HOTĂRÂRE nr. 2.288 din 9 decembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 9 din 4 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulVA FI ABROGATHG 557 03/08/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 21 15/04/2004 ART. 20
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 200 26/02/2016
ActulREFERIT DEHOTARARE 12 11/04/2016
ActulREFERIT DECARTĂ 11/04/2016
ActulREFERIT DEPLAN 21/12/2016
ActulREFERIT DEPLAN 21/12/2016
ActulREFERIT DEPLAN 21/12/2016
ActulREFERIT DEPLAN 21/12/2016
ActulVA FI ABROGATHG 557 03/08/2016
ActulREFERIT DEORDIN 400 12/06/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1611 03/12/2014
ActulREFERIT DEORDIN 1612 03/12/2014
ActulREFERIT DEORDIN 289 17/06/2013
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 17/06/2013
ActulREFERIT DEORDIN 2170 18/06/2013
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 18/06/2013
ActulREFERIT DEMANUAL PRM 01/03/2013
ActulREFERIT DEMANUAL PRF 01/03/2013
ActulREFERIT DEORDIN 16 17/01/2012
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 17/01/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1422 16/05/2012
ActulREFERIT DEREGULAMENT 16/05/2012
ActulREFERIT DEREGULAMENT 02/08/2012
ActulREFERIT DEORDIN 1025 22/12/2011
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 22/12/2011
ActulREFERIT DEHG 846 11/08/2010
ActulREFERIT DESTRATEGIE 11/08/2010
ActulREFERIT DEHG 826 22/07/2009
ActulREFERIT DEPLAN 22/07/2009
ActulREFERIT DEHG 762 16/07/2008
ActulREFERIT DESTRATEGIE 16/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 562 31/07/2008
ActulREFERIT DEHG 1433 12/11/2008
ActulREFERIT DEORDIN 247 10/07/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1235 10/07/2007
ActulREFERIT DEORDIN 631 10/07/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1130 10/07/2007
ActulREFERIT DEHG 1069 05/09/2007
ActulREFERIT DESTRATEGIE 05/09/2007
ActulREFERIT DEORDIN 297 21/09/2007
ActulREFERIT DEPLAN 21/09/2007
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 08/05/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1149 19/01/2006
ActulREFERIT DEREGULAMENT 19/01/2006
ActulREFERIT DEORDIN 1184 06/02/2006
ActulREFERIT DENORMA 06/02/2006
ActulREFERIT DEORDIN 1178 02/02/2006
ActulREFERIT DEMANUAL PRM 02/02/2006
ActulREFERIT DEMANUAL PRF 02/02/2006
ActulREFERIT DEORDIN 1265 17/04/2006
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 17/04/2006
ActulREFERIT DEORDIN 708 20/06/2005
ActulREFERIT DEORDIN 923 09/06/2005
ActulREFERIT DEORDIN 946 04/07/2005
ActulREFERIT DEORDIN 470 06/12/2005
ActulREFERIT DEREGULAMENT 06/12/2005
ActulREFERIT DEORDIN 1240 05/12/2005
ActulREFERIT DEMANUAL PRM 05/12/2005
ActulREFERIT DEMANUAL PRF 05/12/2005
ActulREFERIT DEORDIN 1945 14/11/2005
ActulREFERIT DEREGLEMENTARI 14/11/2005
ActulREFERIT DEORDIN (R) 946 04/07/2005
ART. 7REFERIT DEORDIN 800 03/07/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 135 21/08/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1638 11/09/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1200 16/07/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1350 29/08/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1327 30/09/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1530 09/09/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 102 16/09/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 1948 06/10/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 158 18/09/2014
ART. 7REFERIT DEORDIN 125 18/08/2014
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 99 03/07/2013
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 2914 09/09/2013
ANEXA 1REFERIT DEHG 1040 09/08/2006

