HOTĂRÂRE nr. 202 din 18 martie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 225 din 20 martie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 3
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 705 17/09/2019
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 3
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 108 27/02/2019 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 108 27/02/2019 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 107 27/02/2019
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 9 10/01/2018
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 943 20/12/2017
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 500 13/07/2017
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ANEXA 0REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ANEXA 0REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019 ART. 9
ANEXA 0REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 2REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ANEXA 3REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
ANEXA 4REFERIRE LAHOTARARE 108 27/02/2019
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEMOTIUNE 1 18/05/2020





Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019,în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IHotărârea Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 4 martie 2019, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 1, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1(1)Prezenta hotărâre stabilește o schemă transparentă de ajutor de minimis, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 2019/316 al Comisiei din 21 februarie 2019, denumit în continuare Regulamentul de minimis în sectorul agricol.
2.La articolul 3, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)ajutor de minimis – ajutor acordat unei întreprinderi a cărui valoare cumulată pe durata a trei exerciții financiare, exercițiul financiar în cauză și două exerciții financiare precedente nu depășește echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol;3.La articolul 3, litera e) se abrogă.4.La articolul 5, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)să fie înregistrați în evidențele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafețele cultivate cu usturoi la data depunerii cererii prevăzute în anexa nr. 1;5.La articolul 5, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:e)să dețină Registrul de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, completat cu tratamentele aplicate culturii.6.La articolul 6, alineatele (2) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Valoarea ajutorului de minimis care se acordă beneficiarilor este de maximum 14.248,8 lei/ha, care reprezintă contravaloarea în lei a maximum 3.000 euro/ha, la cursul de schimb de 4,7496 lei pentru un euro, stabilit de Banca Centrală Europeană la data de 30 septembrie 2019, pentru schema prevăzută la art. 4 alin. (1), în condițiile prevăzute la art. 5, fără a depăși valoarea maximă de 20.000 euro/trei exerciții financiare/beneficiar, prevăzută la art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol.(…)(5)Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București, efectuează inspecții în teren pe parcursul perioadei de vegetație a culturilor de usturoi și verifică permanent modul de respectare a prevederilor prezentei hotărâri de către beneficiarii sumelor reprezentând sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis.7.La articolul 6, alineatul (2^1) se abrogă.8.După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 8^1(1)Resursele financiare necesare aplicării schemei de ajutor de minimis pentru anul 2020 sunt în sumă de maximum 7.500 mii lei, reprezentând echivalentul în lei al sumei de maximum 1.579,080 mii euro, și se asigură din bugetul pe anul 2020, repartizat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale de la capitolul 83.01 «Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare», titlul 51 «Transferuri între unități ale administrației publice», articolul 51.01 «Transferuri curente», alineatul 51.01.01 «Transferuri către instituții publice», direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București, care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 «Agricultură, Silvicultură, piscicultură și vânătoare», titlul 40 «Subvenții», articolul 40.15 «Sprijinirea producătorilor agricoli».(2)În situația în care, după centralizarea tuturor situațiilor privind sumele necesare reprezentând ajutor de minimis, se constată depășirea sumei maxime prevăzute la alin. (1), valoarea ajutorului de minimis care se acordă per beneficiar se reduce proporțional în vederea încadrării în buget.
9.La articolul 9, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9(1)La depunerea cererii, direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, în prezența potențialilor beneficiari, verifică sumele rămase și potențial a fi primite prin prezenta schemă de ajutor de minimis, rezultate după însumarea ajutoarelor de minimis primite pe durata a trei exerciții financiare, respectiv ajutoarele acordate în cele două exerciții financiare precedente și în exercițiul financiar în cauză, și până la concurența sumei de 20.000 euro, potrivit art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol.
10.La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:(2^1)Pentru anul 2020, ajutoarele de minimis primite pe durata a 3 exerciții financiare sunt cele stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 500/2017 privind aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii», cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 943/2017 pentru aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a produsului tomate în spații protejate», pentru anul 2018, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr 9/2018 privind aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a crescătorilor de porci din rasele Bazna și/sau Mangalița în vederea producerii cărnii de porc», cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 107/2019 privind aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a produsului tomate în spații protejate» pentru anul 2019, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 705/2019 privind aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2019 asupra sectorului apicol» și Hotărârii Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei «Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi», precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis primite până la data acordării ajutorului prevăzut de prezenta hotărâre și cele declarate de solicitant în cerere.11.La articolul 9 alineatul (3), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:e)declarații pe propria răspundere, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 2.12.La articolul 9 alineatul (3), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:f)copie a filelor din Registrul agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află terenul utilizat în anul de cerere, din care să rezulte suprafețele cultivate cu usturoi.13.La articolul 10, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 10(1)Reprezentanții direcțiilor pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, având în vedere cererea de înscriere în program și declarația pe propria răspundere prevăzută la art. 9 alin. (3) lit. e) și în baza notificării scrise a solicitanților, transmisă prin e-mail, fax sau poștă, verifică existența culturii și evaluează producția înainte de recoltare, potrivit fișelor al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, și sunt direct răspunzători de veridicitatea datelor.
