatii utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor pentru forajul şi exploatarea sondelor;– studii şi cercetări privind:* strategii ale sectorului construcţiei de utilaj petrolier şi armături;* diagnoze şi prognoze privind dezvoltarea domeniului sau de activitate;* sinteze tehnico-ştiinţifice comparate;– elaborari de standarde privind conceptia, calculul, execuţia şi exploatarea utilajului petrolier şi a armaturilor specifice.b) În afară Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000" institutul efectuează cercetări aplicative pentru soluţionarea problemelor din domeniul sau de activitate, şi anume:– activităţi de cercetare-dezvoltare în cadrul contractelor directe cu agenţi economici, pentru asimilarea de produse noi sau modernizate, specifice cerinţelor utilizatorilor;– dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a măsurătorilor în laborator şi în situ;– elaborarea reglementărilor tehnice care stau la baza activităţii de proiectare, execuţie, exploatare şi întreţinere.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:– asistenţa tehnica pentru proiectarea şi execuţia de instalaţii şi echipamente, precum şi consultanţa de specialitate;– expertize privind starea şi situaţia instalaţiilor şi a echipamentelor aferente;– expertize de specialitate în domeniul proiectării şi execuţiei vaselor sub presiune;– soluţii tehnice şi programe de calcul, metodologii de experimentare, proiectare şi execuţie de aparatura specială, scule şi dispozitive de foraj-extracţie şi armături industriale;– studii de fezabilitate, oferte, documentaţii în vederea participării la licitaţii pentru proiectare, execuţie şi expertizare în domeniu.Institutul, ca membru permanent la ISO – TC 67 pentru utilaj petrolier şi în calitate de institut naţional de cercetare-dezvoltare, elaborează:– reglementări tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee în construcţia utilajului petrolier;– avize ISCIR pentru recipiente sub presiune şi pentru supape de siguranţă;– certificate şi rapoarte de calitate în urma testelor efectuate;– expertize tehnice de evaluare a ofertelor pentru activităţi de import în domeniul sau de activitate.C. Activităţi de formare şi specializare profesională în domeniul propriu de activitate:– pregătire profesională şi specializare de nivel mediu;– pregătire profesională de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii.D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:– buletin informativ de utilaj petrolier;– studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii în domeniul propriu de activitate;– cataloage de produse în domeniu.E. Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul utilajului petrolier F. Valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul utilajului petrolierG. Activitate de execuţie de unicate şi serii mici de produse în domeniul microproductiei (inclusiv pentru valorificarea cercetărilor experimentale elaborate), precum şi expoziţii de profil Activităţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.Institutul poate efectua activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export, cooperare economică şi ştiinţifică internationala şi alte acte de comerţ, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Conform situaţiei patrimoniului, încheiată la data de 30 iunie 1998, institutul are un activ în valoare de 2.677.425 mii lei, care cuprinde imobilizari corporale şi necorporale.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat în condiţiile legii.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, ateliere, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.(2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8(1) Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului se propun de directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi se aproba de către Ministerul Industriei şi Comerţului.(2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 9Subunitatile din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administraţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit, iar cel mult jumătate din numărul membrilor poate fi înlocuită la fiecare 2 ani.(2) Consiliul de administraţie este alcătuit din:– un preşedinte;– un vicepreşedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – preşedinte;– un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;– un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Al saptelea membru al consiliului de administraţie poate fi inginer, economist, jurist, alt specialist din institut, precum şi reprezentant al agenţilor economici de profil.(3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.
 + 
Articolul 13(1) Membrii consiliului de administraţie: a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau în unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate;b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie.(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul (sotia), copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al acestora.
 + 
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie este invitat permanent şi reprezentantul sindicatului, conform legii.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) aproba organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizării obiectului de activitate al institutului în cadrul structurilor organizatorice aprobate;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare pe care îl înaintează Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;d) propune Programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice, pe care îl înaintează Comitetului tehnic de coordonare generală al Ministerului Industriei şi Comerţului;e) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;f) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării potrivit legislaţiei în vigoare, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;g) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;h) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează să fie realizate de institut;i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;j) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;k) aproba valorificarea bunurilor dobândite şi înregistrate în afară bilanţului contabil şi închirierea pe termen limitat a spaţiilor disponibile;l) fundamentează şi prezintă Ministerului Industriei şi Comerţului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului: dezvoltarea bazei materiale a cercetării, realizarea de soluţii tehnice şi echipamente specifice pentru asigurarea igienei, sănătăţii oamenilor, refacerii şi protecţiei mediului etc.;m) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora;n) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;o) adopta sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenţa şi cu munca efectiv prestată, respectându-se prevederile legale şi ale contractului colectiv de muncă la nivelul institutului;p) aproba contractul colectiv de muncă;r) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii care fac parte din structura organizatorică a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare;– programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investiţii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii.