pentru aprobarea repartizării principalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă repartizarea principalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Principalele tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţă în România, grupate în funcţie de natura lor, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Managementul tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţă se repartizează pe ministere şi alte instituţii publice centrale de specialitate, în conformitate cu prevederile anexei nr. 3.
 + 
Articolul 4Ministerul Administraţiei şi Internelor coordonează gestionarea situaţiilor de urgenţă la nivel central, prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, iar la nivel teritorial, prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti, constituite conform legii.
 + 
Articolul 5În cazul apariţiei şi a altor tipuri de riscuri sau ameninţări ce pot genera situaţii de urgenţă pe teritoriul României şi/sau cu efecte transfrontaliere, neprevăzute la art. 2, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă va lua măsuri pentru repartizarea şi coordonarea activităţilor de gestionare a acestora cu sprijinul ministerelor şi al celorlalte organe centrale abilitate de lege.
 + 
Articolul 6Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––p. Ministrul de stat,ministrul administraţiei şi internelor,Toma Zaharia,secretar de statMinistrul delegatpentru administraţia publică,Gheorghe Emacup. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 9 decembrie 2004.Nr. 2.288.
 + 
Anexa 1REPARTIZAREAprincipalelor funcţii de sprijin pe care le asigură ministerele,celelalte organe centrale şi organizaţiile neguvernamentale privind prevenireaşi gestionarea situaţiilor de urgenţăI. TABEL SINOPTIC CU REPARTIZAREA PRINCIPALELOR FUNCŢII DE SPRIJIN

*Font 9*
Nr
c
r
t.

FUNCTII DE SPRIJIN

MINISTERE,
ORGANE CENTRALE
ŞI ORGANIZAŢII
NEGUVERNAMENTALE

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1

Ministerul Administraţiei şi
Internelor
* * * * * * * * * * * * * * * * * *
2

Ministerul Economiei şi
Comerţului
* * * * * * * * *
3

Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului
* * * * * * * * *
4 Ministerul Sănătăţii * * * * * *
5

Ministerul Comunicaţiilor şi
Tehnologiei Informaţiei
* * * * *
6

Ministerul Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale
* * * * * * * *
7

Ministerul Mediului şi Gospodăririi
Apelor
* * * * * * * * *
8 Ministerul Culturii şi Cultelor * * * *
9 Ministerul Educaţiei şi Cercetării * *
10 Ministerul Apărării Naţionale * * * * * * * * * * * *
11 Ministerul Justiţiei * *
12 Ministerul Finanţelor Publice * * *
13

Ministerul Muncii. Solidarităţii
Sociale şi Familiei
* *
14 Ministerul Afacerilor Externe * * *
15

Agenţia Naţională pentru
Întreprinderile Mici şi Mijlocii
şi Cooperaţie
*
16

Administraţia Naţională a
Rezervelor de Stat
* * *
17

Autoritatea Naţională Sanitară-
Veterinară şi pentru Siguranţa
Alimentelor
* * * * *
18

Comisia Naţională
pentru Controlul Activităţilor
Nucleare
* *
19

Oficiul Central de Stat
pentru Probleme Speciale
* *
20

Serviciul de Telecomunicaţii
Speciale
* * * * *
21 Serviciul Român de Informaţii * * *
22 Serviciul de Protecţie şi Pază * * * *
23 Serviciul de Informaţii Externe * * *
24

Societatea Naţională de Cruce
Roşie din România
1

2

3

4

5

6

*

7

*

8

*

9

10

11

12

13

*

14

*

15

16

17

18

*

19

*

20

*

25

Inspectoratul de Stat
în Construcţii
* *
26

Societatea Română de
Radiodifuziune. Societatea
Româna de Televiziune, societăţi
private de radioteleviziune
* *
27

