HOTĂRÂRE nr. 202 din 30 martie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 149 din 14 aprilie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 363 02/07/1998
ActulCOMPLETAT DELISTA 202 30/03/1998
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 944 19/07/2006
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 202 30/03/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 4
ART. 3REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
ANEXA 1REFERIRE LAHG 458 15/08/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 207 12/12/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 83 21/05/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 30 16/06/1997
ANEXA 1REFERIRE LAHG 12 29/01/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 50 07/07/1994
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 363 02/07/1998
ActulCOMPLETAT DELISTA 202 30/03/1998
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 944 19/07/2006
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 202 30/03/1998

privind aprobarea Programului de privatizare a societăţii comerciale pentru anul 1998



În temeiul prevederilor art. 4 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Programul de privatizare a societăţii comerciale pentru anul 1998, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Fondul Proprietăţii de Stat va aduce la îndeplinire Programul de privatizare a societăţilor comerciale pentru anul 1998, cuprins în anexa, sub coordonarea şi controlul Ministerului Privatizării.
 + 
Articolul 3(1) Termenele fixate în program se referă la data declanşării procedurii de privatizare a societăţilor comerciale sau a companiilor/societăţilor naţionale, după caz, cu întocmirea prealabilă a dosarelor de prezentare.(2) Termenele fixate în program vor fi reduse, dacă Fondul Proprietăţii de Stat înregistrează o scrisoare de intenţie privind achiziţia unui pachet de acţiuni la o societate comercială, din partea unui investitor, ori în cazul privatizării prin intermediul unor bănci de investiţii sau societăţi de valori mobiliare.(3) Metodele de privatizare stabilite în program vor fi respectate întocmai, cu excepţia cazurilor în care, la momentul vânzării sau al declanşării procesului de privatizare, condiţiile pieţei impun modificarea unei metode de privatizare, în conformitate cu dispoziţiile art. 8 alin. (2) lit. f) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997. Aceste condiţii se referă la situaţia financiară a unei societăţi comerciale în raport cu sectorul în care operează sau la oferta formulată de către un investitor către Fondul Proprietăţii de Stat.
 + 
Articolul 4Societăţile comerciale cu datorii restante, cuprinse în programul anual de privatizare, ale căror acţiuni/părţi sociale nu se vand după doua anunţuri consecutive, vor fi dizolvate şi lichidate, în afară de cazul în care au încheiat acorduri de conversie a datoriilor în acţiuni ori îşi achită obligaţiile de plată către stat sau către alţi creditori.
 + 
Articolul 5În termen de 15 zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Fondul Proprietăţii de Stat va stabili lista societăţilor comerciale din categoria întreprinderilor mari care se privatizează la sediul sau central, prin bănci de investiţii sau societăţi de valori mobiliare, precum şi lista societăţilor comerciale din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii care se privatizează la reprezentantele sale locale.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––-Ministrul privatizării, Valentin M. IonescuMinistrul reformei,preşedintele Consiliului pentru Reforma,Ilie SerbanescuMinistrul finanţelor,Daniel DaianuMinistru de stat,ministrul justiţiei,Valeriu Stoica
 + 
Anexa 1PROGRAMULde privatizare a societăţilor comerciale pentru anul 19981. Portofoliul de societăţi comerciale al Fondului Proprietăţii de Stat la data de 1 ianuarie 1998Portofoliul Fondului Proprietăţii de Stat, la începutul acestui an, cuprinde 5.554 societăţi comerciale, clasificate, după mărime, astfel:

           
  Nr. crt. Societăţi comerciale Număr Capital social  (mii lei)
  Total Din care, gestionat de F.P.S.
  1. MARI      
    Capital social mai mare de 18 miliarde lei 698 41.838.237.471 28.454.990.919
  2. MIJLOCII      
    Capital social cuprins între 2,5-18 miliarde lei 2.050 15.559.407.560 10.393.113.402
  3. MICI      
    Capital social mai mic de 2,5 miliarde lei 2.806 1.989.785.850 1.185.654.196
    TOTAL: 5.554 59.387.430.881 40.033.758.517

