privind aprobarea contractului de activitate a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000(actualizată până la data de 29 octombrie 1998*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 29 octombrie 1998 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997; HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se aprobă contractul de activitate a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000, denumit în continuare contract de activitate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Ministerul Transporturilor şi Societatea Naţională a Căilor Ferate Române vor actualiza anual, în condiţiile legii, contractul de activitate prevăzut la alin. 1, după aprobarea bugetului de stat. +
Articolul 2Volumele anuale de transport marfă şi călători pentru anii 1997-2000, stabilite prin Programul de restructurare şi redresare financiară a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 259 din 11 aprilie 1996, se actualizează conform prevederilor din contractul de activitate prevăzut la art. 1. +
Articolul 3Societatea Naţională a Căilor Ferate Române, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor vor lua măsuri de aplicare a contractului de activitate aprobat prin prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––p. Ministrul transporturilor,Adrian Gheorghe Marinescu,secretar de statMinistru de stat, ministrul finanţelor,Mircea CiumaraBucureşti, 8 mai 1997.Nr. 190. +
AnexăCONTRACT DE ACTIVITATEa Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000 +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Părţile contractantePrezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi Societatea Naţională a Căilor Ferate Române (S.N.C.F.R.), în concordanta cu prevederile Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române. +
Articolul 2Durata şi obiectul contractului de activitate(1) Contractul de activitate se încheie pentru perioada 1997-2000. … (2) Contractul de activitate are drept obiect crearea condiţiilor necesare pentru restructurarea pe baze comerciale a tuturor activităţilor S.N.C.F.R. şi asigurarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru executarea transporturilor de marfa şi de călători în condiţii de siguranţa a traficului. … ––––Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998. +
Capitolul IIMăsuri generale de restructurare a S.N.C.F.R. +
Articolul 3Restructurarea în anul 1997(1) S.N.C.F.R. se va reorganiza până la data de 1 mai 1997 şi va funcţiona în structuri care să permită execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli pe sectoare cu activităţi specifice, şi anume: … – infrastructura;– transport marfa;– transport călători;– leasing vagoane specializate;– patrimoniu.(2) Eliminat. … ––––Alin. (2) al art. 3 a fost eliminat de pct. 1 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(3) În fiecare sector de activitate se vor propune măsuri de restructurare, prin crearea de societăţi comerciale şi atragerea de capital privat. … (4) Sectorul de infrastructura va fi finanţat de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie prin legea bugetului de stat, şi din venituri proprii realizate din exploatarea capacităţilor proprii. … (5) Ministerul Transporturilor va iniţia şi/sau va crea cadrul legislativ necesar aplicării măsurilor de restructurare a S.N.C.F.R., în concordanta cu strategia europeană de reforma a transporturilor feroviare. … +
Articolul 4Restructurarea în anii 1998-2000(1) Măsurile concrete de restructurare vor fi stabilite prin acte adiţionale la prezentul contract de activitate. … (2) S.N.C.F.R. va reduce numărul de personal în cursul anului 1998, în condiţiile programului de restructurare a S.N.C.F.R. … ––––Alin. (2) al art. 4 a fost introdus de pct. 2 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997. +
Capitolul IIIObligaţiile S.N.C.F.R. +
Articolul 5Principalii indicatori ai activităţii S.N.C.F.R.(1) Pe întreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, S.N.C.F.R. va acţiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract de activitate. … (2) Eliminat. … ––––Alin. (2) al art. 5 a fost eliminat de pct. 2 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997. +