Operatorii de telefonie fixă şi
mobila
* * *
28 Banca Naţională a României *
    LEGENDA
    ––-
    1 = Monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a
        efectelor negative ale acestora
    2 = Informarea, instiintarea şi avertizarea
    3 = Planificarea şi pregătirea resurselor şi serviciilor
    4 = Comunicatii şi informatica
    5 = Cautarea, descarcerarea, salvarea persoanelor
    6 = Evacuarea persoanelor, populatiei sau bunurilor periclitate
    7 = Acordarea asistenţei medicale de urgenta
    8 = Prevenirea imbolnavirilor în masa
    9 = Localizarea şi stingerea incendiilor
    10 = Neutralizarea efectelor materialelor periculoase
    11 = Asigurarea transportului fortelor şi mijloacelor de interventie,
         persoanelor evacuate şi altor resurse
    12 = Efectuarea lucrărilor publice şi ingineresti la constructiile,
         instalatiile şi amenajarile afectate
    13 = Asigurarea hranei şi apei pentru persoanele şi animalele afectate
         sau evacuate
    14 = Asigurarea cazarii şi adapostirii persoanelor afectate sau evacuate
    15 = Asigurarea energiei pentru iluminat, incalzire şi alte utilitati
    16 = Efectuarea depoluarii şi decontaminarii
    17 = Menţinerea şi restabilirea ordinii publice
    18 = Logistica interventiei
    19 = Reabilitarea zonei afectate
    20 = Acordarea de ajutoare de prima necesitate, despăgubiri şi asistenţa
         sociala şi religioasa

