Informatii Document
Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 17 aprilie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Actiuni induse de acest act: | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale
Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se înfiinţează Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale, ca structura în aparatul de lucru al Guvernului României, subordonat primului-ministru. +
Articolul 2Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale răspunde de evaluarea, coordonarea, organizarea şi elaborarea strategiilor în domeniul reformei administraţiei publice centrale. +
Articolul 3(1) Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale are următoarele atribuţii principale: … a) analizează organizarea aparatului de lucru al Guvernului, al ministerelor şi al altor autorităţi ale administraţiei publice centrale subordonate Guvernului; … b) sprijină ministerele prin dezvoltarea unui sistem informatic de evidenta a personalului, elaborarea de metodologii şi simplificarea fluxului informaţional; … c) avizează strategiile de reforma şi organismele produse de ministere şi de celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale; … d) colaborează cu Departamentul pentru Administraţie Publică Locală pentru stabilirea unor strategii coerente de reformare şi modernizare a administraţiei publice; … e) prezintă semestrial, în şedinţe de Guvern, rapoarte de evaluare a situaţiei din administraţia publică centrala; … f) elaborează politica şi strategia în domeniul formării profesionale a funcţionarilor din administraţia publică centrala; … g) conduce şi coordonează programele şi acţiunile cu finanţare externa care au ca obiectiv reforma şi modernizarea administraţiei publice centrale, perfecţionarea şi formarea personalului, conlucrand în acest scop cu Departamentul pentru Integrare Europeană; … (2) Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, stabilite prin decizie a primului-ministru. … +
Articolul 4(1) Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale este condus de un secretar de stat, ale cărui atribuţii se stabilesc prin decizie a primului-ministru. … (2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, secretarul de stat emite dispoziţii. … +
Articolul 5(1) În vederea desfăşurării activităţii specifice, Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale are un număr de 34 de posturi, exclusiv demnitarul. Posturile libere vor fi ocupate prin concurs şi prin detasarea unor specialişti români sau străini, în condiţiile legii. … (2) Structura organizatorică a Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … (3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor din cadrul Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului, aprobat de secretarul de stat. … (4) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare a departamentului şi se semnează de către salariat şi de către şeful ierarhic. … +
Articolul 6(1) Personalul încadrat la Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale, care are titlu ştiinţific de doctor, beneficiază de un spor de 15% la salariul de baza. … (2) Experţii şi consilierii români şi străini care lucrează pentru realizarea obiectivelor departamentului pot fi remuneraţi suplimentar din fondurile de asistenţa externa, conform contractelor sau protocoalelor semnate. … +
Articolul 7(1) Activităţile Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale sunt finanţate de la bugetul de stat şi din resurse financiare provenind de la programele de asistenţa externa. … (2) Resursele financiare ale Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale, alocate de la bugetul de stat, sunt prevăzute distinct în bugetul Secretariatului General al Guvernului. … (3) Până la rectificarea bugetului de stat pe anul 1998, resursele financiare necesare desfăşurării activităţii Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale se aloca din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului. … +
Articolul 8Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale preia activităţile, posturile, personalul şi dotările existente în cadrul Consiliului pentru Reforma şi în aparatul de lucru al Guvernului, legate de reforma administraţiei publice centrale, precum şi programele de asistenţa externa în domeniu, în curs de derulare. +
Articolul 9În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se vor constitui, prin ordin al conducătorilor ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, grupurile de reforma instituţională sub conducerea secretariatului general, în cazul ministerelor, sau a unui director general, în cazul celorlalte autorităţi. +
Articolul 10Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, anexa la Hotărârea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica în mod corespunzător.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––Ministru delegatpe lângă primul-ministrupentru coordonarea SecretariatuluiGeneral al Guvernului şi aDepartamentului pentruAdministraţie Publică Locală,Remus OprisMinistrul finanţelor,Daniel DaianuMinistrul reformei,preşedintele Consiliului pentru Reforma,Ilie Serbanescu +
Anexa 1 DEPARTAMENTULPENTRU REFORMA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE Numărul maxim de posturi = 34 (exclusiv demnitarul) –––––– | SECRETAR DE STAT | –––––– | | ––––– | –––– | CABINET |––––––––––-| CONSILIERI | ––––– | –––– | | | | –––––––––––––––– | | | | | | ––––––– ––––––– –––––––- | DIRECŢIA | | DIRECŢIA | | DIRECŢIA | | ANALIZE ŞI EVALUARE | | FORMARE PROFESIONALĂ| | STRATEGII ŞI PROGRAME| ––––––– ––––––– –––––––- –––-