HOTĂRÂRE nr. 22 din 25 aprilie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 369 din 27 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/170 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în ședința din 17 aprilie 2018, Camera Deputaților:1.Își exprimă susținerea deplină cu privire la valorile fundamentale ale Uniunii, așa cum s-au concretizat în 70 de ani de pace, și consideră că toleranța, promovarea valorilor comune, a educației morale și cetățenești, a educației favorabile incluziunii reprezintă o garanție a unui viitor așa cum și-l doresc copiii și tinerii de astăzi.2.Își exprimă îngrijorarea cu privire la preocuparea și neliniștea cetățenilor pentru generațiile următoare și cheamă la o analiză atentă a politicilor Uniunii care vizează educația și dezvoltarea durabilă, în special a celor ce se află în proces de elaborare sau reformare, în scopul identificării și corectării obiectivelor al căror orizont de timp este mai apropiat decât cel la care se raportează generația următoare.3.Recomandă ca eforturile dedicate promovării valorilor comune ale Uniunii și educației favorabile incluziunii să vizeze creșterea capacității cetățenilor de a recunoaște răspândirea știrilor false și dezinformarea, atât pe calea educației instituționalizate, cât și prin formele moderne neinstituționalizate răspândite și acceptate la nivelul Uniunii, prin autoînvățare și educație în afara școlii. 4.Subliniază că o mare varietate de provocări, printre care populismul, xenofobia, naționalismul care instigă la dezbinare, discriminarea, radicalizarea, sunt fenomene recente, care, sub forma utilizării canalelor moderne de comunicare, într-un mediu digitalizat, fără precedent în istorie, impune intensificarea eforturilor de cunoaștere a acestora în profunzime, în vederea controlării și combaterii, inclusiv prin colectarea și prelucrarea informațiilor disponibile prin manifestarea în culturi naționale diverse.5.Reamintește relevanța geografiei și istoriei pentru cunoașterea diversității sociale, religioase și culturale, a patrimoniului, a tradițiilor din spațiul european și consideră că, alături de alte discipline de studiu clasice, acestea oferă un cadru propice suficient pentru cunoașterea originilor UE, a motivelor pentru care a fost creată și a principiilor sale de funcționare și consideră că integrarea obiectivelor declarate în programa acestor discipline este suficientă.6.Reamintește că educația prezintă o inerție socială ridicată și, în consecință, este indicat ca sprijinirea cadrelor didactice și a metodelor de predare să fie realizată în paralel cu un efort cuprinzător de atragere a familiilor și a comunităților în direcția schimbărilor dorite, spre a facilita adaptarea la noile cerințe ale mediului digital și ale noilor realități sociale determinate de acesta. 7.Consideră că ar fi indicat ca eforturile Comisiei Europene să se orienteze preponderent spre sprijinirea schimburilor fizice între unitățile școlare din statele membre și mai puțin în direcția schimburilor virtuale dintre școli, deoarece primele prezintă avantajul imersiei culturale, al contactului cu lumea în care s-au format tradiții și valori, în plus față de împărtășirea de cunoștințe, practici și informații care au loc prin rețeaua de înfrățire virtuală.8.Reamintește că destrămarea țesutului social și alienarea politică afectează pe multiple căi tineretul Europei și, prin urmare, Uniunea este chemată să sprijine atât educația, cât și sectorul de afaceri, familia și comunitățile locale pentru a genera în rândul tinerilor responsabilitate socială, afirmarea libertății individuale, solidaritate și simț moral.9.Reamintește importanța inițiativei personale, a autonomizării tinerilor, a deciziei și a asumării responsabilității alegerii, ca premisă a înțelegerii și promovării valorilor comune europene și a educației favorabile incluziunii.10.Subliniază că Anul european al patrimoniului cultural 2018, care are drept obiectiv sensibilizarea opiniei publice cu privire la istoria și la valorile comune, se așteaptă să ofere cadrul favorabil al continuării dezvoltării valorilor comune ale Uniunii, pe baze democratice, cu implicarea sectorului de afaceri și a comunităților locale.11.Își manifestă reținerea cu privire la eficiența Corpului european de solidaritate, destinat organizării voluntariatului tinerilor și a implicării în proiecte în propria țară sau în străinătate pentru a ajuta comunități și oameni din toată Europa, deoarece asemenea inițiative pot fi mai bine organizate la nivelul statelor membre.12.Recomandă ca în reuniunile consultative destinate formulării politicilor de promovare a valorilor comune, a educației favorabile incluziunii și a dimensiunii europene a predării să fie invitați reprezentanți ai sectorului de afaceri și ai organizațiilor profesionale și sindicale, aceste obiective fiind de larg interes.13.Își manifestă preocuparea față de direcția de acțiune ce vizează ca toți copiii să fie înscriși în sistemele de educație de la o vârstă fragedă, deoarece aceștia se pot afla în contradicție cu cerința demonstrată a unui climat afectiv familial la aceste vârste, precum și cu obiectivele de ocrotire a vieții de familie incluse în politicile Uniunii. 14.Recomandă încurajarea toleranței la nivelul colectivelor de elevi prin schimburi de experiență, precum și prin promovarea activităților extracurriculare sportive la nivelul Uniunii, deoarece acestea au potențialul de a atrage o mare diversitate de participanți, cu un efect benefic asupra înțelegerii și conștientizării respectului reciproc.15.Recomandă, la nivelul Uniunii, studierea aprofundată și extinsă a fenomenului de hărțuire între elevii din școli, pentru a preveni formarea timpurie și manifestarea discursului de ură și a intoleranței.16.Atrage atenția asupra necesității de a sprijini rolul cadrelor didactice și al furnizorilor de educație extrașcolară în îndrumarea elevilor și tinerilor pe calea toleranței și în sprijinirea reciprocă pentru incluziune socială.17.Recomandă studierea modului în care digitalizarea și progresul tehnologic au afectat relațiile sociale, precum și a modului în care ecranele și deplasarea accentului de la modelele fizice la cele virtuale, în didactica modernă, au un impact asupra capacității de înțelegere și toleranță. 18.Reamintește că există un număr ridicat de factori extrașcolari care favorizează fenomene negative în procesele educative, cum ar fi absența părinților, familiile monoparentale, comunitățile cu un grad de diversificare socioeconomică redus, izolate sau reduse ca populație, care se află în afara sferei educaționale.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 25 aprilie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
FLORIN IORDACHE
București, 25 aprilie 2018.Nr. 22. –-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x