 + 
Articolul 25(1) Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun.(2) La şedinţele comitetului de direcţie reprezentantul sindicatului are statut de invitat permanent.
 + 
Articolul 26(1) Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi propuse de consiliul de administraţie.(2) La nivelul filialelor din structura organizatorică a institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de conducătorul subunitatii respective.Directorul general
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de către directorul general, care este numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor propuse de către consiliul ştiinţific al institutului.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;e) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;f) angajează şi concediază personalul propriu, în conformitate cu prevederile legii şi ale contractului colectiv de muncă;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile prevederilor art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 8/1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998;i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;j) angajează răspunderea institutului în relaţiile cu persoane fizice şi juridice;k) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele proprii specializate;l) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;m) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de către consiliul de administraţie;n) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului;o) în executarea atribuţiilor sale emite decizii.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri reprezentând toate departamentele ştiinţifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia; din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorii institutului; reprezentantul sindicatului participa în calitate de observator.(4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Programul naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul utilajului petrolier;b) întocmeşte Programul anual de elaborare a reglementărilor tehnice în domeniul propriu de activitate;c) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare;d) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;e) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului;f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator ştiinţific principal gradele III, II şi I;i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;l) propune criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general al institutului.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilanţul contabil anual se avizează de consiliul de administraţie, se aproba de Ministerul Industriei şi Comerţului, se transmite Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile comerciale, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa art. 6 şi art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993.(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite, a căror valoare depăşeşte limita admisă prin legea anuală a bugetului de stat, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la bănci cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Capitolul 8Dispoziţii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
 + 
Articolul 41Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se completează, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
 + 
Articolul 43Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează şi se modifica potrivit legislaţiei în vigoare.
 + 
Anexa 2                STRUCTURA ORGANIZATORICĂa Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier – IPCUP Ploiesti                                        ┌──────────────────────────┐                                        │CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE│                                        └──────────────┬───────────┘    ┌────────────────────┐ ┌────────┴───────┐ ┌──────────┐    │CONSILIUL ŞTIINŢIFIC├────────────────────┤DIRECTOR GENERAL├─────────────────┤CONSILIERI│    └────────────────────┘ └────────┬───────┘ └──────────┘             ┌──────────────────────────┬──────────────┴────────┬────────────────────────────────┐    ┌────────┴───────────┐ ┌───────┴───────────┐ ┌─────────┴───────────┐ │    │DIRECTOR ŞTIINŢIFIC │ │ DIRECTOR TEHNIC │ │ DIRECTOR ECONOMIC │ │    └───────────────────┬┘ └──────────────────┬┘ └─────────┬──────────┬┘ │  ┌───────────────────┐ │ ┌────────────────┐ │ ┌─────────┴────────┐ │ ┌───────────┴──────────────┐  │ COMPARTIMENT │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │ COMPARTIMENT ├─┤ │ COMPARTIMENTE FUNCŢIONALE│  │ strategie, │ │ │ instalaţii şi │ │ │financiar-contabil│ │ └───────────┬──────────────┘  │programe cercetare-│ │ │ echipamente de │ │ └─────────┬────────┘ │ │  │ dezvoltare, │ │ │extracţie petrol│ │ │ │ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐  │ informatică ├─┤ ┌─────┤ şi gaze şi │ │ │ │ │Resurse umane├───┼───┤ Juridic │  │ documentare, │ │ │ │ intervenţie la │ │ ┌───┴────┐ │ └─────────────┘ │ └────────────┘  │ standardizare │ │ │ │ sonde în │ │ │Casierie│ │ ┌─────────────┐ │ ┌────────────┐  │ norme naţionale, │ │ │ │ exploatare │ │ └────────┘ │ │Administrativ├───┤ │ Asigurarea │  │ publicaţii │ │ │ └────────────────┘ │ │ └─────────────┘ ├───┤ calităţii │  └───────────────────┘ │ │ │ ┌─────────────┐ │ ┌─────────────┐ │ └────────────┘  ┌──────────────────┐ │ │ ┌────────────────┐ │ │COMPARTIMENT │ │ │ Marketing │ │ ┌────────────┐  │ DEPARTAMENT │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │aprovizionare│ │ │ contractare │ ├───┤ C.T.C. │  │ instalaţii şi │ │ │ │ echipamente şi │ │ │ desfacere, ├───┘ │programare şi│ │ └────────────┘  │ echipamente de │ │ │ │ scule speciale │ │ │ transport │ │ urmărirea ├───┤ ┌────────────┐  │ etansare gura │ │ │ ┌──┤ pentru forajul │ │ └─────────────┘ │ activităţii │ │ │ Editie │┌─┤ sondei, ├──┤ │ │ │ sondelor şi │ │ └─────────────┘ └───┤ arhiva şi ││ │ prevenirea │ │ │ │ │ extractie │ │ │ difuzare ││ │ erupţiilor şi │ │ │ │ │ petrol şi gaze │ │ │documentaţie││ │operaţii speciale │ │ │ │ └────────────────┘ │ └────────────┘│ └──────────────────┘ │ │ │ ││ │ │ │ ┌────────────────┐ ││ ┌──────────────────┐ │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ ┌───────────────────────┐│ │ COMPARTIMENT │ │ │ │ │ instalatii si ├─┼───────────────────────────────┬───┤LABORATOR expertize şi ││ │ armaturi │ │ │ │ │ echipamente de │ │ │ │certificare instalaţii ││ │ industriale │ │ │ │ │ foraj sonde si │ │ ┌───────────────┐ │ │ echipamente, ││ │ speciale pentru │ │ │ │ │foraje speciale │ │ │ LABORATOR │ │ │ dispozitive şi scule ││ │ foraj-extractie, ├──┤ │ │ └────────────────┘ │ │pentru probarea│ │ │ de foraj sonde şi ││ │ petrochimie, │ │ │ │ ┌────────────────┐ │ │echipamentelor │ │ │ extractie petrol şi ││ │ energetica si │ │ │ │ │ DEPARTAMENT │ │ │ la presiuni │ │ │ gaze ││ │ nucleara │ │ │ │ │ executie │ │ │ înalte │ │ └───────────────────────┘│ └──────────────────┘ │ │ │ │ echipamente │ │ └───────┬───────┘ │ ┌───────────────────────┐│ ┌──────────────────┐ │ │ │ │ experimentale ├─┼────────────┤ │ │ COMPARTIMENT ││ │ LABORATOR │ │ │ │ │ prototipuri │ │ ┌───────┴───────┐ │ │ instalaţii şi ││ │ de protectie │ │ │ │ │ producţie de │ │ │ COMPARTIMENT │ ├───┤ echipamente de foraj ││ │la suprapresiuni │ │ │ │ │ serie mică │ │ │ execuţie şi │ │ │ sonde terestre şi ││ │a instalatiilor ├──┘ │ │ └────────────────┘ │ │ testare │ │ │ marine ││ │ tehnologice │ │ │ ┌────────────────┐ │ │ prototipuri şi│ │ └───────────────────────┘│ │si recipientelor │ │ │ │ LABORATOR │ │ │ microproducţie│ │ ┌───────────────────────┐│ │ sub presiune │ │ │ │ sisteme │ │ └───────────────┘ │ │ COMPARTIMENT ││ └──────────────────┘ │ │ │automatizate şi │ │ │ │ instalaţii şi ││ ┌──────────────────┐ │ │ │aparate speciale│ │ ┌────────────────────┐ └───┤ echipamente de forat ││ │ COMPARTIMENT │ │ │ │ de măsură ├─┘ │ COMPARTIMENT │ │găuri cu diametre mari,││ │ instalaţii şi │ │ │ │înregistrare şi │ │echipamente scule şi│ │puţuri, galerii, tunele│├─┤ echipamente │ │ │ │ coordonare a │ │ dispozitive pentru │ └───────────────────────┘│ │pentru operaţii │ │ │ │parametrilor de │ │ foraj-extracţie ││ │speciale la sonde │ │ │ │foraj-extracţie │ └─────────┬──────────┘│ └──────────────────┘ │ │ └────────────────┘ ││ ┌──────────────────┐ │ └────────────────────────────────────┤│ │ COMPARTIMENT │ │ ││ │ instalaţii şi │ │ ┌────────────────┐ ┌──────────┴────────┐│ │ echipamente de │ │ │ COMPARTIMENT │ │ COMPARTIMENT │└─┤ prevenire a │ │ │ instalaţii şi │ │reductoare speciale│  │ erupţiilor si │ ├─────┤ echipamente de │ │ pentru utilaje │  │etanşare a gurii │ │ │ intervenţie şi │ │ tehnologice │  │ sondei │ │ │reparaţii sonde │ └───────────────────┘  └──────────────────┘ │ └────────────────┘                          │ ┌────────────────┐                          │ │ COMPARTIMENT │                          │ │ utilaje şi │                          └─────┤ echipamente de │                                │ extracţie │                                │ petrol şi gaze │                                └────────────────┘–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x