Portofoliul societăţii comerciale, precum şi volumul capitalului social gestionat de către Fondul Proprietăţii de Stat vor suporta modificări datorită, în principal, următoarelor cauze:* încheierea procesului privind regularizarea cotelor de capital social deţinute de Fondul Proprietăţii de Stat şi de societăţile de investiţii financiare (fostele F.P.P.), conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 12/1997, precum şi compensarea în temeiul Legii nr. 50/1994, republicată;* preluarea societăţilor comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome.2. Programul-oferta de privatizare pe anul 1998Programul-oferta de privatizare cuprinde:a) 2.745 societăţi comerciale, având un capital social de 32.913 miliarde lei, din care capitalul gestionat de Fondul Proprietăţii de Stat este de 20.945 miliarde lei;b) 5 societăţi naţionale rezultate din restructurarea regiilor autonome, conform Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare, având un capital social de 14.470 miliarde lei, din care capitalul privatizabil în anul 1998 este de 7.022 miliarde lei;c) 12 regii autonome din a căror restructurare vor rezultă companii naţionale/societăţi comerciale, având un patrimoniu de 16.252 miliarde lei.Clasificarea societăţilor comerciale după mărime:

             
  Nr. crt. Societăţi comerciale Număr Capital social  (mii lei)
  Total Din care , gestionat de F.P.S.
  1. MARI        
    Capital social mai mare de 18 miliarde lei 338 25.497.990 65,83% 16.784.541
  2. MIJLOCII        
    Capital social cuprins între 2,5-18 miliarde lei 939 6.449.428 56,15% 3.627.736
  3. MICI        
    Capital social mai mic de 2,5 miliarde lei 1.468 966.047 55,12% 532.524
    TOTAL: 2.745 32.913.465 63,63% 20.944.801

Clasificarea societăţilor comerciale după metoda de privatizare:

           
  Nr. crt. Metoda de privatizare Număr Capital social (mii lei)
  Total Din care, gestionat de F.P.S.
  1. Oferta publică de vânzare pe piaţa RASDAQ (OPVQ) 262 2.818.794 1.266.202
  2. Oferta publică de vânzare la B.V.B (OPVB) 95 3.033.624 1.586.120
  3. Negociere directă (ND) 360 11.479.422 7.755.539
  4. Licitaţie cu strigare sau în plic (LI) 1.958 4.905.650 2.783.488
  5. Metode combinate (MC) 70 10.675.975 7.553.452
    TOTAL: 2.745 32.913.465 20.944.801

