HOTĂRÂRE nr. 261 din 22 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 10 martie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 30
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 167
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind alocarea unei sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, pentru dotarea şcolilor din mediul urban cu materiale didactice



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, al art. 11 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, precum şi al art. 167 alin. (17) lit. f) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Educaţiei şi Cercetării din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, cu suma de 14.400 mii lei (RON), la capitolul 65.01 "Învăţământ", titlul 20 "Bunuri şi servicii".(2) Suma prevăzută la alin. (1) se utilizează pentru dotarea şcolilor din mediul urban cu materiale didactice, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Aceste bunuri se transferă unităţilor beneficiare pe bază de protocol.
 + 
Articolul 2Ministerul Finanţelor Publice este autorizat să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în volumul şi în structura bugetului de stat, precum şi în volumul şi în structura bugetului Ministerului Educaţiei şi Cercetării pe anul 2006.
 + 
Articolul 3Ministerul Educaţiei şi Cercetării răspunde de modul de utilizare, în conformitate cu prevederile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail Hărdăup. Ministrul administraţiei şi internelor,Mircea Nicu Toader,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 22 februarie 2006.Nr. 261.
 + 
Anexa PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR ŞI GIMNAZIAL1. Învăţământ primar1.1. PLANŞE

       
  Disciplina Cod Descriere
  Limba şi literatura maternă – germană 1-001 Set cu fiecare literă şi grup de litere a alfabetului german
  Limba şi literatura maternă – maghiară 1-002 Set cu fiecare literă şi grup de litere a alfabetului maghiar
  Limba şi literatura română 1-003 Set cu fiecare literă şi grup de litere a alfabetului român
  1-004 Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală. Planşe tematice: Şcoala, Familia, Ţara noastră şi frumuseţile ei, Comunitate, Sănătate, Educaţie rutieră, Personalităţi (Scriitori), Copilăria, Obiceiuri
  1-005 Elemente constituente ale comunicării scrise
  Limbi străine 1-006 Teme din programa de limbă engleză: familie, şcoală, animale, vremea, localităţi, hobbiuri, activităţi zilnice
  1-007 Teme din programa de limbă franceză: familie, şcoală, animale, vremea, localităţi, hobbiuri, activităţi zilnice
  1-008 Teme din programa de limbă germană: familie, şcoală, animale, vremea, localităţi, hobbiuri, activităţi zilnice
  Ştiinţe 1-009 Corpul uman şi componentele sale
  1-010 Simţuri – organe de simţ
  1-011 Plantele şi elementele lor constituente
  1-012 Părţile componente ale animalelor
  1-013 Fenomene meteorologice naturale
  1-014 Adaptarea organismelor la mediu
  1-015 Omul şi mediul – protejarea/conservarea şi poluarea mediului
  Educaţie civică 1-016 Educaţie sanitară
  1-017 Grupuri sociale – comportamentul civic (atitudini pozitive şi negative)
  1-018 Drepturile copilului
  1-019 Educaţie rutieră
  Matematică 1-020 Mulţimi – corespondenţe
  1-021 Numere naturale – intervalul 0-100
  1-022 Tabla înmulţirii
  1-023 Forme geometrice de bază, identificate pe modele fizice
  1-024 Unităţi de măsură (multiplii şi submultiplii)
  1-025 Fracţii – echiunitare, subunitare, supraunitare, adunarea şi scăderea fracţiilor
  1-026 Numere romane
  1-027 Ordinea şi clasele de numere naturale cu mai mult de trei cifre
  Geografie 1-028 Unităţi de relief în munţi, dealuri şi podişuri, câmpii şi lunci
  1-029 Marea Neagră – vegetaţie, floră, resurse, importanţă turistică şi comercială
  1-030 Oameni şi locuri – aşezări, comerţ, legături, comunităţi
  1-031 Orientarea în spaţiu – punctele cardinale, tehnici de orientare
  1-032 Mijloace de transport
  Religie 1-033 Imagini din Vechiul Testament
  1-034 Imagini din Noul Testament
  Istorie 1-035 Reprezentarea timpului istoric – milenii, secole, decade
  1-036 Tipuri de surse istorice (scrise şi nescrise)
  1-037 Portrete ale personalităţilor române
  1-038 Scene reprezentative din istoria României

1.2. HĂRŢI DE PERETE

       
  Disciplina Cod Descriere
  Istoria şi geografia României 2-001 Harta României – conturul frontierei