Articolul 6Nivelul volumelor de transport(1) Sectoarele comerciale de transport de marfa şi de călători ale S.N.C.F.R. îşi vor dimensiona activităţile, pentru a realiza, în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, următoarele volume anuale de transport: … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Planificat Obiectivul U.M. ───────────────────────────────────── 1997 1998 1999 2000───────────────────────────────────────────────────────────────────────────Călători miliarde călători km 15,8 13,3 16,7 16,7Marfa miliarde tone nete km 23,7 20,1 24,6 24,6───────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––Tabelul de la alin. (1) al art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(2) Volumele de transport pot fi revăzute anual, în funcţie de evoluţia cerinţelor pieţei. … +
Articolul 7Administrarea infrastructurilor căilor ferate române(1) Sectorul de infrastructura va executa anual lucrările de întreţinere şi de reparaţii capitale, cuprinse în anexa nr. 4 la prezentul contract de activitate, pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare şi asigurarea condiţiilor de realizare a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezintă un efort financiar anual de 4.396,3 miliarde lei în preţurile lunii decembrie 1997. … ––––Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(2) Pentru anul 1998 se transfera de la bugetul de stat suma de 683,8 miliarde lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor proprii de 2.907,1 miliarde lei, după cum urmează: … – 474,2 miliarde lei din valorificarile de produse reziduale (şina, traverse, materiale de cale etc.) şi din închirieri;– 2.432,9 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.––––Alin. (2) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1998 pentru sectorul de infrastructura este de 3.590,96 miliarde lei şi va asigura minimul de lucrări de întreţinere şi reparaţii capitale, conform anexei nr. 4, precum şi salarizarea propriilor angajaţi. … ––––Alin. (3) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(4) Lista lucrărilor finanţate de la bugetul de stat va fi aprobată anual de Ministerul Transporturilor, după adoptarea legii bugetului de stat. … (5) Pentru anul 1997, pe baza bugetului prevăzut la alin. (3), S.N.C.F.R. va lua măsuri de desfăşurare a traficului feroviar, în condiţii de siguranţa, prin: … – limitarea vitezelor de circulaţie a trenurilor pe porţiuni din liniile principale şi secundare;– reducerea tonajului trenurilor;– scoaterea din funcţiune a unor instalaţii de semnalizare feroviară şi introducerea altor sisteme de circulaţie comandate manual;– închiderea unor secţii de circulaţie şi folosirea unor rute ocolitoare. +
Articolul 8Calitatea serviciilor comerciale de transporta) În traficul de călători … (1) Condiţiile minime obligatorii asigurate de S.N.C.F.R. privind viteza comercială, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul contract de activitate. … (2) Vagoanele S.N.C.F.R. din trafic internaţional vor îndeplini condiţiile de confort prevăzute în normele internaţionale. … (3) Oferta de servicii se va restructura etapizat în perioada 1997-2000, pe următoarele categorii de trenuri: … – conectarea la reţeaua internaţională de trenuri EUROCITY şi EURONIGHT;– INTERCITY EXPRES (ICE) pentru legături de mare viteza între marile municipii din România, în condiţii de confort maxim, utilizând vagoanele noi sau modernizate (aer condiţionat, servicii la bord, toalete ecologice etc.);– INTERCITY (IC) pentru deplasări în trenuri rapide, de lung parcurs, cu un grad ridicat de confort, asigurând legăturile între reşedinţele de judeţ;– trenuri interregionale de tip accelerat, care vor asigura legăturile între localităţi mai mici cu reţeaua de trenuri ICE şi IC;– trenuri locale şi de navetişti, care vor prelua traficul afluent între marile aglomerări urbane şi localităţile apropiate acestora.b) În traficul de marfă … S.N.C.F.R. va acţiona pentru creşterea competitivităţii transporturilor feroviare prin:– dezvoltarea traficului combinat pe rutele interne şi internaţionale;– realizarea unei societăţi comerciale cu participarea S.N.C.F.R. pentru trafic combinat de tip UIRR, după modelul societăţilor similare europene;– realizarea unei case de expediţii a S.N.C.F.R., organizată ca societate comercială cu participarea unor agenţi economici cu capital social privat, români sau străini;– crearea unei societăţi de leasing pentru exploatarea parcului de vagoane specializate (petrol, ciment, produse chimice), organizată ca societate comercială la care vor participa agenţi economici cu capital social privat, români şi străini. +
Articolul 9Tariful de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.(1) Sectorul de infrastructura încasează de la sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. şi de la persoanele juridice autorizate să efectueze transporturi de marfa şi/sau de călători tariful de utilizare a infrastructurii pentru capacităţile alocate, în condiţiile legii. … (2) Tariful de utilizare a infrastructurii se calculează în anul 1998 după formula prevăzută în anexa nr. 5 la prezentul contract de activitate. … ––––Alin. (2) al art. 9 a fost modificat de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998. +