Clasificarea societăţilor comerciale din programul-oferta, pe domenii de activitate, este prezentată, în sinteza, la pct. 8, iar lista societăţilor comerciale*), clasificate pe domenii de activitate, este prezentată la pct. 11.În funcţie de interesul potenţialilor investitori, care va fi exprimat prin scrisori de intenţie în cursul anului 1998, Fondul Proprietăţii de Stat va modifica şi/sau va completa acest program, în mod corespunzător, cu avizul Ministerului Privatizării.––––––-Notă *) Lista societăţilor comerciale, clasificate pe domenii de activitate, incluse în Programul-oferta de privatizare pentru anul 1998 se publică ulterior.3. Programul de contractare/vânzare de acţiuni ale societăţilor comerciale, gestionate de Fondul Proprietăţii de Stat pe anul 1998Programul de contractare cuprinde vânzarea acţiunilor emise de 1.600 societăţi comerciale, gestionate de Fondul Proprietăţii de Stat, reprezentând o valoare a capitalului social nominal de 10.000 miliarde lei şi, adiţional, valoarea capitalului social la societăţilor comerciale care vor rezultă din restructurarea regiilor autonome.3.1. Privatizarea băncilor la care statul este acţionarPrivatizarea băncilor la care statul este acţionar se desfăşoară în baza Legii nr. 83/1997, cu modificările ulterioare, şi a normelor metodologice de aplicare a acestei legi, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 458/1997.Etapele programului de privatizare a celor trei bănci nominalizate de Guvern pentru anul 1998 sunt:BANC POST – S.A.* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării;* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea prin hotărâre a Guvernului;* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării.BANCA ROMÂNĂ PENTRU DEZVOLTARE – S.A.* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării de către consultantul financiar câştigător al licitaţiei;* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea prin hotărâre a Guvernului;* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării.BANCA AGRICOLĂ -S.A.În conformitate cu ordonanţele de urgenta ale Guvernului nr. 43/1997 şi nr. 48/1997, banca se afla în proces de restructurare, necesitand astfel corelarea celor două procese (restructurare şi privatizare):* publicarea anunţului pentru selecţia consultantului financiar în vederea elaborării raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării;* organizarea licitaţiei pentru selecţia consultantului financiar în vederea elaborării raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării;* elaborarea raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării de către consultantul financiar câştigător al licitaţiei;* elaborarea propunerii de privatizare şi aprobarea, prin hotărâre a Guvernului, a propunerii de privatizare;* publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare şi a studiului de fezabilitate a privatizării.3.2. Privatizarea societăţilor rezultate din restructurarea regiilor autonomeReorganizarea regiilor autonome se face de către ministerele de resort şi de celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, sub autoritatea cărora sunt organizate şi funcţionează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare.Programul de privatizare al Fondului Proprietăţii de Stat va fi actualizat şi va fi completat pe măsura restructurării regiilor autonome de interes naţional sau local şi a preluării de către Fondul Proprietăţii de Stat a societăţilor rezultate.4. Vânzări de activeO latura semnificativă a activităţii Fondului Proprietăţii de Stat o reprezintă rezolvarea numeroaselor solicitări de cumpărare de active sau de încheiere de contracte de leasing imobiliar pentru active din patrimoniul societăţilor comerciale.Vânzările de active şi leasingul imobiliar constituie soluţia adecvată pentru rezolvarea unor probleme cu care se confrunta unele societăţi comerciale, cum sunt: pierderile, subcapitalizarea sau lipsa lichiditatilor. Pe de o parte, societăţile comerciale soluţionează alte probleme legate de supracapacitatile de producţie, deprecierea fizica şi morala a activelor şi a echipamentelor din patrimoniu, precum şi de cheltuielile inutile cu întreţinerea şi conservarea acestora. O categorie aparte o constituie vânzările de active care fac obiectul unor contracte de ipoteca sau de gaj, în favoarea băncilor creditoare, în situaţiile în care societăţile comerciale, proprietare ale respectivelor active, nu reuşesc sa achite obligaţiile asumate prin contractele de ipoteca sau de gaj.