2. Învăţământ gimnazial2.1. PLANŞE

       
  Disciplina Cod Descriere
  Limba şi literatura română 5-001 Set de postere pentru studiul limbii române: fonetică, vocabular, morfologie, sintaxă, ortografie
  5-002 Set de postere pentru studiul elementelor de teorie literară: genul epic, genul liric, figuri de stil, elemente de versificaţie
  5-003 Portrete ale clasicilor literaturii române
  Limbi străine 5-004 Limba engleză – set de planşe pentru dezvoltarea vocabularului şi exprimării orale: Corpul uman, Şcoala, La piaţă, Timpul liber, Anotimpurile, Familia, Mijloace de transport, Vacanţe, Cum ne îmbrăcăm?
  5-005 Limba franceză – set de planşe pentru dezvoltarea vocabularului şi exprimării orale: Corpul uman, Şcoala, La piaţă, Timpul liber, Anotimpurile, Familia, Mijloace de transport, Vacanţe, Cum ne îmbrăcăm?
  5-006 Limba germană – set de planşe pentru dezvoltarea vocabularului şi exprimării orale: Corpul uman, Şcoala, La piaţă, Timpul liber, Anotimpurile, Familia, Mijloace de transport, Vacanţe, Cum ne îmbrăcăm?
  Matematică 5-007 Noţiuni fundamentale ale operaţiilor cu numere
  5-008 Elemente de divizibilitate
  5-009 Factorizarea numerelor naturale
  5-010 Reguli de calcul utilizate pentru diferite tipuri de numere: naturale, întregi, raţionale, reale
  5-011 Unităţi de măsură pentru lungime, masă, capacitate, suprafaţă, volum
  5-012 Reguli de calcul algebric, cu scheme de deducere
  5-013 Formule de arii
  5-014 Formule de lungimi în volume geometrice
  5-015 Formule pentru volum
  5-016 Ilustraţii ale corpurilor geometrice tridimensionale
  Fizică 5-017 Sistemul solar
  5-018 Eclipse de lună şi soare
  5-019 Fenomene atmosferice
  5-020 Măsurarea presiunii
  5-021 Ochiul ca dispozitiv optic, formarea imaginii
  5-022 Dispozitive optice: cameră foto, telescop, microscop
  5-023 Aplicaţii ale oglinzilor şi lentilelor
  5-024 Motoare electrice
  5-025 Modelele ale structurii atomice
  5-026 Centrale nucleare şi protecţie împotriva accidentelor nucleare
  5-027 Efectele radiaţiei şi protecţia împotriva acesteia
  5-028 Surse de energie
  Chimie 5-029 Structura materiei
  5-030 Substanţe simple – stări de agregare şi utilizări practice
  5-031 Tipuri de reacţii chimice (combinare, descompunere, înlocuire, schimb)
  5-032 Substanţe compuse – proprietăţi şi utilizări practice
  5-033 Tabelul periodic al elementelor
  Biologie 5-034 Evoluţia filogenetică a sistemelor de organe la vertebrate şi nevertebrate
  5-035 Structura organelor de simţ la vertebrate şi nevertebrate
  5-036 Studiul plantelor şi aspecte morfo – structurale la plante
  5-037 Aspecte morfo – structurale la animale
  5-038 Aspecte morfo – structurale la oameni
  5-039 Măsuri de prevenire împotriva: drogurilor, alcoolului, ţigărilor, HIV.
  5-040 Diviziunea celulară
  5-041 Relaţii trofice în ecosisteme
  5-042 Organismele vii în diferite medii (acvatic, terestru, subteran) (aquatic, terrestrial, subterran).
  Cultură civică 5-043 Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale
  5-044 Sistemul constituţional în România
  5-045 Declaraţia universală a drepturilor omului
  5-046 Uniunea Europeană: instituţii, Consiliul Europei, date istorice
  Istorie 5-047 Îmbrăcămintea în diferite epoci istorice
  5-048 Unelte din diferite epoci istorice
  5-049 Arme din diferite epoci istorice
  5-050 Structuri politice în diferite ţări din lume
  Educaţie plastică 5-051 Cercul lui Newton
  5-052 Cercul lui Itten
  5-053 Spectrul linear
  5-054 Diferite intervale cromatice
  5-055 Contraste cromatice
  Geografie 5-056 Pământul corp cosmic şi poziţia sa în sistemul solar
  5-057 Relieful Pământului – structura internă, relieful continentelor şi bazinelor oceanice
  5-058 Atmosfera şi poluarea aerului
  5-059 Circuitul apei în natură – poluarea apei
  5-060 Medii de viaţă pe Terra (terestru, acvatic şi subteran)
  Religie 5-061 Răspândirea creştinismului/Patriarhatele
  5-062 Sinoade ecumenice şi heterodoxiile
  5-063 Harta triburilor şi regatelor în Vechiul Testament/Genealogia lui Iisus Cristos
  5-064 Noul Testament – harta Ţinutului Sfânt în timpul lui Iisus/Templul din Ierusalim
  5-065 Monahismul în Europa şi în România
  5-066 Protestantismul şi Neoprotestantismul/Răspândirea acestor religii în lume
  5-067 Hartă cu religiile lumii

2.2. HĂRŢI DE PERETE ŞI GLOBURI

       
  Disciplina Cod Descriere
  Istorie 6-001 Harta politică a lumii în antichitate
  6-002 Harta politică a lumii în Evul Mediu
  6-003 Harta politică a lumii în epoca modernă
  6-004 Harta politică a lumii interbelice
  6-005 Harta politică a lumii după cel de-al doilea război mondial
  Geografie 6-006 Harta fizică a Europei
  6-007 Harta fizică a Asiei
  6-008 Harta fizică a Africii
  6-009 Harta fizică a Americii
  6-010 Harta fizică a Australiei şi Oceaniei
  6-011 Harta fizică a lumii
  6-012 Harta administrativă a României
  6-013 Harta politică a lumii
  6-014 Harta celor mai importante resurse de pe glob
  6-015 România – harta resurselor
  6-016 Glob geografic

–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x