privind aprobarea contractului de activitate a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000(actualizată până la data de 15 noiembrie 1997*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 15 noiembrie 1997 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1Se aprobă contractul de activitate a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000, denumit în continuare contract de activitate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Ministerul Transporturilor şi Societatea Naţională a Căilor Ferate Române vor actualiza anual, în condiţiile legii, contractul de activitate prevăzut la alin. 1, după aprobarea bugetului de stat. +
Articolul 2Volumele anuale de transport marfă şi călători pentru anii 1997-2000, stabilite prin Programul de restructurare şi redresare financiară a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 259 din 11 aprilie 1996, se actualizează conform prevederilor din contractul de activitate prevăzut la art. 1. +
Articolul 3Societatea Naţională a Căilor Ferate Române, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor vor lua măsuri de aplicare a contractului de activitate aprobat prin prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––p. Ministrul transporturilor,Adrian Gheorghe Marinescu,secretar de statMinistru de stat, ministrul finanţelor,Mircea CiumaraBucureşti, 8 mai 1997.Nr. 190. +
AnexăCONTRACT DE ACTIVITATEa Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000 +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Părţile contractantePrezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi Societatea Naţională a Căilor Ferate Române (S.N.C.F.R.), în concordanta cu prevederile Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române. +
Articolul 2Durata şi obiectul contractului de activitate(1) Contractul de activitate se încheie pentru perioada 1997-2000. … (2) Contractul de activitate are drept obiect crearea condiţiilor necesare pentru restructurarea pe baze comerciale a tuturor activităţilor S.N.C.F.R., echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia şi asigurarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru executarea transporturilor de marfa şi de călători în condiţii de siguranţa a traficului. … +
Capitolul IIMăsuri generale de restructurare a S.N.C.F.R. +
Articolul 3Restructurarea în anul 1997(1) S.N.C.F.R. se va reorganiza până la data de 1 mai 1997 şi va funcţiona în structuri care să permită execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli pe sectoare cu activităţi specifice, şi anume: … – infrastructura;– transport marfa;– transport călători;– leasing vagoane specializate;– patrimoniu.(2) Eliminat. … ––––Alin. (2) al art. 3 a fost eliminat de pct. 1 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(3) În fiecare sector de activitate se vor propune măsuri de restructurare, prin crearea de societăţi comerciale şi atragerea de capital privat. … (4) Sectorul de infrastructura va fi finanţat de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie prin legea bugetului de stat, şi din venituri proprii realizate din exploatarea capacităţilor proprii. … (5) Ministerul Transporturilor va iniţia şi/sau va crea cadrul legislativ necesar aplicării măsurilor de restructurare a S.N.C.F.R., în concordanta cu strategia europeană de reforma a transporturilor feroviare. … +
Articolul 4Restructurarea în anii 1998-2000Măsurile concrete de restructurare vor fi stabilite prin acte adiţionale la prezentul contract de activitate. +
Capitolul IIIObligaţiile S.N.C.F.R. +
Articolul 5Principalii indicatori ai activităţii S.N.C.F.R.(1) Pe întreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, S.N.C.F.R. va acţiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract de activitate. … (2) Eliminat. … ––––Alin. (2) al art. 5 a fost eliminat de pct. 2 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997. +
Articolul 6Nivelul volumelor de transport(1) Sectoarele comerciale de transport de marfa şi de călători ale S.N.C.F.R. îşi vor dimensiona activităţile, pentru a realiza, în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, următoarele volume anuale de transport: … ─────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Planificat Obiectivul U.M. ───────────────────────────────────── 1997 1998 1999 2000───────────────────────────────────────────────────────────────────────────Călători miliarde călători km 15,8 16,7 16,7 16,7Marfa miliarde tone nete km 23,7 24,6 24,6 24,6───────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––Tabelul de la alin. (1) al art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(2) Volumele de transport pot fi revăzute anual, în funcţie de evoluţia cerinţelor pieţei. … +