În toate situaţiile de vânzare de active sau leasing imobiliar se va avea în vedere în continuare ca actele de vânzare-cumpărare sau de leasing imobiliar se încheie între societatea comercială proprietara şi cumpărătorii sau locatarii respectivelor active, în baza aprobării adunării generale a acţionarilor. Se va ţine seama de faptul ca Fondul Proprietăţii de Stat poate să-şi impună deciziile doar în acele societăţi comerciale la care este acţionar majoritar.O atenţie deosebită va fi data vânzărilor de active şi acordării în leasing imobiliar activelor, prin negocierea directa cu locatarii cu care au fost încheiate contracte de închiriere, locatie de gestiune sau de asociere în participaţiune pentru activele respective. Aceasta modalitate a fost concepută ca o facilitate pentru locatari, evitandu-se astfel procedura licitaţiilor. Având în vedere acest aspect, Fondul Proprietăţii de Stat, prin reprezentanţii săi în adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale, trebuie să asigure corectitudinea desfăşurării negocierilor directe, astfel încât să aibă prioritate intereselor societăţilor comerciale.5. Tratarea obiectivelor de mediu minim acceptateÎn conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, Fondul Proprietăţii de Stat are obligaţia sa declanseze procedura de tratare a obligaţiilor de mediu, în cazul în care oferă spre vânzare şi încheie un singur contract de vânzare-cumpărare pentru un pachet de acţiuni mai mare de jumătate din numărul total al acţiunilor unei societăţi comerciale.Aplicarea acestei proceduri se asigura de către un colectiv specializat, pe baza instrucţiunilor interne şi a Regulamentului de organizare a licitaţiilor pentru selectarea experţilor de mediu atestaţi care vor elabora bilanţurile de mediu de nivel I şi/sau de nivel II, aprobate de către Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat.Principalele etape de lucru sunt următoarele:* stabilirea societăţilor comerciale din cadrul programului de privatizare la care se declanseaza procedura;* elaborarea de către societatea comercială a bilanţului de mediu de nivel 0 şi, după caz, elaborarea bilanţurilor de mediu de nivel I şi/sau de nivel II de către experţi de mediu atestaţi, selectaţi de către societăţile comerciale prin licitaţie publică;* analiza bilanţurilor de mediu şi, după caz, a rapoartelor la bilanţurile de mediu de către autorităţile teritoriale de mediu şi formularea unor propuneri privind conţinutul obiectivelor de mediu minim acceptate şi a obligaţiilor de mediu necuantificabile de tip B;* cuprinderea de către Fondul Proprietăţii de Stat, în oferta de vânzare (dosarul de prezentare), a bilanţului de mediu, a obiectivelor de mediu minim acceptate, a obligaţiilor de mediu de tip B, a listei pasivelor de mediu identificate în afară bilanţului contabil şi, după caz, a unei avertizari a investitorului potenţial asupra eventualitatii ca, după privatizare, societatea comercială ar putea fi obligată la unele cheltuieli suplimentare pentru conformarea la cerinţele de mediu;* negocierea cu investitorul care şi-a adjudecat licitaţia ori cu care se face negocierea directa a obiectivelor de mediu minim acceptate şi a termenelor lor de realizare, a obligaţiilor de mediu de tip B, a volumului de investiţii pentru protecţia mediului şi a termenelor de realizare a acestora, a contului de garanţii pentru mediu şi a instrucţiunilor de utilizare a sumelor din acest cont;* urmărirea postprivatizare a realizării clauzelor contractuale privind obligaţiile de protecţie a mediului.Pentru