Capitolul IVRăspunderile Ministerului Transporturilor în calitate de reprezentant al Guvernului +
Articolul 10Contribuţia statului în sectorul de transport de marfa şi de călători(1) Ministerul Transporturilor va susţine S.N.C.F.R. în politica de echilibrare a bugetului sectorului de călători în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, prin aplicarea unei politici de actualizare a tarifelor, într-un ritm superior ratei inflaţiei, până la echilibrarea cu nivelul costurilor reale. … (2) Ministrul Transporturilor va sprijini S.N.C.F.R. în actualizarea tarifelor pentru transportul de marfa şi de călători începând de la 1 mai 1997, pentru asigurarea veniturilor sectorului de infrastructura ca urmare a utilizării capacităţilor acesteia. … (3) Ministerul Transporturilor va facilita încheierea de către S.N.C.F.R. de convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru susţinerea traficului cu trenuri locale şi de navetişti, solicitate de acestea, cu obligaţia de acoperire de către solicitantul transportului a diferenţei de cost, în cazul în care veniturile provenite din efectuarea transportului nu acoperă costurile. … (4) Pentru serviciile sociale efectuate conform actelor normative cuprinse în anexa nr. 3 la prezentul contract de activitate, S.N.C.F.R. va primi compensaţii corespunzătoare, potrivit legii. … +
Articolul 11Contribuţia statului în sectorul de infrastructura(1) Ministerul Transporturilor va acţiona pentru a asigura o competiţie loială între tipurile de transport, în special între transportul feroviar şi auto, implicându-se nediscriminatoriu în susţinerea infrastructurilor de transport. … (2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe anul 1998, în valoare de 3.590,96 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la bugetul de stat, suma de 683,8 miliarde lei. … ––––Alin. (2) al art. 11 a fost modificat de pct. 6 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(3) Având în vedere bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru infrastructura, Ministerul Transporturilor accepta programul valoric şi fizic, diminuat, de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 4 la prezentul contract de activitate. … (4) În condiţiile insuficienţei transferurilor de la bugetul de stat pentru infrastructură feroviară, Ministerul Transporturilor susţine finanţarea acestor lucrări prin obţinerea de linii de credite pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. … +
Articolul 12Contribuţia statului pentru activităţile de învăţământ şi asistenţă medico-sanitarăÎn cazul în care S.N.C.F.R. va desfăşura activităţi proprii de învăţământ şi medico-sanitare, în conformitate cu art. 45 lit. e) din Legea nr. 129/1996, se vor asigura transferurile necesare de la bugetul de stat, în condiţiile legii. +
Articolul 13Contribuţia statului cu cheltuieli de capital(1) Necesarul de investiţii în anul 1997 pentru continuarea proiectelor aflate în execuţie, cu finanţare de la bugetul de stat, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 129/1996, este de 354,549 miliarde lei, conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate. … (2) Se aloca suma de 218,6 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1998 pentru lucrări de investiţii începute (113 miliarde lei), precum şi pentru dotări cu vagoane de călători pentru trafic internaţional (105,6 miliarde lei). … ––––Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 7 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998.(3) Alocarea bugetului pe lucrări se va face conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate, iar toate celelalte lucrări se sistează. … (4) La elaborarea proiectelor bugetelor de stat pe anii 1998-2000, Ministerul Transporturilor va acţiona pentru alocarea sumelor necesare acoperirii cheltuielilor de capital aferente efectuării lucrărilor cuprinse în anexa nr. 6. … (5) În condiţiile insuficienţei alocaţiilor de la bugetul de stat pentru cheltuieli de capital, Ministerul Transporturilor va susţine finanţarea lucrărilor sistate, prevăzute în anexa nr. 6, prin linii de credit pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. … +
Capitolul VPrevederi finale +