Articolul 7Administrarea infrastructurilor căilor ferate române(1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa anual lucrările de întreţinere şi de reparaţii capitale, cuprinse în anexa nr. 4 la prezentul contract de activitate, pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare şi asigurarea condiţiilor de realizare a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezintă un efort financiar anual de 2.268,450 miliarde lei în preţurile lunii septembrie 1997. … ––––Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(2) Pentru anul 1997 se transferă de la bugetul de stat 587,075 miliarde lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor proprii de 1.417,762 miliarde lei, după cum urmează: … – 133,062 miliarde lei în valorificările de produse reziduale (şină, traverse, materiale de cale etc.) şi din închirieri;– 1.284,700 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.––––Alin. (2) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este de 2.004,837 miliarde lei şi va asigura minimul de lucrări de întreţinere şi reparaţii capitale, conform anexei nr. 4, şi salarizarea propriilor angajaţi. … ––––Alin. (3) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Conform art. 2 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997, se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 1997 al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, prevăzut în anexa nr. 1/1 la Hotărârea Guvernului nr. 388/1997 pentru aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 1997 ale regiilor autonome de interes naţional de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 25 iulie 1997, potrivit anexei nr. 5 la prezenta hotărâre.(4) Lista lucrărilor finanţate de la bugetul de stat va fi aprobată anual de Ministerul Transporturilor, după adoptarea legii bugetului de stat. … (5) Pentru anul 1997, pe baza bugetului prevăzut la alin. (3), S.N.C.F.R. va lua măsuri de desfăşurare a traficului feroviar, în condiţii de siguranţa, prin: … – limitarea vitezelor de circulaţie a trenurilor pe porţiuni din liniile principale şi secundare;– reducerea tonajului trenurilor;– scoaterea din funcţiune a unor instalaţii de semnalizare feroviară şi introducerea altor sisteme de circulaţie comandate manual;– închiderea unor secţii de circulaţie şi folosirea unor rute ocolitoare. +
Articolul 8Calitatea serviciilor comerciale de transporta) În traficul de călători … (1) Condiţiile minime obligatorii asigurate de S.N.C.F.R. privind viteza comercială, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul contract de activitate. … (2) Vagoanele S.N.C.F.R. din trafic internaţional vor îndeplini condiţiile de confort prevăzute în normele internaţionale. … (3) Oferta de servicii se va restructura etapizat în perioada 1997-2000, pe următoarele categorii de trenuri: … – conectarea la reţeaua internaţională de trenuri EUROCITY şi EURONIGHT;– INTERCITY EXPRES (ICE) pentru legături de mare viteza între marile municipii din România, în condiţii de confort maxim, utilizând vagoanele noi sau modernizate (aer condiţionat, servicii la bord, toalete ecologice etc.);– INTERCITY (IC) pentru deplasări în trenuri rapide, de lung parcurs, cu un grad ridicat de confort, asigurând legăturile între reşedinţele de judeţ;– trenuri interregionale de tip accelerat, care vor asigura legăturile între localităţi mai mici cu reţeaua de trenuri ICE şi IC;– trenuri locale şi de navetişti, care vor prelua traficul afluent între marile aglomerări urbane şi localităţile apropiate acestora.b) În traficul de marfă … S.N.C.F.R. va acţiona pentru creşterea competitivităţii transporturilor feroviare prin:– dezvoltarea traficului combinat pe rutele interne şi internaţionale;– realizarea unei societăţi comerciale cu participarea S.N.C.F.R. pentru trafic combinat de tip UIRR, după modelul societăţilor similare europene;– realizarea unei case de expediţii a S.N.C.F.R., organizată ca societate comercială cu participarea unor agenţi economici cu capital social privat, români sau străini;– crearea unei societăţi de leasing pentru exploatarea parcului de vagoane specializate (petrol, ciment, produse chimice), organizată ca societate comercială la care vor participa agenţi economici cu capital social privat, români şi străini. +