societăţile comerciale care urmează a fi vândute prin intermediul băncilor internaţionale de investiţii, în cazul vânzării printr-un singur contract a peste jumătate din numărul acţiunilor emise de o asemenea societate comercială, procedura de tratare a obligaţiilor de mediu se va adapta acestor condiţii. În acest sens, în contractele încheiate între Fondul Proprietăţii de Stat şi băncile de investiţii respective vor fi cuprinse clauze specifice privind mandatul dat de Fondul Proprietăţii de Stat băncii în legătură cu obligaţiile de mediu.6. Participarea capitalului străin la privatizarea societăţilor comerciale6.1. Acţiuni pentru atragerea investitorilor străiniÎn scopul creşterii participării capitalului străin la privatizarea societăţilor comerciale se va acţiona, cu precădere, în următoarele direcţii:* organizarea unor seminarii, mese rotunde şi ateliere de lucru, la care vor fi abordate probleme legate de pieţele de capital, strategii fundamentale pentru atragerea investiţiilor străine, proiecte de finanţare şi solicitări de investiţii;* efectuarea de studii şi analize, pe probleme şi spaţii geografice, referitoare la atragerea de investitori străini în procesul de privatizare;* asigurarea interfetei între partenerii străini şi managementul societăţilor comerciale;* intensificarea activităţii Centrului de Afaceri al Fondului Proprietăţii de Stat din cadrul Direcţiei relaţii internaţionale, care oferă informaţii just în time investitorilor prospectivi;* dezvoltarea bazei de date cuprinzând informaţii de tipul "Company Profiles";* participarea activa la procesul de promovare în străinătate a programului de privatizare din România prin centrele de afaceri ale Fondului Proprietăţii de Stat, deschise în mari centre financiare ale lumii, precum şi la campania de publicitate şi promovare de imagine pe care Fondul Proprietăţii de Stat o derulează în principalele cotidiene şi reviste financiare şi de specialitate din ţara şi din străinătate (Financial Times, Wall Street Journal, Washington Post, The Economist, Euromoney etc.);* promovarea, prin reţeaua INTERNET, a tuturor informaţiilor necesare potenţialilor investitori, în vederea participării la privatizarea societăţilor comerciale din programul de privatizare.6.2. Privatizarea societăţilor comerciale prin intermediul băncilor internaţionale de investiţiiUna dintre condiţiile Acordului FESAL, încheiat de Guvernul României cu Banca Mondială, prevede privatizarea unui număr minim de 100 de societăţi comerciale mari, cu asistenţa băncilor internaţionale de investiţii.Lista acestor societăţi comerciale, aprobată de Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat, cuprinde trei grupuri de societăţi:* grupul A, format din 40 de societăţi, pentru care băncile de investiţii urmau a fi invitate să depună oferte de asistenţa tehnica individuală pentru privatizarea fiecăreia dintre societăţile comerciale din acest grup;* grupul B, format din 50 de societăţi, împărţit în 10 grupe a câte 5 societăţi, pentru care băncile au fost invitate să depună oferte de asistenţa pentru fiecare grupa de 5 societăţi comerciale;* grupul C, format din 56 de societăţi, incluzând societăţi din industria construcţiilor de maşini, a lemnului şi sticlei, a industriei uşoare şi din agricultura (inclusiv societăţi de tip "Avicola", "Suinprod", "Comcereal").7. Utilizarea asistenţei externe în cadrul programului de privatizare-restructurareÎn cadrul programului PHARE-REPEDE RO 9303/03, Fondul Proprietăţii de Stat beneficiază de asistenţa tehnica străină pentru implementarea măsurilor de restructurare, în vederea privatizării în societăţi comerciale cu capital majoritar de stat care se confrunta cu o situaţie financiară critica.Administrarea programului este efectuată de Unitatea de Gestionare (PMU), constituită iniţial, în comun, de Agenţia de Restructurare şi de Fondul Proprietăţii de Stat şi apoi transferata complet sub egida Fondului Proprietăţii de Stat.8. Program-oferta de privatizare a societăţilor comerciale