Articolul 14Neexecutarea unor prevederi ale contractului de activitatePărţile semnatare se vor întâlni pentru a examina motivele neexecutării, în vederea stabilirii măsurilor de remediere şi, în mod special, dacă:– S.N.C.F.R. nu poate realiza, în cursul unui an, oricare dintre obiectivele prevăzute în prezentul contract de activitate, în special execuţia unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat;– volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la călători şi/sau de 3% la marfa;– Guvernul nu poate executa una dintre obligaţiile din prezentul contract de activitate. +
Articolul 15Alte prevederi(1) S.N.C.F.R. poate acorda reduceri de tarife în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transporturile de marfa şi de călători. … (2) În situaţii deosebite, care nu au putut fi avute în vedere în cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi S.N.C.F.R. vor analiza împreună aspectele rezultate din asemenea situaţii şi vor face propuneri de soluţionare sau, după caz, de modificare corespunzătoare a contractului de activitate. … (3) S.N.C.F.R. va prezenta anual, o data cu bilanţul contabil, datele necesare care să permită stabilirea modului de realizare efectivă a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate şi evoluţia indicatorilor tehnico-economici şi financiari. Totodată, S.N.C.F.R. va prezenta documentaţia justificativă cu privire la costurile efective ale transportului feroviar de călători şi de marfa, în vederea acoperirii diferenţelor dintre acestea şi tarifele practicate în cursul anului respectiv, conform art. 45 alin. (3) din Legea nr. 129/1996. … (4) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act adiţional, corespunzător prevederilor bugetului de stat, precum şi ori de câte ori se impune modificarea şi/sau completarea contractului în funcţie de necesitatea înfăptuirii reformei în domeniul transportului pe căile ferate române. … p. Ministrul transporturilor,Adrian Gheorghe Marinescu,secretar de statPreşedinteleSocietăţii Naţionale a Căilor Ferate Române,Virgil Leancu +
Anexa 1la contractul de activitate OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE în perioada 1997-2000┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐│ │ │ Planificat ││ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 1.0. Infrastructura│ │ │ │ │ ││ Reţea (lungimea │ │ │ │ │ ││ reţelei) │ linii-km │ 11.385 │ 11.180 │ 10.180 │ 10.180 ││ Lungimea desfăşura-│ │ │ │ │ ││ ta a liniilor │ linii-km │ 21.300 │ 21.050 │ 19.500 │ 19.500 ││ Staţii şi halte │ număr │ 1.070 │ 1.030 │ 800 │ 700 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 2.0. Personal │ │ │ │ │ ││ Total personal – │ │ │ │ │ ││ mii angajaţi │ număr │ 133,2 │ 124,239 │ 127 │ 115 ││ Angajaţi din care: │ │ │ │ │ ││2.1. Infrastructură │ mii │ 55,3 │ 58,145 │ 39,94│ 36,17││2.2. Exploatare │ mii │ 73,0 │ – │ 82,6 │ 74,8 ││2.3. Călători │ mii │ 4,9 │ 30,086 │ 4,5 │ 4,1 ││2.4. Marfă │ │ │ 35,64 │ │ ││2.5. Alte sectoare │ │ │ – │ │ │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 3.0. Trafic │ │ │ │ │ ││ 3.1. Călători │ miliarde │ │ │ │ ││ │ călători km │ 15,8 │ 13,3 │ 16,7 │ 16,7 ││ 3.2. Marfă │ miliarde │ │ │ │ ││ │ tone nete km│ 23,7 │ 20,1 │ 24,6 │ 24,6 ││ 3.3. TOTAL TRAFIC │ miliarde │ │ │ │ ││ │ tone km │ │ │ │ ││ │ conv. │ 39,5 │ 33,4 │ 41,3 │ 41,3 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 4.0. Tren km-Total │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 117,2 │ 117,6 │ 108,2 │ 107,6 ││ 4.1. Călători │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 80,2 │ 78,0 │ 67,2 │ 65,6 ││ 4.2. Marfă │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 37,0 │ 39,6 │ 41 │ 42 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 5.0. Material │ │ │ │ │ ││ rulant necesar │ │ │ │ │ ││ – ecartament │ │ │ │ │ ││ normal – │ │ │ │ │ ││ 5.1. Locomotive cu │ │ │ │ │ ││ abur │ buc. │ – │ – │ 300 │ 300 ││ 5.2. Locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ buc. │ 664 │ 780 │ 720 │ 695 ││ 5.3. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel │ buc. │ 903 │ 1.200 │ 1.242 │ 1.102 ││ 5.3.1. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel electrice │ buc. │ 487 │ – │ 812 │ 738 ││ 5.3.2. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel hidraulice │ buc. │ 416 │ – │ 430 │ 364 ││ 5.4. Vagoane de │ │ │ │ │ ││ călători │ buc. │ 4.765 │ 5.800 │ 5.752 │ 5.600 ││ 5.5. Rame Diesel şi│ │ │ │ │ ││ automotoare │ buc. │ 100 │ 100 │ 100 │ 100 ││ 5.6. Rame electrice│ buc. │ │ – │ │ ││ 5.7. Vagoane de │ │ │ │ │ ││ marfă │ buc. │ 86.340 │ 73.000 │ 66.800 │ 56.200 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 6.0. Utilizarea │ │ │ │ │ ││ locomotivelor │ │ │ │ │ ││ 6.1. Performanţa │ │ │ │ │ ││ medie zilnică │ │ │ │ │ ││ a) Traficul de │ │ │ │ │ ││ călători: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ km/zi │ 466 │ 475 │ 517 │ 530 ││ – locomotive Diesel│ km/zi │ 300 │ 320 │ 375 │ 400 ││ b) Traficul de │ │ │ │ │ ││ marfă: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ km/zi │ 310 │ 310 │ 390 │ 410 ││ – locomotive Diesel│ km/zi │ 240 │ 240 │ 280 │ 300 ││ 6.2. Disponibili- │ │ │ │ │ ││ tatea*) de: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ % │ 81 │ 81 │ 85 │ 87 ││ – locomotive Diesel│ % │ 78 │ 78 │ 80 │ 82 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 7.0. Utilizarea │ │ │ │ │ ││ vagoanelor │ │ │ │ │ ││ Călători │ 1.000 │ │ │ │ ││ │ călători │ │ │ │ ││ │ km/loc │ 46,1 │ 50 │ 48,7 │ 50 ││ Marfă │ 1.000 tone │ │ │ │ ││ │ nete km/ │ │ │ │ ││ │ vagon │ │ │ │ ││ │ │ 284,9 │ 287 │ 368,3 │ 437,7 ││ Rulajul vagoanelor │ │ │ │ │ ││ de marfă │ zile │ 8,5 │ 8 │ 8,5 │ 8 │└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘ *) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive. Formula de calcul = timp calendaristic/timp efectiv lucrat x 100.┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐│ │ │ Planificat ││ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 8.0. Măsuri privind│ │ │ │ │ ││ performanţele │ │ │ │ │ ││ activităţii │ │ │ │ │ ││ – productivitatea │ 1.000 tone │ │ │ │ ││ │ km conv./ │ │ │ │ ││ │ salariat │ 295,9 │ 269 │ 352,2 │ 359,1 ││ – angajaţi/km │ salariat/km │ 11,7 │ 11,1 │ 12,5 │ 11,3 ││linii exploatare │ │ │ │ │ ││- parcursul │ 1.000 tone │ │ │ │ ││mărfurilor/km/ │ nete km/km │ 2.081 │ 1.798 │ 2.417 │ 2.417 ││linii exploatare │ │ │ │ │ ││- parcursul │ 1.000 │ │ │ │ ││călătorilor/km │ călători │ │ │ │ ││linii exploatare │ km/km │ 1.388 │ 1.190 │ 1.640 │ 1.640 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 9.0. Obiectiv │ │ │ │ │ ││ financiar │ │ │ │ │ ││ 9.1. Ponderea │ │ │ │ │ ││ costurilor în │ │ │ │ │ ││ venituri*) │ % │ 110 │ 110 │ 100 │ 100 │└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘––– *) Definiţie: Venituri = Venituri totale – Transferuri bugetare. Costuri = Cheltuieli pentru: reparaţii capitale externe + întreţinere + administrative + energie + muncă vie + materiale.–––––Anexa 1 – obiectivele tehnico-economice -, coloana: Planificat 1998 a fost modificată conform anexei 1 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, în baza pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 2la contractul de activitateCONDIŢIILE MINIME DE CONFORTîn funcţie de categoria trenului┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│N │ │ Categoria trenului ││r.│ │────────────────────────────────────────────││ │ Elementele de confort │Intercity│Rapid/Expres│Accelerat│Personal ││c │ │─────────│────────────│─────────│───────────││r │ │cla-│cla-│cla- │clasa │cla-│cla-│clasa│clasa││t.│ │sa │sa │sa I │a II-a│sa I│sa │ I │a IIa││ │ │ I │a II│ │ │ │a II│ │ ││──│──────────────────────────────│─────────│────────────│─────────│───────────││1 │Viteza comercială minima │70 km/h │ 60 km/h │ 50 km/h │││──│──────────────────────────────│─────────│────────────│─────────│───────────││2 │Vagon de bagaje în compunere │ * │ * │ * │ * ││──│──────────────────────────────│─────────│────────────│─────────│───────────││3 │Vagon-restaurant în compunere │ * │ * │ * │ * ││──│──────────────────────────────│─────────│────────────│─────────│───────────││4 │Vagon-bar în compunere │ │ * │ * │ ││──│──────────────────────────────│─────────│────────────│─────────│───────────││5 │Servicii în tren: anunţarea │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │opririlor │** │** │ * │ * │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││6 │Fotolii tapitate cu stofa │** │ │ ** │ │ ** │ │ ** │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││7 │Idem, la vagoanele seria 21:80│ │** │ │ ** │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││8 │Canapele tapitate cu vinilin │ │** │ │ ** │ │** │ │ * ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││9 │Huse pentru fotolii şi cana- │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │pele │**1)│**1)│**1) │ * │ * │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││10│Tetiere │** │** │ ** │ ** │** │ * │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││11│Mocheta în compartimente │** │** │**2) │**2) │ * │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││12│Mocheta pe culoar │** │** │*3) │ │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││13│Perdele în compartimente │** │**4)│** │** │** │ * │ * │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││14│Perdele pe culoar │**4)│**4)│ * │ * │ * │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││15│Iluminat fluorescent │** │ ** │** │** │** │ * │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││16│Iluminat incandescent │** │ ** │** │** │** │** │ ** │ ** ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││17│Iluminat liziera │ * │ * │ │ │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││18│Ventilaţie │** │** │ * │ * │ * │ * │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││19│Sonorizare │** │** │ * │ * │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││20│Cabina de toaleta, dotată cu: │ │ │ │ │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││ │ – hârtie igienica │** │** │** │** │** │** │** │** ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││ │ – sapun │** │** │** │** │** │** │** │** ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││ │ – servetele │** │** │**3) │**3) │ │ │ │ ││──│──────────────────────────────│────│────│─────│──────│────│────│─────│─────││ │ – odorizante │** │** │** │** │ │ │ │ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘* Condiţii minime de control cu caracter facultativ.** Condiţii minime de control cu caracter obligatoriu.1) Cu excepţia vagoanelor noi şi modernizate. … 2) Mocheta la trenurile internaţionale. Mocheta sau linoleum de rezistenta la trenurile din traficul intern. … 3) La trenurile internaţionale. … 4) Cu excepţia vagoanelor care, din construcţie, nu sunt dotate cu suporturi pentru perdele pe culoar. … ––––Anexa 2 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 2 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, conform pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 3la contractul de activitateACTELE NORMATIVEîn baza cărora S.N.C.F.R. executa servicii cu caracter social, pentru care se acorda compensaţii corespunzătoare– Decretul-lege nr. 118/1990privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 18 martie 1998, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa I, pentru persoanele persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi pentru cele deportate în străinătate ori constituite în prizonieri.– Legea nr. 42/1990pentru cinstirea eroilor-martiri şi acordarea unor drepturi urmaşilor acestora, răniţilor, precum şi luptătorilor pentru victoria Revoluţiei din 1989, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 198 din 23 august 1996, în care se prevede acordarea a 12 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa I, pentru eroii Revoluţiei din decembrie 1989 şi urmaşii acestora, precum şi pentru însoţitorii pensionarilor de invaliditate de gradul I.– Legea nr. 53/1992privind protecţia specială a persoanelor handicapate, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa a II-a, pentru persoanele cu handicap, invalizii de gradul I, care, având dreptul la insotitor, primesc pentru aceasta acelaşi număr de călătorii gratuite.– Legea nr. 44/1994privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, în care se prevede acordarea de călătorii gratuite pentru veteranii şi văduvelor de război, astfel:– 24 de călătorii simple la tren de persoane clasa I – pentru marii mutilati, invalizii şi veteranii de război decorati cu ordine şi medalii;– 12 călătorii simple la tren de persoane clasa I – pentru generali şi ofiţeri şi la tren de persoane clasa a II-a – pentru veteranii nedecorati şi văduvele de război.In cadrul numărului de călătorii stabilit pentru titulari, aceştia le pot folosi şi pentru insotitori; însoţitorii marilor mutilati şi ai invalizilor de război gradul I beneficiază de aceleaşi drepturi la transportul gratuit şi la aceeaşi clasa ca şi titularii pe care ii însoţesc.– Hotărârea Guvernului nr. 938/1997pentru prelungirea în anul 1998 a aplicării Hotărârii Guvernului nr. 414/1993privind acordarea unor facilităţi la călătoria pe calea ferată pentru pensionari, prin care se acorda 6 călătorii simple pe an cu 50% reducere a tarifului la tren de persoane clasa a II-a, pentru pensionari.– Hotărârea Guvernului nr. 309/1996privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local în comun, de suprafaţa şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, de care beneficiază elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat, elaborata în aplicarea prevederilor art. 174 alin. (1) şi (2) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, în care sunt prevăzute următoarele:– elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat beneficiază de o reducere de 50% din tariful trenurilor de persoane clasa a II-a, în tot timpul anului calendaristic;– elevii şi studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceasta categorie de transport.