HOTĂRÂRE nr. 269 din 8 aprilie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 23 aprilie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 15 18/09/1998 ART. 0
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ART. 1REFERIRE LAOUG 15 18/09/1998
ART. 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ART. 2REFERIRE LAOUG 15 18/09/1998
ART. 3REFERIRE LAOUG 15 18/09/1998
ART. 4REFERIRE LAOUG 15 18/09/1998
ART. 36REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 15 18/09/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 30 16/06/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 69 26/11/1991
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 15 07/08/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 867 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 868 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 869 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 870 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 871 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 872 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 873 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 874 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 875 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 876 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 877 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 878 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 879 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 880 28/09/2000
ActulREFERIT DEHG 1014 26/10/2000
ActulREFERIT DESTRATEGIA 26/10/2000
ActulREFERIT DEHG 1172 28/11/2000
ActulREFERIT DEHG 938 11/11/1999
ActulREFERIT DEHG 941 11/11/1999
ActulREFERIT DEHG 940 11/11/1999
ActulREFERIT DEHG 942 11/11/1999
ActulREFERIT DEHG 943 11/11/1999
ActulREFERIT DEHG 993 02/12/1999
ActulREFERIT DEOUG 211 29/12/1999

privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare



În temeiul art. III din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, prevăzute în anexa la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Prin ordin al ministrului finanţelor se desemnează direcţia din structura Ministerului Finanţelor care are competenţa în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 3Toate ministerele şi autorităţile publice vor pune la dispoziţie Ministerului Finanţelor datele, informaţiile şi documentele necesare în vederea punerii în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, în termen de cel mult 5 zile de la solicitare.
 + 
Articolul 4Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii, Agenţia Română de Dezvoltare, Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate, Ministerul Industriei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, ceilalţi titulari ai creanţelor bugetare şi Fondul Proprietăţii de Stat desemnează câte 2 reprezentanţi care participa la activităţile desfăşurate de direcţia abilitata din cadrul Ministerului Finanţelor pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotărâre.p. PRIM-MINISTRU,VICTOR BABIUCContrasemnează:–––––-Ministrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul munciişi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiup. Ministrul industrieişi comerţului,Nicolae Staiculescu,secretar de statMinistrul sănătăţii,Hajdu Gabor
 + 
Anexa 1NORME METODOLOGICEde aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentele norme metodologice reglementează modul de aplicare a dispoziţiilor privind modalităţile de stingere a creanţelor bugetare restante, prevăzute în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.
 + 
Articolul 2Prin societăţi comerciale la care statul este acţionar şi care au obligaţii bugetare restante la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 se înţelege:– societăţile comerciale înfiinţate în baza prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, cu modificările şi completările ulterioare;– societăţile comerciale care rezultă din reorganizarea regiilor autonome de interes naţional sau local, în baza Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, cu modificările şi completările ulterioare;– societăţile comerciale constituite de organele administraţiei publice locale în baza Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991, republicată, cu modificările ulterioare;– societăţile comerciale care rezultă din divizarea sau fuziunea societăţilor menţionate mai sus la care statul este acţionar şi care au obligaţii bugetare restante la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.
 + 
Articolul 3Prin creanţe bugetare restante se înţelege: impozitele, taxele, contribuţiile, majorările de întârziere, amenzile, precum şi orice alte sume ce reprezintă resurse financiare publice, potrivit legii finanţelor publice, ale bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, fondului iniţial de asigurări sociale de sănătate şi ale bugetelor fondurilor speciale, scadente până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului de nominalizare a societăţilor comerciale.
 + 
Articolul 4Titularii creanţelor bugetare restante vor comunică Ministerului Finanţelor, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la art. 3, creanţele bugetare restante ale societăţilor comerciale supuse procedurii de stingere a creanţelor bugetare.
 + 
Articolul 5Depunerea cererii de menţiuni referitoare la transferul acţiunilor deţinute de stat de la Fondul Proprietăţii de Stat la Ministerul Finanţelor, atât în registrul comerţului, cat şi în registrul de evidenţiere a acţionarilor, se face de către administratorul societăţii comerciale în termenul de 3 zile prevăzut la art. 92 1 alin. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.În acelaşi termen administratorul societăţii comerciale va comunică Ministerului Finanţelor copia de pe cererea de menţiuni depusa la oficiul registrului comerţului.Operaţiunile prevăzute mai sus sunt scutite de plată oricăror taxe, tarife sau comisioane, conform prevederilor art. 92 1 alin. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.