Notă: Asociaţiile, fundaţiile şi alte organizaţii neguvernamentale de interes public şi mass-media participă la îndeplinirea unor funcţii de sprijin potrivit documentelor de constituire şi specificului activităţii acestora. + 
Anexa 1(continuare)II. LISTA ACTIVITĂŢILOR SPECIFICE CARE SE ÎNDEPLINESCÎN CADRUL FUNCŢIILOR DE SPRIJIN1. Monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a efectelor negative ale acestoraA. Centralizarea datelor şi informaţiilor privind monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, precum şi a efectelor negative ale acestora: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentă.B. Monitorizarea pericolelor:a) monitorizarea calităţii aerului: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor;b) monitorizarea factorilor de mediu: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor;c) monitorizarea pericolelor seismice: Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului – INCDFP – Bucureşti şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor – ÎNCERC – Bucureşti;d) monitorizarea fenomenelor hidrologice pe cursurile de apă şi a calităţii apelor acestora: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, Administraţia Naţională "Apele Române";e) monitorizarea principalelor lucrări hidrotehnice: administratorul lucrării hidrotehnice, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului;f) monitorizarea fenomenelor meteorologice periculoase: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, Administraţia Naţională de Meteorologie;g) monitorizarea stării de sănătate a populaţiei: Ministerul Sănătăţii;h) monitorizarea transporturilor de substanţe chimice periculoase: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;i) monitorizarea activităţilor din domeniul nuclear, precum şi a transporturilor de combustibil nuclear şi materiale radioactive: Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare;j) monitorizarea siguranţei în construcţii: Inspectoratul de Stat în Construcţii;k) monitorizarea obiectivelor economice sursă de risc chimic: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Economiei şi Comerţului şi Agenţia Naţională pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase;l) monitorizarea obiectivelor economice sursă de risc la incendii şi explozii: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Economiei şi Comerţului;m) monitorizarea obiectivelor sursă de risc nuclear şi radiologie: Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare şi Agenţia Nucleară;n) monitorizarea transporturilor de materiale explozive militare: Ministerul Apărării Naţionale;o) monitorizarea obiectivelor militare, sursă de risc la explozii: Ministerul Apărării Naţionale;p) monitorizarea pericolelor şi riscurilor specifice, semnalate în plan extern şi asigurarea colaborării cu organismele autorizate în domeniu, la nivel internaţional: Ministerul Afacerilor Externe, prin Unitatea de Criză care îndeplineşte funcţiile centrului operativ.q) monitorizarea pericolelor pentru reţelele de comunicaţii şi informatice: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţiir) monitorizarea pericolelor nucleare în instalaţiile speciale de cercetare dezvoltare: Ministerul Educaţiei şi Cercetării;s) monitorizarea infrastructurilor critice stabilite de autorităţile administraţiei publice centrale: comitetele ministeriale pentru situaţii de urgenţă;t) monitorizarea siguranţei alimentelor – Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa AlimentelorC. Evaluarea riscurilor specifice:a) îmbolnăviri în masă: Ministerul Sănătăţii / Direcţia Generală de Sănătate Publică şi Inspecţia Sanitară de Stat, Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;b) epizootii/zoonoze: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii;c) căderi de obiecte cosmice: Ministerul Educaţiei şi Cercetării/Agenţia Spaţială Română, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apărării Naţionale;d) prăbuşiri de teren cauzate de explozii miniere: Ministerul Economiei şi Comerţului şi administratorii exploatărilor geologice;e) prăbuşiri de teren în zone urbane: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Locuinţei, Ministerul Administraţiei şi Internelor/ administraţia publică locală;f) alunecări de teren: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;g) ameninţări biologice: Ministerul Sănătăţii şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;h) ameninţări ecologice: Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor;i) ameninţări la adresa infrastructurilor critice: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, Ministerul Sănătăţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciul de Protecţie şi Pază.D. Evaluarea efectelor negative:a) ale situaţiilor de urgenţă care s-au produs: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;b) ale stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă: conform responsabilităţilor de monitorizare şi evaluare a pericolelor şi riscurilor specifice.2. Informarea, înştiinţarea şi avertizareaA. Informarea şi educarea preventivă a populaţiei:a) Ministerul Administraţiei şi Internelor/autorităţile administraţiei publice locale;b) Ministerul Educaţiei şi Cercetării prin instituţiile de învăţământ;c) Ministerul Sănătăţii;d) Mass-media.B. Înştiinţarea autorităţilor administraţiei publice:a) asupra stărilor potenţial generatoare de situaţii de urgenţă: autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate cu responsabilităţi de monitorizare a pericolelor şi riscurilor specifice;b) asupra producerii situaţiilor de urgentă: administratorii obiectivelor