HOTĂRÂRE nr. 2.174 din 30 noiembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.214 din 17 decembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1409 19/11/2007
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 23
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ART. 16
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ART. 23
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEHG 27 15/01/2004 ANEXA 3
ART. 2PROPUNE REPUBLICAREAHG 27 15/01/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1409 19/11/2007

privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1-3 la Hotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IAnexele nr. 1-3 la Hotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:A. La anexa nr. 1 "Condiţii de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora":1. Articolul 13 va avea următorul cuprins:"Art. 13. – Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară exclusiv transport de marfă, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate despre necesitatea închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii."2. După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu următorul cuprins:"Art. 13^1. – Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară şi transport de călători, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, se va proceda în felul următor:a) C.F.R. va continua să asigure administrarea secţiilor respective şi va relua lunar procedura de licitaţie;b) Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» – S.A. va continua să asigure servicii de transport de călători;c) serviciile de transport de marfă se vor asigura de către orice operator feroviar licenţiat, în condiţiile legii, numai cu condiţia plăţii tarifului de utilizare a infrastructurii şi a celorlalte tarife stabilite de C.F.R. pentru operarea în condiţii comerciale a circulaţiei trenurilor de marfă pe secţia respectivă;d) C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» – S.A. vor analiza lunar veniturile şi cheltuielile generate de exploatarea secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, care nu au fost adjudecate la licitaţie, şi vor lua măsuri pentru reducerea pierderilor din exploatarea secţiilor de circulaţie respective prin modificarea pachetului minim obligatoriu, corespunzător condiţiilor pieţei;e) pentru secţiile care după o perioadă de 6 luni de licitaţii succesive nu au putut fi închiriate, C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» – S.A. vor prezenta Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi consiliilor judeţene implicate condiţiile în care se poate continua exploatarea fără a se înregistra pierderi, în funcţie de specificul fiecărei secţii de circulaţie;f) pentru secţiile de circulaţie la care nu se poate asigura exploatarea fără a se înregistra pierderi pentru serviciile de transport de călători, C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate despre necesitatea închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii;g) în situaţia în care, în timpul procedurilor de închidere a liniilor de cale ferată aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, pe care se execută transport de marfă sau transport de marfă şi călători, apar solicitări pentru închiriere, aceste linii se pot închiria solicitanţilor, în condiţiile legii, la un nivel al chiriei cel puţin egal cu cel solicitat de C.F.R. la Bursa de Mărfuri."3. Articolul 14 va avea următorul cuprins:"Art. 14. – Personalul de la C.F.R., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» – S.A. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» – S.A., care se disponibilizează ca urmare a închiderii unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a încetării activităţilor pe aceste secţii sau ca urmare a nepreluării acestuia de către persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi operează servicii de transport public feroviar, va beneficia de măsuri de protecţie socială conform legislaţiei în vigoare."4. După articolul 16 se introduc două noi articole, articolele 16^1 şi 16^2, cu următorul cuprins:"Art. 16^1. – (1) C.F.R. poate încheia contracte de închiriere a unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai în condiţiile în care semnatarul contractului de închiriere îndeplineşte următoarele condiţii:a) a fost declarat câştigătorul unei proceduri de licitaţie organizată în concordanţă cu prevederile prezentei hotărâri;b) se angajează ferm să asigure gestionarea secţiei/ secţiilor respective în condiţii de siguranţă a traficului şi să asigure activităţile de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2);c) se angajează ferm să realizeze traficul de călători şi/sau de marfă, după caz, conform caietului de sarcini, începând cu data intrării în vigoare a contractului de închiriere, şi prezintă dovezi concludente că are resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv;d) se angajează ca la data intrării în vigoare a contractului de închiriere să preia integral obligaţiile asumate prin caietul de sarcini privind asigurarea serviciilor de transport de călători, conform prevederilor din pachetul minim;e) în cazul în care preluarea/realizarea traficului de călători şi/sau de marfă se face prin intermediul altor persoane juridice, câştigătorul procedurii de licitaţie prezintă, la semnarea contractului de închiriere, contractele încheiate cu persoanele juridice care vor prelua traficul de călători şi/sau de marfă pe secţia/secţiile respectivă/respective şi dovezile că acestea îndeplinesc condiţiile legale pentru a desfăşura activităţile respective;f) se angajează să fie unic răspunzător în faţa C.F.R. şi/sau a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători «C.F.R. Călători» – S.A. privind modul de exploatare a secţiei/secţiilor respective şi utilizarea materialului rulant preluat, indiferent dacă realizează aceste activităţi în mod direct sau prin intermediul altor persoane juridice pe bază de contract.(2) Condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) constituie şi clauze obligatorii în contractul de închiriere care se încheie potrivit art. 12.Art. 16^2. – Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere, C.F.R. va transfera către semnatarul contractului respectiv toate activele existente la data încheierii contractului de închiriere pe secţia/secţiile care face/fac obiectul contractului şi va proceda, în conformitate cu reglementările în vigoare, la cesionarea către acesta a contractelor de închiriere a unor active sau activităţi din cadrul secţiilor respective, pe care le-a semnat cu alte persoane juridice şi/sau fizice."5. La articolul 19 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:"d) locomotivele izolate folosite pentru remorcarea trenurilor complete prevăzute la lit. b) şi c)."6. Articolul 23 va avea următorul cuprins:"Art. 23. – Contractele privind preluarea unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de către agenţi economici, în regim de închiriere, vor conţine obligaţia asigurării de către C.F.R. a activităţilor de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceştia pentru plata serviciilor de conducere operativă a circulaţiei trenurilor se stabileşte în funcţie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului."B. La anexa nr. 2 "Secţiile de circulaţie ce alcătuiesc infrastructura feroviară interoperabilă":1. Poziţia nr. 9 va avea următorul cuprins:"9. Gura Motrului-Turceni-Târgu Jiu".2. Poziţia nr. 10 va avea următorul cuprins:"10. Turceni-Drăgoteşti".C. La anexa nr. 3 "Secţiile de circulaţie ce alcătuiesc infrastructura feroviară neinteroperabilă":1. Poziţia nr. 37 va avea următorul cuprins:"37. Timişoara BĂRBĂTENI-LUPENI Tehnic 4".2. Poziţia nr. 64 va avea următorul cuprins:"64. Cluj BOTIZ-BIXAD 46".3. Poziţia nr. 71 va avea următorul cuprins:"71. Braşov BARABANŢ-ZLATNA Călători 38".4. Poziţia nr. 83 va avea următorul cuprins:"83. Braşov ŞERCAIA-ŞINCA 9".5. Poziţia nr. 84 va avea următorul cuprins:"84. Braşov TÂRGU MUREŞ-BĂILE SOVATA 74".6. După poziţia nr. 84 se introduc poziţiile 84^1 şi 84^2 cu următorul cuprins:"84^1. Braşov TÂRGU MUREŞ Sud-BAND-LECHINŢA 90;84^2. Braşov BAND-MIHEŞU DE CÂMPIE 28".7. Poziţia nr. 87 va avea următorul cuprins:"87. Braşov CHILENI-VOŞLĂBENI 7".8. Poziţia nr. 102 va avea următorul cuprins:"102. Iaşi CRASNA-HUŞI 33".
 + 
Articolul IIHotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,Traian Panait,secretar de statp. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 30 noiembrie 2004.Nr. 2.174.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x