 + 
Capitolul 2Publicitatea şi licitaţiile + 
Articolul 6Ministerul Finanţelor este autorizat ca, pe baza analizelor întocmite cu consultarea ministerelor şi a autorităţilor administraţiei publice locale interesate, sa procedeze la publicarea în ziare de larga circulaţie interna şi internationala solicitarea de consultanţa de specialitate în vederea recuperării creanţelor bugetare prin valorificarea acţiunilor deţinute de stat şi prin emisiunea de acţiuni şi obligaţiuni la societăţile comerciale prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.
 + 
Articolul 7Sumele necesare pentru realizarea publicităţii prevăzute la art. 6 vor fi suportate din bugetul Ministerului Finanţelor, care va fi suplimentat corespunzător.Veniturile realizate din vânzarea caietelor de sarcini vor fi folosite pentru acoperirea cheltuielilor care au fost efectuate de Ministerul Finanţelor în realizarea procedurilor prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998. În acelaşi scop vor fi folosite şi sumele prevăzute la art. 16 alin. 4.
 + 
Articolul 8Ministerul Finanţelor este autorizat sa organizeze licitaţii pentru consultanţa sau sa desemneze consultantul prin încredinţare directa, în condiţiile prevăzute de prezentele norme metodologice.Alegerea uneia dintre modalităţile de desemnare a consultantului, prevăzută la alineatul precedent, se face prin ordin al ministrului finanţelor.
 + 
Articolul 9Consultanţa prevăzută la art. 6 poate fi oferită de către bănci de investiţii, societăţi de administrare ori societăţi de valori mobiliare, în termenul prevăzut în caietul de sarcini.
 + 
Articolul 10Licitaţiile pentru desemnarea consultantului se vor organiza pe baza unui caiet de sarcini întocmit de Ministerul Finanţelor cu consultarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, a Ministerului Transporturilor şi a Ministerului Sănătăţii. Caietul de sarcini se aproba prin ordin al ministrului finanţelor.Caietul de sarcini va cuprinde date şi informaţii referitoare la societăţile comerciale care sunt susceptibile să fie supuse modalităţilor de stingere a creanţelor bugetare. Totodată caietul de sarcini va cuprinde date cu privire la cuantumul creanţelor bugetare care urmează să fie stinse prin modalităţile prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.Caietul de sarcini va cuprinde obligaţia consultantului de a întocmi, pentru fiecare societate comercială, un raport de evaluare în care se vor preciza:a) eficienta aplicării fiecăreia dintre modalităţile de stingere a creanţelor bugetare, prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, la societăţile comerciale cuprinse în caietul de sarcini;b) cele mai eficiente modalităţi de stingere a creanţelor bugetare pentru fiecare societate comercială;c) preţul estimat să fie obţinut din vânzarea acţiunilor.Caietul de sarcini va cuprinde informaţii privind: data şi locul ţinerii licitaţiei, cuantumul garanţiei de participare la licitaţie, precum şi alte date necesare pentru buna desfăşurare a licitaţiei.Garanţia de participare la licitaţie poate fi constituită prin: scrisori de garanţie bancară, ordine de plată emise cu 24 de ore înainte de deschiderea licitaţiei sau prin sume cash depuse la casieria organizatorului licitaţiei, separat de documentele de participare la licitaţie.
 + 
Articolul 11În vederea organizării licitaţiei pentru desemnarea consultantului, prin ordin al ministrului finanţelor va fi constituită o comisie de licitaţii care va utiliza pentru desemnarea castigatorilor licitaţiei cel puţin următoarele criterii:a) termenul de finalizare a raportului de evaluare;b) termenul de recuperare a creanţelor bugetare.
 + 
Articolul 12Garanţia de participare la licitaţie se restituie participanţilor necâştigători în termen de 15 zile de la data desemnării consultantului câştigător.