sursă de risc sau, după caz, administratorii proprietăţilor afectate.C Avertizarea populaţiei:a) prin sisteme şi mijloace tehnice de avertizare şi alarmare publică: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;b) prin mass-media: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune, societăţi private de radioteleviziune, societăţi de presă şi internet;3. Planificarea şi pregătirea resurselor şi serviciilora) pentru intervenţie operativă: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentă;b) pentru punerea la dispoziţie, conform legii, a unor resurse materiale şi umane: Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale;c) asigurarea finanţării măsurilor de protecţie a infrastructurilor critice: Ministerul Finanţelor Publice, ministerele de resort şi patronatele.4. Comunicaţii şi informaticăa) asigurarea funcţionării reţelei de comunicatii-informatică pentru managementul situaţiilor de urgentă: Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;b) asigurare legăturilor de telecomunicaţii speciale: Serviciul de Telecomunicaţii Speciale;c) refacerea operativă a sistemului public de comunicaţii: operatorii de telefonie fixă şi mobilă.5. Căutarea, descarcerarea şi salvarea persoanelora) căutarea-salvarea prin structuri operative specializate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;b) stabilizare şi triaj medical: Ministerul Sănătăţii/Direcţia Generală de Sănătate Publică;c) transport sanitar şi evacuare cu mijloace de intervenţie specifice: Ministerul Sănătăţii/Direcţia Generală de Sănătate Publică.d) căutarea şi salvarea persoanelor: Serviciile SALVAMONT, serviciile SALVAMAR şi alte servicii de profil;e) salvarea persoanelor pe mare: Agenţia Română de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare.6. Evacuarea persoanelor, populaţiei sau bunurilor periclitatea) asigurarea protecţiei persoanelor cu funcţii de conducere din instituţiile fundamentale ale statului în locurile în care acestea vor fi evacuate şi a pazei noilor sedii de lucru, precum şi a reşedinţelor puse la dispoziţie: Serviciul de Protecţie şi Pază şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;b) asigurarea locală a măsurilor pentru evacuare: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;c) evidenţa populaţiei evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Inspectoratul General al Poliţiei Române/Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Populaţiei;d) asigurarea primirii şi cazării persoanelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ fiecare unitate administrativ-teritorială locală;e) instalarea taberelor de evacuaţi: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;f) recepţia şi depozitarea bunurilor evacuate: fiecare unitate pentru bunurile proprii;g) evacuarea animalelor: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi autorităţile administraţiei publice locale;h) evacuarea valorilor culturale importante şi a bunurilor de patrimoniu: Ministerul Culturii şi Cultelor şi autorităţile administraţiei publice locale;i) evacuarea valorilor de tezaur: Ministerul Finanţelor Publice, Banca Naţională a României;j) evacuarea penitenciarelor, spitalelor, azilurilor de bătrâni: ministerele care au în subordine astfel de obiective;k) securitatea şi paza zonelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor / Comandamentul Naţional al Jandarmeriei Române;l) controlul circulaţiei: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General al Poliţiei Române/ Inspectoratul General al Politiei de Frontieră;m) evacuarea fondului arhivistic naţional: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Arhivele Naţionale;7. Acordarea asistenţei medicale de urgenţăa) suplimentarea capacităţii de spitalizare: fiecare unitate spitalicească;b) instalarea spitalelor de campanie: Ministerul Apărării Naţionale;c) asigurarea asistenţei medicale pentru structurile de intervenţie operativă: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;d) acordarea asistentei medicale de urgenţă: Ministerul Sănătăţii şi unităţile sanitare din reţelele sanitare proprii ale altor ministere şi organe centrale;e) acordarea primului ajutor premedical: Societatea Naţională de Cruce Roşie din România.f) asigurarea de medicamente şi instrumentar medical: Ministerul Sănătăţii, Oficiu] Central de Stat pentru Probleme Speciale şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat.8. Prevenirea îmbolnăvirilor în masăa) stabilirea dimensiunilor şi caracteristicilor zonelor de carantină: Ministerul Sănătăţii/ Direcţia Generală de Sănătate Publică şi Inspecţia Sanitară de Stat şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor/ Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;b) securitatea şi paza perimetrului zonelor de carantină: Ministerul Administraţiei şi Internelor /Comandamentul Naţional al Jandarmeriei;c) măsuri profilactice: Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Ministerul Sănătăţii/ Direcţia Generală de Sănătate Publică şi Inspecţia Sanitară de Stat, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Societatea Naţională de Cruce Roşie din România.9. Localizarea şi stingerea incendiilora) localizarea, limitarea propagării, stingerea şi lichidarea consecinţelor incendiilor, inclusiv a incendiilor în masă: Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, cu forţele şi mijloacele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă şi alte forţe şi servicii specializate existente;b) localizarea şi stingerea incendiilor la obiectivele din subordine /coordonare: Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Apărării