14.La articolul 10, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)Controlul respectării normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor se face de către inspectorii fitosanitari oficiali care au în atribuții efectuarea controalelor oficiale și alte activități oficiale conform prevederilor art. 5 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 2017/625 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009, (CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale).15.La articolul 10, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:(3^1)În anul de cerere 2020, valorificarea producției de usturoi prevăzute la art. 5 lit. b) se face în perioada 1 iulie-20 noiembrie, iar documentele justificative care să ateste valorificarea producției se depun la direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, până la data de 27 noiembrie.16.Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 13(1)După primirea tuturor situațiilor centralizatoare prevăzute la art. 12, Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale întocmește situația centralizatoare a datelor comunicate de către toate direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, în vederea determinării valorii totale a sprijinului financiar solicitat.(2)În situația în care totalul sumelor se încadrează în resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul 2020, prevăzute la art. 8^1 alin. (1), Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale întocmește situația centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.(3)Dacă totalul sumelor depășește resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul 2020, prevăzute la art. 8^1 alin. (1), Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale calculează coeficientul de reducere a sumelor, cu încadrarea în bugetul maxim alocat schemei, și îl comunică direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București, în vederea refacerii corespunzătoare a situațiilor centralizatoare.(4)În termen de trei zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la alin. (3), direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București refac situațiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând sprijin financiar pe baza coeficientului de reducere corespunzător și le retransmit Direcției generale buget-finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru întocmirea situației centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare.
17.La articolul 14, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit legislației în vigoare.18.Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 17Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri este avut în vedere pentru a fi dedus din orice schemă viitoare de ajutor de minimis.
19.Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 18Ajutorul de minimis prevăzut de prezenta hotărâre nu se acordă solicitanților a căror suprafață cultivată cu usturoi este obținută prin divizarea unei suprafețe cultivate cu usturoi existente în anul de cerere, indiferent de modalitatea de transfer al suprafeței, cu excepția succesiunilor și a contractelor de vânzare înregistrate în registrul agricol.
20.Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 19Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
21.Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.22.Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.23.Anexa nr. 4 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.24.După anexa nr. 6 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul IIProcedura de inspecție și verificare a ajutorului de minimis pentru susținerea producției de usturoi, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de către structura cu atribuții în inspecții tehnice din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de maximum 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Nechita-Adrian Oros
Ministrul finanțelor publice,
Vasile-Florin Cîțu
p. Ministrul afacerilor externe,
Dănuț Sebastian Neculăescu,
secretar de stat
București, 18 martie 2020.Nr. 202. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 108/2019)Nr. ……… data ……………..
CERERE DE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAM
(model)
CătreDirecția pentru Agricultură a Județului ……………../a Municipiului BucureștiSubsemnatul/Subsemnata:a)persoana juridică/PFA/II/IF ………………………., cu sediul în localitatea ……………., județul ………., înscrisă la registrul comerțului cu nr. ……., CUI ……., cod CAEN ………., cont bancar deschis la ……………………….., reprezentată de ……………………………., CNP ……………………., e-mail ………………., telefon ……………..;b)persoana fizică …………………………., domiciliată în localitatea …………………….., județul …………, str. ………….. nr. ….., deținătoare a BI/CI seria ……. nr. ………, eliberat/eliberată la data ………….. de …………., CNP …………, cont bancar …………… deschis la …………, e-mail ………………., telefon …………….., solicit înregistrarea în Registrul unic pentru accesarea Programului de susținere a producției de usturoi, potrivit art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și depun următoarele documente:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….NOTĂ:Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul și data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică de către reprezentantul direcției împuternicit cu primirea și verificarea cererii și a documentelor însoțitoare.Declar că am depus/nu am depus o altă cerere de ajutor de minimis pentru anul 2020 la Direcția pentru Agricultură a Județului …………/a Municipiului București pentru înscrierea în program cu suprafața de …………… mp.Declar că în perioada anilor 2018-2020 am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul prevederilor art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 108/2019, cu modificările și completările ulterioare, în oricare din formele de organizare conform art. 4 alin. (2) din aceeași hotărâre, după cum urmează:Se înscrie actul normativ ………………………………………… Suma ………….NOTĂ:Se înscriu actele normative în baza cărora a beneficiat de ajutoare de minimis.Mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat, să mă supun oricărui control și să înapoiez la cererea motivată a direcțiilor pentru agricultură județene sau a altor instituții abilitate suma care a fost virată de aceasta cu titlu de ajutor de minimis, fără a prejudicia eventualele urmări ce ar putea fi angajate împotriva mea.Mă oblig să mențin suprafața de ……………., care va beneficia de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 108/2019 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, cu modificările și completările ulterioare.Cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile.Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate și verificate în vederea calculării plății și transmise autorităților responsabile în vederea elaborării de studii statistice și de evaluări economice.