 + 
Articolul 13Ministerul Finanţelor va încheia contractul de consultanţa cu consultantul câştigător al licitaţiei ori desemnat prin încredinţare directa, potrivit art. 8, care, în principal, va cuprinde următoarele elemente:– care sunt societăţile comerciale la care procedura de stingere a creanţelor bugetare se poate aplica şi cu ce preţ al acţiunilor;– termenele de realizare a consultantei;– clauza penală pentru neexecutarea contractului.
 + 
Capitolul 3Executarea lucrării de consultanţa + 
Articolul 14În termen de 5 zile de la stabilirea castigatorului licitaţiei sau a consultantului desemnat prin încredinţare directa, Ministerul Finanţelor este obligat sa încheie contractul de consultanţa.În cazul neincheierii contractului de consultanţa în termenul prevăzut la alin. 1 din vina consultantului, acesta va pierde garanţia de participare la licitaţie.
 + 
Articolul 15Contractul de consultanţa va fi astfel încheiat încât termenul de executare a lucrării de consultanţa sa nu fie mai mare de 15 zile de la data încheierii acestuia.
 + 
Articolul 16Prin lucrarea de consultanţa executantul va determina toate criteriile şi informaţiile necesare în vederea stabilirii societăţilor comerciale care sunt susceptibile să fie supuse modalităţilor de recuperare a creanţelor bugetare prevăzute în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.Prin aceleaşi lucrări de consultanţa se vor determina mecanismele prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, susceptibile să fie utilizate pentru societăţile comerciale cuprinse în portofoliul oferit spre consultanţa de către Ministerul Finanţelor.Totodată consultantul va face un raport de evaluare, precum şi o evaluare a preţului care poate fi solicitat pentru acţiunile deţinute de stat la societăţile comerciale la care se referă consultanţa.La data încheierii contractului de consultanţa consultantul va depune o garanţie de buna executare a acestuia, în cuantum de 10% din valoarea contractului, urmând ca după această dată Ministerul Finanţelor sa îi restituie garanţia de participare la licitaţie.Garanţia de buna executare se constituie prin scrisoare de garanţie bancară privind cuantumul valoric al garanţiei de buna executare.În contractul de consultanţa se vor stipula clauze prin care vor fi stabilite condiţiile de buna executare a acestuia şi răspunderile în cazul neîndeplinirii lor, inclusiv pierderea garanţiei de buna executare.
 + 
Articolul 17Neexecutarea lucrării de consultanţa în condiţiile prevăzute la art. 16 atrage rezoluţiunea de plin drept a contractului de consultanţa.
 + 
Articolul 18Lucrările de consultanţa sunt confidenţiale şi nu sunt destinate publicităţii.Încălcarea dispoziţiilor prezentului articol atrage răspunderea celor vinovaţi, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 19Ministerul Finanţelor este îndrituit sa încheie mai multe contracte de consultanţa în acelaşi timp pentru portofoliile cuprinzând societăţile comerciale selecţionate pentru consultanţa.
 + 
Articolul 20În vederea executării în bune condiţii a contractelor de consultanţa, Ministerul Finanţelor va furniza datele şi informaţiile necesare societăţii de consultanţa în termen de 5 zile de la încheierea contractului de consultanţa.
 + 
Capitolul 4Nominalizarea societăţilor comerciale supuse modalităţilor de stingere a creanţelor bugetare şi efectele sale + 
Articolul 21Creditorii bugetari vor analiza şi vor examina lucrările de consultanţa prin direcţia abilitata din cadrul Ministerului Finanţelor şi prin reprezentanţii desemnaţi de instituţiile menţionate în hotărârea Guvernului de aprobare a prezentelor norme metodologice şi vor decide iniţierea hotărârilor Guvernului prevăzute în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.În baza soluţiilor oferite de consultanţi şi a analizei menţionate la alin. 1, Ministerul Finanţelor va elabora proiectele hotărârilor Guvernului prin care se nominalizeaza societăţile comerciale la care stingerea creanţelor bugetare se face potrivit Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi modalităţile de stingere care vor fi aplicate, precum şi termenele în care acestea se vor realiza.Proiectele hotărârilor Guvernului de nominalizare a societăţilor comerciale care sunt supuse modalităţilor de stingere a creanţelor bugetare, prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, vor fi avizate de instituţiile interesate.