Articolul 9Tariful de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.(1) Sectorul de infrastructura încasează de la sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. şi de la persoanele juridice autorizate să efectueze transporturi de marfa şi/sau de călători tariful de utilizare a infrastructurii pentru capacităţile alocate, în condiţiile legii. … (2) Tariful de utilizare a infrastructurii se calculează în anul 1997 după formula prevăzută în anexa nr. 5 la prezentul contract de activitate. … +
Capitolul IVRăspunderile Ministerului Transporturilor în calitate de reprezentant al Guvernului +
Articolul 10Contribuţia statului în sectorul de transport de marfa şi de călători(1) Ministerul Transporturilor va susţine S.N.C.F.R. în politica de echilibrare a bugetului sectorului de călători în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, prin aplicarea unei politici de actualizare a tarifelor, într-un ritm superior ratei inflaţiei, până la echilibrarea cu nivelul costurilor reale. … (2) Ministrul Transporturilor va sprijini S.N.C.F.R. în actualizarea tarifelor pentru transportul de marfa şi de călători începând de la 1 mai 1997, pentru asigurarea veniturilor sectorului de infrastructura ca urmare a utilizării capacităţilor acesteia. … (3) Ministerul Transporturilor va facilita încheierea de către S.N.C.F.R. de convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru susţinerea traficului cu trenuri locale şi de navetişti, solicitate de acestea, cu obligaţia de acoperire de către solicitantul transportului a diferenţei de cost, în cazul în care veniturile provenite din efectuarea transportului nu acoperă costurile. … (4) Pentru serviciile sociale efectuate conform actelor normative cuprinse în anexa nr. 3 la prezentul contract de activitate, S.N.C.F.R. va primi compensaţii corespunzătoare, potrivit legii. … +
Articolul 11Contribuţia statului în sectorul de infrastructura(1) Ministerul Transporturilor va acţiona pentru a asigura o competiţie loială între tipurile de transport, în special între transportul feroviar şi auto, implicându-se nediscriminatoriu în susţinerea infrastructurilor de transport. … (2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe anul 1997, în valoare de 2.004,837 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la bugetul de stat, suma de 587,075 miliarde lei. … ––––Alin. (2) al art. 11 a fost modificat de pct. 5 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(3) Având în vedere bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru infrastructura, Ministerul Transporturilor accepta programul valoric şi fizic, diminuat, de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 4 la prezentul contract de activitate. … (4) În condiţiile insuficienţei transferurilor de la bugetul de stat pentru infrastructură feroviară, Ministerul Transporturilor susţine finanţarea acestor lucrări prin obţinerea de linii de credite pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. … +
Articolul 12Contribuţia statului pentru activităţile de învăţământ şi asistenţă medico-sanitarăÎn cazul în care S.N.C.F.R. va desfăşura activităţi proprii de învăţământ şi medico-sanitare, în conformitate cu art. 45 lit. e) din Legea nr. 129/1996, se vor asigura transferurile necesare de la bugetul de stat, în condiţiile legii. +
Articolul 13Contribuţia statului cu cheltuieli de capital(1) Necesarul de investiţii în anul 1997 pentru continuarea proiectelor aflate în execuţie, cu finanţare de la bugetul de stat, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 129/1996, este de 354,549 miliarde lei, conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate. … (2) Se alocă suma de 129,862 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1997 pentru continuarea lucrărilor de investiţii începute şi nu se va începe nici o lucrare nouă în anul 1997. … ––––Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 6 al art. 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997.(3) Alocarea bugetului pe lucrări se va face conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate, iar toate celelalte lucrări se sistează. … (4) La elaborarea proiectelor bugetelor de stat pe anii 1998-2000, Ministerul Transporturilor va acţiona pentru alocarea sumelor necesare acoperirii cheltuielilor de capital aferente efectuării lucrărilor cuprinse în anexa nr. 6. … (5) În condiţiile insuficienţei alocaţiilor de la bugetul de stat pentru cheltuieli de capital, Ministerul Transporturilor va susţine finanţarea lucrărilor sistate, prevăzute în anexa nr. 6, prin linii de credit pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. … +