Solicitant, Verificat Aprobat
………………… Reprezentant DAJ, Director executiv DAJ,
  ………………………… ……………………………

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 108/2019)Nr. ………… data ……………….A.DECLARAȚIE(model)Subscrisa:PF/PFA/ÎI/ÎF/PJ ………………………, cu sediul în localitatea ………………………, județul ………………….., înscrisă la registrul comerțului cu nr. ………………………, CUI ………………………, cod CAEN …………………….., cont bancar deschis la ………………., reprezentată de ………………………, CNP ………………………,declar că am luat cunoștință de Programul de susținere a producției de usturoi și mă oblig să notific în scris DAJ, prin email, fax sau poștă, cu privire la existența culturii și înainte de începerea recoltării în vederea efectuării verificărilor și a evaluării producției înainte de recoltare.Declar că suprafața cultivată cu usturoi pentru care solicit sprijin financiar nu este obținută prin divizarea unei exploatații existente la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. ………………, indiferent de modalitatea de transfer al suprafeței, cu excepția succesiunilor și a contractelor de vânzare, înregistrate în Registrul agricol.Declar că am înființat cultura de usturoi în suprafață de ……………… mp, pe raza localității ……………………………………., județul ………………………………., și marchez suprafața la loc vizibil cu o placă-indicator cu dimensiunile de circa 150 x 200 cm, pe care să se găsească inscripția „Program de susținere a producției de usturoi, beneficiar numărul ………………., Direcția pentru Agricultură a Județului ……………………../Municipiului București“.Am fost informat de reprezentanții DAJ cu privire la verificările ce se vor efectua cu privire la existența suprafeței și a culturii, precum și a evaluării producției înainte de recoltare.Mă oblig să notific în scris DAJ, prin e-mail, fax sau poștă, în perioada de vegetație până la recoltare, în vederea efectuării verificării și a evaluării producției înainte de recoltare.Cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile.

Data ………………. Semnătura solicitantului,
  ……………………………

B.DECLARAȚIE DE CONSIMȚĂMÂNT(model)Sunt de acord ca Direcția pentru Agricultură a Județului ……………………../Municipiului București să prelucreze datele mele cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) – GDPR.Temeiul juridic al prelucrării acestor date este consimțământul subscrisei/subsemnatului.Consimțământul în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și furnizarea datelor menționate mai jos sunt voluntare.Acest consimțământ poate fi revocat în orice moment, printr-o notificare către DAJ, conform prevederilor GDPR referitoare la drepturile persoanelor vizate.Toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai cât este necesar îndeplinirii scopului pentru care au fost colectate, plus termenele de arhivare prevăzute de dispozițiile legale în materie, și/sau atât cât este necesar pentru ca părțile să își poată exercita drepturile legitime.În cazul în care aveți întrebări legate de această declarație de consimțământ sau de prelucrarea datelor cu caracter personal, vă rugăm să contactați responsabilul pentru protecția datelor cu caracter personal de la nivelul DAJ.Am înțeles această declarație de consimțământ și sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal.Numele și prenumele (a se completa cu majuscule):…………………………………………………………………………………CNP ………………………………, seria și nr. CI ………………….Adresa de domiciliu ……………………………………………………………..Telefon mobil: ………………………………………………………………E-mail: ………………………………………………………………………..Semnătură beneficiar: + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 108/2019)
FIȘA DE IDENTIFICARE A CULTURII
(model)
Numele și prenumele ………………………………, funcția …………………….., legitimația nr. ………………………..,în calitate de reprezentant al DAJ ………………………………,am constatat următoarele:Date solicitant: ……………………………………………………………………Suprafața existentă cu cultura de usturoi ……………………………………În cazul în care se depun cereri de înscriere în program în mai multe județe:suprafața ………………………, județul …………………………Cultura se află în faza de:

– 2-3 frunze Da [ ] Nu [ ]
– tulpină Da [ ] Nu [ ]
– formarea bulbului Da [ ] Nu [ ]
– maturarea bulbului Da [ ] Nu [ ]

Vecinătăți ……………………………………………………..Schița culturii cu căile de acces |_________________________|Indicator cu dimensiunile de circa 150 x 200 cm, pe care să se găsească inscripția „Programul de susținere a producției de usturoi, beneficiar numărul ……………………….., Direcția pentru Agricultură a Județului …………………/Municipiului București“.Da [ ] Nu [ ]Alte mențiuni: ……………………….NOTĂ:Această fișă se va completa în urma informării DAJ de către solicitant pentru a constata existența culturii de usturoi.

Am constatat. Sunt de acord cu constatarea.
Reprezentant DAJ, Solicitant,
…………………………. ………………….


FIȘA DE EVALUARE A PRODUCȚIEI DE USTUROI ÎNAINTE DE RECOLTARE
(model)
Numele și prenumele ……………………………………………………., funcția …………………….., legitimația nr. …………………………….,în calitate de reprezentant al DAJ ………………………………,am constatat următoarele:Date solicitant: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….Suprafața existentă cu cultura de usturoi ……………………………………Indicator cu dimensiunile de circa 150 x 200 cm, pe care să se găsească inscripția „Programul de susținere a producției de usturoi, beneficiar numărul ……………………….., Direcția pentru Agricultură a Județului …………………/Municipiului București“.

Da [ ] Nu [ ]
Registrul de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor
Da [ ] Nu [ ]
Solicitantul va obține o producție de minimum 3 kg/10 mp.
Da [ ] Nu [ ]

Alte mențiuni: ……………………….NOTĂ:Această fișă se va completa în urma notificării DAJ, prin e-mail, fax sau poștă, de către solicitant pentru a evalua producția de usturoi înainte de recoltare.

Am constatat. Sunt de acord cu constatarea.
Reprezentant DAJ, Solicitant,
…………………………. ………………….

 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 108/2019)
(model)
Numele și prenumele persoanei juridice/PFA/II/IF/PF ………………………………………………………Domiciliul persoanei juridice/PFA/II/IF/PF ………………..(Comuna, județul)Ferma (numele/numărul, adresa) ………………………………….
REGISTRU*
de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor
* Registrul se completează după fiecare utilizare a acestor produse cu respectarea normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor prevăzute în „Codul de bune practici pentru utilizarea în siguranță a produselor de protecție a plantelor“, elaborat de Autoritatea Națională Fitosanitară, postat pe pagina web a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la secțiunea fitosanitar/utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor.

Data efectuării tratamentului (ziua luna, anul) Cultura și locul unde este situat terenul Timpul aplicării Tratamentul efectuat Numele, prenumele persoanei responsabile de efectuarea tratamentului, semnătura Data începerii recoltării produsului agricol Numărul și data documentului prin care s-a dat în consum populației
Agentul de dăunare: boala/ dăunătorul/ buruieni Denumirea produsului de protecție a plantelor folosit Doza omologată/ doza folosită Suprafața, ha Cantități utilizate (kg, l)
                     
                     
                     
                     
                     
Semnătura beneficiarului Avizat
………………………………….    Oficiul Fitosanitar ……………..
Șef serviciu/Șef birou/Coordonator
Numele și prenumele ……………..
Semnătura ……………..
Data Data
…………………. ………………………….

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x