 + 
Articolul 22În temeiul Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, prin hotărârile Guvernului menţionate la art. 21, acţiunile deţinute de stat se transfera de la Fondul Proprietăţii de Stat la Ministerul Finanţelor.
 + 
Articolul 23Ministerul Finanţelor va lua măsuri pentru exercitarea prerogativelor conferite de lege, în calitate de acţionar la societăţile comerciale supuse modalităţilor de stingere a creanţelor bugetare pe toată durata prevăzută în hotărârile Guvernului.
 + 
Articolul 24Ministerul Finanţelor poate menţine persoanele desemnate de Fondul Proprietăţii de Stat ca reprezentanţi în adunările generale ale acţionarilor la societăţile comerciale prevăzute la art. 23, mandatandu-i în mod corespunzător. În acest caz contractul de reprezentare încheiat cu Fondul Proprietăţii de Stat se suspenda.
 + 
Articolul 25Veniturile obţinute de Ministerul Finanţelor din dividende de la societăţile comerciale supuse modalităţilor de recuperare a creanţelor bugetare, prevăzute în hotărârile Guvernului, se vărsa la bugetul de stat.
 + 
Capitolul 5Modalităţi de stingere a creanţelor bugetare + 
Secţiunea 1Modalitatea de stingere a creanţelor bugetare, prevăzută la art. 92^2 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 + 
Articolul 26Stingerea creanţelor bugetare la societăţile comerciale prevăzute la art. 2 din prezentele norme metodologice se poate realiza prin plata efectivă facuta de terţe persoane în contul indicat de Ministerul Finanţelor.Plata se efectuează din suma obţinută ca urmare a vânzării acţiunilor, prin negociere directa sau indirecta ori prin licitaţie, pe baza convenţiei încheiate cu Ministerul Finanţelor de către terţul plătitor.
 + 
Articolul 27În cazul în care prin raportul de evaluare prevăzut la cap. III nu au fost desemnaţi unul sau mai mulţi potenţiali cumpărători, Ministerul Finanţelor va face publică oferta pentru contractarea de consultanţa, în vederea vânzării acţiunilor, prin mijloacele de informare în masa, interne şi internaţionale, inclusiv prin Internet.Dispoziţiile referitoare la publicitate şi licitaţii, cuprinse în cap. II, se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 28În cazul în care în raportul de evaluare reglementat la cap. III sunt cuprinse oferte pentru cumpărarea acţiunilor la societăţile comerciale nominalizate prin hotărâri ale Guvernului, Ministerul Finanţelor poate decide încheierea contractului de mandat cu consultantul care a întocmit raportul de evaluare pentru vânzarea acţiunilor acestor societăţi comerciale.
 + 
Articolul 29Ministerul Finanţelor va proceda pe baza ofertelor primite fie la încredinţare directa, fie va organiza licitaţie pentru încheierea contractului de mandat cu consultanţii prevăzuţi în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, în vederea vânzării acţiunilor deţinute de stat.Prevederile cap. II cu privire la licitaţie se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 30Ministerul Finanţelor va încheia contractele de vânzare a acţiunilor prin negociere, direct cu consultantul, în cazul în care acesta este cumpărătorul acţiunilor, sau cu terţii cumpărători ca urmare a negocierilor avute de consultant în baza mandatului primit de la Ministerul Finanţelor.Negocierile se efectuează în situaţiile prevăzute la alineatul precedent în mod direct, pe baza raportului de evaluare întocmit în conformitate cu prevederile cap. III, fie în mod indirect prin consultant, avându-se în vedere şi raportul de evaluare menţionat anterior.
 + 
Articolul 31Plata acţiunilor se va face de către dobanditor în termenul stipulat în contract. Neplata acţiunilor la termenele convenite atrage rezoluţiunea de plin drept a contractelor de vânzare-cumpărare.