Naţionale;c) localizarea şi stingerea incendiilor la fondul forestier: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi autorităţile administraţiei publice locale.10. Neutralizarea efectelor materialelor periculoasea) stabilirea perimetrelor de securitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;b) evacuarea locală a populaţiei existente în interiorul perimetrului de securitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor;c) intervenţia operativă cu mijloace şi materiale de neutralizare a efectelor materialelor periculoase: autoritatea administraţiei publice centrale de specialitate care are în coordonare / subordonare sau sub autoritate, după caz, astfel de agenţi.11. Asigurarea transportului forţelor şi mijloacelor de intervenţie, persoanelor evacuate şi altor resursea) elaborarea concepţiei privind variantele de transport ale demnitarilor care beneficiază de protecţie şi constituirea parcului de mijloace necesare realizării acesteia: Serviciul de Protecţie şi Pază, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Apărării Naţionale şi Serviciul Român de Informaţii;b) asigurarea transportului urban necesar pentru realizarea evacuării: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publică locală;c) stabilirea şi pregătirea punctelor de îmbarcare a evacuaţilor din zonele afectate, în termen de 2 ore de la declararea stării de urgenţă: ministerele de resort sau autorităţile locale, după caz;d) realizarea graficului de transport şi asigurarea mijloacelor necesare pentru efectuarea evacuării, în termen de 6 ore de la declararea stării de urgenţă: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;e) asigurarea transportului pentru persoanele şi bunurile evacuate: Ministerul Economiei şi Comerţului şi Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;f) supravegherea, fluidizarea şi controlul circulaţiei auto: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Politiei Române;g) controlul şi evidenţa auto-evacuării: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Populaţiei;h) transportul resurselor necesare pentru intervenţie şi asistentă de primă necesitate în situaţii de urgenţă: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Apărării Naţionale şi Ministerul Administraţiei şi Internelor.i) transportul forţelor şi mijloacelor pentru intervenţie operativă la lucrările de gospodărire a apelor: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor – Administraţia Naţională "Apele Române".12. Efectuarea lucrărilor publice şi inginereşti de reabilitare la construcţiile, instalaţiile şi amenajările afectatea) evaluarea rapidă a stabilităţii structurilor şi stabilirea măsurilor de intervenţie în primă urgenţă la construcţiile vulnerabile şi care prezintă pericol public: Inspectoratul de Stat în Construcţii, Corpul experţilor tehnici şi asociaţiile profesionale în construcţiib) nominalizarea responsabilităţilor în realizarea măsurilor de intervenţie de primă urgenţă: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor / administraţia publică locală;c) efectuarea lucrărilor publice şi inginereşti la construcţiile, instalaţiile şi amenajările afectate: ministerele şi instituţiile publice – la obiectivele din subordine/coordonare.13. Asigurarea apei şi hranei pentru persoanele şi animalele afectate sau evacuatea) asigurarea apei şi hranei pentru persoane:– în primele 72 ore de la evacuare sau la instituirea stării de alertă, după caz: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publică locală;– ulterior primelor 72 ore, până la încetarea evacuării sau a situaţiei de urgenţă: Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat,b) asigurarea apei şi hranei pentru animale: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;c) verificarea şi asigurarea apei potabile, prepararea şi distribuirea hranei pentru persoanele afectate sau evacuate: Ministerul Sănătăţii/Direcţiile de Sănătate Publică Judeţene şi a municipiului Bucureşti, Societatea Naţională de Cruce Roşie din România.14. Asigurarea cazării şi adăpostirii persoanelor afectate sau evacuatea) asigurarea măsurilor necesare pentru realizarea protecţiei populaţiei în adăposturi colective: Ministerul Administraţiei şi Internelor/ autoritatea administraţiei publice locale;b) asigurarea cazării persoanelor evacuate: Ministerul Administraţiei şi Internelor/administraţia publică locală, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Apărării Naţionale, Agenţia Naţională pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Societatea Naţională de Cruce Roşie din România.15. Asigurarea energiei pentru iluminat, încălzire şi alte utilităţia) asigurarea autonomiei energetice pentru fiecare facilitate critică de răspuns la urgentă, pentru minim 72 ore: conducătorul/administratorul fiecărei facilităţi;b) asigurarea energiei electrice: Ministerul Economiei şi Comerţului;c) refacerea operativă a avariilor produse în reţelele de transport şi distribuţie a energiei electrice: Ministerul Economiei şi Comerţului;d) refacerea operativă a avariilor produse în reţelele de transport şi distribuţie a gazelor naturale: Ministerul Economiei şi Comerţului.16. Efectuarea depoluării şi decontaminăriia) supravegherea gradului de contaminare în perimetrul raioanelor de intervenţie: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul de Protecţie şi Pază, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Agenţia Naţională pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase;b) aplicarea măsurilor de limitare a împrăştierii substanţelor poluante sau contaminatoare pentru