HOTĂRÂRE nr. 23 din 25 aprilie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 368 din 27 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/171 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în ședința din 17 aprilie 2018, Camera Deputaților:1.Susține opinia conform căreia competențe precum creativitatea, gândirea critică, luarea inițiativei și soluționarea problemelor joacă un rol important în confruntarea cu schimbările și complexitatea societății de astăzi, precum și în consolidarea rezilienței, printr-un amplu set de competențe și prin capacitatea de a se adapta la schimbări.2.Se raliază opiniei Comisiei Europene conform căreia este probabil ca majoritatea copiilor care încep școala primară astăzi să ajungă să aibă noi tipuri de locuri de muncă, inexistente deocamdată, și că pentru abordarea corectă a acestei situații vor fi necesare investiții masive în competențe și o regândire majoră a sistemelor de educație și de învățare pe tot parcursul vieții.3.Reamintește, în contextul propunerii, importanța pe care Uniunea o acordă în mod constant tehnologiilor de vârf din domenii precum calculul cuantic, supercomputerele sau tehnica spațială și recomandă o acțiune la nivelul Uniunii pentru a spori capacitatea tinerei generații, dar și a adulților, prin învățarea pe tot parcursul vieții în acest sens.4.Recomandă intensificarea cercetării, la nivelul Uniunii, în domeniul psihopedagogiei și a mecanismelor aferente de învățare, mecanisme ce se află sub influența noilor tehnologii, dar și a diferențelor culturale care privesc tradiția educației între statele membre.5.Consideră că Spațiul european al educației ar trebui să se extindă, dincolo de sfera instituționalizată, pentru a include cât mai multe categorii de persoane și entități cu rol în educație, cum ar fi furnizorii de cursuri de scurtă durată, organizatorii de activități educative extrașcolare, unitățile cu funcție de instruire sau de organizare a uceniciei din industrie, agricultură și servicii.6.Recomandă includerea, în cadrul învățării pe tot parcursul vieții, a conștientizării menținerii stării de sănătate și de păstrare a capacității de participare la viața socială și profesională, din punct de vedere fizic, până la cele mai înaintate vârste.7.Subliniază că, în ceea ce privește conținutul programei școlare, trecerea la o definiție dinamică a cunoștințelor, aptitudinilor și atitudinilor pe care un cursant trebuie să le dezvolte pe parcursul întregului proces de învățare se referă și la apariția unei legături mai puternice între procesele de acumulare a cunoștințelor și deprinderilor din diferite domenii și diverse discipline, ceea ce are ca efect și necesitatea de a integra, în sistemele educative, alte procese formative ce au loc în afara cadrului instituționalizat.8.Consideră că este necesară continuarea efortului pentru generalizarea la nivelul Uniunii a validării învățării nonformale și informale și evaluarea progresului în această privință, pentru a fi posibilă dezvoltarea eficientă a acestei direcții de acțiune în statele membre până la atingerea la un nivel comparabil pe planul Uniunii.9.Reamintește importanța sprijinirii rolului educativ al familiei, care se exercită cu atât mai puternic cu cât copilul rămâne mai mult timp alături de părinții săi, în scopul dezvoltării aptitudinilor personale și interpersonale, denumite uneori competențe „de viață“, „socioemoționale“ sau „nontehnice“, întrucât acestea ajută cetățenii să se adapteze la condiții de nesiguranță și schimbare.10.Recomandă să se pună un accent mai puternic pe crearea condițiilor de deprindere, în special de exersare și practicare a spiritului antreprenorial, de la cele mai fragede vârste, dar și pe parcursul vieții. Pentru a reacționa adecvat la schimbările economice de pe piața muncii este necesară formarea și dezvoltarea unui spațiu social, educativ și legislativ, favorabil antreprenorialului, la nivelul Uniunii.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 25 aprilie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
FLORIN IORDACHE
București, 25 aprilie 2018.Nr. 23.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x