Capitolul VPrevederi finale +
Articolul 14Neexecutarea unor prevederi ale contractului de activitatePărţile semnatare se vor întâlni pentru a examina motivele neexecutării, în vederea stabilirii măsurilor de remediere şi, în mod special, dacă:– S.N.C.F.R. nu poate realiza, în cursul unui an, oricare dintre obiectivele prevăzute în prezentul contract de activitate, în special execuţia unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat;– volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la călători şi/sau de 3% la marfa;– Guvernul nu poate executa una dintre obligaţiile din prezentul contract de activitate. +
Articolul 15Alte prevederi(1) S.N.C.F.R. poate acorda reduceri de tarife în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transporturile de marfa şi de călători. … (2) În situaţii deosebite, care nu au putut fi avute în vedere în cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi S.N.C.F.R. vor analiza împreună aspectele rezultate din asemenea situaţii şi vor face propuneri de soluţionare sau, după caz, de modificare corespunzătoare a contractului de activitate. … (3) S.N.C.F.R. va prezenta anual, o data cu bilanţul contabil, datele necesare care să permită stabilirea modului de realizare efectivă a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate şi evoluţia indicatorilor tehnico-economici şi financiari. Totodată, S.N.C.F.R. va prezenta documentaţia justificativă cu privire la costurile efective ale transportului feroviar de călători şi de marfa, în vederea acoperirii diferenţelor dintre acestea şi tarifele practicate în cursul anului respectiv, conform art. 45 alin. (3) din Legea nr. 129/1996. … (4) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act adiţional, corespunzător prevederilor bugetului de stat, precum şi ori de câte ori se impune modificarea şi/sau completarea contractului în funcţie de necesitatea înfăptuirii reformei în domeniul transportului pe căile ferate române. … p. Ministrul transporturilor,Adrian Gheorghe Marinescu,secretar de statPreşedinteleSocietăţii Naţionale a Căilor Ferate Române,Virgil Leancu +
Anexa 1la contractul de activitate OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE în perioada 1997-2000┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐│ │ │ Planificat ││ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 1.0. Infrastructura│ │ │ │ │ ││ Reţea (lungimea │ │ │ │ │ ││ reţelei) │ linii-km │ 11.385 │ 10.180 │ 10.180 │ 10.180 ││ Lungimea desfăşura-│ │ │ │ │ ││ ta a liniilor │ linii-km │ 21.300 │ 20.000 │ 19.500 │ 19.500 ││ Staţii şi halte │ număr │ 1.070 │ 900 │ 800 │ 700 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 2.0. Personal │ │ │ │ │ ││ Total personal – │ │ │ │ │ ││ mii angajaţi │ număr │ 133,2 │ 132,7 │ 127 │ 115 ││ Angajaţi în: │ │ │ │ │ ││ 2.1. Infrastructură│ mii │ 55,3 │ 41,74│ 39,94│ 36,17││ 2.2. Exploatare │ mii │ 73,0 │ 86,3 │ 82,6 │ 74,8 ││ 2.3. Alte sectoare │ mii │ 4,9 │ 4,7 │ 4,5 │ 4,1 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 3.0. Trafic │ │ │ │ │ ││ 3.1. Călători │ miliarde │ │ │ │ ││ │ călători km │ 15,8 │ 16,7 │ 16,7 │ 16,7 ││ 3.2. Marfă │ miliarde │ │ │ │ ││ │ tone nete km│ 23,7 │ 24,6 │ 24,6 │ 24,6 ││ 3.3. TOTAL TRAFIC │ miliarde │ │ │ │ ││ │ tone km │ │ │ │ ││ │ conv. │ 39,5 │ 41,3 │ 41,3 │ 41,3 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 4.0. Tren km-Total │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 117,2 │ 109,2 │ 108,2 │ 107,6 ││ 4.1. Călători │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 80,2 │ 68,8 │ 67,2 │ 65,6 ││ 4.2. Marfă │ milioane │ │ │ │ ││ │ tren km │ 37,0 │ 40,4 │ 41 │ 42 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 5.0. Material │ │ │ │ │ ││ rulant necesar │ │ │ │ │ ││ – ecartament │ │ │ │ │ ││ normal – │ │ │ │ │ ││ 5.1. Locomotive cu │ │ │ │ │ ││ abur │ buc. │ – │ 300 │ 300 │ 300 ││ 5.2. Locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ buc. │ 664 │ 740 │ 720 │ 695 ││ 5.3. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel │ buc. │ 903 │ 1.382 │ 1.242 │ 1.102 ││ 5.3.1. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel electrice │ buc. │ 487 │ 902 │ 812 │ 738 ││ 5.3.2. Locomotive │ │ │ │ │ ││ Diesel hidraulice │ buc. │ 416 │ 480 │ 430 │ 364 ││ 5.4. Vagoane de │ │ │ │ │ ││ călători │ buc. │ 4.765 │ 5.904 │ 5.752 │ 5.600 ││ 5.5. Rame Diesel şi│ │ │ │ │ ││ automotoare │ buc. │ 100 │ 100 │ 100 │ 100 ││ 5.6. Vagoane de │ │ │ │ │ ││ marfă │ buc. │ 86.340 │ 73.600 │ 66.800 │ 56.200 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 6.0. Utilizarea │ │ │ │ │ ││ locomotivelor │ │ │ │ │ ││ 6.1. Performanţa │ │ │ │ │ ││ medie zilnică a │ │ │ │ │ ││ locomotivelor │ │ │ │ │ ││ disponibile │ │ │ │ │ ││ a) Traficul de │ │ │ │ │ ││ călători: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ km/zi │ 466 │ 504 │ 517 │ 530 ││ – locomotive Diesel│ km/zi │ 300 │ 360 │ 375 │ 400 ││ b) Traficul de │ │ │ │ │ ││ marfă: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ km/zi │ 310 │ 375 │ 390 │ 410 ││ – locomotive Diesel│ km/zi │ 240 │ 260 │ 280 │ 300 ││ 6.2. Disponibili- │ │ │ │ │ ││ tatea*) de: │ │ │ │ │ ││ – locomotive │ │ │ │ │ ││ electrice │ % │ 81 │ 83 │ 85 │ 87 ││ – locomotive Diesel│ % │ 78 │ 79 │ 80 │ 82 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 7.0. Utilizarea │ │ │ │ │ ││ vagoanelor │ │ │ │ │ ││ Călători – km/loc │ 1.000 │ │ │ │ ││ │ călători │ │ │ │ ││ │ km/loc │ 46,1 │ 47,4 │ 48,7 │ 50 ││ Marfă – tone nete/ │ 1.000 tone │ │ │ │ ││ vagon de marfa │ nete km/ │ │ │ │ ││ │ vagon de │ │ │ │ ││ │ marfă │ 284,9 │ 334,2 │ 368,3 │ 437,7 ││ Rulajul vagoanelor │ │ │ │ │ ││ de marfă │ zile │ 8,5 │ 9 │ 8,5 │ 8 │└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘ *) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive. Formula de calcul = timp calendaristic/timp efectiv lucrat x 100.┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐│ │ │ Planificat ││ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 8.0. Măsuri privind│ │ │ │ │ ││ performanţele │ │ │ │ │ ││ activităţii │ │ │ │ │ ││ – productivitatea/ │ 1.000 tone │ │ │ │ ││ salariat – total │ km conv./ │ │ │ │ ││ │ salariat │ 295,9 │ 311,2 │ 352,2 │ 359,1 ││ – angajaţi/km │ salariat/km │ 11,7 │ 13,0 │ 12,5 │ 11,3 ││ – tone marfă km/km │ 1.000 tone │ │ │ │ ││ │ nete km/km │ 2.081 │ 2.417 │ 2.417 │ 2.417 ││ – călători km/km │ 1.000 │ │ │ │ ││ │ călători │ │ │ │ ││ │ km/km │ 1.388 │ 1.640 │ 1.640 │ 1.640 │├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤│ 9.0. Obiectiv │ │ │ │ │ ││ financiar │ │ │ │ │ ││ 9.1. Ponderea │ │ │ │ │ ││ costurilor în │ │ │ │ │ ││ venituri*) │ % │ 110 │ 110 │ 100 │ 100 │└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘––– *) Definiţie: Venituri = Venituri totale – Transferuri bugetare. Costuri = Cheltuieli pentru: reparaţii capitale externe + întreţinere + administrative + energie + muncă vie + materiale.–––––Anexa 1 – obiectivele tehnico-economice -, coloanele: Obiectivele, U.M. şi Planificat 1997 a fost modificată conform anexei 1 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997, în baza pct. 7 al art. 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 2la contractul de activitate CONDIŢIILE MINIME DE CONFORT în funcţie de categoria trenului┌─────┬───────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐│ │ │ Categoria trenului ││ │ ├───────────┬────────────┬───────────┬───────────││ Nr. │ │ Intercity │Rapid/Expres│ Accelerat │ Persoane ││ crt.│ Elementele de confort ├─────┬─────┼─────┬──────┼─────┬─────┼─────┬─────┤│ │ │cl.I │cl. a│cl.I │cl. a │cl.I │cl. a│cl.I │cl. a││ │ │ │ II-a│ │ II-a │ │ II-a│ │ II-a│├─────┼───────────────────────┼─────┴─────┼─────┴──────┼─────┴─────┼─────┴─────┤│ 1. │ Viteza comercială │ │ │ │ ││ │ minima │ 70 km/h │ 60 km/h │ 50 km/h │ <50 km h │├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤│ 2. │ Vagon de bagaje în │ │ │ │ ││ │ compunere │ ** │ * │ * │ * │├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤│ 3. │ Vagon restaurant în │ │ │ │ ││ │ compunere │ ** │ * │ * │ * │├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤│ 4. │ Vagon bar în compunere│ │ * │ * │ │├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤│ 5. │ Video şi TV color în │ │ │ │ ││ │ vagonul restaurant │ ** │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┬─────┼─────┬──────┼─────┬─────┼─────┬─────┤│ 6. │ Servicii în tren: ├─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – servire la cerere cu│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ produse de la vagonul │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ restaurant │ ** │ ** │ │ │ │ │ │ ││ │ ├─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – anunţarea opririlor │ ** │ ** │ * │ * │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 7. │ Fotolii tapiţate cu │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ stofă │ ** │ │ ** │ │ ** │ │ ** │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 8. │ Idem, la vagoanele │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ seria 21.80 │ │ ** │ │ ** │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 9. │ Canapele tapiţate cu │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ vinilin │ │ ** │ │ ** │ │ ** │ │ * │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 10. │ Huse pentru fotolii │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ şi canapele │**(1)│**(1)│**(1)│ * │ * │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 11. │ Tetiere │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 12. │ Mochetă în comparti- │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ mente │ ** │ ** │**(2)│**(2) │ * │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 13. │ Mochetă pe culoar │ ** │ ** │ *(3)│ │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 14. │ Perdele în comparti- │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ mente │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ * │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 15. │ Perdele pe culoar │**(4)│**(4)│ * │ * │ * │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 16. │ Iluminat fluorescent │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 17. │ Iluminat incandescent │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 18. │ Iluminat liziera │ * │ * │ │ │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 19. │ Ventilaţie │ ** │ ** │ * │ * │ * │ * │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 20. │ Sonorizare │ ** │ ** │ * │ * │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ 21. │ Cabina de toaleta, │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ dotată cu: │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – hârtie igienică │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – săpun │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – şerveţele │ ** │ ** │**(3)│**(3) │ │ │ │ │├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤│ │ – odorizante │ ** │ ** │ ** │ ** │ │ │ │ │└─────┴───────────────────────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┘––– *) Condiţii minime de confort, cu caracter facultativ. **) Condiţii minime de confort, cu caracter obligatoriu. (1) Cu excepţia vagoanelor noi şi modernizate. (2) Mochetă la trenurile internaţionale. Mochetă sau linoleum de rezistenta, la trenurile din trafic intern. (3) La trenurile internaţionale. (4) Cu excepţia vagoanelor care, din construcţie, nu sunt dotate cu suporturi pentru perdele pe culoar. +
Anexa 3la contractul de activitateACTELE NORMATIVEîn baza cărora S.N.C.F.R. executa servicii cu caracter social,pentru care i se acordă compensaţii corespunzătoare– Decretul-lege nr. 118/1990, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, simple, la tren de persoane clasa I, pentru foştii deţinuţi politici.– Legea nr. 42/1990, republicată, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa I, pentru eroii Revoluţiei din decembrie 1989 şi urmaşii acestora.– Legea nr. 53/1992, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa a II-a, pentru persoanele handicapate. Invalizii de gradul I, care au dreptul la însoţitor, primesc, pentru acesta, acelaşi număr de călătorii gratuite.– Legea nr. 44/1994, în care se prevede acordarea de călătorii gratuite pentru veteranii şi văduvele de război, astfel:* 24 de călătorii simple, la tren de persoane clasa I – pentru marii mutilaţi, invalizii şi veteranii de război decoraţi cu ordine şi medalii;* 12 călătorii simple, la tren de persoane clasa I – pentru generali şi ofiţeri şi la tren de persoane clasa a II-a – pentru veteranii nedecoraţi şi văduve de război.În cadrul numărului de călătorii stabilit pentru titulari, aceştia le pot folosi şi pentru însoţitori; însoţitorii marilor mutilaţi şi ai invalizilor de război gradul I beneficiază de aceleaşi drepturi la transportul gratuit şi la aceeaşi clasa ca şi titularii pe care îi însoţesc.– Hotărârea Guvernului nr. 1.468/1996 pentru prelungirea în anul 1997 a aplicării Hotărârii Guvernului nr. 414/1993 privind acordarea unor facilităţi la călătoria pe calea ferată pentru pensionari, prin care se acorda 6 călătorii simple pe an cu 50% reducere a tarifului la tren de persoane clasa a II-a, pentru pensionari.– Hotărârea Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local în comun, de suprafaţa şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, de care beneficiază elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat, elaborata în aplicarea prevederilor art. 174 alin. (1) şi (2) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, în care sunt prevăzute următoarele:* Elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat beneficiază de o reducere de 50% din tariful trenurilor de persoane clasa a II-a, în tot timpul anului calendaristic;* Elevii şi studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceasta categorie de transport. +