 + 
Articolul 32Semnarea contractelor de vânzare-cumpărare se va face pe baza analizelor efectuate de către direcţia abilitata, desemnată potrivit prevederilor hotărârii Guvernului prin care s-au aprobat prezentele norme metodologice.Direcţia desemnată este abilitata sa negocieze direct cu consultantul, în cazul în care acesta a făcut oferta de cumpărare a acţiunilor în nume propriu.
 + 
Articolul 33Consultantul şi terţii plătitori vor depune o garanţie de buna executare a contractului de mandat şi a contractului de vânzare-cumpărare a acţiunilor, care nu va putea fi mai mica de 10% din valoarea contractelor semnate.Convenţia încheiată este act autentic.
 + 
Secţiunea a 2-aModalităţile de stingere a creanţelor bugetare, prevăzute la art. 92^2 lit. b), c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 + 
Articolul 34Ministerul Finanţelor va încheia contractul de mandat fie cu consultantul desemnat conform cap. III, fie cu consultantul desemnat conform secţiunii 1 din acest capitol, pentru vânzarea acţiunilor pe pieţele organizate în conformitate cu prevederile art. 92^2 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.Procedurile privind vânzarea acţiunilor pe pieţele organizate sunt cele prevăzute de dispoziţiile legale în materie.
 + 
Articolul 35Stingerea creanţelor bugetare la societăţile comerciale se poate face şi prin plata efectuată de societatea comercială debitoare, în cazul în care aceasta a emis acţiuni sau obligaţiuni convertibile în acţiuni, la cererea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36Procedura de emitere a acţiunilor sau a obligaţiunilor convertibile în acţiuni, după caz, de către societatea comercială nominalizată în hotărârea Guvernului pentru stingerea creanţelor bugetare, este cea prevăzută în Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată.
 + 
Articolul 37Termenele în care se virează la trezoreria statului sumele rezultate din vânzarea acţiunilor sau a obligaţiunilor, după caz, sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998.
 + 
Capitolul 6Dispoziţii finale + 
Articolul 38La data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului pentru nominalizarea societăţilor comerciale se suspenda:– procedura de executare silită pornită de orice creditor bugetar;– procedura de privatizare începută de Fondul Proprietăţii de Stat;– amanarile şi esalonarile acordate, în condiţiile legii, privind plata obligaţiilor bugetare.Efectele produse prin aplicarea procedurilor prevăzute la alineatul precedent înainte de suspendare nu se desfiinţează, iar în cazul în care creanţele bugetare nu se sting total sau parţial prin modalităţile prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 şi în termenul prevăzut de hotărârile Guvernului, suspendarea încetează, procedurile urmând să fie continuate conform reglementărilor legale în materie.
 + 
Articolul 39Pentru perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prin care se nominalizeaza societăţile comerciale şi data stingerii creanţelor bugetare, în condiţiile legii, ca urmare a aplicării modalităţilor prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 nu se mai calculează şi nu se mai datorează majorări de întârziere pentru creanţele bugetare restante.În cazul în care creanţele bugetare ale societăţilor comerciale nominalizate nu pot fi stinse total sau parţial prin modalităţile prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998, calculul majorărilor de întârziere continua, începând cu data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prin care acţiunile deţinute de stat se transfera de la Ministerul Finanţelor la Fondul Proprietăţii de Stat până la realizarea integrală a creanţelor bugetare.
 + 
Articolul 40Creanţele bugetare care nu au putut fi executate, total sau parţial, prin modalităţile prevăzute de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 15/1998 vor fi executate în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996.
 + 
Articolul 41După încasarea în contul trezoreriei statului, indicat de Ministerul Finanţelor, a sumei achitate de terţii plătitori, acesta va proceda la distribuirea sumelor către toţi creditorii bugetari, în vederea stingerii creanţelor bugetare.Distribuirea sumelor, prevăzută la alineatul precedent, se face proporţional cu valoarea creanţelor bugetare comunicată, potrivit art. 4 din prezentele norme metodologice, de către creditorii bugetari.După încasarea sumelor fiecare creditor bugetar stinge, total sau parţial, obligaţiile bugetare ale societăţilor comerciale, în ordinea prevăzută de lege, comunicându-i-se acestuia modul de stingere pentru evidentierea în contabilitate.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x