– Legea nr. 33/1996privind repunerea în unele drepturi economice a locuitorilor Munţilor Apuseni, completată prin Legea nr. 144/1997, în care se prevede ca aceştia beneficiază de reduceri la tarifele de transport pentru călătorie şi pentru unele produse.––––Anexa 3 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 3 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, conform pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 4la contractul de activitateCHELTUIELILEcu întreţinerea şi reparaţiile capitale la infrastructura caii ferate – milioane lei – ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Indicatori din care: Anual pentru anul 1998 ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────── TOTAL CHELTUIELI 4.396.300 3.590.962 A. Reparaţii capitale la infrastructura – total, 1.191.287 762.276 din care: 1. Reparaţii capitale la linii 525.002 351.000 1.1. lungimea liniilor pe care se executa reparaţii capitale (km) 500 335 2. Reparaţii capitale la poduri şi podeţe 195.006 100.000 2.1. lungimea podurilor şi podetelor (m) 4.105 1.000 3. Reparaţii capitale la tuneluri 60.001 63.070 3.1. lungimea tunelurilor (m) 614 620 4. Reparaţii capitale la terasamente 214.996 152.000 4.1. lungimea terasamentelor (km) 20 14 5. Reparaţii capitale la instalaţii 69.999 49.700 6. Alte reparaţii capitale la construcţii-montaj 30.002 13.800 7. Reparaţii capitale la maşini grele şi utilaje 96.281 32.706 B. Cheltuieli de întreţinere – total, 3.205.013 2.828.686 din care: 1. Cheltuieli materiale, din care: 1.540.953 1.184.626 – linii 1.117.225 858.854 – instalaţii 281.820 217.142 – trafic 141.908 108.630 2. Cheltuieli cu munca vie, din care: 1.664.060 1.644.060 – linii 653.952 647.959 – instalaţii 425.318 420.220 – trafic 584.790 576.245 C. Componenta locală – credite B.I.R.D., B.E.R.D. 184.300 184.300 ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––Anexa 4 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 4 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, conform pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 5la contractul de activitateTARIFULde utilizare a infrastructurii caii ferateTariful de utilizare a infrastructurii caii ferate exprima în mod sintetic gradul de ocupare a capacităţilor infrastructurii caii ferate de către operatorii autorizaţi sa efectueze transport de marfa si/sau de călători.Concepte convenite:* entitatea cu care operează infrastructura este trenul, pentru care se aloca spre utilizare capacităţile disponibile;* fiecare tren ocupa capacităţi de infrastructura diferite, în funcţie de distanta pe care circula;* celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulaţie, tonaj, lungime, de marfa, de călători, profilul sectiei ocupate etc.), deşi pot constitui elemente de calcul al utilizării infrastructurii, sunt mai puţin relevante în etapa actuala. Luarea lor în considerare poate fi avută în vedere în etapele următoare, atunci când vor exista pe infrastructura feroviara din România mai mulţi operatori, ca factori de încurajare a unui anumit trafic, pe anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.Având în vedre aceste elemente, traficul pentru anul 1998 de utilizare a infrastructurii se va măsura după volumul de tren km realizaţi.Indicatorul tren km este un indicator de baza în activitatea oricărei cai ferate, cu un sistem bine pus la punct de măsurare şi urmărire, cu o baza statistica pe zeci de ani în urma. Indicatorul tren km se calculează prin însumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat într-o anumită perioada. In acest fel se obţine o informaţie sintetică despre numărul de trenuri şi distanta parcursă de acestea în intervalul de timp dat, deci despre utilizarea infrastructurii.Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii caii ferate pe anul 1998 este următoarea:Tui = [Ci – (Tb + Av)]/Tkm,în care:Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;Ci = costurile anuale de funcţionare a infrastructurii (întreţinere, reparaţii capitale, costuri credite, salarii etc.), pentru realizarea unui volum de trafic prognozat;Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura;Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 la contractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumelor de transport prevăzute.Introducând în formula valorile prognozate pe acest an rezulta următoarele valori:Ci = 3.590.962 milioane lei (conform anexei nr. 4);Tb = 683.800 milioane lei;Av = 174.185 milioane lei;Tkm = 117,6 milioane (conform anexei nr. 1),rezulta:Tui = 20.689 lei/tren km, în condiţiile preţurilor din luna decembrie 1997, utilizate pentru stabilirea costurilor anuale de funcţionare a infrastructurii.In condiţiile anului 1998, valoarea unitară a tarifului de acces la infrastructura va fi diferenţiată pe perioade, astfel:1. 