Anexa 4la contractul de activitate CHELTUIELILEcu întreţinerea şi reparaţiile capitale la infrastructura caii ferate – milioane lei –––––––––––––––––––––––––––– Indicatori Anual din care: pentru anul 1997––––––––––––––––––––––––––– 1 2 3––––––––––––––––––––––––––– TOTAL CHELTUIELI: 2.268.450 2.004.837 A. Reparaţii capitale la infrastructura – 795.929 455.666 Total, din care: 1. Reparaţii capitale linii 406.949 244.166 1.1. Lungimea liniilor pe care se executa reparaţii capitale – km 500 300 2. Reparaţii capitale poduri-podeţe 200.180 71.000 2.1. Lungimea podurilor şi podeţelor – m 4.105 2.200 3. Reparaţii capitale tuneluri 41.800 33.500 3.1. Lungimea tunelurilor – m 614 565 4. Reparaţii capitale terasamente 81.900 60.500 4.1. Lungimea terasamentelor – km 20 19 5. Reparaţii capitale instalaţii 33.500 24.500 6. Alte reparaţii capitale de construcţii-montaj 7.350 7.000 7. Reparaţii capitale maşini grele şi utilaje 24.250 15.000 B. Cheltuieli de întreţinere – Total, 1.472.521 1.472.521 din care: 1. Cheltuieli materiale, 410.051 410.051 din care: – linii 225.429 225.429 – instalaţii 174.720 174.720 – trafic 9.902 9.902 2. Cheltuieli cu munca vie, 1.062.470 1.062.470 din care: – linii 584.727 584.727 – instalaţii 228.592 228.592 – trafic 249.151 249.151 C. Componenta locală – credite B.I.R.D., B.E.R.D. 76.650––––––––––––––––––––––––––––––––Anexa 4 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 2 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997, conform pct. 7 al art. 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 5la contractul de activitateTARIFUL DE UTILIZAREa infrastructurii caii ferateTariful de utilizare a infrastructurii exprima în mod sintetic gradul de utilizare a capacităţilor infrastructurii caii ferate de către operatorii autorizaţi să efectueze transport de marfa şi/sau de călători. Câteva concepte sunt convenite:– entitatea cu care operează infrastructura este trenul, întrucât pentru aceasta se aloca, spre utilizare, capacităţile disponibile;– fiecare tren ocupa capacităţi de infrastructura diferite, funcţie de distanta pe care circula;– celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulaţie, tonaj, lungime, de marfa, de călători, profilul secţiei ocupate etc.), deşi pot constitui elemente de calcul al utilizării infrastructurii, sunt mai puţin relevante în etapa actuala. Luarea lor în considerare poate fi avută în vedere în etapele următoare, când vor exista pe infrastructură feroviară din România mai mulţi operatori, ca factori de încurajare a unui anumit trafic, pe anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.Având în vedere aceste elemente, se propune ca, pe anul 1997, tariful de utilizare a infrastructurii să se măsoare după volumul de tren km realizaţi.Indicatorul tren km este un indicator de baza în activitatea oricărei cai ferate, cu un sistem bine pus la punct de măsurare şi urmărire, cu o baza statistica pe zeci de ani în urma. Indicatorul tren km se calculează prin însumarea kilometrilor parcurşi de toate trenurile care au circulat într-o anumită perioada. În acest fel se obţine o informaţie sintetică despre numărul de trenuri şi distanţa parcursă de acestea în intervalul de timp dat, deci despre utilizarea infrastructurii.Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii pe anul 1997 este următoarea: Ci – (Tb + Av)Tui = ––––––-, Tkmîn care:Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;Ci = costuri anuale de funcţionare a infrastructurii (întreţinere,reparaţii capitale, costuri credite, salarii etc.) pentru realizareavolumului de trafic prognozat;Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura;Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 lacontractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumului detransport prevăzut la art. 4 alin. (1).Introducând în formula valorile prognozate pe acest an:Ci = 2004,837 miliarde lei (conform anexei nr. 2)Tb = 587,075 miliarde leiAv = 133,062 miliarde leiTkm = 117,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1), rezultă:Tui = 10.962 lei/tren km, medie anuala pe anul 1997. Începând cu 1 octombrie 1997, tariful va fi de 20.724 lei/tren km, pentru încadrare în media anuală.