HOTĂRÂRE nr. 26 din 23 iunie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 25 iunie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994 ART. 75
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 75
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 64
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 10REFERIT DEHOTARARE 34 27/07/2009

privind înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă pentru verificarea sumelor cheltuite de Ministerul Tineretului şi Sportului, sub semnătura doamnei ministru Monica Iacob-Ridzi, pentru organizarea "Zilei Tineretului"



În temeiul art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi al art. 75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă pentru verificarea sumelor cheltuite de Ministerul Tineretului şi Sportului, sub semnătura doamnei ministru Monica Iacob-Ridzi, pentru organizarea "Zilei Tineretului", denumită în continuare Comisie de anchetă, cu următoarele obiective:a) verificarea sumelor alocate evenimentului, provenienţa acestora şi modul de cheltuire a lor;b) verificarea modului în care s-au respectat sau nu procedurile legale privind organizarea şi finanţarea evenimentului;c) verificarea modului în care Ministerul Tineretului şi Sportului a selectat şi a plătit firmele care au organizat evenimentul.
 + 
Articolul 2(1) Comisia de anchetă este formată din 15 membri şi are un birou compus din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi un secretar.(2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 3În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.
 + 
Articolul 4Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de către preşedintele acesteia sau, în lipsa lui, de un vicepreşedinte care îl înlocuieşte.
 + 
Articolul 5(1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.(2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor acesteia. Votul este deschis.
 + 
Articolul 6Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului permanent în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.
 + 
Articolul 7Împiedicarea, în orice fel, a activităţii Comisiei de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit legii penale.
 + 
Articolul 8(1) Comisia de anchetă poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectul activităţii Comisiei de anchetă.(2) La cererea Comisiei de anchetă, orice persoană care cunoaşte fapte sau împrejurări în legătură cu situaţiile semnalate este obligată să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze. Instituţiile şi autorităţile cu atribuţii referitoare la faptele înfăţişate sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.(3) În cazul în care este necesară prezenţa unor experţi pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului, Comisia de anchetă dispune efectuarea de expertize.(4) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător.(5) Preşedintele Comisiei de anchetă atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie şi că nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea legală.
 + 
Articolul 9În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot, desemnaţi după cum urmează:a) 1-2, de către grupurile parlamentare din Camera Deputaţilor;b) 2 reprezentanţi ai societăţii civile.
 + 
Articolul 10(1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în termen de 60 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei Comisiei de anchetă de către Camera Deputaţilor.(2) După primirea raportului, Biroul permanent îl va pune la dispoziţia grupurilor parlamentare şi îl va comunică Comitetului liderilor grupurilor parlamentare pentru înscrierea pe ordinea de zi.(3) Raportul Comisiei de anchetă se va supune dezbaterii Plenului Camerei Deputaţilor, într-o şedinţă special afectată acestui scop.(4) În cadrul dezbaterilor pot interveni, pentru explicaţii tehnice, experţii utilizaţi de Comisia de anchetă la elaborarea raportului.
 + 
Articolul 11În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia de anchetă, Camera Deputaţilor va asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea Biroului permanent.Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din data de 23 iunie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORROBERTA ALMA ANASTASEBucureşti, 23 iunie 2009.Nr. 26.
 + 
Anexa COMPONENŢAComisiei parlamentare de anchetă pentru verificareasumelor cheltuite de Ministerul Tineretului şi Sportului,sub semnătura doamnei ministru Monica Iacob-Ridzi,pentru organizarea "Zilei Tineretului"    1. Domnul deputat Vişan Gelu – Grupul parlamentar al PD-L    2. Domnul deputat Zătreanu Dan-Radu – Grupul parlamentar al PD-L    3. Domnul deputat Petrescu Cristian – Grupul parlamentar al PD-L    4. Domnul deputat Gondor Marius Sorin – Grupul parlamentar al PD-L    5. Domnul deputat Voinescu-Cotoi Sever – Grupul parlamentar al PD-L    6. Domnul deputat Dumitrescu Cristian – Grupul parlamentar al PSD + PC    7. Domnul deputat Stanciu Anghel – Grupul parlamentar al PSD + PC    8. Doamna deputat Burcău Doina – Grupul parlamentar al PSD + PC    9. Domnul deputat Florea Damian – Grupul parlamentar al PSD + PC    10. Domnul deputat Bănicioiu Nicolae – Grupul parlamentar al PSD + PC    11. Doamna deputat Gorghiu Alina-Ştefania – Grupul parlamentar al PNL    12. Doamna deputat Gavrilescu Graţiela Leocadia – Grupul parlamentar al PNL    13. Domnul deputat Olteanu Bogdan – Grupul parlamentar al PNL    14. Domnul deputat Lakatos Petru – Grupul parlamentar al UDMR    15. Domnul deputat Ibram Iusein – Grupul parlamentar al                                                minorităţilor naţionale    Biroul comisiei:    Preşedinte – doamna deputat Gorghiu Alina-Ştefania    Vicepreşedinte – domnul deputat Vişan Gelu    Vicepreşedinte – domnul deputat Bănicioiu Nicolae    Secretar – domnul deputat Lakatos Petru–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x