asigurarea protecţiei populaţiei surprinse în perimetrul raioanelor de intervenţie: Ministerul Administraţiei şi Internelor;c) efectuarea depoluării şi decontaminării: Ministerul Economiei şi Comerţului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru obiectivele din subordine/coordonare şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor;d) stabilirea priorităţilor pentru monitorizarea gradului de contaminare şi centralizarea datelor privind contaminarea teritoriului naţional: Ministerul Administraţiei şi Internelor / Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Ministerul Sănătăţii;e) stabilirea priorităţilor pentru efectuarea decontaminării şi depoluării: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă;f) asigurarea operativă a forţelor şi mijloacelor de sprijin precum şi a materialelor necesare pentru realizarea decontaminării populaţiei, căilor rutiere şi clădirilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi la solicitarea organelor locale, personalul din unităţile specializate ale Ministerului Apărării Naţionale, cu materialele necesare, puse la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor;g) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra sănătăţii şi monitorizarea stării de sănătate a populaţiei: Ministerul Sănătăţii;h) efectuarea decontaminării populaţiei: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi la solicitarea organelor locale, personalul din unităţile specializate ale Ministerului Apărării Naţionale, cu materialele necesare, puse la dispoziţie de Ministerul Administraţiei şi Internelor;i) supravegherea gradului de contaminare în mediul urban şi rural, evaluarea efectelor şi realizarea decontaminării: Ministerul Administraţiei şi Internelor / administraţia publică locală;j) supravegherea gradului de contaminare a culturilor, fondului forestier şi păşunilor şi evaluarea efectelor directe şi indirecte asupra oamenilor şi animalelor: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;k) decontaminarea terenurilor şi rezervaţiilor: Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor;l) supravegherea gradului de contaminare a păşunilor, evaluarea efectelor directe şi indirecte asupra animalelor şi oamenilor, realizarea decontaminării: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;m) realizarea decontaminării animalelor şi produselor vegetale şi animale: Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, Agenţia Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale;n) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor asupra mediului şi depoluarea cursurilor de apă: Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi agenţii poluatori;o) supravegherea gradului de contaminare, evaluarea efectelor şi depoluarea marină şi costieră, în caz de poluare cu hidrocarburi şi alte substanţe dăunătoare: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Economiei şi Comerţului.17. Menţinerea şi restabilirea ordinii publicea) menţinerea şi restabilirea ordinii publice: Ministerul Administraţiei şi Internelor/Inspectoratul General al Poliţiei Române/Comandamentul Naţional al Jandarmeriei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră; Ministerul Justiţiei/Administraţia Naţională a Penitenciarelor;b) menţinerea ordinii publice: consiliile locale prin Politia comunitară;c) sprijin logistic pentru restabilirea ordinii publice: Ministerul Apărării Naţionale;d) stabilirea, potrivit competenţelor, a legalităţii intervenţiei: Ministerul Public.18. Logistica intervenţiilor– asigurarea bazei materiale pentru realizarea funcţiilor de sprijin; fiecare organ al administraţiei publice centrale de specialitate pe domeniul lui de activitate, precum şi pentru obiectivele din coordonare/subordine sau de sub autoritatea acestuia.19. Reabilitarea zonei afectate– restabilirea stării provizorii de normalitate: Ministerul Administraţiei şi Internelor şi celelalte ministere (instituţii) pentru obiectivele din coordonare / subordonare sau de sub autoritate, pe domeniile de competenţă.20. Acordarea de ajutoare de primă necesitate, despăgubiri şi asistenţă socială şi religioasăa) acordarea de ajutoare umanitare de primă necesitate pentru populaţia afectată: se stabilesc de Ministerul Administraţiei şi Internelor/ Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentă şi Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat;b) asigurarea asistentei umanitare de urgentă pentru un număr de până la 10.000 victime, prin resursele şi infrastructura proprie, şi peste 10.000 victime prin Mişcarea Internaţională de Cruce Roşie şi Semilună Roşie: Societatea Naţională de Cruce Roşie din România;c) acordarea de ajutoare şi despăgubiri financiare pentru populaţie, agenţi economici, instituţii şi unităţi administrativ-teritoriale afectate: Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor/autorităţile administraţiei publice locale şi Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;d) stabilirea şi aplicarea măsurilor de asistenţă socială: Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;e) acordarea asistenţei religioase şi sociale: Ministerul Muncii Solidarităţii Sociale şi Familiei, organizaţiile religioase legal constituite cu sprijinul Ministerul Culturii şi Cultelor.f) acordarea asistenţei psihologice: Ministerul Sănătăţii şi Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, cu sprijinul Colegiului psihologilor sau altor organizaţii profesionale ale acestora.
 + 
Anexa 2PRINCIPALELE TIPURI DE RISCGENERATOARE DE SITUAŢII DE URGENŢĂÎN ROMÂNIA, GRUPATE ÎN FUNCŢIE DE NATURA LORA. RISCURI NATURALE

