HOTĂRÂRE nr. 24 din 9 aprilie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 333 din 10 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 164
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 164-189 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/183, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 19 martie 2024, Camera Deputaților:1.susține propunerea de Recomandare a Consiliului "Europa în mișcare" – oportunități de mobilitate în scopul învățării pentru toți;2.recomandă includerea mobilității virtuale ca o oportunitate distinctă pentru dezvoltarea competențelor pentru toți;3.consideră că învățarea nonformală și portofoliul personal de învățare, aplicabile în cadrul organizatoric al mobilității în scopul învățării, prezintă un potențial de dezvoltare a competențelor insuficient exploatat, dincolo de modelele de validare propuse la nivelul Uniunii Europene;4.atrage atenția asupra barierelor de limbă, obiective sau impuse, în învățarea în alte state membre decât cel de origine, ce afectează funcționarea Spațiului european al educației și mobilitatea în scopul învățării, în special la nivel universitar;5.recomandă extinderea propunerii la învățarea informală și nonformală, indiferent de modalitatea prin care aceasta are loc și de calificarea instructorilor, inclusiv prin dezvoltarea cadrului comun pentru furnizarea unor servicii mai bune pentru aptitudini și calificări (Europass) pentru a sprijini transparența și înțelegerea aptitudinilor și a calificărilor dobândite;6.recomandă consolidarea parteneriatelor și cooperării cu țări din Africa, Asia și America Latină pentru a stimula mobilitatea internațională a forței de muncă și a promova cooperarea în domeniul educației și al formării;7.recomandă abordarea mobilității în scopul învățării și din perspectiva antreprenoriatului și a promovării inițiativelor de afaceri emergente, în special a celor puternic inovatoare și a celor din domeniul energiei regenerabile și al protecției mediului;8.propune extinderea parametrilor urmăriți prin Rețeaua europeană de monitorizare a parcursului profesional al absolvenților cu factorii obiectivi și administrativi ce împiedică mobilitatea în scopul învățării;9.propune elaborarea unei foi de parcurs orientative pentru punerea în practică a ambiției Uniunii Europene ca mobilitatea în scopul învățării în Spațiul european al educației să devină treptat regula, iar nu excepția;10.propune includerea unei durate minime a stagiului în lista obiectivelor de stimulare a mobilității în scopul învățării;11.recomandă abordarea relației dintre mobilitatea în scop de învățare și cererea de piață pentru competențe și stimularea participării sectorului de afaceri la pregătirea profesională realizată în alte state membre, pentru a asigura un cadru de calitate pentru stagii;12.recomandă derularea de consultări la nivel legislativ și executiv între statele membre, sub egida Uniunii Europene, pentru a identifica măsuri de accelerare a recunoașterii automate reciproce a calificărilor dobândite în cadrul învățământului superior și a celor dobândite ca urmare a absolvirii unui ciclu secundar superior de învățământ și formare, precum și a rezultatelor perioadelor de învățare petrecute în străinătate;13.propune analiza evoluției mobilității vârstnicilor în scop de învățare, în vederea elaborării unei strategii pentru încurajarea și sprijinirea acesteia;14.recomandă analiza posibilităților de a asigura sprijin financiar armonizat și reciproc la nivel european pentru tinerii ce urmează studii universitare în alte state membre decât cel de reședință:15.recomandă identificarea de măsuri de sprijinire a mobilității în scopul însușirii îndemânărilor didactice de predare și învățare în mediul online;16.recomandă intensificarea activităților în scopul diseminării de informații despre Instrumentul de vecinătate, cooperare pentru dezvoltare și cooperare internațională denumit "Europa globală";17.recomandă abordarea mobilității pentru însușirea îndemânărilor necesare înverzirii transporturilor, producerii și distribuției de energie și a celor utile pentru protecția mediului și conservarea biodiversității prin stagii practice;18.consideră că este necesar ca Uniunea Europeană și statele membre să promoveze oportunități de mobilitate în scopul învățării pentru toți cetățenii, indiferent de vârstă, nivelul de educație, mediul din care provin și mijloacele financiare.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 9 aprilie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
ALFRED-ROBERT SIMONIS
București, 9 aprilie 2024.Nr. 24.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x