           
  Clasificarea societăţilor comerciale pe domenii de activitate  – sinteză –
  CODCAEN Denumirea domeniului de activitate Societăţi comerciale
  Numărul societăţilor comerciale Capitalul social  (mii lei)
  TOTAL Din care, gestionat de F.P.S.
  A AGRICULTURĂ      
    A – AGRICULTURĂ 795 3.227.261.617 2.109.396.069
    TOTAL 795 3.227.261.617 2.109.396.069
  B SILVICULTURĂ, EXPLOATARE FORESTIERĂ ŞI ECONOMIA VÂNATULUI      
    B – SILVICULTURĂ, EXPLOATARE FORESTIERĂ ŞI ECONOMIA VÂNATULUI 3 37.851.825 21.564.165
    TOTAL 3 37.851.825 21.564.165
  C PESCUITUL ŞI PISCICULTURA      
    C – PESCUITUL ŞI PISCICULTURA 2 5.978.175 3.703.800
    TOTAL 2 5.978.175 3.703.800
  D INDUSTRIA EXTRACTIVĂ      
    DA – INDUSTRIA EXTRACTIVĂ DE PRODUSE ENERGETICE 7 49.114.725 32.935.946
    DB – INDUSTRIA EXTRACTIVĂ DE PRODUSE NEENERGETICE 14 68.623.900 31.116.789
    TOTAL 21 117.738.625 64.052.735
  E INDUSTRIA PRELUCRĂTOARE      
    EA-INDUSTRIA ALIMENTARĂ, A BĂUTURILOR ŞI TUTUNULUI 182 2.941.284.093 2.014.694.376
    EB – INDUSTRIA TEXTILĂ ŞI A PRODUSELOR TEXTILE 70 667.980.233 392.960.047
    EC-INDUSTRIA PIELĂRIEI ŞI A ÎNCĂLŢĂMINTEI 11 111.127.200 49.147.560
    ED – INDUSTRIA DE PRELUCRARE A LEMNULUI (EXCLUSIV PRODUCŢIA DE MOBILĂ) 19 284.621.898 124.551.899
    EE – INDUSTRIA CELULOZEI, HÂRTIEI, CARTONULUI ŞI A ARTICOLELOR DIN HÂRTIE ŞI CARTON 33 525.037.184 298.008.831
    EF-INDUSTRIA DE PRELUCRARE A ŢIŢEIULUI, COCSIFICAREA CĂRBUNELULUI 3 954.249.305 658.819.090
    EG – INDUSTRIA CHIMICĂ ŞI A FIBRELOR SINTETICE ŞI ARTIFICIALE 28 2.269.599.651 1.318.518.505
    EH – INDUSTRIA DE PRELUCRARE A CAUCIUCULUI ŞI A MASELOR PLASTICE 16 524.039.524 241.449.459
    EI – INDUSTRIA ALTOR PRODUSE DIN MINERALE NEMETALICE 34 696.689.262 397.053.714
    EJ – INDUSTRIA METALURGICĂ 39 7.277.149.397 5.299.650.804
    EK – INDUSTRIA CONSTRUCŢIILOR METALICE ŞI A PRODUSELOR DIN METAL 46 1.052.402.165 677.415.300
    EL – INDUSTRIA DE MAŞINI ŞI ECHIPAMENTE 43 1.830.108.370 1.150.697.158
    EM – INDUSTRIA DE ECHIPAMENTE ELECTRICE ŞI OPTICE 25 647.190.985 313.780.417
    EN – INDUSTRIA MIJLOACELOR DE TRANSPORT 34 2.975.480.697 1.909.969.483
    EO – ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE 39 290.108.293 155.598.392
    TOTAL 622 23.047.068.257 15.002.315.035
  F ENERGIA ELECTRICĂ ŞI TERMICĂ, GAZE ŞI APĂ      
    F – ENERGIA ELECTRICĂ ŞI TERMICĂ, GAZE ŞI APĂ 6 6.914.049 3.843.146
    TOTAL 6 6.914.049 3.843.146
  G CONSTRUCŢII      
    G – CONSTRUCŢII 113 649.472.820 349.862.100
    TOTAL 113 649.472.820 349.862.100
  H COMERŢ CU RIDICATA ŞI CU AMĂNUNTUL      
    H – COMERŢ CU RIDICATA ŞI CU AMĂNUNTUL 675 2.401.573.990 1.442.218.772
    TOTAL 675 2.401.573.990 1.442.218.772
  I HOTELURI ŞI RESTAURANTE      
    I – HOTELURI ŞI RESTAURANTE 201 1.606.660.785 799.770.159
    TOTAL 201 1.606.660.785 799.770.159
  J TRANSPORT ŞI DEPOZITARE      
    J – TRANSPORT ŞI DEPOZITARE 207 1.217.574.120 774.756.230
    TOTAL 207 1.217.574.120 774.756.230
  K POŞTĂ ŞI TELECOMUNICAŢII      
    K – POŞTĂ ŞI TELECOMUNICAŢII 1 92.625 43.013
    TOTAL 1 92.625 43.013
  L ACTIVITĂŢI FINANCIARE, BANCARE ŞI DE ASIGURĂRI      
    L – ACTIVITĂŢI FINANCIARE, BANCARE ŞI DE ASIGURĂRI 7 264.757.040 175.779.405
    TOTAL 7 264.757.040 175.779.405
  M TRANZACŢII IMOBILIARE, ÎNCHIRIERI ŞI ACTIVITĂŢI DE SERVICII PRESTATE ÎN PRINCIPAL ÎNTREPRINDERILOR      
    M – TRANZACŢII IMOBILIARE, ÎNCHIRIERI ŞI ACTIVITĂŢI DE SERVICII PRESTATE ÎN PRINCIPAL ÎNTREPRINDERILOR 59 256.676.629 145.916.795
    TOTAL 59 256.676.629 145.916.795
  O ÎNVĂŢĂMÂNT      
    O – ÎNVĂŢĂMÂNT 3 1.194.379 477.745
    TOTAL 3 1.194.379 477.745
  P SĂNĂTATE ŞI ASISTENŢĂ SOCIALĂ      
    P – SĂNĂTATE ŞI ASISTENŢĂ SOCIALĂ 1 3.879.944 1.958.363
    TOTAL 1 3.879.944 1.958.363
  R ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII COLECTIVE, SOCIALE ŞI PERSONALE      
    R – ALTE ACTIVITĂŢI DE SERVICII COLECTIVE, SOCIALE ŞI PERSONALE 29 68.770.688 49.144.048
    TOTAL: 29 68.770.688 49.144.048
    TOTAL GENERAL: 2.745 32.913.465.568 20.944.801.580