Fenomene meteorologice Incen- Ava- Fenomene distructive
periculoase dii lan- de origine geologica
de se
Furtuni Inundatii Tornade Seceta Inghet padure Alunecari Cutremure
de teren de pamant
1 2 3 4 5 6 7 8 9

    B. RISCURI TEHNOLOGICE

Accidente, avarii, explozii Prabusiri Ese-
şi incendii Polu- de cul
are construc- uti-
Indus- Transport Trans- Nucle- ape tii, în- li- Caderi de Munitie
trie şi depo- porturi are stalatii tati obiecte neexplo-
zitare sau lor din atmos- data
produse amenajari pu- fera sau
pericu- bli- din cosmos
loase ce
1 2 3 4 5 6 7 8 9

    C. RISCURI BIOLOGICE    

Îmbolnăviri în masă
Epidemii Epizootii/zoonoze
1 2

Precizări:A-1: vânt puternic şi/sau precipitaţii masive şi/sau căderi de grindinăA-5: poduri şi baraje de gheaţă pe apă, căderi masive de zăpadă, chiciură, poleiA-6: incendii la: fondul forestier, vegetaţie uscată sau culturi de cereale păioaseB-1: inclusiv prăbuşiri de teren cauzate de exploatări miniere sau alte activităţi tehnologiceB-3: transporturi terestre, aeriene şi navale, inclusiv metroul, tunele şi transport pe cabluB-7: utilităţi publice vitale şi de amploare: reţele importante de radio, televiziune, telefonie, comunicaţii, de energie electrică, de gaze, de energie termică, centralizată, de alimentare cu apă, de canalizare şi epurare a apelor uzate şi pluvialeB-9: muniţie neexplodată sau nedezactivată rămasă din timpul conflictelor militare + 
Anexa 3REPARTIZAREAmanagementului tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţă

MINISTERE ŞI INSTITUŢII
PUBLICE CENTRALE DE
SPECIALITATE
TIPURI DE RISC

1

Ministerul Administraţiei
şi Internelor

● incendii
● accidente nucleare şi/sau urgenţe radiologice
● accidente chimice cu implicaţii în afara
amplasamentului
● avarierea gravă a sistemelor de gospodărie
comunala

● explozii necontrolate ale muniţiei rămase din
timpul conflictelor militare
● evenimente publice de amploare care pot
genera situaţii de urgenţă
● poluări marine în zona costieră
● căderi de obiecte din atmosferă şi din cosmos

2

Ministerul Transporturilor
Construcţiilor şi
Turismului

● accidente majore pe căile de transport
● cutremure puternice –

● alunecări de teren
● căderi masive de zăpada, polei şi blocaje de
gheţuri pe Dunăre

3

Ministerul Economiei
şi Comerţului

● accidente, avarii, explozii şi incendii
în industrie
● accidente chimice cu implicaţii pe amplasament
● avarii grave la magistralele de transport gaze
produse petroliere, energie electrică

● accidente de construcţii hidrotehnice*
● alunecări şi prăbuşiri de teren la exploatări
miniere, inclusiv la cele cu implicaţii asupra
infrastructurii reţelelor de transport a
energiei şi gazelor naturale

4

Ministerul Agriculturii,
Pădurilor
şi Dezvoltam Rurale

● incendii la fondul forestier
● seceta
● căderi de grindina

● invazii de dăunători
● contaminări de culturi vegetale

5

Ministerul Mediului
şi Gospodăririi Apelor

● fenomene meteorologice periculoase
● poluări ale cursurilor de apă interioare
● poluări marine în zona costieră
● accidente de construcţii hidrotehnice*
6 Ministerul Sănătăţii ● epidemii
7

Ministerul Comunicaţiilor
şi Tehnologiei Informaţiei
● avarii grave la sistemele de comunicaţii şi
informatică
8

Autoritatea Naţională
Sanitară Veterinară
şi pentru Siguranţa
Alimentelor
● epizootii

● contaminări de produse vegetale şi animale

* Accidente de construcţii hidrotehnice în cazul obiectivelor din subordine /coordonate de ministerele respective.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x