–––––Anexa 5 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 3 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997, conform pct. 7 al art. 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 6la contractul de activitate LISTAobiectivelor de investiţii pe anul 1997 cu finanţare de la bugetul de stat Investiţii –––––– – mii lei Construcţii-montaj––––––––––––––––––––––––––– Nominalizarea pe obiective de investiţii, dotări şi alte cheltuieli Nr. de investiţii (data începerii – an/ Valoarea crt. trimestru; alocată pentru Observaţii numărul şi data aprobării documentaţiei anul 1997 de investiţii)––––––––––––––––––––––––––– 1 2 3 4––––––––––––––––––––––––––– TOTAL CHELTUIELI, 129.862.106 –––– din care: 12.594.246 A. Obiective de investiţii în continuare 12.918.346 –––- 12.594.246 B. Obiective de investiţii noi 0 C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli de investiţii 116.943.760 A. Lucrări în continuare, 12.918.346 –––- din care: 12.594.246 1. Linie noua de cale ferată 300.000 se sistează Vâlcele – Râmnicu Vâlcea ––- din data de 275.000 13 februarie 1997 Trimestrul II 1979 Decretul Consiliului de Stat nr. 544/1978 2. Linie noua de cale ferată 200.000 se sistează Albeni – Seciuri – Berbeşti ––- din data de 190.000 13 februarie 1997 Trimestrul II 1986 Decretul Consiliului de Stat nr. 316/1988 3. Electrificarea liniei de cale ferată 500.000 se sistează Doaga – Tecuci – Barboşi ––- din data de 495.000 13 februarie 1997 Trimestrul IV 1989 Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989 4. Electrificarea liniei de cale ferată 50.000 se sistează Suceava – Ilva Mica – Beclean pe Someş ––- din data de 49.400 13 februarie 1997 Trimestrul IV 1987 Decretul Consiliului de Stat nr. 336/1986 5. Linie noua de cale ferată 800.000 se sistează Dângeni – Săveni – Dărăbani ––- din data de 800.000 13 februarie 1997 Trimestrul IV 1988 Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988 6. Linie noua de cale ferată 5.000.000 Hârlău – Flamanzi ––– în continuare 4.950.000 Trimestrul IV 1988 Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988 7. Supraînălţare şi consolidare terasamente 5.417.346 în zona SHN Porţile de Fier I ––– în continuare 5.277.346 Trimestrul III 1988 Decretul Consiliului de Stat nr. 289/1987 8. Dublarea şi electrificarea liniei de cale ferată 36.000 se sistează Gura Motrului – Turceni – Târgu Jiu –– din data de 35.000 13 februarie 1997 Trimestrul III 1985 Decretul Consiliului de Stat nr. 405/1984 9. Restabilirea legăturilor determinate de con- 200.000 se sistează strucţia canalului Siret – Bărăgan ––- din data de 191.000 13 februarie 1997 Trimestrul IV 1987 Decretul Consiliului de Stat nr. 394/1986 10. Finalizare CED în triajul Adjud 15.000 se sistează ––- din data de 14.900 13 februarie 1997 Trimestrul IV 1989 Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989 11. Locuinţe de intervenţie Galaţi (Str. Movilei) 100.000 se sistează ––- din data de 98.900 13 februarie 1997 Trimestrul III 1991 Decretul Consiliului de Stat nr. 27/1989 12. Locuinţe de intervenţie Tulcea 100.000 se sistează ––- din data de 97.700 13 februarie 1997 Trimestrul II 1991 Protocolul nr. 1 din 12 august 1991 dintre R.A.G.C.L. Tulcea şi R.C.F. Constanţa 13. Modernizare instalaţii CED în staţia de cale 200.000 ferată Ploieşti-Sud ––- în continuare 120.000 Trimestrul III 1996 Hotărârea Guvernului nr. 927/1995 C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli de 116.943.760 investiţii, din care: 1. Dotări independente, 116.943.760 din care: . Vagoane călători trafic internaţional 116.943.760 valoarea re- prezintă di- ferenţa de plată pentru lotul de 6 vagoane, rea- lizat în anul 1996, cât şi plata a celor 12 vagoane prevăzute în Ordonanţa Gu- vernului nr. 14/1997 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 1997––––––––––––––––––––––––––––––––Anexa 6 la contractul de activitate a fost înlocuită cu anexa 4 din HOTĂRÂREA nr. 694 din 6 noiembrie 1997, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997, conform pct. 7 al art. 1 din acelaşi act normativ.––-