HOTĂRÂRE nr. 219 din 4 martie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 9 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 33 16/01/2007 ART. 23
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 12REFERIRE LALEGE 33 16/01/2007 ART. 25
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1REFERIT DEORDIN 37 03/04/2009
ART. 12REFERIT DEHOTARARE 4 16/03/2009
ART. 12REFERIT DEHOTARARE 7 01/04/2009

privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 23^1 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor din legislaţia în vigoare în domeniul alegerii membrilor din România în Parlamentul European, pentru ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi pentru instituţiile prefectului, se constituie Comisia tehnică centrală, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
 + 
Articolul 2(1) Prefecţii şi preşedinţii tribunalelor iau măsurile necesare pentru întocmirea listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale şi locţiitori ai acestora.(2) Până cel mai târziu cu 30 de zile înainte de ziua de referinţă, prefecţii şi preşedinţii tribunalelor întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora.(3) Cu cel puţin 25 de zile înainte de ziua votării, prefecţii centralizează listele prevăzute la alin. (2) şi le transmit spre avizare, prin poştă electronică, Autorităţii Electorale Permanente, în formatul solicitat de aceasta.(4) Avizul Autorităţii Electorale Permanente se comunică prefecţilor şi preşedinţilor tribunalelor până cel mai târziu cu 5 zile înaintea desemnării preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora.
 + 
Articolul 3(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi autorităţile administraţiei publice locale dispun măsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localităţile ţării, pe întreaga perioadă electorală şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succedă acestei zile.(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi autorităţile administraţiei publice locale asigură paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării.
 + 
Articolul 4(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, asigură tipărirea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente.(2) Materialele consumabile necesare tipăririi listelor electorale permanente, a listelor electorale speciale, a listelor electorale suplimentare, a copiilor de pe listele electorale permanente, a copiilor de pe listele electorale speciale şi a extraselor de pe listele electorale suplimentare se asigură de către instituţiile prefectului.
 + 
Articolul 5(1) Institutul Naţional de Statistică asigură numărul necesar de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesară cu echipamente şi tehnică de calcul, precum şi sistemul informaţional utilizat în monitorizarea şi desfăşurarea operaţiunilor tehnice de constatare a rezultatelor alegerilor.(2) Institutul Naţional de Statistică asigură instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
 + 
Articolul 6Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale dispun măsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
 + 
Articolul 7Ministerul Sănătăţii va lua măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
 + 
Articolul 8(1) Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Autorităţii Electorale Permanente pentru acreditarea observatorilor străini, precum şi a delegaţilor externi ai massmediei.(2) Ministerul Afacerilor Externe va lua măsurile necesare pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate.
 + 
Articolul 9(1) În termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia Tehnică a Municipiului Bucureşti, în componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce le revin autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevăzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.(3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din judeţe, respectiv din municipiul Bucureşti, pe lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.(4) În perioada în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.(5) Condiţiile materiale necesare funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite personalului care îşi desfăşoară activitatea în grupul tehnic de lucru se achită de către unităţile de la care aceştia provin.
 + 
Articolul 10(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu sprijinul Autorităţii Electorale Permanente, organizează, în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, instruirea prefecţilor şi a subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.(2) Prefecţii, cu sprijinul filialelor Autorităţii Electorale Permanente, organizează în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.(3) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot primite de la Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi a celorlalte materiale necesare desfăşurării procesului electoral, în funcţie de asigurarea condiţiilor de păstrare în siguranţă a acestora, cu respectarea prevederilor legale.(4) În situaţia în care prefectul se află în imposibilitatea de a-şi exercită atribuţiile, precum şi în cazurile în care această funcţie este vacantă, unul dintre subprefecţi asigură îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizării şi desfăşurării corespunzătoare a alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.(5) În perioada electorală, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electorală Permanentă vor acorda sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
 + 
Articolul 11(1) Sediul Biroului Electoral Central se asigură de către Secretariatul General al Guvernului, cel al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, de către Ministerul Afacerilor Externe, sediile birourilor electorale judeţene se asigură de către prefecţi şi de preşedinţii consiliilor judeţene, iar ale birourilor electorale de sector, precum şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare, de către primari, împreună cu prefecţii.(2) Dotarea tehnică şi materială a Biroului Electoral Central se asigură de Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar dotarea tehnică şi materială a biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se asigură de Ministerul Afacerilor Externe.(3) Autoritatea Electorală Permanentă, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, asigură aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionării Biroului Electoral Central. Aparatul tehnic auxiliar necesar funcţionării biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se asigură de Ministerul Afacerilor Externe, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă.(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructură pentru servicii de comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate.(5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigură condiţiile corespunzătoare pentru funcţionarea birourilor electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 12(1) Autoritatea Electorală Permanentă sprijină instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.(2) Autoritatea Electorală Permanentă asigură realizarea de publicaţii, materiale şi broşuri pentru instruirea şi informarea membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral. În scopul asigurării instruirii şi îndrumării eficiente a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral, publicaţiile vor cuprinde variante actualizate ale reglementărilor legale privind alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.(3) Autoritatea Electorală Permanentă informează, în timp util şi de o manieră adecvată, alegătorii comunitari şi persoanele eligibile comunitar asupra condiţiilor şi modalităţilor de exercitare a dreptului de a alege şi de a fi ales în România, prin realizarea de publicaţii cuprinzând variante actualizate ale reglementărilor legale privind alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European, în limbi de circulaţie internaţională, precum şi de alte materiale de informare. Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a sprijini Autoritatea Electorală Permanentă în difuzarea acestora.(4) Autoritatea Electorală Permanentă stabileşte organizaţiile neguvernamentale şi instituţiile mass-media care îndeplinesc condiţiile legale pentru desemnarea de observatori interni, respectiv reprezentanţi interni ai mass-mediei la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European. La propunerea Ministerului Afacerilor Externe, acreditează observatorii externi şi reprezentanţii externi ai mass-mediei.(5) În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea Electorală Permanentă stabileşte procedura de eliberare a adeverinţelor prin care se atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 25 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare, şi procedura de acreditare a observatorilor externi şi a reprezentanţilor externi ai mass-mediei.(6) Autoritatea Electorală Permanentă îşi desemnează reprezentanţii în birourile electorale şi sprijină asigurarea personalului tehnic auxiliar al acestora, potrivit legii şi în limita personalului disponibil.(7) Autoritatea Electorală Permanentă realizează schimbul de informaţii privind drepturile electorale ale cetăţenilor români şi ale celorlalţi cetăţeni europeni cu autorităţile cu responsabilităţi similare din statele membre ale Uniunii Europene. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor asigură toate datele, informaţiile şi sprijinul necesar pentru îndeplinirea acestei sarcini de către Autoritatea Electorală Permanentă.(8) Autoritatea Electorală Permanentă centralizează datele privind cetăţenii români care îşi exercită dreptul de vot la alegerile pentru Parlamentul European din alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi alegătorii comunitari înscrişi în listele electorale speciale pe care le comunică birourilor electorale, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 13(1) Prefecţii sprijină, potrivit legii, instanţele judecătoreşti în topirea buletinelor de vot întrebuinţate sau neîntrebuinţate, a celor nule, a proceselor-verbale şi a ştampilelor necesare votării, a celorlalte materiale utilizate în procesul electoral, precum şi a listelor de susţinători.(2) Prefecţii pot pune la dispoziţia instanţelor judecătoreşti, în limita posibilităţilor, spaţii pentru depozitarea materialelor prevăzute la alin. (1) până la topirea acestora.
 + 
Articolul 14(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa săptămânal Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.(2) Comisia tehnică centrală va informa săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009.
 + 
Articolul 15Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:────────────────Viceprim-ministru,ministrul administraţiei şi internelor,Dan Nicap. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,Marian Muhuleţp. Ministrul afacerilor externe,Bogdan Lucian Aurescu,secretar de statSecretarul general al Guvernului,Daniela Nicoleta AndreescuMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 4 martie 2009.Nr. 219.
 + 
Anexa 1COMPONENŢAComisiei tehnice centralePreşedinte:– viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelorMembri:– secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor;– secretarul de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor;– secretarul de stat pentru comunităţile locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor;a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai:– Secretariatului General al Guvernului;– Ministerului Finanţelor Publice;– Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;– Ministerului Afacerilor Externe;– Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti;– Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;– Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional;– Ministerului Sănătăţii;– Autorităţii Electorale Permanente;– Institutului Naţional de Statistică;– Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;b) reprezentanţi ai:– Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;– Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES;– S.C. Electrica – S.A.;– Societăţii Române de Televiziune;– Societăţii Române de Radiodifuziune.NOTĂ:Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societăţi menţionate.
 + 
Anexa 2COMPONENŢAcomisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti– prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;– un subprefect;– secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;– directorul direcţiei regionale/judeţene de statistică;– directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti;– inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;– şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;– şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor;– inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;– inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;– directorul autorităţii de sănătate publică a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti;– reprezentantul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente*);_____________Notă *) În judeţele în care îşi au sediul filialele regionale ale Autorităţii Electorale Permanente.– reprezentantul teritorial al S.C. Electrica – S.A.;– corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES.NOTĂ:Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x