1 ianuarie – 30 iunie 1998: 15.802 lei/tren km;2. 1 iulie – 31 decembrie 1998: 25.116 lei/tren km, cu posibilitatea diferentierii pe sectoare comerciale, respectiv marfa şi călători.Tariful de utilizare a infrastructurii caii ferate se poate ajusta lunar, potrivit legii, concomitent cu ajustarea tarifelor de transport (cu un indice cel mult egal cu valoarea de ajustare a tarifelor de transport).Sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. vor transfera lunar sectorului de infrastructura sumele datorate pentru fiecare tren km circulat, pe baza valorii unitare astfel stabilite, sau diferenţiat pe perioada, însă cu încadrarea stricta în valoarea anuala stabilită, în corelare cu numărul de tren km.––––Anexa 5 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 5 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, conform pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 6la contractul de activitateLISTAobiectivelor de investiţii cu finanţare integrala sau parţială de la bugetul de stat pe anul 1998 Investiţii ────────────── Construcţii-montaj – mii lei – ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Nominalizarea pe obiective de Valoarea crt. de investiţii, dotări şi alte alocata Observaţii cheltuieli de investiţii pentru anul (data începerii – an/trimestru; 1998 numărul şi data aprobării documentaţiei de investiţii) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── TOTAL CHELTUIELI, 218.599.783 din care: ──────────── 69.600.000 A. Obiective de investiţii în continuare 113.000.000 ──────────── 69.600.000 B. Obiective de investiţii noi 0 ─ 0 C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli de investiţii 105.599.783 A. Lucrări în continuare, 113.000.000 din care: ──────────── 69.600.000 1. Linie noua de cale ferată Valcele- Ramnicu Valcea Trimestrul II 1979 40.000.000 In continuare Decretul Consiliului de Stat nr. 544/1978 ──────────── 35.000.000 2. Linie noua de cale ferată Albeni-Seciuri- 0 Sistata din data Alunu Trimestrul II 1986 ─ de 13 februarie Decretul Consiliului de Stat nr. 316/1988 0 1997 3. Electrificarea liniei de cale ferată Doaga- 0 S-au asigurat Tecuci-Barbosi Trimestrul IV 1989 ─ 3,3 miliarde lei Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989 0 surse proprii pentru "Dispece- ratul feroviar Galaţi" 4. Linie noua de cale ferată Dangeni-Săveni- 6.000.000 Pentru tronsonul Dărăbani Trimestrul IV 1988 ───────── Săveni-Drăguşeni Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988 5.700.000 5. Linie noua de cale ferată Harlau-Flamanzi 12.000.000 Pentru finali- Trimestrul IV 1988 ────────── zarea tunelului Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988 11.500.000 Harlau 6. Suprainaltare şi consolidare terasamente în 15.000.000 In continuare zona SHN Porţile de Fier I ──────────── Trimestrul III 1988 14.500.000 Decretul Consiliului de Stat nr. 289/1987 7. Dublarea şi electrificarea liniei de cale 0 Sistata din data ferată Gura Motrului-Turceni-Targu Jiu ─ de 13 februarie Trimestrul III 1985 0 1997 Decretul Consiliului de Stat nr. 405/1984 8. Restabilirea legăturilor determinate de 0 Sistata din data construcţia canalului Siret-Baragan ─ de 13 februarie Trimestrul IV 1987 0 1997 Decretul Consiliului de Stat nr. 394/1986 9. Finalizare CED în triajul Adjud 0 Sistata din data Trimestrul IV 1989 ─ de 13 februarie Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989 0 199710. Modernizare instalaţii CED în staţia de 40.000.000 In continuare cale ferată Ploieşti Sud ────────── Trimestrul III 1996 2.900.000 Hotărârea Guvernului nr. 927/1995 C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli de 105.599.783 investiţii, din care: 1. Dotări independente, 105.599.783 din care: – vagoane călători trafic internaţional 105.599.783 din care: 8.666.000 mii lei reprezintă diferenţa de plata pentru un vagon realizat în anul 1997 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––Anexa 6 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 6 din HOTĂRÂREA nr. 732 din 20 octombrie 1998, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 29 octombrie 1998, conform pct. 8 al art. unic din acelaşi act normativ.––-