9. Societăţile naţionale rezultate din restructurarea regiilor autonome, conform Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997, aprobată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare, incluse în programul de privatizare pe anul 1998

               
  Nr. crt. Denumirea Codul fiscal Capitalul social (miliarde lei) Procentul privatizabil Metoda de privatizare Termenul (luna)
  1. Societatea Naţională a Petrolului "Petrom" – S.A. Bucureşti1) 1590082 11.606,0 40% OPV aprilie
  2. Societatea Naţională a Sării – S.A.2) 1590430 76,9 100% MC aprilie
  3. Societatea Naţională de Telecomunicaţii "Romtelecom" – S.A. 427320 1.958,0 100% MC iunie
  4. Societatea Naţională "Tutunul Românesc" – S.A. 472585 83,6 100% OPV martie
  5. Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române – TAROM – S.A.3) 477647 745,7 35% MC octombrie
    TOTAL:   14.470,2 49%  

*1) În luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.*2) Procedura de privatizare se va declansa după majorarea capitalului social.*3) Compania Naţionala de Transporturi Aeriene Române – TAROM – S.A. a fost înfiinţată prin Ordonanţa Guvernului nr. 45/1997.10. Regii autonome din a căror restructurare vor rezultă companii naţionale/societăţi comerciale, care vor fi incluse în programul de privatizare pe anul 1998

                 
  Nr. crt. Denumirea Localitatea Ministerul Codul fiscal Patrimoniul (miliarde lei) Metoda de privatizare*) Termenul (luna)**)
  1. Regia Autonomă "Aeroportul Băneasa"1) Bucureşti Ministerul Transporturilor 3026110 58,9 ND septembrie
  2. Regia Autonomă a Gazelor Naturale "Romgaz"2) Mediaş Ministerul Industriei şi Comerţului 803778 1.596,1 MC aprilie
  3. Regia Autonomă de Electricitate "Renel"2) Bucureşti Ministerul Industriei şi Comerţului 1590295 10.000,0 MC aprilie
  4. Regia Autonomă "Cai de Rasă" Bucureşti Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei 1590074 28,2 ND iunie
  5. Regia Autonomă "Agenţia Naţională a Produselor Agricole"3) Bucureşti Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei 1590023 403,1 ND iunie
  6. Regia Autonomă "Plafar" Bucureşti Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei 472658 12,7 MC iunie
  7. Regia Autonomă "Editura Didactică şi Pedagogică" Bucureşti Ministerul Educaţiei Naţionale 1589983 0,4 ND aprilie
  8. Regia Autonomă "Poşta Română" Bucureşti Ministerul Comunicaţiilor 427410 92,9 MC decembrie
  9. Regia Autonomă a Imprimeriilor Bucureşti Ministerul Culturii 1590015 45,9 ND mai
  10. Regia Autonomă a Distribuţiei de Filme Bucureşti Oficiul Naţional al Cinematografiei 2351458 78,4 MC mai
  11. Regia Autonomă "Unifarm" Bucureşti Ministerul Sănătăţii 1590180 2,7 ND septembrie
  12. Regia Autonomă "Apele Române" Bucureşti Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului 1589975 3.932,9 MC octombrie
        TOTAL PATRIMONIU:   16.252,2  

Notă *) Metodele de privatizare vor fi modificate, după caz, în funcţie de modul de privatizare a companiei naţionale/societăţii comerciale.Notă **) Luna în care se va declansa procedura de privatizare.*1) Terenul şi pista aferente aeroportului urmează a fi concesionate.*2) În luna aprilie se va declansa procedura de selectare a consultantului.*3) Situaţia datoriilor şi a patrimoniului se va soluţiona prin hotărâre a Guvernului.–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x